Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 23:36   #81
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Ik kan je zeggen dat je totaal verkeerd ingelicht bent. Zowel wat betreft de bezoeken van TAVEK aan onderzoeks of IT-instellingen. Als de aanwezigheid van Indiërs.
No worries.
Het is EL maar die in z'n fantasiewereld van allochtone übermenschen en huilende witte kindjes vertoeft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 06:12   #82
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of in welke sportclubs dacht jij dat de meeste allochtone jongeren zitten?
Gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring zitten ze in kickbock- en verspuw-clubs.
Oud 29 maart 2012, 06:26   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Of de leefloners: "Beter honger en kou dan geïntegreerd"
Inderdaad Jack, het is niet de bedoeling om het leefloon af te pakken, het is de bedoeling dat de kinderen op zeer jeugdige leeftijd naar het kleuterklasje gaan, zodat ze geen leerachterstand oplopen.
Ik heb het beeld gezien van het zesjarig kind dat voor het eerst naar school ging, het wist niets van de school, sprak amper de taal, ...
Om zo'n kind mee te trekken moet er:
- extra aandacht aan besteed worden (is minder aandacht voor anderen)
- zal het tempo in de klas lager liggen door ...

Zo zie je hoe dingen omgekeerd kunnen worden.
Oud 29 maart 2012, 06:31   #84
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
18% in jeugdverenigingen is weinig inderdaad.
Dat komt dan ook nog omdat de jeugdverenigingen in het Brusselse, in de rand en in het Antwerpse (in die laatste al minder) het gemiddelde sterk omhoog trekken.

Ik zie dit zeer goed als er jeugdbewegingen (uit de andere hoeken van het land) bij mij op kamp komen, praktisch nooit kinderen van allochtone afkomst. Zijn er toch bij, zijn dit meestal kinderen van Afrikaanse of Indische origine (geadopteerde kinderen).
Oud 29 maart 2012, 07:18   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het is net die 2.5% die hun kinderen taalonkundig op hun zesde naar het eerste (verplichte) studiejaar sturen, zonder enige voorbereiding, zodat ze de rest van de klas tot aan het laatste middelbaar lekker kunnen hinderen.
Ik dacht dat een kind niet meer aan het 1ste leerjaar kon beginnen, indien dat kind niet de derde kleuterklas volgde, of een "taalexamen" goed doorstaat.
Is de maatregel al weer afgeschaft?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 07:20   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij valt het vooral op dat Smet er maar gewoon van uitgaat dat die leefloners per definitie zullen weigeren om hun kinderen naar school te sturen.

Gaat hij ook zo redeneren als ik weiger om het verkeersreglement te volgen en bijgevolg boetes moet betalen?
Mij valt het op dat je het weer verkeerd begrepen hebt.
Minister Smet denkt die mensen te kunnen overhalen door de voordelen en het nut van kleuteronderwijs uit te leggen.
Oud 29 maart 2012, 07:20   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon de leerplicht verlagen tiens.

én de voorwaarden voor het ontvangen van OCMW aanpassen.

Thuistaal geen nederlands? dan geen OCMW als de kinderen niet naar de kleuterklas of school gaan.

Voor mijn part mogen ze ook het kindergeld inhouden als sanctiemaatregel.
Met welk doel?
Mensen pesten?
Oud 29 maart 2012, 07:25   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inderdaad. Want allochtonen kunnen evengoed presteren als hooggeschoolden maar er is gewoon enorm weinig animo voor in hun kringen om na de leerplicht verder te studeren.

De kringen waarin deze kinderen opgevoed worden zijn ook al niet te best. Ze hebben geen rolvoorbeeld die laat zien wat je kan bereiken met een goede opleiding. Vaak zit de vader thuis werkloos, is moeder huisvrouw en kunnen ze beiden nauwelijks nederlands.....

