Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2012, 18:43   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als dat inderdaad zo is, dan zou er zeker en vast een prominent lid van de oppositie daarover publiek zijn beklag doen. Ik heb nog geen enkele reactie van een n-va politicus in die zin gezien. Jij wel ?
Is N-VA de enige oppositiepartij, Peter? Waarom haal je dan ook niet andere oppositiepartijen in je reactie aan? Begrijp je dat dat niet als 'objectief' overkomt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 18:55   #82
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoe kan dat nu geen zak uitmaken? Ofwel ben je bevoegd voor bepaalde budgetten en dan kan je geld vrijmaken (blijft er nog de vraag waarom er voor de nabestaanden van deze slachtoffers uitzonderlijk wel geld vrijgemaakt kan worden terwijl dat voor de nabestaanden van andere verkeersdoden niet kan), ofwel ben je niet bevoegd voor bepaalde budgetten en dan hou je je mond. Dat heeft niets te maken met links/rechts of met Vlaming/Belg, maar alles met fatsoen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 17 maart 2012, 19:13   #83
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook walgelijk, het feit dat zoveel politici en de koning allen zo op de media vliegen om hun verhaal te doen terwijl dit verhaal niet over hun gaat.

Op den duur gaat het meer om politici die zo graag tonen hoe meelevend ze wel niet zijn dan over de ramp zelf, daarnaast is het ramptoerisme en rampprofitariaat van de pers ook iets wat walging oproept. Is er dan geen sereeniteit en respect voor de doden dat men dit alles voor heel de wereld zo moet uitsmeren? De drang naar een scoop en hogere verkoop van een krant wordt zo belangrijker dan de belangen van de slachtoffers en nabestaanden van een ramp, walgelijk

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 17 maart 2012 om 19:14.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 19:14   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De houding van Di Rupo in deze aanklagen, vind ik helemaal niet laag bij de grond.

Mocht De Crem in deze wat teveel theater verkopen, door ostentatief aanwezig te zijn in Melsbroek ... 'k zou hetzelfde zeggen. (en met Flawieter zou dit zeker het geval geweest zijn).

Smet heeft aan de betrokken scholen een full time psycholoog beloofd voor de rest van het schooljaar. D�*t is zijn bevoegdheid. D�*t is geen politieke recuperatie.

Op gemeentelijk vlak zijn er ook zo van die schepenen die zich moeten moeien met vanalles en nog wat dat buiten hun bevoegdheid ligt.
Het enige wat ze daarmee bereiken is onderlinge ongezonde sfeermakerij en concurrentie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 19:43   #85
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Is N-VA de enige oppositiepartij, Peter? Waarom haal je dan ook niet andere oppositiepartijen in je reactie aan? Begrijp je dat dat niet als 'objectief' overkomt?
terecht opgemerkt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 20:34   #86
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit. Alsof het die mensen ook maar iets uitmaakt van wie ze hulp krijgen. Jullie communautaire gezwets in deze context is ronduit walgelijk.
Als Di Rupo z'n mond had gehouden werd hem een gebrek aan betrokkenheid verweten...nu zegt hij iets en t'is weer niet goed....

Voor de separatistjes hier is zowat alles goed om op de regering Di Rupo te kakken...zelfs als het over de lijkjes van 22 kinderen moet!

Kritiek op de premier in verband brengen met dit drama is überhaupt walgelijk, hoe je het draait of keert....zieke mensen hier
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 20:36   #87
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom en waarvoor zou ik mij moeten schamen? Dat ik de onbeschaamdheid van de politici en hun loze beloften aan de kaak stel?
Bartje Dewever die lag te bleiten bij de kist van Marie-Rose Morel was dan geen politieke recuperatie zeker???
Oud 17 maart 2012, 20:46   #88
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Bartje Dewever die lag te bleiten bij de kist van Marie-Rose Morel was dan geen politieke recuperatie zeker???
Bart de Wever en Marie-Rose Morel waren vroeger vrienden, de Wever had de langdurige ruzie met haar bijgelegt toen ze op haar sterfbed lag. Een eerder persoonlijk dan politiek verhaal zou ik zo zeggen

