Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 09:48   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Uiteraard meldt De Standaard dat niet.
Hoezo "uiteraard meldt De Standaard dat niet"?
Waarom melden ze dat niet?

Citaat:
Klopt het dat Muyters in een ver veleden nog op het kabinet van de VLD en de CD&V gewerkt heeft? Klopt het dat de ex-kabinetchef van Quicky, Nico Demeester, nu VOKA secretairs-generaal, de cijfers en de nota's leverde van de studiedienst van VOKA bij de begrotingsopmaak?
Mogen we daaruit concluderen dat VOKA ook de baas is van O Vld, zoals het gezwets van de PVDA? Het verschil lijkt mij alvast duidelijk. Graag ook eens een echte link naar het artikel van De Tijd. Om iets uit de context te rukken om er een verhaaltje aan vast te knopen, zitten ze bij de PVDA duidelijk niet verlegen.
Van O-VLD is dat toch geweten dat het een bazen-partij is. Die maken daar geen geheim van, die ontkennen dat niet.

De artikels uit het De Tijd-archief zijn enkel toegankelijk voor abonnees

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 maart 2012 om 09:51.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:49   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Als je België vergelijkt met dictaturen, dan is het een vrij normaal land. Vele dictaturen zouden hier nog van kunnen leren.
Ik zie geen enkele vergelijking die opgaat met een dictatuur. Als dat je inzicht is in politieke structuren dan vraag ik me af wat je doet op een politiek forum.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:52   #83
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je dat inzicht dan ook delen ?
Dat is de voorbije twee decennia ruimschoots gebeurd, Vive! En met resultaat, gezien de N-VA niet alleen de grootste partij geworden is, maar vooral dat de N-VA visie op België mainstream geworden is in Vlaanderen.

Als je nu alsnog wil inhaken op een evolutie die ondertussen 20 jaar oud is, kan dat nog, maar sorry, jullie zijn met te weinig opdat het de moeite zou zijn om je daarbij te helpen.
Oud 25 maart 2012, 09:54   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Om België als een normaal land te kunnen zien, moet je echt wel heel ver heen zijn.
Ik ben inderdaad al eens van onder mijn kerktoren onder uit geweest. Ook een beetje verder buiten ons land en in contact geweest met de mensen buiten de toeristische route.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 25 maart 2012, 10:01   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad al eens van onder mijn kerktoren onder uit geweest. Ook een beetje verder buiten ons land en in contact geweest met de mensen buiten de toeristische route.
Dat je nu net dat als argument aanhaalt...

Alleen al in onze directe buurlanden is het met een vergrootglas zoeken naar mensen die België als een normaal land beschouwen. Dat is al heel lang zo, die mensen zitten er namelijk niet zo dichtbij en kunnen zich permitteren om de dingen te zien zoals ze zijn.

Wat er de jongste twee decennia in België veranderd is, is dat nu ook een steeds groter deel van de eigen bevolking (in Vlaanderen stilaan een meerderheid) gaat zien dat dit geen normaal land is. Dat is de reden dat het vormen van een regering, en het regeren zelf, steeds stroever verloopt.
Oud 25 maart 2012, 10:17   #86
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele vergelijking die opgaat met een dictatuur. Als dat je inzicht is in politieke structuren dan vraag ik me af wat je doet op een politiek forum.
Wil je mij verbannen?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 10:25   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je nu net dat als argument aanhaalt...

Alleen al in onze directe buurlanden is het met een vergrootglas zoeken naar mensen die België als een normaal land beschouwen. Dat is al heel lang zo, die mensen zitten er namelijk niet zo dichtbij en kunnen zich permitteren om de dingen te zien zoals ze zijn.

Wat er de jongste twee decennia in België veranderd is, is dat nu ook een steeds groter deel van de eigen bevolking (in Vlaanderen stilaan een meerderheid) gaat zien dat dit geen normaal land is. Dat is de reden dat het vormen van een regering, en het regeren zelf, steeds stroever verloopt.
Die perceptie die onze buurlanden hebben van ons land heeft vooral te maken met een totaal gebrek aan chauvinisme dat ze in onze buurlanden wel hebben voor hun land. Hierdoor nemen ze meer zaken van het beleid van hun land aan als normaal.

Je kan ons land vergelijken met een Italië op kleinere schaal maar zonder een zuiders temperament en zonder verspreidde georganiseerde maffia. Een algemene afkeer van de overheid, een trek-uw-eigen-plan mentaliteit bij de bevolking, de grote drang naar verwerven en investeren in eigen vastgoed en zelfs separatisme tussen het rijke Noorden en het armere Zuiden.

Oud 25 maart 2012, 10:29   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de voorbije twee decennia ruimschoots gebeurd, Vive! En met resultaat, gezien de N-VA niet alleen de grootste partij geworden is, maar vooral dat de N-VA visie op België mainstream geworden is in Vlaanderen.

Als je nu alsnog wil inhaken op een evolutie die ondertussen 20 jaar oud is, kan dat nog, maar sorry, jullie zijn met te weinig opdat het de moeite zou zijn om je daarbij te helpen.
En geen kat die juist kan beschrijven wat de N-VA visie nu inhoudt voor de toekomst van ons land. Maar dit is juist een argumentatie dat dit wel een normaal land is.

