![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De echtscheidingstaks (verdeeltaks) mag worden afgeschaft | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 63,33% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel heel kort door de bocht. Kan men mji dan de zekerheid bieden dat alle koppels evenveel bijdroegen tot verwerving, bouw, verbouwing van hun huis...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() hetgeen de vrouw minder bijdroeg aan verbouwing van het huis zal ze terugverwerven via de wasserij, de poetsdienst, het restaurant, de kinderopvang en de breiwerkfirma.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 april 2012 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dienst voor alimentatievoorschotten (davo), betaalt wel voorschotten, doch gelukt er slechts in om een klein gedeelte terug te vorderen
Gedeelte van de scheiders komt in armoede bij het ocmw terecht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het wettelijk systeem (zonder huwelijkskontract) schijnt mij toch niet zo onlogisch. Dit is gemeenschap van aanwinsten, en elke partner houdt zijn inbrengsten in het huwelijk (hetgeen hij voor het huwelijk bezat), evenals hetgeen hij via erfenissen verkrijgt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge bedoelt, dat de ene partner tijdens het huwelijk meer loon heeft ontvangen dan de andere, en dit loon oa aangewend is voor aankoop... van een huis, dan dienen de bijdragen wel beschouwd te worden, als zijnde aangebracht door zowel de man als de vrouw (ongeacht wie de grootverdiener was). Dat is trouwens een overeenkomst die men maakt door te huwen (zonder huwelijkscontract, of huwelijkskontrakt met algehele gemeenschap). Als men hier problemen mee heeft, dan huwt men ofwel niet, ofwel met een huwelijkscontract met scheiding van goederen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verbreken van een vrijwillig aangegaan contract,ten aanzien elkaar,van familie,schoonfamilie,een ambtenaar van de gemeente,en soms zelfs ten overstaan van een Notaris en de Kerk,mag al wat kosten.
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2012 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gesteld dat je dit ernstig bedoelt, dan nog is dit een te recupereren kost ten gevolge van een 'misdrijf' nl. het niet betalen van alimentatie. In dat geval heb ik er geen probleem mee dat men het huis van de wanbetaler leegt of openbaar verkoopt, wat kan als er sprake is avn een misdrijf. Het scheiden daarentegen, brengt normaal geen maatschappelijke kost met zich mee. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe mijn tuin maar tweemaal per jaar. Van mij mag je dat gerust vergelijken met tweemaal per jaar eten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() persoonlijk vind ik het onmenselijk dat er zoeits bestaat als een echtscheidingstaks....
maar ja, gelukkig hebben we de SP-A om dergelijke taksen te legitimeren ![]()
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() En opnieuw een tax waar de moslims weten aan te ontsnappen want die scheiden niet . Die zetten hun dikke oude wijven in een achterkamertje . gaan lopen zullen ze niet doen en een minnaar vinden al even min . wie zou naar die afgedankte kweekzeugen nog een poot uitsteken , nog niet met een tang .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Vreemdeling
|
![]() iemand een idee hoe het nu zit met die echtscheidingstaks?
is die verhoging er al? komt ze er? zo ja, wanneer? ik zit in de situatie dat ik mijn ex-vrouw ga proberen uitkopen maar met die nieuwe taks zou die zo maar eventjes een verhoging van 5000€ betekenen en da's dan wss de druppel die de emmer doet overlopen waardoor mijn kindjes niet langer in hun droomhuisje zullen kunnen wonen...alvast bedankt voor deze héél sociale regering... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maw wat tracht ge nu weer op ons gemoed te werken door arme kindjes die niet in hun droomhuisje kunnen blijven wonen, erbij te betrekken, terwijl voor die arme kindjes het droomhuisje op zichzelf maar bijzaak zal zijn, maar de scheiding hoofdzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(niet dat dit eigenlijk jouw zaken maar soit...) maar mijn vraag hierboven blijft wel natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft nog iemand iets hierover gehoord? Blijkbaar heeft men het om advies naar de Raad van Staten gestuurd. |
|
![]() |
![]() |