Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 11:57   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik moet Mieke Vanhecke echt niet zien in deze materie, dus ik ben dat publiek niet.
Dat kan. Ik ook niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:00   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Is dat dat wijf die Pedo Roger wil vergiffenis schenken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:15   #83
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is er nu zo schokkend aan dat bericht?
oproepen tot politieke moord (#4)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:21   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
oproepen tot politieke moord (#4)
Ik zie niet meteen een oproep staan en als die er dan nog zou staan, wat dan nog? Wat is daar dan schokkend aan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:22   #85
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat kan. Ik ook niet.
is dat geen lesbo Raf ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 maart 2012 om 12:22.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 20:23   #86
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
voila..ze gebruiken elkaar voor hun eigen agenda..en oprecht verdriet staat daar niet in..
Tuurlijk hebben die politici ook emoties hoor. Kris Verduyckt (schepen Lommel) was echt wel aangeslagen hoor. En tuurlijk draaft hij op in die duidingprogramma's, hij heeft er een hele dag middenin gestaan (en behoorlijk werk geleverd gezien de omstandigheden). Ik ben absoluut geen SPA voorstander, maar wil dat dan zeggen dat ik elk lid van die partij moet misprijzen en elk woord of elke emotie in vraag stellen?
Zijn er hier echt mensen die denken dat deze mensen zo'n drama's wensen om aandacht te krijgen?

Wel vind ik inderdaad dat bijv. De Crem niks te zoeken had bij heel dit drama. Maar de gemeentelijke politici, daar zie ik echt geen lijkenpikkerij hoor!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 21:04   #87
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik had het vooral over het opvoeren van de tweederangspolitici om toch maar de duidingsprogramma's te vullen. Daar zijn de media in de eerste plaats fout in.
De media doen in eerste instantie hun job, verslaggeving en een stuk duiding. Maar bv VTM is gisterenavond direkt de goedkope toer opgegaan en dat was spijtig. Ik vind dat één dat beter bracht, al gaan ze zeker ook niet vrijuit. Bekijk het ook voor een stuk zo : veel mensen willen nu bewust dat dit enorm veel aandacht krijgt. Wees er maar zeker van dat er vandaag veel meer kranten gelezen zijn dan op andere dagen.

Ik reageer enkel omdat ik het een ferme brug te ver vind om de politici die naar zwitserland zijn gegaan, of die terugkeerden van een buitenlandse missie direkt als opporunist te gaan bestempelen. En ik zou dezelfde mening toegedaan zijn moest pakweg geert bourgeois of muyters minister van onderwijs zijn geweest. Dit heeft NIETS met partijpolitiek te maken.

Of je het er nu mee eens bent of niet, maar als er kinderen betrokken zijn bij ongevallen of andere rampen, ontstaat een andere manier van redeneren.
In ons wereldje is dit een van de laatste dingen die mensen op massale schaal mobiliseert.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 21:25   #88
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zie niet meteen een oproep staan en als die er dan nog zou staan, wat dan nog? Wat is daar dan schokkend aan?
niets hoor... niets is meer normaal dan oproepen om mensen overhoop te rijden. Als d�*t al niet meer kan...
Oud 15 maart 2012, 22:19   #89
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De media doen in eerste instantie hun job, verslaggeving en een stuk duiding. Maar bv VTM is gisterenavond direkt de goedkope toer opgegaan en dat was spijtig. Ik vind dat één dat beter bracht, al gaan ze zeker ook niet vrijuit. Bekijk het ook voor een stuk zo : veel mensen willen nu bewust dat dit enorm veel aandacht krijgt. Wees er maar zeker van dat er vandaag veel meer kranten gelezen zijn dan op andere dagen.

Ik reageer enkel omdat ik het een ferme brug te ver vind om de politici die naar zwitserland zijn gegaan, of die terugkeerden van een buitenlandse missie direkt als opporunist te gaan bestempelen. En ik zou dezelfde mening toegedaan zijn moest pakweg geert bourgeois of muyters minister van onderwijs zijn geweest. Dit heeft NIETS met partijpolitiek te maken.

