Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2012, 13:47   #81
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snarf Bekijk bericht
Die clausule met die verklaring, is die voor iedere bewoner van een sociale woning van toepassing of enkel voor de allochtonen ?

Indien ze van toepassing is voor iedereen dan ben ik akkoord met de clausule, indien deze selectief wordt toegepast om allochtonen het leven zuur te maken dan is het gewoon discriminerend.

En de simpelste oplossing huur of koop iets prive. (maar dat is al een paar keer verteld)

http://www.joop.nl/politiek/detail/a...tract_tekenen/

Dit is de bron.

De simpelste oplossing is dus volgens jou om een huis te kopen?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 mei 2012 om 13:48.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 16:39   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Eindelijk een rationeel geluid.

Ik ben sinds 27 september 2011 geen andere mensen met een reisverbod tegengekomen. Het voorstel van een een assimilatiecontract werd in de Haagse gemeenteraad gedaan, en aannemelijk verworpen. Mijn reisverbod is mij in het geniep voorgelegd voor de voorzieningenrechter, mogelijk een oudcollega van de advocaat van Vestia, waarbij men door misbruik van procedure mij door intimidatie dwong, een papier te tekenen.

Het assimilatie contract en mijn reisverbod zijn echter twee verschillende zaken.

Daar dit mij wordt aangedaan en wat ik in Suriname meemaakte geloof ik dat Nederland mij weg wil houden uit Suriname, waar ik een Black History Museum wil beginnen.
Maar waarom gaat u dan niet gewoon in Suriname wonen? Da's toch veel simpeler. Geen last meer met uw huisvestingsmaatschappij.
Oud 14 mei 2012, 12:04   #83
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
- En vanzelfsprekend racisten zoals Edmond Codfried
Idd, Die persoon is echt de grootste racist hier op dit forum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dit noemt entertainment.
Ok, als je het zo bekijkt.

Veel plezier zou ik zeggen
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 12:40   #84
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Amnesty International

Citaat:
Geachte heer Codfried,

U beschrijft in nogal krachtige bewoordingen uw ergernis over een aantal zaken, maar u stelt geen concrete vraag. Tenzij het de impliciete vraag is wat wij vinden van uw reisverbod naar Suriname. Voor zover we uw verhaal kunnen beoordelen, is het geen zaak waarmee wij ons moeten bemoeien. We zien er geen grove, systematische schending in van mensenrechten. En dat is, ruwweg gezegd, het criterium waaraan iets moet voldoen alvorens we overwegen in actie te komen. Want ook onze tijd is beperkt.

Met vriendelijke groet,

Wim Roelofsen,
Publieksvoorlichting
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Re: Fw: Mijn reisverbod opgelegd door Vestia.
Date: Tue, 8 May 2012 14:22:44 +0200

Citaat:
ooit was ik vrijwilliger bij vluchtelingenwerk en begeleide Irakeze asielzoekers die strafbaar waren door zonder uitreisvisum Irak te verlaten.
Vestia heeft mij een uitreisvisum opgelegd, vóór een rechter die daarmee misbruik van procedure maakte.
Nederlanders hebben geen reisvisum nodig.
in 1933-1945 werd aan de nederlandse joden verboden vrij te reizen, ze kregen een reisverbod.
ik ben als surinamer geneigd, nu ik ouder word vaker naar suriname te gaan en te blijven.
Ik ben tevens schrijver, u kunt mij googelen, mijn aanhang is surinaams.
verder ben ik in 2005 op last van vestia zes uur gefolterd in een gekoelde politiecel.
ik heb u daarover aangeschreven en kreeg een soortgelijke ongeïnteresseerde reactie.
toen ik redres zocht werd ik veroordeeld voor laster.
en nu een reisverbod.
kunt u nogmaals nagaan of dit niet onder politieke vervolging valt?
het zijn kennelijk prive personen die hun middelen tegen mij inzetten: wellicht fundamentalitische christenen en zuid afrikaners.
Ik heb een waslijst van klachten.

