Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 18:56   #81
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ok. Vertel dan ook eens waarom jij minder geluk hebt. Misschien had je dit iets eerder moeten zeggen. Vertel.
Bwa, je maakte mij, fantoom, uit voor fake en vond mijn vraag een ongelooflijke domme en haast onmenselijke vraag.

Mevrouw met de totem gaf onrechtstreeks een antwoord op mijn vraag en krijgt lof.
Citaat:
Ik raad mijn zoon en dochter aan om geen kinderen te hebben. En zeker mijn dochter niet
Maar laat maar zitten.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 19:05   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Bwa, je maakte mij, fantoom, uit voor fake en vond mijn vraag een ongelooflijke domme en haast onmenselijke vraag.

Mevrouw met de totem gaf onrechtstreeks een antwoord op mijn vraag en krijgt lof.

Maar laat maar zitten.
Neen, ik laat dit niet zitten.

Zeg Fantoom. Onder ons gezegd en gezwegen. Als jij denkt dat je na 19 postings mij kan beschuldigen niet alle postings te hebben gelezen, dan ben je wat verkeerd bezig. Welke mevrouw heeft iets met een totem te maken ? Kan je je probleem niet gewoonweg wat samenvatten ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 maart 2012 om 19:05.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 19:15   #83
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik laat dit niet zitten.

Zeg Fantoom. Onder ons gezegd en gezwegen. Als jij denkt dat je na 19 postings mij kan beschuldigen niet alle postings te hebben gelezen, dan ben je wat verkeerd bezig. Welke mevrouw heeft iets met een totem te maken ? Kan je je probleem niet gewoonweg wat samenvatten ?
Mevrouw parsprototem.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 19:31   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw parsprototem.
Toch raar dat je je focust op iemand die even recent is geregistreerd als jij.

Hoe dan ook. Ik vind de uiteenzetting van forumlid "parsprototem" binnen deze context terecht. Waarmee ik niet bedoel dat ze hiermee alle objectieve vrouwenrechten kan verdedigen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 maart 2012 om 19:34.
Oud 9 maart 2012, 20:13   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik bedoel beide: Iran, Pakistan, Saudi, Irak, Marokko, ondertussen ook Tunesie, Egypte en nog wat "lente-landen" baseren hun wetgeving ondertussen allemaal op de sharia. Je hebt nog wat gematigder landen waar ook nog een schaarse christen of andersgelovige het heeft overleefd maar die scheuren zoals Nigeria in twee in een islam en niet-islam (lees democratisch) gebied.

Je moet al naar het hele verre oosten gaan om nog een democratie te vinden terwijl er een meerderheid aan moslims rondloopt.
Je vindt vast zelf een voorbeeld!
Beide?
Een islam land is dan een land waar de meerderheid moslim is en een theocratie ( = volgens jou een land met wetten gebaseerd op godsdienstige regels)

Dan is Senegal geen islamland volgens jou.

Is je definitie definitief, of veranderd dat nog in de loop van de discussie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 20:24   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
A. Wat zijn typische vrouwenberoepen ?
Typische vrouwenberoepen zijn de beroepen die nog steeds voor de overgrote meerderheid door vrouwen worden uitgevoerd.
De zorg-beroepen bijvoorbeeld, kassierster, leerkracht, poetsvrouw,....

Citaat:
Welke ook. Een man in dezelfde functie wordt niet beter betaald.
Dat beweerde ik niet.
Ik beweerde "3. oftewel worden de typische vrouwenberoepen nog altijd minder betaald."
Oud 9 maart 2012, 20:25   #87
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik bedoel beide: Iran, Pakistan, Saudi, Irak, Marokko, ondertussen ook Tunesie, Egypte en nog wat "lente-landen" baseren hun wetgeving ondertussen allemaal op de sharia. Je hebt nog wat gematigder landen waar ook nog een schaarse christen of andersgelovige het heeft overleefd maar die scheuren zoals Nigeria in twee in een islam en niet-islam (lees democratisch) gebied.