De politici die nu te pas en te onpas hun medeleven verkondigen op televisie en in andere media hebben geen enkele persoonlijke band met de slachtoffers buiten dat ze in hetzelfde land / provincie / ... wonen. Dat ze hun medeleven betonen is op zich zeer mooi, alleen hoeft dat niet per se via de Nationale pers te gebeuren: in deze tijden van moderne communicatie bestaat een mail, een brief, een gsm en zelf een postduif! die veel efficiënter zijn om direct medeleven te betuigen aan de slachtoffers, reddingswerkers en nabestaanden

Als je je boodschap niet rechtstreeks maar via de televisie overbrengt zegt het ook veeleer meer over wie je wil bereiken: het algemene publiek of de slachtoffers? Ik denk dat het antwoord eenvoudig is ...

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 17 maart 2012 om 20:49.
Oud 17 maart 2012, 20:47   #89
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Bart de Wever en Marie-Rose Morel waren vroeger vrienden, de Wever had de langdurige ruzie met haar bijgelegt toen ze op haar sterfbed lag. Een eerder persoonlijk dan politiek verhaal zou ik zo zeggen

De politici die nu te pas en te onpas hun medeleven verkondigen op televisie en in andere media hebben geen enkele persoonlijke band met de slachtoffers buiten dat ze in hetzelfde land / provincie / ... wonen. Dat ze hun medeleven betonen is op zich zeer mooi, alleen hoeft dat niet per se via de Nationale pers te gebeuren: in deze tijden van moderne communicatie bestaat een mail, een brief, een gsm en zelf een postduif! die veel efficiënter zijn om direct medeleven te betuigen aan de slachtoffers, reddingswerkers en nabestaanden

Citaat:
Oud 17 maart 2012, 20:53   #90
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je je boodschap niet rechtstreeks maar via de televisie overbrengt zegt het ook veeleer meer over wie je wil bereiken: het algemene publiek of de slachtoffers? Ik denk dat het antwoord eenvoudig is ...
Zijn het ook niet de media die overal hun camera in ieders smoel duwen?

Nogmaals : het drama linken aan iedere vorm van zieltjes winnen voor een of andere partij of politicus vind ik niet één maar vele bruggen te ver
Oud 17 maart 2012, 20:56   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Bart De Wever op een begrafenis van iemand die hij op VTM in primetime een hoer heeft genoemd haar moeder in de armen wil vliegen is dat inderdaad zijn zaak. Dat hij dat dan opnieuw voor de camera's doet is gewoonweg politieke recuperatie. Daar is niets mis mee. Begrafenissen dienen voor de overlevenden. De overledenen hebben niets aan de begrafenis want die zijn toch dood. Hij zou zot zijn om die kans te laten passeren.

Kijk naar Kris Peeters. Die heeft een fotograaf in dienstverband om discrete bezoekjes af te leggen:

Dergelijke recuperatie van "persoonlijke aangelegenheden" met camera's om het publiek vast te leggen leggen Kris Peeters ook geen windeieren. Hij heeft in de recente peiling Bart De Wever van zijn troon gestoten als populairste politicus.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 20:58   #92
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Bart De Wever op een begrafenis van iemand die hij op VTM in primetime een hoer heeft genoemd haar moeder in de armen wil vliegen is dat inderdaad zijn zaak. Dat hij dat dan opnieuw voor de camera's doet is gewoonweg politieke recuperatie. Daar is niets mis mee. Begrafenissen dienen voor de overlevenden. De overledenen hebben niets aan de begrafenis want die zijn toch dood. Hij zou zot zijn om die kans te laten passeren.

Kijk naar Kris Peeters. Die heeft een fotograaf in dienstverband om discrete bezoekjes af te leggen:

Dergelijke recuperatie van "persoonlijke aangelegenheden" met camera's om het publiek vast te leggen leggen Kris Peeters ook geen windeieren. Hij heeft in de recente peiling Bart De Wever van zijn troon gestoten als populairste politicus.
Is Bart Wellens gestorven?? Hij ziet er nochtans springlevend uit!

Citaat:
Oud 17 maart 2012, 21:04   #93
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Nogmaals : het drama linken aan iedere vorm van zieltjes winnen voor een of andere partij of politicus vind ik niet één maar vele bruggen te ver
Het is niet omdat je een camera in je smoel geduwd krijgt dat je daarom zo nodig een interview moet geven. Als jij een string in je smoel geduwt krijgt, ga je die dan ook aandoen?