Citaat:
Beste heer Codfried,

Dat een woning verhuurder martelingen kan gelasten komt ons zeer ongeloofwaardig over.
Er is ons inziens geen sprake van politieke vervolging dus wij beëindigen dan ook hierbij dit contact.

Vriendelijke groet,
Amnesty publieksvoorlichting
Citaat:
Als u zich afvraagt wat u tijdens de WWII gedaan zou hebben en hoe het komt dat 90% van de nederlandse joden door hulp van de nederlanders aan de nazi's werden vermoord, dan moet u uw reactie op mijn klachten maar goed nalezen.
Oud 17 mei 2012, 06:22   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ja Codfried, ik denk dat Amnesty International mee in het holocaust complot zit.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 21:47   #86
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja Codfried, ik denk dat Amnesty International mee in het holocaust complot zit.
Ja, samen met de flikken natuurlijk....

Deze hier is mooi....

Citaat:
verder ben ik in 2005 op last van vestia zes uur gefolterd in een gekoelde politiecel.
En deze is nog mooier....

Citaat:
ik heb u daarover aangeschreven en kreeg een soortgelijke ongeïnteresseerde reactie.
toen ik redres zocht werd ik veroordeeld voor laster.
En nou willen we hélemaal niet weten wat hij toen vooral gezegd heeft....

Maar véél fraais zal daar alvast niet bij geweest zijn....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 mei 2012 om 21:48.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 22:00   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je weet toch, die zeepjes die Amnesty verkoopt,....
Oud 17 mei 2012, 23:17   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Re: Fw: Mijn reisverbod opgelegd door Vestia.
Date: Tue, 8 May 2012 14:22:44 +0200
Lol, net alsof ze bij Amnesty International aandacht zouden schenken aan die zever
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:43   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lol, net alsof ze bij Amnesty International aandacht zouden schenken aan die zever
Daarvoor is Egmond waarschijnlijk niet zwart genoeg.
Oud 18 mei 2012, 16:18   #90
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan zijne hooggeboren excellentie Max Norder,
Wethouder van Huisvesting en Integratie van de Gemeente Den Haag.
Den Haag, 19 mei 2012.

In reactie op uw schrijven van 18 mei jl. waarin u stelt dat u het reisverbod door de verhuurder Vestia aan mij opgelegd, welke ik onder dwang op 27 september 2011 moest tekenen, als een normale werkafspraak over de handhaving van de woonplicht u niet onredelijk voorkomt, wens ik als volgt te reageren. Het is duidelijk dat u mij niet goed heeft begrepen of mij niet wil begrijpen, waardoor ik mij nu scherper zal moeten uitdrukken.

Intussen heb ik o.a. mijn heil gezocht bij de fractie van D66 die samen met Groen Links een plan heeft bedacht om vervolgde schrijvers een huis te bieden in Nederland, en wel in Den Haag waar men heel erg betrokken is bij het leed van vervolgde schrijvers. Ik heb hen geïnformeerd dat ik mezelf als zo een vervolgde schrijver beschouw en verwacht dat zij deze vervolging laten ophouden.

Ter informatie kan ik u mededelen dat ik een studie publiceerde ‘Komt er weer een Holocaust?’ (2010) en wel met deze keer de allochtonen in de rol van de joden. Vanwege dit onderzoek kan ik Nederlanders als u die geen moeite hebben met mijn reisverbod opgelegd door de verhuurder, alsof ik een slaaf van Vestia ben; beter begrijpen. Nederland zag kans 90% van hun joodse burgers vergast te krijgen door de enthousiaste hulp die zij aan de bezettende vijand verleenden, en wel tegen betaling van een kopgeld. Ook de joden die de holocaust overleefden merkten volgens Isaac Lipschitz in ‘De kleine Sjoa.’ dat ze niet erg welkom waren in Nederland. Hoewel geen enkel redelijk mens kan volhouden dat de Nederlanders niet wisten wat de joden die op transport werden gesteld en opeengepakt werden in dierenwagons te wachten stond, kan men deze onkunde niet volhouden bij degenen die na de oorlog de joden nog verder grof bestalen en zelf van hun ondergedoken kinderen wilden scheidden om die tot christenen op te voeden.

