Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 6 mei 2012, 18:15   #81
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Denk je?
Een paar dagen euforie, en dan over tot de orde van de dag.
De 'incontournables' en de 'imbuvables' in hun respectieve hok, de cordon-sleutel er op, en de -tigste regenboog-coalitie bestuurt Antwerpen.
Mijn voorspelling? Een van de traditio partijen zal met N-VA in zee gaan en vervolgens gaan bekvechten en de boel opblazen waarop de coalitiepartners elkaar de zwarte piet gaan willen doorspelen.

Met als (beoogde) eindconclusie: met N-VA valt niet samen te werken. Stem veilig, stem traditioneel.
Elio di Supo is offline  
Oud 6 mei 2012, 18:22   #82
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Benieuwd of de N-Va die eventuele 'overwinning' gemeentelijk wél zal kunnen verzilveren....
N-Va is een polariserende partij.
Je bent er voor of er tegen.
Anderen klitten daarom makkelijk samen tegen N-Va.
In Antwerpen hebben ze bovendien al heel lang ervaring met monsterverbonden tegen een partij die incontournable lijkt.
Als deze peiling waarheid is, dan is er voor de anderen maar één oplossing en dat is met het VB samenwerken.

Natuurlijk is dit maar een peiling, een peiling die ongeveer 6 maanden voor de verkiezingen plaatsvond.
Oud 6 mei 2012, 18:23   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mijn voorspelling? Een van de traditio partijen zal met N-VA in zee gaan en vervolgens gaan bekvechten en de boel opblazen waarop de coalitiepartners elkaar de zwarte piet gaan willen doorspelen.

Met als (beoogde) eindconclusie: met N-VA valt niet samen te werken. Stem veilig, stem traditioneel.
Heeft u daar ook aanwijzingen voor? Of is het zo een beetje een buikgevoel?
Oud 6 mei 2012, 18:25   #84
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Ik zie een grote hiaat in die peiling: nergens een spoor te vinden van PVDA.

In een peiling op de site van Gazet van Antwerpen, de week na de kandidaatstelling van Bart, haalde die partij rond de 10 %. De cijfers tussen de 2 peilingen liggen ver uit elkaar, maar de tendens is wel dezelfde, met N-VA als grootste en O-VLD als onbeduidende kleinste, en met groot verlies voor VB.

Ik stel me dus wel vragen bij het professioneel karakter van deze peiling. Telefonische enquêtes kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden.

Ik begin aanhanger te worden van de complottheorie, dat dit één van de mijlpalen is in een georchestreerde actie van allen tegen één. Maar ik hoop wel dat dit een boemerang-effect heeft, recht in de smoel van...(vul zelf je favoriet maar in, voor mij is het Servais Verherstraeten, in Mol zeggen ze de Servela, wiens grootvader lid was van de Volksunie, maar Servais hield niet zo van vlaamse leeuwen, zegde hij zelf, want hij wilde ten allen prijze minister worden, off-topic, maar het moest er af).
Oud 6 mei 2012, 18:38   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heeft u daar ook aanwijzingen voor? Of is het zo een beetje een buikgevoel?
Dacht u mss dat ik een studie van miljoenen had besteld om dit te staven? Ik heb dan ook niet beweerd dat dit wetenschappelijk onderbouwd was. Maar is het een compleet ondenkbaar scenario?

Indien niet, waarop baseert u zich dan? Uw eigen buikgevoel?
Elio di Supo is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:18   #86
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Toch wel. Wordt geschat op 2,8%. Wat er niet ver naast zal zijn.
Helias is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:19   #87
babipanggang
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Peiling geeft 2.8%
babipanggang is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:48   #88
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babipanggang Bekijk bericht
Peiling geeft 2.8%
Ze haalden in 2010 4,7%. En toen was Peter Mertens nog niet bekend. Waarschijnlijk de typische onderschatting van de extremen. Volgens mij worden ze even klein als de Ø-VLD
fonne is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:55   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

In een peiling op de site van Gazet van Antwerpen, de week na de kandidaatstelling van Bart, haalde die partij rond de 10 %. De cijfers tussen de 2 peilingen liggen ver uit elkaar, maar de tendens is wel dezelfde, met N-VA als grootste en O-VLD als onbeduidende kleinste, en met groot verlies voor VB.

Ik stel me dus wel vragen bij het professioneel karakter van deze peiling. Telefonische enquêtes kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden.

