Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2012, 12:45   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

1. Waarom werd de illegaal het land uitgezet? : omdat hij geen verblijfsvergunning had, anders ben je geen ILlegaal
  2. Wat deed de senator op dat vliegtuig? : op bezoek gaan naar haar heimweeland. Mag ze dat niet?
  3. Hebben de politiemannen nog een klacht neergelegd? : die mensen doen gewoon hun job.
  4. Wat waren de argumenten van de senator? : ieke wiel main marokaanse landgenossen ien belgique helepen.
  5. Wat waren de argumenten van de politiemannen? : ik voer mijn opdracht uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Omdat ze politiemannen, volgens het artikel, de les speld over de uitwijzing van een Marokkaan, wilt dat zeggen dat ze de macht over neemt in België? Als ik ooit de politie tegenkom, en ik spel ze de les, en ik krijg mijn gelijk, zal ik achteraf zeker ook denken van "Ik heb nu alle macht in België mwoehahahaha!".

Op de titel afgaande:
Je mag nog zo lang in België wonen enz., je Marokkaanse origine achtervolgt je altijd en zal ook altijd vermeld staan precies, ook al ben je normaal wettelijk een burger van België en dus een Belg.
Als jij smaad aan de politie pleegt dan word je veroordeeld en bestraft.

als jij een dubbele nationaliteit hebt en je gaat naar het land van je eerste nationaliteit dan is dat niet "achtervolgen", eens marokkaan altijd marokkaan. Moet je maar gaan zagen bij koning Mohammed VI die geen onderdanen wil kwijtspelen en Nederland als extra provincie beschouwt. Belgie waarschijnlijk ook.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 12:48   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen.

Dat laat men, glimlachend, aan de Vlamingen over.
juist ja, jij leest dus echt nooit 1 Franstalige krant of magazine, laat staan dat je ooit in je leven al met 1 Franstalige hebt gepraat.
Oud 26 maart 2012, 12:49   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom werd de illegaal het land uitgezet?
Wat deed de senator op dat vliegtuig?
Hebben de politiemannen nog een klacht neergelegd?
Wat waren de argumenten van de senator?
Wat waren de argumenten van de politiemannen?

Omdat ze politiemannen, volgens het artikel, de les speld over de uitwijzing van een Marokkaan, wilt dat zeggen dat ze de macht over neemt in België? Als ik ooit de politie tegenkom, en ik spel ze de les, en ik krijg mijn gelijk, zal ik achteraf zeker ook denken van "Ik heb nu alle macht in België mwoehahahaha!".

Op de titel afgaande:
Je mag nog zo lang in België wonen enz., je Marokkaanse origine achtervolgt je altijd en zal ook altijd vermeld staan precies, ook al ben je normaal wettelijk een burger van België en dus een Belg.
Na het laatste dodelijke incident bij een gedwongen uitwijzing heeft de politie de opdracht gekregen elke uitwijzing te stoppen eens er zich problemen voordoen.

De agenten waren dus verplicht de uitwijzing te beeindigen vanaf het ogenblik dat mevr de senator haar mond open trok.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 12:59   #84
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Fantastisch. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons ons geduld, gelijk ook wij steeds weer vergeven aan dezelfde schuldenaren. En leid ons niet in socio-economische ontsporing, maar verlos ons van de kwade Walen.
Want vanaf nu is het kot te klein,
Gedaan met macht van de smerigheid
tot in de eeuwigheid
Amen

Ik ben nog flikken gekend die prins Lolo in zijn Ferrari van de baan haalden.

"Maar ik ben prins Laurent!"
"Et moi je suis le pape, monseigneur. Jos! 't Is prins Laurent!... Kijk! Jos kan 't ook gene flikker schelen. Paske + rijbewijs a.u.b."
Oud 26 maart 2012, 13:00   #85
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In Marokko zijn marokkanen alleen maar marokkaan (zie Seddaki die niet kan uitgeleverd worden als "belg" omdat hij ginder gewoon marokkaan is).
Bijgevolg is madame geen belgische senator, maar gewoon marokkaans onderdaan zou ik denken.
Men had in de naturalisatiewet waarbij vreemdelingen 2 nationaliteiten kunnen hebben dienen te voorzien dat verkiesbaarheid beperkt bleef tot zij die enkel de Belgische nationaliteit hebben. Als verkozenen in en van België dienen zij uitsluitend dit land en zijn bevolking te vertegenwoordigen.