Ook aan de Nederlandse joden werd in de periode 1933-1945 een reisverbod opgelegd. En vandaag bent u wethouder in een gemeente waar verhandelde witte en bruine vrouwen legaal verkracht kunnen worden, maar waar men volhoudt dat mannen en vrouwen en gelijke rechten hebben. Omdat deze zaken kennelijk geen walging bij u en vele Nederlanders oproepen, acht u het reisverbod welke in volkomen willekeur aan mij werd opgelegd, en wel nadat de verhuurder twee dagen na mijn vertrek naar Suriname, ondanks gesloten hoofdkranen, een overstroming in mijn huurwoning veroorzaakte, welke het begin was van een brieventerreur door Vestia en de schijnvertoning en misbruik van procedure voor de voorzieningenrechter Mr. Paris; als normaal.
Verder gaat u ook voorbij aan de zes uur durende foltering in een kunstmatig gekoelde politiecel die ik op 13 mei 2005 moest ondergaan, na de eerste van deze wonderlijke overstromingen in mijn huurwoning, die wellicht met de hulp van een buur en een tuinslang, worden veroorzaakt.

Intussen gaan mijn gedachten weer naar een reis naar Suriname en wel om een museum te beginnen op basis van mijn Blauw bloed is Zwart bloed (1100-1848) theorie, en deze job kan zelf ik niet in drie weken klaren. Ik vraag mij dus af hoe men in alle wijsheid mij meent te moeten weerhouden van uitvoering geven aan mijn persoonlijke vrijheid, mijn bestaan, plannen en behoeften, door mij tegen mijn wil hier vast te houden. Als Surinaams Nederlandse schrijver en onderzoeker heb ik in 2011 bij het Nationale Surinaams Archief mijn onderzoekspapieren in veiligheid gebracht en is mijn doelgroep in Suriname. Hier ben ik maar een allochtoon.

Uw gehoorzame dienaar,
Egmond Codfried
Oud 18 mei 2012, 16:21   #91
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Veel mensen in de derde wereld begrijpen dat amnesty international de lange arm is van de westerse regeringen die uit zijn op ondermijning en regiemwisseling.
Intussen hebben wij dus bevestiging gekregen dat Amerika de illegale wapenaanvoer in Syrië coördineert, en dat het geweld niets met een volksopstand heeft te maken. Amnesty is natuurlijk in de voorste gelederen om Syrië te veroordelen vanwege mensenrechtenschendingen terwijl landen als Amerika en Nederland steeds vrijuit gaan. Intussen weten wij ook dat niet alle nazi's met swastika's lopen te zwaaien en dat sommige wellicht gewoon bij Amnesty International werkzaam zijn. De eerste keer was ik erg verwonderd over de gebezigde agressieve toon door Amnesty International, maar nu ken ik de Nederlanders, deze lieve jodendoders, veel beter.
Verder ben ik er volkomen van overtuigd dat het reisverbod binnenkort geschiedenis is, een klein hoofdstuk in mijn biografie.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 mei 2012 om 16:26.
Oud 18 mei 2012, 17:31   #92
Scorpio
Minister-President

Standaard

Ik moet toegeven, ik had er nog nooit van gehoord, van 'morosofie', maar de definitie ervan is wel erg herkenbaar voor onze vriend:

Citaat:
Een morosofie (van het Grieks Μόρια: gekte en Σοφία: wijsheid) is een evident absurde waanwetenschappelijke theorie. Een 'waangeleerde' of 'waanwijze' wordt ook wel morosoof genoemd. Anders dan de, middelmatiger, pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen. Morosofen zijn vaak autodidact, en dikwijls obsessieve enige aanhangers van hun eigen theorieën. Belachelijk en schijnbaar ongevaarlijk stellen ze zich vaak te kijk, met publicaties (op eigen kosten), interviews, lezingen, en gaan welwillend in dovemansdiscussies met gelegenheidsopponenten. Hun redeneringen zijn vaak moeilijk te weerleggen, want vaak geconstrueerd uit combinaties van verschillende uiteenlopende disciplines.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie

...en wie zien we daar bij puntje 1.6? Juist ja!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 16:09   #93
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik moet toegeven, ik had er nog nooit van gehoord, van 'morosofie', maar de definitie ervan is wel erg herkenbaar voor onze vriend:

Ik vraag me wel af welk materiaal Egmond voor zijn museum in Suriname wil gebruikten als hij zijn onderzoekscollectie reeds aan het Nationaal Archief Suriname geschonken heeft.
Oud 20 mei 2012, 10:03   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

Ik vraag me wel af welk materiaal Egmond voor zijn museum in Suriname wil gebruikten als hij zijn onderzoekscollectie reeds aan het Nationaal Archief Suriname geschonken heeft.
Een reeks van zijn witte onderbroeken waarvan hij bewijzen heeft dat ze gedeeltelijk bruin zijn, en tot de adel behoren, wegens het herbergen van een hoge piet.
Oud 20 mei 2012, 10:07   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder ben ik er volkomen van overtuigd dat het reisverbod binnenkort geschiedenis is, een klein hoofdstuk in mijn biografie.
Je hebt geen reisverbod opgelegd gekregen.
Je hebt zelf een beperking in tijd van buitenlandse verblijven aanvaard als conditie om een sociale woonst te krijgen.
Je kan dus reizen zolang je wil, en gelijk waarheen, je geeft daardoor enkel je woonst op, die je voordelig kan bezetten dankzij een door jou zo verfoeid blank systeem.
Stop dus maar met dat paranoïede calimero-geklaag.
Niemand neemt het ernstig.
Neem liever een voorbeeld aan je collega-morosoof Harrie Weggelaar.
Die slaagt er in zijn onzin vrolijk te verkopen, zonder antipathie op te wekken.
Oud 20 mei 2012, 11:01   #96
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I have the papers, it's black on white.
leuke quote, zeker met uw research-topic
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 10:12   #97
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht

Beroemde mensen als ik moeten voorbereid zijn op dit soort van persoonlijke aanvallen. Men gaat nooit in op de inhoud van mijn betoog of de bewijzen die ik aanvoer, maar mijn geestelijke gesteldheid. Elders werden mijn seksualiteit en geslachtsdeel onderdeel van de discussie. Ik zal daarmee moeten leven.
In iedergeval heb ik nu dus mijn eigen lemma in wikipedia en dat ervaar ik als steun voor de zaak. Ik ben iemand, ik heb blijkbaar iets schokkends, vernieuwend, wonderlijks ontdekt, men praat steeds meer over mijn blauw bloed theorie. Dus als je het moet weten, de spot deert mij totaal niet en ik ga binnenkort naar Suriname om een museum op basis van de blauw bloed theorie te beginnen.
Oud 21 mei 2012, 10:36   #98
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Den Haag, 19 mei 2012.

In reactie op uw schrijven van 18 mei jl. waarin u stelt dat u het reisverbod door de verhuurder Vestia aan mij opgelegd, welke ik onder dwang op 27 september 2011 moest tekenen, als een normale werkafspraak over de handhaving van de woonplicht u niet onredelijk voorkomt, wens ik als volgt te reageren. Het is duidelijk dat u mij niet goed heeft begrepen of mij niet wil begrijpen, waardoor ik mij nu scherper zal moeten uitdrukken.