Ik begin aanhanger te worden van de complottheorie, dat dit één van de mijlpalen is in een georchestreerde actie van allen tegen één. Maar ik hoop wel dat dit een boemerang-effect heeft, recht in de smoel van...(vul zelf je favoriet maar in, voor mij is het Servais Verherstraeten, in Mol zeggen ze de Servela, wiens grootvader lid was van de Volksunie, maar Servais hield niet zo van vlaamse leeuwen, zegde hij zelf, want hij wilde ten allen prijze minister worden, off-topic, maar het moest er af).
ls de cervola op zijn smikkel gaat drink ik er ene extra
born2bewild is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:57   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Tegen dan zijn de zgn traditionelen vld,cdv en. S-Pa even obscuur als spirit
born2bewild is offline  
Oud 6 mei 2012, 19:58   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik hoop het voor den NV-A dat den Top niet welkom is . Den Top is een notoir ontkenner van de Armeense genocide. Den Top is alleen maar Vlaming als het hem goed uitkomt , voor de rest is hij een oerturk.
Den top is over den top
born2bewild is offline  
Oud 6 mei 2012, 20:07   #92
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Tegen dan zijn de zgn traditionelen vld,cdv en. S-Pa even obscuur als spirit
Spirit is gewoon een bende naievelingen. Bij de traditio's lopen er nog een paar krokodillen rond die iets doortrapter zijn. Die er niet vies van zijn om een uitgestoken hand te aanvaarden en onderwijl van plan zijn om op termijn de samenwerking te verzieken

Als de verkiezingsuitslag het toelaat zullen ze liever opteren voor een monstercoalitie. Indien niet zal het voor hen zaak zijn om de N-VA te doen overkomen als een partij die geen compromissen kan sluiten en dus niet kan besturen.
Elio di Supo is offline  
Oud 6 mei 2012, 20:10   #93
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Spirit is gewoon een bende naievelingen. Bij de traditio's lopen er nog een paar krokodillen rond die iets doortrapter zijn. Die er niet vies van zijn om een uitgestoken hand te aanvaarden en onderwijl van plan zijn om op termijn de samenwerking te verzieken

Als de verkiezingsuitslag het toelaat zullen ze liever opteren voor een monstercoalitie. Indien niet zal het voor hen zaak zijn om de N-VA te doen overkomen als een partij die geen compromissen kan sluiten en dus niet kan besturen.
Het paradigma is veranderd
born2bewild is offline  
Oud 6 mei 2012, 20:13   #94
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Het paradigma is veranderd
In welke zin?
Elio di Supo is offline  
Oud 6 mei 2012, 22:16   #95
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met één partij die incontournable (zoek eens een Vlaams woord hiervoor) is, èn met één partij die imbuvable (ook al ...) is, wordt het spelleke wel volgens andere regels gespeeld.
N-VA is al eens incontournable geweest, in 2010....

Zolang ze geen 51% heeft, is ze dat niet.
Vito is offline  
Oud 6 mei 2012, 22:40   #96
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
N-VA is al eens incontournable geweest, in 2010....

Zolang ze geen 51% heeft, is ze dat niet.
N-VA was in 2010 niet 'incontournable', in tegenstelling tot wat men beweerde. Met de zetelverdeling van deze peiling zijn ze wel 'incontournable', tenzij de anderen in zee gaan met het VB...
mkb is offline  
Oud 6 mei 2012, 22:52   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze haalden in 2010 4,7%. En toen was Peter Mertens nog niet bekend. Waarschijnlijk de typische onderschatting van de extremen. Volgens mij worden ze even klein als de Ø-VLD
Volgens u ging rechts het ook halen in Frankrijk...
Another Jack is offline  
Oud 6 mei 2012, 23:35   #98
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
De hemel op aarde beloven, is het slechtste wat een politieker kan doen.

Overtuig ons. Meld hier zeer precies wat, waar en wanneer de nva zulke beloften gedaan heeft, of doet.

Het is belangrijk !
NVA doet dat niet, maar "het volk" denkt van wel. hoe verklaar je anders dat de helft van de kiezers vinden dat het huidige bestuur het goed doet, maar dat ze toch maar op Bart gaan stemmen.

Trouwens, ik huiver ervan als iedereen als lemmingen achter één persoon begint aan te lopen, er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis waar dat toe leiden kan...

Laatst gewijzigd door nete : 6 mei 2012 om 23:39.
nete is offline  
Oud 7 mei 2012, 00:02   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Trouwens, ik huiver ervan als iedereen als lemmingen achter één persoon begint aan te lopen, er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis waar dat toe leiden kan...
Inderdaad!
Kijk maar naar Leterme: 800.000 stemmen, en twee jaar nadien versjacherde hij Fortis voor een schijntje aan de Fransen, met voor hem persoonlijk een vette bonus boven hola en een internationaal jobke in 't vooruitzicht.
Even daarna kocht hij het failliete Dexia voor een fenomenaal te hoge prijs.
Hoe die stinkerd zijn 800.000 kiezers en de rest van 't land de afgrond in leidde, is ongezien.
Oud 7 mei 2012, 00:57   #100
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met één partij die incontournable (zoek eens een Vlaams woord hiervoor) is, èn met één partij die imbuvable (ook al ...) is, wordt het spelleke wel volgens andere regels gespeeld.
misschien wordt het dan eNVi-Able?

en minder encorruptable
neutron is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be