![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yep. Waar discussiëren we hier eigenlijk over? Van alle onnozele manieren die ik al heb gehoord om seksuele misdrijven goed te praten, te ontkennen of te minimaliseren is dit wellicht de meest onhandige. En met onhandig bedoel ik eigenlijk achterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naja, het is natuurlijk wel interessant om jezelf af te vragen, wanneer iets nu seksuele intimidatie/verkrachting is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verdienste van Miet Smet is dat haar KB van 1995 in 2002 in een wet werd gegoten. Pesterij op het werk werd er aan toegevoegd. Gisteren las ik in DS haar terechte bevindingen en conclusies: Ondanks alle wetgeving moet er eerst iets ernstigs gebeuren vooraleer wordt ingegrepen. Ze verwijst naar Dutroux. En ze verwijst naar PVDD en naar boegbeeld Jos G. We zullen toch niet beweren dat wetsontwerpen tijdelijk onder de mat worden geveegd omdat ze worden ingediend door vrouwen, en dusdanig ook als stiefmoederlijk worden behandeld; Neen. Als vrouwen in de hierarchie machtsposities innemen, dan mogen we veronderstellen dat mannen en vrouwen op den duur op dezelde manier worden bekeken. Met de nadruk op "bekeken". De ultieme vraag is waarom iemand op de werkvloer zich niet mag aangetrokken voelen tot een ander. De manier van uitdrukken gebeurt op café nie anders dan op de werkvloer. Ik heb de indruk dat sommige vrouwen de werkvloer totaal gescheiden willen houden van de privésfeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Integendeel, blijkt tot nu toe. Citaat:
Wie zich aangetrokken voelt tot, en dit uit en een 'neen' krijgt, moet die neen accepteren. Het uiten van 'zich aangetrokken voelen tot' iemand die hiërarchisch lager staat is altijd precair. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet hun goede recht?
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
MAAR Is dat wel zo bij vrouwen . verleggen ze de grens niet zelf ? Mag ik inkomsten, geld promotie en positie ,onlosmakelijk verbinden met privé voordeel ? Sommige vrouwen weten hun sensualiteit en charme degelijk om te zetten in flirten , of ophitsen , waardoor de man ( noem het een zwakte ) of op die promotie makkelijker zal ingaan al of niet , puur om de charme of met de hoop er ook een sexuele verovering aan over te houden ? De vrouw speelt dat heel vaak uit . Maar voor de man is het geensind altijd duidelijk wat haar bedoeling is . Iemand zijn kop op hol doen slaan , met louter de bedoeling om er voordeel te kunnen uit halen , en moord en brand schreeuwen als aanrander wanneer ze een hand op de schouder of de bil voelen , is denk ik een veel voorkomend fenomeen . En sommige vrouwen durven heel ver gaan , en genieten er zelfs van . Bij zwakkere mannen kan dat de stop doen doorslaan of het verlangen doen ontstaan . Een ketel water op het vuur , heet maken kan een tijdje duren , het kookt niet onmiddelijk . maar wat sommige vrouwen vergeten is , dat zelfs als ze het opwarmen stop zetten ( of de gas dicht draaien ) dat het water ook niet onmiddelijk is afgekoeld . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Een jaar of tien geleden werkte ik ook in tv-land. Op een avond, tijdens een feestje dat een eerste reeks opnames afsloot, vroeg de bv-presentatrice me haar te helpen om de auto in te laden. Aangekomen in de kleedkamer bleek ze andere plannen te hebben.
