Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2012, 17:19   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik heb al 100 keer gezegd dat religieuze rituelen niet in een school horen...
een 0/10 voor uw oplettendheid
ik ben zelf atheist, maar als je je kinderen naar een religieus geinspireerde school doet, dan vind ik het doodnormaal dat uw kinderen zich gedragen zoals die religieus geinspireerde school dat wil. Schoolkeuze is vrij; Mijnheer de gediscrimineerde moslim werd niet verplicht om zijn jong naar die katholieke school te sturen, dat hij ze naar een islamitisch internaat doet hé. Niks anders dan halalkost.

Wat is het volgende: geen missen meer tijdens de ramadan?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 17:20.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:23   #82
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik ben zelf atheist, maar als je je kinderen naar een religieus geinspireerde school doet, dan vind ik het doodnormaal dat uw kinderen zich gedragen zoals die religieus geinspireerde school dat wil. Schoolkeuze is vrij; Mijnheer de gediscrimineerde moslim werd niet verplicht om zijn jong naar die katholieke school te sturen, dat hij ze naar een islamitisch internaat doet hé. Niks anders dan halalkost.

Dat is dan toch een katholiek ritueel waar ik nog niet van gehoord had: het eten van kip tijdens de les TO.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:24   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
volledig akkoord.

Nu ja, mijn vriendin was van geboorte af allergisch aan vlees.
U leest het goed: papke eruit als er vlees in gemixt was. Een boorling heeft geen ethische streken.

1. Een kind moet niet verplicht worden wat dan ook te eten op school. Tenzij dan wat mama en papa meegaven in de brooddoos, want dat is een keuze binnen het gezin. En tenzij er in een contract staat dat de ouders akkoord gaan de kinderen verplicht worden die zaken te eten.

2. CGKR inroepen is persoonlijk een brug te ver. Maar dat ligt aan de sfeercreatie ervoor, waarbij men gewoon geraakt aan die stap zetten voor alles en nog wat. Ik heb ook discussies gehad scholen ivm mijn kinderen. Maar die zijn opgelost zonder CGKR.
Het verhaal draait uiteindelijk om een zwaar discriminerende regel van één religie...namelijk dat men voedsel dat door ongelovigen is behandeld mag beschouwen als onrein...

Het is dus kiezen tussen een absolute godsdienstvrijheid met de gebruikelijke discriminaties annex mensenrechtenschendingen of het schenden van de absolute godsdienstvrijheid om discriminaties te verhinderen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:28   #84
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

ik vind het hoogtijd om alle onderwijs seculier te maken...geen geestelijke verminkingen met sprookjes meer...enkel nog een uitzondering voor sint nicolas en de kerstman..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:58   #85
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat is dan toch een katholiek ritueel waar ik nog niet van gehoord had: het eten van kip tijdens de les TO.
neen, dit was een totaal NORMALE les waarin het kookproces werd belicht én een proeverij volgde.

de enige die hier een religieus ritueel van maakte was het puberaal moslimkind dat hal�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*l moest hebben. dan moet ze dus haar kooklessen in een islamitische school gaan volgen: daar koken ze onverdoofd gemartelde dieren die ze dan ook kunnen proeven, tenzij het ramadan is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 17:59.
Oud 4 mei 2012, 18:01   #86
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
@cynara:

wat ga je zeggen als de leraar uw kind een nul geeft omdat hij/zij geen islamvoedsel wil eten in de les?
Ga je dan zeggen: dat is zo. terecht?
Als dat in een Islamitische school is? Jazeker.
Het gaat hier niet om het eten maar om religie als grond om deelname aan een les te weigeren wanneer men door de ouders bewust voor een school met een andere religie gekozen is.
Al helemaal als die ouders ook nog eens moeilijk gaan doen.
Weigeren om medische redenen, wat jij aanhaalt, is iets heel anders en heeft niets met religie te maken.
Hier wenst een leerling zich aan een les of deel daarvan te onttrekken op basis van de islam in een katholieke school. Dat is zoiets als in een islamschool weigeren om aan de koranles deel te nemen omdat men katholiek is.
Voor diegenen die geen religie opgedwongen willen worden of om religieuze redenen bepaalde zaken wensen te doen of ondergaan bestaat er staatsonderwijs.
Dat je daar als atheïst of andersgelovige hallalvoedsel door je strot geduwd krijgt... dat is een ander verhaal.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 18:01   #87
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind het hoogtijd om alle onderwijs seculier te maken...geen geestelijke verminkingen met sprookjes meer...enkel nog een uitzondering voor sint nicolas en de kerstman..
ik pleit voor islamitische scholen zoals in Nederland. Ze barsten van de oplichterij en corruptie, maar dat hoeven wij ons niet aan te trekken: ies koeltoer.
Oud 4 mei 2012, 18:39   #88
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik pleit voor islamitische scholen zoals in Nederland. Ze barsten van de oplichterij en corruptie, maar dat hoeven wij ons niet aan te trekken: ies koeltoer.
Ik ook, maar dan zonder de Schadenfreude.

Een islamitische zuil zou een goede vooruitgang zijn. Het zou ook de verschillende etniciteiten dichter bij mekaar brengen (Autochtone bekeerlingen, Marokkanen, Turken, ...) en mogelijk met een politieke partij de macht van Sp.a breken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 19:44   #89
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

het spijt me maar ik geloof er geen bal van.
Misschien heb ik een verkeerd beeld, maar velen onder jullie gaan volgens mij met veel niet akkoord - vaak terecht - dsu waarom zouden jullie plotseling met alle regels akkoord gaan omdat een bepaalde moslim weer iets doet dat jullie niet zint?

