![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag Scott blijven? | |||
Ja, regulariseren |
![]() ![]() ![]() |
18 | 33,33% |
Nee,... |
![]() ![]() ![]() |
33 | 61,11% |
Tijdelijk studentenvisum |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Anders |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag is maar of dit een misdrijf zou moeten zijn. Grenzen zijn maar denkbeeldige lijnen in het zand, wie ben jij om te zeggen dat het illegaal is aan één bepaalde zijde van die denkbeeldige lijn te staan?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schiet dus op de verkeerde persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan het geen probleem zijn om terug te keren naar de andere zijde van die denkbeeldige lijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Niemand heeft het recht je daartoe te dwingen. Vrijheid van beweging. Daar kan geen regering verandering in brengen, hoe graag ze het je ook zouden willen doen geloven. Nationalisme, patriotisme, allemaal puur arbitrair. Er is geen biologisch verschil tussen jouw en iemand aan de andere zijde van die puur arbitraire lijntjes in het zand die wij 'grenzen' noemen. Waarom zou die persoon dan minder recht hebben op die grond te wandelen?
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Als ik Turkije binnen wil, is die lijn geen denkbeeldige lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt je recht op privacy natuurlijk, ik had het wel degelijk over land and nationale grenzen, niet over jouw appartement.
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat bedoel je daarmee en wat zou dat impliceren? Dat wij de Turkse regering moeten volgen?
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je ook veldvruchten oogsten over die puur arbitraire lijntjes in het zand ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Zei ik dat men jouw landbouwgrond mocht leegplukken? Maakt het een biologisch verschil of jouw landbouwground op Hollandse of Belgische bodem ligt in dezelfde streek?
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot wat een denkbeeldige lijn leiden kan.
Een Vlaming woont naast een Marokkaan en hun tuinen grenzen aan elkaar. De twee hebben altijd een goede verstandhouding gehad tot een treurig incident die relatie vertroebeld heeft. Het zat zo... De Vlaming had een kip die elke ochtend een ei legde en hem telkens een kakelvers ontbijt bezorgde. Op een mooie ochtend ziet hij zijn kip op het land van de buurman. Ze legt haar ei en de Marokkaan raapt het op. De Vlaming stapt op zijn buur af en vraagt het ei terug.. Die weigert omdat de kip het ei op zijn land gelegd heeft en alles op zijn land is dan ook van hem. De twee staan een hele tijd te discussiëren tot de Vlaming met een oplossing op de proppen komt... Kijk, zegt hij, bij ons in Vlaanderen, als we een onoplosbaar geschil hebben, gebruiken we de methode van de harde kloten... Wat? Vraagt de Marokkaan. De harde kloten? Het is heel simpel: ik schop je in je kloten en kijk hoelang het duurt voor ge terug rechtstaat. Dan schopt gij mij in mijn kloten en kijkt hoelang het duurt voor ik recht sta. Degene die het snelst rechtstaat, heeft gewonnen. De Marokkaan gaat akkoord. De Vlaming doet zijn bottinnen aan, neemt een ferme aanloop en schopt de Marokkaan kei-en keihard in zijn ballen. Die valt huilend naar zijn kruis grijpend op de grond. De tranen lopen over zijn wangen, hij kan nauwelijks ademhalen, hij rolt over de grond en heeft geen gevoel meer in zijn chokadeizen. Het duurt meer dan 30 minuten voor hij kan rechtstaan. Als hij dan wankelend op zijn benen staat, zegt hij: nu is het aan mij. Zegt de Vlaming: nee, laat maar. Ge moogt het ei hebben. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 april 2012 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij heb ik niets gezegd over eender wat dan ook leegplukken. Ik had het over de vrijheid van beweging en het feit dat, of je het nu leuk vindt of niet, grenzen een compleet kunstmatig concept zijn.
Maar je reactie geeft wel perfect weer waar deze intolerantie, haat en misnoegen voor een medemens vandaan komt: economische angst.
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afgunst op wat anderen opgebouwd hebben. Of denkt ge dat het voor ons klimaat , mooie landschappen of eindeloze einders is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een democratische staat meer dan een verzameling eigenaars?
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kijk met afgunst naar totalitaire staten als Noord-Korea en wat men daar gecreëerd heeft. Ik sta echter niet te popelen om naar daar te emigreren. Als je de moeite doet om te emigreren, denk ik echt wel dat het in de meeste gevallen zal gaan om een land waar je wilt zijn hoor. Het milieu en landschappen eindigen ook niet aan de grens. Weer een mooi voorbeeld van at een arbitrair concept die grenzen zijn.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|