Of je het er nu mee eens bent of niet, maar als er kinderen betrokken zijn bij ongevallen of andere rampen, ontstaat een andere manier van redeneren.
In ons wereldje is dit een van de laatste dingen die mensen op massale schaal mobiliseert.
Men moet al van goede huize zijn om onze politici in deze niet van opportunisme te beschuldigen.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:02   #90
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Men moet al van goede huize zijn om onze politici in deze niet van opportunisme te beschuldigen.
Tuurlijk , CD&V zit al terug aan 20%
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:03   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Raf, jongen, zevert er maar op los zoveel ge wilt. I don't care. Noem het uiten van een mening lijkenpikkerij of sodomie of wat dan ook. De enige die je belachelijk maakt is jezelf.
Niet de eerste en vermoedelijk ook niet de laatste keer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:16   #92
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moest de premier en de minister van buitenlandse zaken gewoon in België gebleven zijn ? (okee, ik stel me ook vragen hoor waarom vanackere mee was, en crembo, behalve het feit dat deze laatste voor het luchttransport zorgde)
Het ging om een schoolreis, moest de minister van onderwijs zijn buitenlandse trip gewoon voortzetten ?

Hadden ze dat gedaan, dan had het publiek hen "afgemaakt" daarop, en terecht. En ik zou mee gedaan hebben.

Wie als beleidsverantwoordelijke een dergelijke ramp als faits-divers behandelt, is geen mens meer.

Opportunisme kun je nooit wegcijferen, maar hier was gewoon geen keuze, aanwezig zijn was gewoon een morele plicht.
Oud 15 maart 2012, 23:20   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest de premier en de minister van buitenlandse zaken gewoon in België gebleven zijn ? (okee, ik stel me ook vragen hoor waarom vanackere mee was, en crembo, behalve het feit dat deze laatste voor het luchttransport zorgde)
Het ging om een schoolreis, moest de minister van onderwijs zijn buitenlandse trip gewoon voortzetten ?

Hadden ze dat gedaan, dan had het publiek hen "afgemaakt" daarop, en terecht. En ik zou mee gedaan hebben.

Wie als beleidsverantwoordelijke een dergelijke ramp als faits-divers behandelt, is geen mens meer.

Opportunisme kun je nooit wegcijferen, maar hier was gewoon geen keuze, aanwezig zijn was gewoon een morele plicht.
Zodat ze in kwartet, "maak men bolletje maar rood, maak men bolletje maar rood" konden zingen.
Oud 15 maart 2012, 23:25   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het 'optreden' van Pascal Smet kan men opportunistisch vinden, wat het waarschijnlijk ook is, maar hij is dan tenminste nog Minister van Onderwijs.. en alle getroffenen hebben met onderwijs te maken.

Maar wat dan te denken van Steven Vanackere, federale minister van financiën, en van Pieter De Crem, minister van landsverdediging?
Ik zie nog steeds niet waarom al die heisa nodig is. Ja, het is een menselijk drama, maar er komen jaarlijks veel meer kinderen om in verkeersongevallen bijvoorbeeld. Geen gebenedijd woord van de politici daarover echter. Kortom, de hele zaak - hoe erg en dramatisch voor de ouders ook - wordt opgeblazen door o.m. politici die er graag mee in de kijker willen lopen. Ik beschouw het als lijkenpikkerij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:28   #95
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet waarom al die heisa nodig is. Ja, het is een menselijk drama, maar er komen jaarlijks veel meer kinderen om in verkeersongevallen bijvoorbeeld. Geen gebenedijd woord van de politici daarover echter. Kortom, de hele zaak - hoe erg en dramatisch voor de ouders ook - wordt opgeblazen door o.m. politici die er graag mee in de kijker willen lopen. Ik beschouw het als lijkenpikkerij.
Ik ga je geen ongelijk geven.

Het is op vele punten misselijkmakend.