Oud 25 maart 2012, 10:30   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die perceptie die onze buurlanden hebben van ons land heeft vooral te maken met een totaal gebrek aan chauvinisme dat ze in onze buurlanden wel hebben voor hun land. Hierdoor nemen ze meer zaken van het beleid van hun land aan als normaal.

Je kan ons land vergelijken met een Italië op kleinere schaal maar zonder een zuiders temperament en zonder verspreidde georganiseerde maffia. Een algemene afkeer van de overheid, een trek-uw-eigen-plan mentaliteit bij de bevolking, de grote drang naar verwerven en investeren in eigen vastgoed en zelfs separatisme tussen het rijke Noorden en het armere Zuiden.
OK, niet alleen de flaminganten maar ook de buurlanden zien het dus fout.

België is een grote natie met een voorbeeldige democratische structuur, een goed lopend politiek systeem, en een voorbeeldig beleid. Blijft u zichzelf dat gerust wijsmaken, wij zorgen wel voor de toekomst.
Oud 25 maart 2012, 10:32   #90
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En geen kat die juist kan beschrijven wat de N-VA visie nu inhoudt voor de toekomst van ons land.
Het is niet omdat u het niet wil zien, dat er geen visie zou zijn hé.
Oud 25 maart 2012, 10:32   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, niet alleen de flaminganten maar ook de buurlanden zien het dus fout.

België is een grote natie met een voorbeeldige democratische structuur, een goed lopend politiek systeem, en een voorbeeldig beleid. Blijft u zichzelf dat gerust wijsmaken, wij zorgen wel voor de toekomst.
Mocht België dat weze, dan was het een abnormaal land.

Oud 25 maart 2012, 10:32   #92
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoezo "uiteraard meldt De Standaard dat niet"?
Waarom melden ze dat niet?

Van O-VLD is dat toch geweten dat het een bazen-partij is. Die maken daar geen geheim van, die ontkennen dat niet.

De artikels uit het De Tijd-archief zijn enkel toegankelijk voor abonnees
Omdat het PVDA gezwets is, uiteraard. Handig van de PVDA dat ze citeren uit De Tijd, maar je hoeft niet verder te lezen dan de eerste alinea om meteen door te hebben, dat er met grove korrels zout gestrooid werd (verwijzing naar Belga bericht: zie Standaard). Iets werd hier gemakshalve achterwege gelaten, omdat ook de PVDA een bepaalde agenda volgt, uiteraard. Peumans was in een ver verleden nog lid van AMADA. Ik weet echter niet of die een studiedienst hebben of Rudi De Leeuw moet die voor zijn rekening nemen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 10:33   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht België dat weze, dan was het een abnormaal land.
Et voila...

QED
Oud 25 maart 2012, 10:36   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Et voila...

QED
Inderdaad. De duistere kan van het Vlaams Nationalisme. Ze willen van ons alle Nieuwe Vlamingen maken. Nieuwe NORMALE Vlamingen. In een NORMAAL land. Waar we van de Vlaams Nationalisten maar moeten aannemen wat NORMAAL is.

Daarom ook dat het N-VA is en niet NV-A of NVA.

Oud 25 maart 2012, 10:41   #95
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De duistere kan van het Vlaams Nationalisme. Ze willen van ons alle Nieuwe Vlamingen maken. Nieuwe NORMALE Vlamingen. In een NORMAAL land. Waar we van de Vlaams Nationalisten maar moeten aannemen wat NORMAAL is.

Blabla... de N-VA neemt zoals iedereen deel aan min of meer democratische verkiezingen en wint daardoor aan aanhang. Als je ten allen prijze in een abnormaal land wil blijven leven, zal je op termijn moeten verhuizen. Zuid-Italië is het eerste waar ik aan denk.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 maart 2012 om 10:42.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:14   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dapper hoe je hier zo een inkijk in je zieltje durft te geven, Staaf...
Het voorstel kwam van N-Va-gezinden zelf.
Als ze dan eens steun, is het weer niet goed.
Oud 25 maart 2012, 11:57   #97
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom niet direct een week, een maand, een jaar, een legislatuur!!!???
De vraag is eigenlijk: zijn ze in staat van een hele dag te vullen met discussiëren over hun eigen ideeën, of een uur, een minuut, een seconde, een attoseconde?
In Het Laatste Nieuws legde gisteren Karel de Klucht het volledige ideeëngoed van de Ø-VLD nog eens goed uit. Samengevat kwam het hier op neer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Klucht
Laat de Wever niet met rust. Val hem aan.
Wat wil je eigenlijk discussieren met een partij wiens volledige ideeëngoed zich klaarblijkelijk beperkt tot het aanvallen van één man?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 12:23   #98
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

In een zichzelf respecterende democratie
is het niet normaal dat de verkeerde paarden de beste haver krijgen. Alvast een Vlaamse lijn, waar de caliméro's het roerend over eens zijn.

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2012 om 12:25.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 14:10   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je ooit al eens de overpeinzing gemaakt dat misschien, heel misschien België een normaal land is ... ?
Ik herinner mij nog héél goed dat ik dat in een zotte bui - het was zoals vandaag mooi lenteweer - ooit eens heb gedaan, ja, en ik prijs mijzelf gelukkig dat ik op de lange duur toch nog afgeraakt ben van de niet te stuiten slappe lach die daar onmiddellijk op volgde

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 15:17   #100
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je ook uitleggen waarom je België geen normaal land vind ?
Waarschijnlijk omdat ik ooit ziek geweest ben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be