Toen ze me in een zetel duwde en op haar kniëen voor me ging zitten heb ik haar voorzichtig tegengehouden. Tot op de dag van vandaag weet ik niet of het een test was, maar ik blik er nog altijd me een glimlach op terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je wel wat "verkrachting" betekent? Ik hoop dat noch jij, noch één van je dierbaren -zus, moeder, vriendin...- dit heeft moeten meemaken. Verkrachting is zowat het ergste en meest vernederende wat je kunt meemaken. Of het slachtoffer daarover voordien wel of niet gefantaseerd heeft maakt toch niet uit? Zulke reactie als de jouwe is een kaakslag in het gezicht van alle slachtoffers van verkrachting. Sorry hoor. Toch nog een vraagje: vooraleer je een vrouw zou verkrachten, vraag je haar dan eerst of ze daarover gefantaseerd heeft? Ah ja, kwestie van zeker te zijn dat het geen verkrachting betreft. ![]() ![]() Tenslotte: hoe kan jij weten of ook maar veronderstellen dat iemand "verkrachtingsfantasieën" heeft? Ik stel voor dat vanaf morgen elke vrouw een kaartje rond haar hals draagt met de vermelding: "Ik heb wel/geen fantasieën over verkrachting". (schrappen wat niet past). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat duidelijk zijn , verkrachten is en blijft een niet goed te praten misdaad . Volgens mij, moet een verkrachter , zo vie zo , al een gestoord iemand zijn , omdat in een faze van geweld , denk ik , een normaal man geen erectie kan hebben , ik toch niet . Maar een zeer onetische vraag zou kunnen zijn . zou het kunnen , in sommige gevallen ? dat een vrouw hardhandig wordt aangepakt , in die mate respectloos dat het inderdaad onmiskenbaar een verkrachting is . Maar tijdens de verkrachting vb als het geweld afneemt ( omdat de vrouw haar weerstand staakt om haar leven te redden , of omdat de man zijn agressieviteit en geweldpleging afneemt )en men over gaat in de sexuele daad , dat er alsnog een fantasie en of sexueel genot ontstaat . Ik wil absoluut niet aan denken om de startende violance goed te praten !!! maar zou dat kunnen en hoe daar mee omgaan ? Ik verwacht nu ook niet van een vrouw die gaat zeggen , ho ik ben verkracht maar .... at least .... het deed nog deugd . wat is fantasie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg als een vrouw fantaseert en genot beleefd uit verkrachtingen, dan kan die vrouw niet meer verkracht worden. Aangezien dat tegen de logica van het woord ingaat, verkrachting is seks tegen de wil van iemand anders in. En je hoeft niet mijn moeder en zus erbij te halen, alvast bedankt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat geldt dus als "normaal of zou toch normaal moeten kunnen "volgens jou, behalve voor JOUW moeder, Jouw zus..... Al die verkrachte vrouwen, al die slachtffers zijn OOK een zus van, een moeder van, een dochter van hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkrachting is iets heel ergs, dat heb ik ook nergens ontkent. Maar daar ging het helemaal niet om. Waar het om ging was, dat er inderdaad vrouwen zijn die fantaseren over seks tegen hun wil in. Maar ik zie dat als een paradox, je kunt niet fantaseren verkrachtingen en daar dan genot uit beleven. Want dat gaat per direct in tegen de definitie van verkrachting. Probeer te begrijpen wat ik bedoel, want jij doet nu net of ik verkrachtingen promoot of zo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maar verbaasd zijn dat men op reacties zoals de jouwe "emotioneel" reageert. En neen; ik beweer niet dat jij verkrachtingen promoot- is een terecht strafbaar misdrijf trouwens- maar je minimaliseert serieus de impact van zulk traumatiserend gebeuren. Dat zal elke verkrachte vrouw/meisje wel beamen. Valt wel op hoe weinig respect er op dit forum en ook daarbuiten, er naar vrouwen toe geldt. En vergeet niet dat het hier gaat om meer dan 50% van de totale wereldbevolking. Ik veronderstel dat het binnen pakweg 20j een "recht" van mannen wordt om vrouwen te verkrachten. Ik hou mijn hart vast voor de meisjes/kinderen van vandaag se. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar de .... baseer jij het op dat ik geen respect heb voor vrouwen, oordeel jij wel vaker over mensen zonder dat dat ergens op gebaseerd is? Dat er vrouwen bestaan die fantaseren over onvrijwillige seks, is wetenschappelijk aangetoond. Ik zie daar een paradox in, dat is het enige dat ik duidelijk wil maken. Jij kunt of wilt dat niet snappen, en gaat dan zeggen dat ik verkrachtingen minimaliseer en geen respect heb voor vrouwen. Waar haal je het gore lef vandaan? |
|
![]() |
![]() |