Er ontstaat een belangenconflict als zij bijvoorbeeld onder druk gezet zouden worden door hun vroeger heimat-land om speciale tussenkomsten en/of voordelen te bekomen van hun verblijfsland waar zij een verantwoordelijke politieke en dus sturende functie hebben.

In feite is dit eerder kleine incident een voorbeeld van zo'n conflict. Op andere gebieden kan het ook veel zwaarder wegen. In Nederland heeft recentelijk een bi-nationale staatssecretaris haar 2de nationaliteit opgegeven.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:08   #86
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Men had in de naturalisatiewet waarbij vreemdelingen 2 nationaliteiten kunnen hebben dienen te voorzien dat verkiesbaarheid beperkt bleef tot zij die enkel de Belgische nationaliteit hebben. Als verkozenen in en van België dienen zij uitsluitend dit land en zijn bevolking te vertegenwoordigen.

Er ontstaat een belangenconflict als zij bijvoorbeeld onder druk gezet zouden worden door hun vroeger heimat-land om speciale tussenkomsten en/of voordelen te bekomen van hun verblijfsland waar zij een verantwoordelijke politieke en dus sturende functie hebben.

In feite is dit eerder kleine incident een voorbeeld van zo'n conflict. Op andere gebieden kan het ook veel zwaarder wegen. In Nederland heeft recentelijk een bi-nationale staatssecretaris haar 2de nationaliteit opgegeven.
albayrak? ben je zeker? dan heb ik het gemist.

Ik wacht tot het moment dat een van "onze" turkse politici die hun legerdienst in Turkije moeten gaan vervullen, hier minister van Landsverdediging gaan worden.
Oud 26 maart 2012, 13:10   #87
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In Nederland heeft recentelijk een bi-nationale staatssecretaris haar 2de nationaliteit opgegeven.
Nee dus.

Ik neem aan dat je refereert aan Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner ?

Die heeft gewoon haar Zweedse nationaliteit nog hoor.

De Nederlandse koningin heeft zelfs drie nationaliteiten.
Nederlands, Brits, Canadees.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:11   #88
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
  1. Waarom werd de illegaal het land uitgezet? : omdat hij geen verblijfsvergunning had, anders ben je geen ILlegaal
  2. Wat deed de senator op dat vliegtuig? : op bezoek gaan naar haar heimweeland. Mag ze dat niet?
  3. Hebben de politiemannen nog een klacht neergelegd? : die mensen doen gewoon hun job.
  4. Wat waren de argumenten van de senator? : ieke wiel main marokaanse landgenossen ien belgique helepen.
  5. Wat waren de argumenten van de politiemannen? : ik voer mijn opdracht uit.

Als jij smaad aan de politie pleegt dan word je veroordeeld en bestraft.

als jij een dubbele nationaliteit hebt en je gaat naar het land van je eerste nationaliteit dan is dat niet "achtervolgen", eens marokkaan altijd marokkaan. Moet je maar gaan zagen bij koning Mohammed VI die geen onderdanen wil kwijtspelen en Nederland als extra provincie beschouwt. Belgie waarschijnlijk ook.
Ik ben alleszins zeer benieuwd naar de verklaring van Di Rupo, en verdere informatie.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:18   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom werd de illegaal het land uitgezet?
Wat deed de senator op dat vliegtuig?
Hebben de politiemannen nog een klacht neergelegd?
Wat waren de argumenten van de senator?
Wat waren de argumenten van de politiemannen?

Op de titel afgaande:
Het ging hier dan over de uitwijzing van een illegale wettelijke Belg?
Oud 26 maart 2012, 13:29   #90
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...triering.dhtml

een filmpje met de uitleg van de politiechef.

