![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Ouders die hun kinderen onwettig van school halen om vroeger op reis te vertrekken | |||
| dienen gesanctioneerd te worden door hen een administratieve geldboete te laten betalen. |
|
1 | 4,55% |
| gesanctioneerd te worden door een deel van het kindergeld (tijdelijk) af te nemen. |
|
4 | 18,18% |
| dienen een 'alternatieve' straf opgelegd te krijgen door de rechtbank (bijvoorbeeld taakstraf of gemeenschapsdienst). |
|
3 | 13,64% |
| dienen een waarschuwing of vermaning te krijgen, maar niets meer. |
|
6 | 27,27% |
| dienen niet gesanctioneerd te worden. Het is hun goed recht. |
|
10 | 45,45% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb nog een betere oplossing: dat al die leerkrachten die staan te klagen dat er leerlingen vroeger aanzetten uit het onderwijs gaan.
Ik klaag niet, ik kaats de bal gewoon terug. Terecht, merk ik aan uw opmerking. |
|
|
|
|
|
#82 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tot die tijd zou ik het ook doen, vroeger aanzetten als dat een gunstiger geprijsde reis oplevert. En wie kan me ongelijk geven? (mijn kinderen zijn nog niet leerplichtig, dus voorlopig nog hypothetisch) |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom start jij/reageer jij alleen maar op draden die over kinderen gaan? Sorry dat ik dit vraag maar het valt wel heel erg op. Is daar een speciale reden voor? Ben jij een grote kindervriend? Ik las nog maar zelden een reactie van jou op een onderwerp dat niks met kinderen te maken heeft. Ik meen mij zelfs te herinneren dat jij hier- weliswaar lang geleden- ervoor pleitte dat kinderen die op zomerkamp gaan, bij het douchen toezicht nodig hebben. Want: stel dat ze uitglijden in de douche....?? Vind dit wel een heeeel klein beetje eigenaardig se, zeker van een volwassen man. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik denk niet dat het oppportuun is en realistisch nog de laatste dag effectief les te geven, zo ook er niet direct in te vliegen na een lange vakantieperiode. Die laatste dagen worden echter wel gebruikt voor uitstapjes en 'sociale klasactiviteiten', toch ook belangrijk voor de ontwikkeling van de jongeren in kwestie. De ouders moeten geen oordeel vellen over de invulling van de lesdag of het programma die laatste dagen, als ze maar zien dat hun koters naar school gaan, dat is hun enige wettelijke plicht. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar inderdaad, zowel in het basis-, secundair en hoger onderwijs is er de jongste twintig jaar steeds meer een soort van nieuw cliëntilisme ontstaan, waarbij de rol van het onderwijzend personeel en hun directies steeds meer verschuift van een autoritaire voorbeeldrol, naar deze van loutere dienstverleningsfiguren, sujetten en slippendragers die liefst niet te veel last berokkenen in de weg naar het behalen van een felbegeerd diploma voor zoon/dochter. Niet enkel tegenover leerkrachten ziet men een toenemend gebrek aan respect, ook vroegere autoritaire figuren als dokters, gezagsdragers en zelfs scheidsrechters moeten het steeds meer ontgelden van het 'publiek' en krijgen massa's scheldtirades en bedreigingen over zich heen. In die zin is de maatschappij wel wat ziekjes aan het worden. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom wordt het lesprogramma niet zodanig ingevuld dat de laatste dag echt ook de laatste dag is? |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Europees Commissaris
|
Respect kan van in den beginne verdiend worden. Maar dat begrijp je niet precies. Je hebt heimwee naar de tijd dat mijnheer de onderwijzer tot de elite van het dorp behoorde en respect iets te makkelijk kwam... Tja... Vroeger was het beter zeker?
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|