Intussen heb ik o.a. mijn heil gezocht bij de fractie van D66 die samen met Groen Links een plan heeft bedacht om vervolgde schrijvers een tijdelijk huis te bieden in Nederland, en wel in Den Haag waar men heel erg betrokken is bij het leed van vervolgde schrijvers. Ik heb hen geïnformeerd dat ik mezelf als zo een vervolgde schrijver beschouw en verwacht dat zij deze vervolging laten ophouden.

Ter informatie kan ik u mededelen dat ik een studie publiceerde ‘Komt er weer een Holocaust?’ (2010) en wel met deze keer de allochtonen in de rol van de joden. Vanwege dit onderzoek kan ik Nederlanders als u die geen moeite hebben met mijn reisverbod opgelegd door de verhuurder, alsof ik een slaaf van Vestia ben; beter begrijpen. Nederland zag kans 90% van hun joodse burgers vergast te krijgen door de enthousiaste hulp die zij aan de bezettende vijand verleenden, en wel tegen ontvangst van een kopgeld. Ook de joden die de holocaust overleefden merkten volgens Isaac Lipschitz in ‘De kleine Sjoa’ dat ze niet erg welkom waren in Nederland. Hoewel geen enkel redelijk mens kan volhouden dat de Nederlanders niet wisten wat de joden die op transport werden gesteld en opeengepakt werden in dierenwagons te wachten stond, kan men deze onkunde beslist niet volhouden bij degenen die na de oorlog de joden nog verder grof bestalen en zelf van hun ondergedoken kinderen wilden scheidden om die tot christenen op te voeden.

Ook aan de Nederlandse joden werd in de periode 1933-1945 een reisverbod opgelegd. En vandaag bent u wethouder in een gemeente waar verhandelde zwarte, witte en bruine vrouwen legaal verkracht kunnen worden, maar waar men volhoudt dat mannen en vrouwen en gelijke rechten hebben. Omdat deze zaken kennelijk geen walging bij u en vele Nederlanders oproepen, acht u het reisverbod welke in volkomen willekeur aan mij werd opgelegd, en wel nadat men twee dagen na mijn vertrek naar Suriname, ondanks gesloten hoofdkranen, een overstroming in mijn huurwoning veroorzaakte, welke het begin was van een brieventerreur door Vestia en de schijnvertoning en misbruik van procedure voor de voorzieningenrechter Mr. Paris; als normaal. Verder gaat u ook voorbij aan de zes uur durende foltering in een kunstmatig gekoelde politiecel die ik op 13 mei 2005 moest ondergaan, na de eerste van deze wonderlijke overstromingen in mijn huurwoning, die wellicht met de hulp van een buur en een tuinslang, worden veroorzaakt.

Intussen gaan mijn gedachten weer naar een reis naar Suriname en wel om een museum te beginnen op basis van mijn Blauw bloed is Zwart bloed (1100-1848) theorie, en deze job kan zelf ik niet in drie weken klaren. Ik vraag mij dus af hoe men in alle redelijkheid mij meent te moeten weerhouden van uitvoering geven aan mijn persoonlijke vrijheid, mijn bestaan, plannen en behoeften, door mij tegen mijn wil hier vast te houden. Als Surinaams Nederlandse schrijver en onderzoeker heb ik al in 2011 bij het Nationale Surinaams Archief mijn onderzoekspapieren in veiligheid gebracht en is mijn doelgroep in Suriname. Hier ben ik maar een allochtoon, een üntermensch.

Uw gehoorzame dienaar,
Egmond Codfried
Oud 21 mei 2012, 11:56   #99
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw gehoorzame dienaar
,
Egmond Codfried
Bizarre woordkeuze.

Zó doordrongen van een slavenmoraal?
Oud 21 mei 2012, 12:24   #100
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bizarre woordkeuze.

Zó doordrongen van een slavenmoraal?
Ironie, lieverd. Hij is net zo min hooggeboren als ik een dienaar ben.
Maar let op, dit is wat ik lees in de bronnen en nu begrijp ik het want de adel had de macht om het plebs levend te laten villen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be