Straffe kost!

ze ging het zelfs in het arabisch uitleggen! BELGISCHE senator! my ass.
Oud 26 maart 2012, 13:31   #91
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee dus.

Ik neem aan dat je refereert aan Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner ?

Die heeft gewoon haar Zweedse nationaliteit nog hoor.

De Nederlandse koningin heeft zelfs drie nationaliteiten.
Nederlands, Brits, Canadees.
Ik vind dat wie een dubbele nationaliteit heeft ook maar in beide landen belastingen moet betalen! Het zou rap gedaan zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:34   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat in de toekomst elke uitgewezen illegaal bij mevr. de senator aan de deur afgezet wordt, en zij hen in huis neemt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:34   #93
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het ging hier dan over de uitwijzing van een illegale wettelijke Belg?
Ik had het over de senator.

EDIT: het filmpje zegt dat ze van Algerijnse origine is.

Overigens heeft die senator totaal niet het recht om anderen hun werk te belemmeren.

Hoe raken die mensen in het parlement?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 26 maart 2012 om 13:38.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:39   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over de senator.
Die bewezen heeft waar haar prioriteiten liggen, bij welke van de 2 nationaliteiten.
Eigen volk eerst waarschijnlijk.

Zij kan al die uitgewezen illegalen toch netjes bij haar in huis opnemen, dan hoeft de maatschappij er niet voor op te draaien.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:39   #95
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dus wanneer een senator van hare tak maakt in een vliegtuig, neemt zij de macht over in België?

Is dat het verhaal?
Onozelaar, er is een scheiding der machten in België! Een senator behoort tot de wetgevende macht, een politieman tot de uitvoerende macht.

Een senator mag dus niet tussenkomen in het optreden van een politieman, die heeft daar even weinig recht toe dan eender welke andere gewone burger
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:41   #96
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door risico 5 Bekijk bericht
Maar dat gebeurt lekker toch niet !
Zoals gewoonlijk: dubbel profiteren maar voor de rest er niet voor opdraaien. Typisch! Doet me denken aan Marokkaanse en Turkse jongens: ze neuken alles wat voor komt, maar o wee als je naar hun zusje een oogske pinkt. Hypocriet tot en met.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 26 maart 2012, 13:42   #97
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

schrijf uw gedachte maar rechtstreeks:

[email protected]
[email protected]
[email protected]

Oud 26 maart 2012, 13:48   #98
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door risico 5 Bekijk bericht
TJa, het is toch wat eh.
Toch zal het altijd zo blijven, deal with it.
Ja het is me zeker wat! Het is hen dan ook met de paplepel ingegeven: geen respect voor andere culturen en andere mensen. Maar zelf om het minste anderen uitmaken voor racist en xenofoob.
Zelf de segregatie en de onverdraagzaamheid preken, maar anderen verwijten dat ze hen de kans niet geven om te integreren!

Citaat:
Oud 26 maart 2012, 13:49   #99
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ach, zolang men senator Anke Vandermeersch IN de senaat het zwijgen oplegt, zal het allemaal wel zo'n vaart niet lopen zeker?
Ecolo dreigde zelfs met vervolging! moet kunnen hé.

Citaat:
In de Senaat werd gisteren (nog maar eens) een robbertje ‘om ter stoerst Vlaams Belang bashen’ uitgevochten. Aanleiding was een vraag van Vlaams Belang-senator Anke Van dermeersch over de klacht van het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding (CGKR) tegen winkelketen Hema. In de vraag van de Vlaams Belang-senator werd onder meer aangehaald dat “de islam doorheen de geschiedenis een nogal bloedig palmares heeft opgebouwd”. Hoewel het enkel een historische vaststelling betrof, reageerden de andere politieke fracties bij wijlen hysterisch. MR dreigde met het inzetten van de militaire politie, indien de vraag toch zou worden gesteld en Ecolo eiste zelfs dat Anke Van dermeersch gerechtelijk zou worden vervolgd.
Oud 26 maart 2012, 14:04   #100
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
schrijf uw gedachte maar rechtstreeks:

[email protected]
[email protected]
[email protected]

zou ze nederlands verstaan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be