Laatst gewijzigd door fantoom : 15 maart 2012 om 23:28.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:29   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Het is toch maar normaal dat de minister van onderwijs na zo een drama met een bus schoolkinderen terugkeert. Maar om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat krakdezelfde mensen die nu minister Smet verketteren omdat hij vervroegd terugkomt van een conferentie in het buitenland, de eerste zouden zijn die hem zouden verketteern mocht hij het niet doen.
Wat is daar normaal aan? Skiklassen behoren niet tot de leerplannen, niet tot het pedagogisch project dat het ministerie oplegt en controleert. Het is een buitenschoolse activiteit.

Hoe erg en schokkend het drama ook moge zijn, het is niet aan de politiek om nu op de eerste rij te staan. Het getuigt van emopolitiek om nu in de schijnwerpers van de actualiteit te lopen.
Oud 15 maart 2012, 23:30   #97
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zodat ze in kwartet, "maak men bolletje maar rood, maak men bolletje maar rood" konden zingen.
Ik zie inderdaad ook niet veel andere redenen waarom de minister van financiën en de minister van landsverdediging mee zijn gegaan vanuit puur functioneel standpunt.
Maar ik blijf erbij dat het een goed signaal is naar de bevolking toe dat in momenten van echte crisis, de beleidsverantwoordelijken hun plicht zien, boven de waan van de dag.
Dat laatste is veel belangrijker naar het overgrote deel van de bevolking dat niet zo begaan is met politiek. Niet iedereen is zo een nieuws-junkie zoals velen van ons hier op dit forum. Veel mensen volgen het nieuws maar als er rampen gebeuren. Spijtig, maar zo is het wel.
Oud 15 maart 2012, 23:31   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Neen maar het gaat wel om een ongeval van een bus schoolkinderen die met de school op reis waren. Dat raakt wel zijn bevoegdheid onderwijs. Het ongeval gebeurde dus in het kader van de schoolactiviteiten.
Neen, dat is een buitenschoolse activiteit die geen verband heeft met de bevoegdheid die het ministerie uitoefent.
Oud 15 maart 2012, 23:34   #99
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie inderdaad ook niet veel andere redenen waarom de minister van financiën en de minister van landsverdediging mee zijn gegaan vanuit puur functioneel standpunt.
Maar ik blijf erbij dat het een goed signaal is naar de bevolking toe dat in momenten van echte crisis, de beleidsverantwoordelijken hun plicht zien, boven de waan van de dag.
Dat laatste is veel belangrijker naar het overgrote deel van de bevolking dat niet zo begaan is met politiek. Niet iedereen is zo een nieuws-junkie zoals velen van ons hier op dit forum. Veel mensen volgen het nieuws maar als er rampen gebeuren. Spijtig, maar zo is het wel.
Dus gewoon misbruik maken van het politiek ongeïnteresseerde plebs door op hun emoties te spelen??? Bedankt dat je duidelijkheid schept!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:34   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik ook liever beleidsmensen die niet de opportunistische emotour opgaan om 2 dagen later de zaken te vergeten, maar die wat nuchterder aan een langetermijn visie denken om dit soort zaken (beter) te kunnen vermijden..

Of mensen die in alle stilte terugkomen zonder met veel poeha persmededelingen over hun verwachte' intrede' aan te kondigen...
Als onderwijzer weet ik maar al te goed hoe ons onderwijssysteem misbruikt wordt door ministers die o zo graag in de schijnwerpers willen lopen. VdB was indertijd ook zo eentje. De huidige zeker.

Tekenend is dat we de heren politici niet zien of horen, als het gaat om de dagelijkse beslommeringen waarmee kinderen te maken krijgen op bijvoorbeeld hun weg naar en van school. Er worden jaarlijks vele kinderen van de weg gereden, ook mede doordat onze fietsinfrastructuur schrikwekkend slecht is. Politici beschouwen die infrastructuur nog altijd als secundair. Ook de dodentol die het jaarlijks eist, raakt hun koude kleren schijnbaar niet. Daarom ook beschouw ik dat hele toneel van de politieke wereld als heel ongepast en zelfs storend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be