Je moet al naar het hele verre oosten gaan om nog een democratie te vinden terwijl er een meerderheid aan moslims rondloopt.
Je vindt vast zelf een voorbeeld!
Nu gaat ze mierenneuken over de definitie van islamland.Over de totaal niet benijdenswaardige positie van de vrouwen in de 'lente-landen' die je opnoemde, gaat ze in alle talen zwijgen. De waarheid daarover past niet in haar kraam.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 20:27   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mannen worden niet beter betaald dan vrouwen.
Citaat:
Ik ben het eens met uw veronderstelling dat voor bepaalde jobs eerder mannen worden aangeworven. Waarmee niet kan worden gezegd dat die man uit de duizenden beter wordt betaald dan die zeldzame aangeworven vrouw.

A. Mannen worden niet beter betaald dan vrouwen. Nogmaals. Feit is wel dat mannen nog steeds de beter betaalde jobs innemen.

Er zijn sectoren waar voor eenzelfde functie en diploma hogere lonen worden uitbetaald.
We zouden cijfers moeten hebben om te weten hoeveel vrouwen/mannen er in die sector werken.
En hoe rap vrouwen/mannen werk hebben na het verlaten van de school.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 maart 2012 om 20:29.
Oud 9 maart 2012, 20:46   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk zeggen we hetzelfde. Iedereen krijgt hetzelfde loon voor eenzelfde prestatie. Jammer genoeg hebben die moderne feministen daar geen oren naar. Die feministen vinden uiteindelijk dat die venten ongelijk hebben door te veel te werken. Aandacht, daar gaat het om. Venten moeten meer aandacht hebben voor hun kindjes en vrouw (of omgekeerd).
Dat is werk voor de masculisten.
Oud 9 maart 2012, 23:12   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat beweerde ik niet.
Ik beweerde "3. oftewel worden de typische vrouwenberoepen nog altijd minder betaald."
Wat we tegenwoordig typische vrouwenberoepen heten, of de beroepen die ondertussen vervrouwelijken, worden niet minder goed betaald dan vroeger. Stel je eerst de vraag waarom mannen niet meer geïnteresseerd zijn, of toch minder. De macho-tijd van de meester en mijnheer de doktoor zijn voorbij. Zo is dat. En die functies worden ondertussen ingevuld door vrouwen uit opportunisme, en toch zagen dat er geen venten meer zijn. De vrouwen zouden mogen content zijn, ipv aan tweezakkerij te doen.

Zie het onderwijs, dé job waar werk en kindjes synchroon kunnen samengaan, vakantie, thuis als de kindjes thuis zijn, en toch geen vent geïnteresseerd. Leerkrachten worden nochtans goed betaald per gepresteerd uur, zeker de regenten en de licentiaten. Klasse.be moedigt mannen aan, tevergeefs. Met veel vrije tijd valt geen eer te verdienen.
Oud 9 maart 2012, 23:14   #91
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn sectoren waar voor eenzelfde functie en diploma hogere lonen worden uitbetaald.
We zouden cijfers moeten hebben om te weten hoeveel vrouwen/mannen er in die sector werken.
En hoe rap vrouwen/mannen werk hebben na het verlaten van de school.
Welke sector(en) ?
Oud 9 maart 2012, 23:26   #92
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ook in de zogenaamde islamlanden is er nog veel werk op gebied van vrouwenrechten.

Maar ik hoop dat jij je niet enkel op de vrouwenrechten in islamlanden fixeert. Elders is er ook nog veel werk.

Niet voor niets is "Bevorderen van gelijke kansen voor mannen en vrouwen en empowerment van vrouwen" één van de millenniumdoelstellingen.
Als de vrouwen in islamlanden al evenveel rechten krijgen als hier, is er reeds een ENORME stap gedaan. Of niet ?
De vrouwen ginder zijn nauwelijks meer dan huisdieren, of slaven...Dat kan je van onze dame's niet zeggen vind ik.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 23:27   #93
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En de vrouw... zij emancipeerde voort...

En wat zijn de resultaten tot hier toe?

Zijn de huwelijken/relaties er op vooruitgegaan?
Zijn er minder (v)echtscheidingen dan vroeger?
Vinden onze kinderen meer nestwarmte?

