![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met als (beoogde) eindconclusie: met N-VA valt niet samen te werken. Stem veilig, stem traditioneel. |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is dit maar een peiling, een peiling die ongeveer 6 maanden voor de verkiezingen plaatsvond.
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#84 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik zie een grote hiaat in die peiling: nergens een spoor te vinden van PVDA.
In een peiling op de site van Gazet van Antwerpen, de week na de kandidaatstelling van Bart, haalde die partij rond de 10 %. De cijfers tussen de 2 peilingen liggen ver uit elkaar, maar de tendens is wel dezelfde, met N-VA als grootste en O-VLD als onbeduidende kleinste, en met groot verlies voor VB. Ik stel me dus wel vragen bij het professioneel karakter van deze peiling. Telefonische enquêtes kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden. Ik begin aanhanger te worden van de complottheorie, dat dit één van de mijlpalen is in een georchestreerde actie van allen tegen één. Maar ik hoop wel dat dit een boemerang-effect heeft, recht in de smoel van...(vul zelf je favoriet maar in, voor mij is het Servais Verherstraeten, in Mol zeggen ze de Servela, wiens grootvader lid was van de Volksunie, maar Servais hield niet zo van vlaamse leeuwen, zegde hij zelf, want hij wilde ten allen prijze minister worden, off-topic, maar het moest er af).
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien niet, waarop baseert u zich dan? Uw eigen buikgevoel? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze haalden in 2010 4,7%. En toen was Peter Mertens nog niet bekend. Waarschijnlijk de typische onderschatting van de extremen. Volgens mij worden ze even klein als de Ø-VLD
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#89 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de verkiezingsuitslag het toelaat zullen ze liever opteren voor een monstercoalitie. Indien niet zal het voor hen zaak zijn om de N-VA te doen overkomen als een partij die geen compromissen kan sluiten en dus niet kan besturen. |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zolang ze geen 51% heeft, is ze dat niet. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Parlementsvoorzitter
|
N-VA was in 2010 niet 'incontournable', in tegenstelling tot wat men beweerde. Met de zetelverdeling van deze peiling zijn ze wel 'incontournable', tenzij de anderen in zee gaan met het VB...
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Trouwens, ik huiver ervan als iedereen als lemmingen achter één persoon begint aan te lopen, er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis waar dat toe leiden kan...
Vlaming EN Belg. Laatst gewijzigd door nete : 6 mei 2012 om 23:39. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk maar naar Leterme: 800.000 stemmen, en twee jaar nadien versjacherde hij Fortis voor een schijntje aan de Fransen, met voor hem persoonlijk een vette bonus boven hola en een internationaal jobke in 't vooruitzicht. Even daarna kocht hij het failliete Dexia voor een fenomenaal te hoge prijs. Hoe die stinkerd zijn 800.000 kiezers en de rest van 't land de afgrond in leidde, is ongezien.
|
|
|
|
#100 |
|
Banneling
|
|
|
|