Want veel zaken waar jullie tegen reageren zijn bij meerderheid gestemd in ons land. En toch gaan jullie niet akkoord. Zoals een moslim die zich niet wil aanpassen zowaar.

Komt zeer ongeloofwaardig over, geen consistentie. Ik laat het niet toe dat een school dingen oplegt aan mijn kind zeker als dat niet duidelijk verwacht was.
En dat is onafhankelijk van wat de moslims doen of denken. Mijn kind moet - voor zover dingen moeten - op de eerste plaats luisteren naar mij, niet naar de school.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2012 om 19:47.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 20:41   #90
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik ook, maar dan zonder de Schadenfreude.

Een islamitische zuil zou een goede vooruitgang zijn. Het zou ook de verschillende etniciteiten dichter bij mekaar brengen (Autochtone bekeerlingen, Marokkanen, Turken, ...) en mogelijk met een politieke partij de macht van Sp.a breken.
"...verschillende etniciteiten dichter bij mekaar ..."
Ik zie dat proces helemaal nergens gebeuren. De Islam scholen zijn of geheel Turks of geheel Marokkaans. Ook hun moskeeën (toch een plaats van harmonie en eensgezindheid) zijn volledig tribaal georganiseerd.
In Nederland wordt nu voor de vierde keer geprobeerd om een Moslim omroep op te zetten. Alle vorige pogingen zijn mislukt met ruzie, fraude, enz. De derde poging liep vast omdat de subsidie op was aan advocaten en gerechtskosten voordat er ook maar 1 minuut was uitgezonden.
De vierde poging die nu aan de gang is, staat al maanden stil omdat ze het niet eens kunnen worden over de naam.
Oh ja, en poging twee mislukte omdat de overheid er de stekker uit trok na ruzie welke groepen niet mee mochten doen omdat ze ketters waren. (Soeni/shia en Ahmediya, Soefi) Alleen zetbazen van de Ikhwan bleven toen over.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:02   #91
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
"...verschillende etniciteiten dichter bij mekaar ..."
Ik zie dat proces helemaal nergens gebeuren.
In waar is die "nergens" eigenlijk? Ik heb geen weet van bestaande islamitische zuilen.
Citaat:
De Islam scholen zijn of geheel Turks of geheel Marokkaans. Ook hun moskeeën (toch een plaats van harmonie en eensgezindheid) zijn volledig tribaal georganiseerd.
Daarom de vorming tot zuil.
Citaat:
In Nederland wordt nu voor de vierde keer geprobeerd om een Moslim omroep op te zetten. Alle vorige pogingen zijn mislukt met ruzie, fraude, enz. De derde poging liep vast omdat de subsidie op was aan advocaten en gerechtskosten voordat er ook maar 1 minuut was uitgezonden.
De vierde poging die nu aan de gang is, staa
t al maanden stil omdat ze het niet eens kunnen worden over de naam.
Want de Nederlandse situatie en de Belgische situatie zijn hetzelfde?
Citaat:
Oh ja, en poging twee mislukte omdat de overheid er de stekker uit trok na ruzie welke groepen niet mee mochten doen omdat ze ketters waren. (Soeni/shia en Ahmediya, Soefi) Alleen zetbazen van de Ikhwan bleven toen over.
Ach, gewoon tellen en de meerderheid de macht geven.

Trouwens kan
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:09   #92
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
t al maanden stil omdat ze het niet eens kunnen worden over de naam.
Want de Nederlandse situatie en de Belgische situatie zijn hetzelfde?
wat heeft "belgisch" of "nederlands" te maken met moslims?

Hier hebben we identiek dezelfde malversaties in de moslim executieve.
Oud 5 mei 2012, 00:28   #93
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook 20 jaar lang hosties gevreten..ge gaat daar niet van dood...
ik 8 jaaar

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 01:00   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup..alle godsdiensten en levensbeschouwingen buiten de schoolpoort houden, in je vrije tijd doe je wat je wil...

Ik heb ook 20 jaar lang hosties gevreten..ge gaat daar niet van dood...
20 Jaar lang?

Waarom ben je niet naar 't racistisch centrum gestapt?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 01:45   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
20 Jaar lang?

Waarom ben je niet naar 't racistisch centrum gestapt?
Dat is niet in het leven geroepen om de rechten van het eigen volk te verdedigen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 01:50   #96
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat doen we met leerlingen die weigeren maden of sprinkhanen te eten, mocht de leraar aardrijkskunde of maatschappelijke vorming zijn les daarmee didactisch willen inkleuren?
Oud 5 mei 2012, 01:57   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doen we met leerlingen die weigeren maden of sprinkhanen te eten, mocht de leraar aardrijkskunde of maatschappelijke vorming zijn les daarmee didactisch willen inkleuren?
Ge hebt gelijk.
Kip eten gaat volledig in tegen hun cultuur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 01:59   #98
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Slot erop. Er bestaat al een draad over: http://forum.politics.be/showthread....42#post6111842
U mag natuurlijk ook uw argumenten aanbrengen in dit topic. Of is de censuurreflex meer eigen in donkerrode kringen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 02:00   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we ze wel verplichten aan een schoolbank plaats te nemen die niet door een moslim gemaakt is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 02:05   #100
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt gelijk.
Kip eten gaat volledig in tegen hun cultuur.
Het was een niet-retorische vraag. Logisch gezien kan u daarop niet antwoorden met 'Ge hebt gelijk'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be