Deze kinderen vroeger naar school sturen en beter laten integreren is van primair belang. Wat wat voetballerkes bereiken kan me een worst wezen.
Ons onderwijs is, spijtig genoeg, nog altijd één van de meest sociaal ongelijke.
Oud 29 maart 2012, 08:43   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring zitten ze in kickbock- en verspuw-clubs.
ik heb een andere ervaring. de meesten zitten in de voetbal, bij ons in de basket zitten er ook een pak.
Oud 29 maart 2012, 08:48   #90
Klarekijk
Banneling

Standaard

In weze zit er achter het naar school gaan voor kleuters zelfs een morele plicht .

Als je als ouder naar een land vlucht om betere kansen te krijgen voor je kind , dan is het van belang dat het zo snel en zo vlug mogelijk mee is met de stroming van dat land en de taal .

Slimme mensen die willen integreren en vooruit komen zouden dat doen .
Domme ........ zijn hardleers en ....

Mensen met kennis zeggen al te vaak dat kinderen in de eerste levensjaren kneedbaar zijn en enorm veel opvangen uit hun leefomgeving . door ze weg te houden uit de beschaving onthoud je een kind om normaal te ontplooien .

En presies binnen de muren van ( kans ) armen is er een zeer laag niveau van opleiding en ontwikkeling en dus staa, die kinderen bloot aan een ondermaatse beschaving

De vraag is met welke reden houden die mensen hun kinderen doelbewust thuis . willen ze er in die erste kinderjaren nog wat eigen ouderwetse en beperkte cultuur in rammen ? wel Ouders die er zo over denken hebben niet de intentie te integreren en ouders die niet willen integreren en hun kinderen verhinderen dat te doen , moeten ook niet aanschuiven om een leefloon . die hebben daar eigenlijk geen recht op .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 08:48   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met welk doel?
Mensen pesten?
Kleuters voorbereiden opdat ze met minder achterstand kunnen beginnen aan het basisonderwijs .... dat noem jij 'mensen pesten' ????

Je beseft niet hoe crimineel je wel bent.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 08:51   #92
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al heel mijn leven iets tegen geweld .

dergelijk clubs moesten gewoon verboden worden . of beperkt worden tot opleiding centra voor Politie en militairen

de rest is agressie kweken
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 08:52   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons onderwijs is, spijtig genoeg, nog altijd één van de meest sociaal ongelijke.
Dat is manifest onjuist.

Het is wel bewezen dat ons onderwijs heel domme mensen kan afleveren, bijvoorbeeld die durven beweren dat ons onderwijs nog altijd één van de meest sociaal ongelijk zou zijn.
Maar 't kan ook zijn dat die heel domme mensen in realiteit banale leugenaars, die dus wel beter weten, zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 09:00   #94
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb al heel mijn leven iets tegen geweld .
en zelfvrededinging ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 09:03   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom daar nooit, dus heb ik geen persoonlijke ervaring over kickbock- en verspuw-clubs.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 09:14   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is manifest onjuist.

Het is wel bewezen dat ons onderwijs heel domme mensen kan afleveren, bijvoorbeeld die durven beweren dat ons onderwijs nog altijd één van de meest sociaal ongelijk zou zijn.
Maar 't kan ook zijn dat die heel domme mensen in realiteit banale leugenaars, die dus wel beter weten, zijn.
dat wordt nochtans constant beweerd in internationale studies. Het Vlaams niveau staat aan de wereldtop behalve op de sociale ongelijkheid.
Oud 29 maart 2012, 09:22   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minister Smet denkt die mensen te kunnen overhalen door de voordelen en het nut van kleuteronderwijs uit te leggen.
Als Smet écht denkt die mensen te overhalen, dan is hij een beetje naïef.
De feiten bewijzen dat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 09:24   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat natuurlijk wel wat naïef is.
Oud 29 maart 2012, 10:19   #99
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom hebt u twijfels?
Als ik zie hoe intelligent sommige mensen zijn zou ik me echt wel zorgen maken moesten die alleen verantwoordelijk zijn voor wat ze aan hun kinderen leren en hoe.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 10:21   #100
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat een kind niet meer aan het 1ste leerjaar kon beginnen, indien dat kind niet de derde kleuterklas volgde, of een "taalexamen" goed doorstaat.
Is de maatregel al weer afgeschaft?
Ik heb nog nooit van deze maatregel gehoord
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be