Dat op een dag van een grote ramp zo veel politici hun verhaal komen doen terwijl de ramp niet over hun gaat, lijkt mij toch op zijn minst gezegd een beetje raar. Een beetje meer bescheidenheid naar de nabestaanden en slachtoffers toe zou hun toch wel sieren!

Ik ga niet zeggen dat iedere politicus dit met bijbedoelingen doet, maar de gretigheid in het algemeen vind ik toch wel tegen de borst stuitend. Iedere politicus van de kleinste gemeente, provincieniveau tot het nationaal niveau is op televisie gekomen om zijn verhaal te doen. Ik zou dan zo eerder denken dat dit niet hun verhaal is en dat ze iets meer bescheidenheid aan de dag zouden mogen leggen

* Edit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Ja die discreete bezoekjes van onze Kris springen ook de pan uit http://krispeetersvisitingthings.tumblr.com/

ok, die 2e foto is miss wat erover

Discreet op bezoek bij de burgemeester van Aalst?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 17 maart 2012 om 21:22.
Oud 17 maart 2012, 21:15   #94
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. Alsof het die mensen ook maar iets uitmaakt van wie ze hulp krijgen.
Oh, kijk, daar, dode kinnekens! Let echter niet op de grondwet waar ik mijn aars mee afveeg!
Oud 17 maart 2012, 21:30   #95
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Oh, kijk, daar, dode kinnekens! Let echter niet op de grondwet waar ik mijn aars mee afveeg!
O kijk een gefrustreerd ventje dat overal spoken ziet

Dat gedoe met de grondwet ging zowieso plaatsvinden, maar dat u daar het busongeluk bij moet betrekken is ronduit triest
Oud 17 maart 2012, 21:42   #96
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je een camera in je smoel geduwd krijgt dat je daarom zo nodig een interview moet geven. Als jij een string in je smoel geduwt krijgt, ga je die dan ook aandoen?

Dat op een dag van een grote ramp zo veel politici hun verhaal komen doen terwijl de ramp niet over hun gaat, lijkt mij toch op zijn minst gezegd een beetje raar. Een beetje meer bescheidenheid naar de nabestaanden en slachtoffers toe zou hun toch wel sieren!

Ik ga niet zeggen dat iedere politicus dit met bijbedoelingen doet, maar de gretigheid in het algemeen vind ik toch wel tegen de borst stuitend. Iedere politicus van de kleinste gemeente, provincieniveau tot het nationaal niveau is op televisie gekomen om zijn verhaal te doen. Ik zou dan zo eerder denken dat dit niet hun verhaal is en dat ze iets meer bescheidenheid aan de dag zouden mogen leggen

* Edit:

Ja die discreete bezoekjes van onze Kris springen ook de pan uit http://krispeetersvisitingthings.tumblr.com/

ok, die 2e foto is miss wat erover

Discreet op bezoek bij de burgemeester van Aalst?
Moet kunnen onder partijgenoten!

Citaat:
Oud 17 maart 2012, 22:50   #97
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Vindt je nu echt dat er niet schromelijk werd overdreven en dit niet enkel door de regering maar ook door de media en de verschillende besturen?

-------------------------

Seffens ga je nog beweren dat Van Impe van Het Nieuwsblad uit respecdt voor de kinderen die foto's op de eerste pagina heeft geplaatst.

.

Laatst gewijzigd door fantoom : 17 maart 2012 om 22:52.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 22:55   #98
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wat had hij daar bij te winnen ?
Heeft hij nu meer stemmen daardoor ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 22:58   #99
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kennen jullie dan ècht geen schaamte?
Neen dus. Een mensenleven is voor onze "vrienden" niets waard.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 22:58   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
O kijk een gefrustreerd ventje dat overal spoken ziet

Dat gedoe met de grondwet ging zowieso plaatsvinden, maar dat u daar het busongeluk bij moet betrekken is ronduit triest
Dat men die stemming niet een weekje kon uitstellen is ronduit triest. Niemand had daar problemen rond gemaakt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be