Kortom is onze gemeenschap er op vooruitgegaan en zo ja op welk gebied?
Wat stel je juist voor eigenlijk ?
Oud 9 maart 2012, 23:31   #94
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik noem dat "zogenaamde islamlanden" omdat ze zo genoemd worden, terwijl niet eenduidig duidelijk is wat er mee bedoeld wordt. Voor de ene persoon worden daarmee landen bedoeld waar de moslims in de meerderheid zijn. Als ik het me goed herinner bedoel jij daarmee een land met een islamitische theocratie.
Voor mij zijn het landen waar mensen onder het juk van een totalitaire godsdienst leven, waarin de vrouwen het meeste afzien.
Oud 9 maart 2012, 23:34   #95
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo. Buiten de "islam cultuur" is er geen vrouw die werkelijk als een inferieur wezen behandeld en ook mishandeld wordt.
Als negationisme kan dat wel tellen!

Dat is niet wat Zenit schreef, hé.
Toch wel. Maar in dat religie is het de regel, bij ons niet.
Oud 9 maart 2012, 23:39   #96
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
A. Wat zijn typische vrouwenberoepen ?
Welke ook. Een man in dezelfde functie wordt niet beter betaald.
A. Verpleegster. Kinderoppas. Topless serveerster. Striptease danseres. Prostituée. Secretaresse. Stewardes. Kuisvrouw. Boerin. Cafébazin. Keukenmeid...enz
Ik weet niet of mannen in dezelfde functie beter betaald worden...
Oud 10 maart 2012, 00:12   #97
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In het oosten bestaat geen democratie. Tenzij je Israël bedoelt. Evenmin in Afrika. In West-Vlaanderen bestaat daar een begrip voor: apelanden.

En toch vraag ik mij af wat die West-Vlaamse Els de Temmerman uit Roeselaere in Afrika zit uit te spoken. Een krant in Zuid-Sudan. Mensenrechten. Kan al die blonde energie, kennis en ervaring niet efficiënter worden gebruikt op een iets hoger niveau ?
daar heeft arti geen probleem mee: een INDIVIDU kan daar ineens een HEEL LAND gaan redden blijkbaar.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 06:34   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat we tegenwoordig typische vrouwenberoepen heten, of de beroepen die ondertussen vervrouwelijken, worden niet minder goed betaald dan vroeger. Stel je eerst de vraag waarom mannen niet meer geïnteresseerd zijn, of toch minder. De macho-tijd van de meester en mijnheer de doktoor zijn voorbij. Zo is dat. En die functies worden ondertussen ingevuld door vrouwen uit opportunisme, en toch zagen dat er geen venten meer zijn. De vrouwen zouden mogen content zijn, ipv aan tweezakkerij te doen.
De zorgsector betaalt nog altijd slechter.
Verpleegster was een vrouwenberoep, en is dit nog steeds, alhoewel er meer verplegers zijn dan vroeger.

Citaat:
Zie het onderwijs, dé job waar werk en kindjes synchroon kunnen samengaan, vakantie, thuis als de kindjes thuis zijn, en toch geen vent geïnteresseerd. Leerkrachten worden nochtans goed betaald per gepresteerd uur, zeker de regenten en de licentiaten. Klasse.be moedigt mannen aan, tevergeefs. Met veel vrije tijd valt geen eer te verdienen.
Is lessen voorbereiden geen gepresteerde tijd?
Oud 10 maart 2012, 06:34   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke sector(en) ?
http://www.vacature.com/blog/de-10-b...lende-sectoren
Oud 10 maart 2012, 06:37   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als de vrouwen in islamlanden al evenveel rechten krijgen als hier, is er reeds een ENORME stap gedaan. Of niet ?
De vrouwen ginder zijn nauwelijks meer dan huisdieren, of slaven...Dat kan je van onze dame's niet zeggen vind ik.
Wat bedoel jij met islamlanden?

Mag ik er je op wijzen dat er nog andere landen zijn behalve islamlanden en ons land?
Ik hoop dat jij je niet enkel op de vrouwenrechten in islamlanden fixeert. Elders is er ook nog veel werk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be