Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2012, 14:46   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De quote stond er nochtans juist boven.
Dit is de quote waar jij een stukje heb uitgehaald:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het systeem zo geregeld is dat ook werklozen hun kinderen mogen binnen brengen, dan is daar toch niets verkeerd mee?

Als ik u hoor dan is het precies of werklozen moeten boeten om dat de werkenden moeten werken.

In alle eerlijkheid, ik zie me daar nergens zeggen dat uw eigen kinderen opvoeden boeten is.
Oud 14 mei 2012, 15:43   #82
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Beke zegt dat mensen die de verantwoordelijkheid op zich nemen om kinderen op de wereld te zetten, een duwtje in de rug mogen krijgen.

Onderstaand alvast een product van die politiek en van die verantwoordelijkheid;

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G69234306

Kortom door al dat kindergeld en tal van andere voordelen ontneemt men net de verantwoordelijkheid aan ouders, immers de maatschappij zal we voor de kosten opdraaien.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 mei 2012 om 15:49.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:45   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de quote waar jij een stukje heb uitgehaald:
In alle eerlijkheid, ik zie me daar nergens zeggen dat uw eigen kinderen opvoeden boeten is.
Hoe moet ik het dan wel begrijpen volgens u ?
Ik zie daar duidelijk staan:
Citaat:
Als ik u hoor dan is het precies of werklozen moeten boeten om dat de werkenden moeten werken
Dus werklozen moeten boeten omdat ze hun kinderen niet naat de opvang mogen brengen, dus zelf moeten grootbrengen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:58   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe moet ik het dan wel begrijpen volgens u ?
Ik zie daar duidelijk staan:

Dus werklozen moeten boeten omdat ze hun kinderen niet naat de opvang mogen brengen, dus zelf moeten grootbrengen.
Gewoon zoals ik het zei, mij leek het dat volgens hem werklozen moeten boeten omdat de niet werklozen moeten werken.

Op geen enkele wijze was het mijn bedoeling van te zeggen dat kinderen opvoeden boeten was, geloof me nu maar, ik kan het weten want ik heb het gezegd.
Oud 14 mei 2012, 18:58   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon zoals ik het zei, mij leek het dat volgens hem werklozen moeten boeten omdat de niet werklozen moeten werken.

Op geen enkele wijze was het mijn bedoeling van te zeggen dat kinderen opvoeden boeten was, geloof me nu maar, ik kan het weten want ik heb het gezegd.
Ik geloof graag dat het niet uw bedoeling was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 19:50   #86
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Kindergeld afschaffen vanaf het derde kind lijkt me een goed idee. Als is dat een streep door de rekening van de Beke's en de Dewevers aangezien die met 4 kinderen zitten...
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:01   #87
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen vanaf het derde kind lijkt me een goed idee. Als is dat een streep door de rekening van de Beke's en de Dewevers aangezien die met 4 kinderen zitten...
Die hebben geld genoeg hoor, maar je daar geen zorgen over!
Je moet ook gewoon niet meer kinderen nemen dan dat je (financieel) aankan.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:26   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof graag dat het niet uw bedoeling was.
Allee, het is goed, je krijgt het laatste woord.
Oud 14 mei 2012, 20:30   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Omdat een eventueel vervangingsinkomen meer kost he. Plus als iemand werkt betaalt men belasting en ik veronderstel dat die hoger zijn dan het bedrag dat je de staat kost.
Dus de vervengingsinkomens zijn te hoog?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:32   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen probleem mee nee. Ik heb in feite zelfs geen probleem om een hogere prijs voor kinderopvang te betalen. Wat mij stoort in heel dit is het gebrek aan opvangplaatsen, die dan ingenomen worden door werklozen die het minimumtarief
dat is omdat de overheid er zich mee bemoeit
Laat het over aan de markt,probleem opgelost
Maar ja zo geraken de spa en cdv niet aan de kiesdrempel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 07:07   #91
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

De grootste kinderopvang in België, word niet betaald, want dat zijn opa en oma in de meeste gevallen.
Die zorgen ook nog gratis voor het eten van de kleintjes en kosten niets aan de staat.
Ik ken genoeg gepensioneerden die met 4 �* 6 kleinkinderen per dag zitten.
Zijn ze zelf uit de kinderen, hebben ze er op hun oude dag nog meer, dan ze zelf hadden.
Wij danken de jeugd en de staat en de industrie, die er voor zorgt dat het onmogelijk geworden is om een leven op te bouwen zonder 2 inkomens.
De staat zou beter die een beetje sponsoren, dan deden ze nog iets nuttigs,
ipv weer een eigen gesubsidieerd zuilen netwerk op te zetten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 08:08   #92
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De grootste kinderopvang in België, word niet betaald, want dat zijn opa en oma in de meeste gevallen.
Die zorgen ook nog gratis voor het eten van de kleintjes en kosten niets aan de staat.
Ik ken genoeg gepensioneerden die met 4 �* 6 kleinkinderen per dag zitten.
Zijn ze zelf uit de kinderen, hebben ze er op hun oude dag nog meer, dan ze zelf hadden.
Wij danken de jeugd en de staat en de industrie, die er voor zorgt dat het onmogelijk geworden is om een leven op te bouwen zonder 2 inkomens.
De staat zou beter die een beetje sponsoren, dan deden ze nog iets nuttigs,
ipv weer een eigen gesubsidieerd zuilen netwerk op te zetten.
Dat doen wij dus bewust niet se, de kinderen bij oma en opa 'droppen'. Meestal durven ze dat niet weigeren, terwijl ze het toch ook niet echt zien zitten en het een verplichting wordt.
Af en toe eens van school halen en af en toe logeren, meer niet. Je kiest zelf voor kinderen en niet de oma en opa.
Oud 15 mei 2012, 08:08   #93
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dus de vervengingsinkomens zijn te hoog?
Dat zou ik niet direct zeggen: ze moeten wel beperkt in tijd en afgenomen voor zij die pertinent werk weigeren. Maar dat is een totaal andere discussie.
Oud 15 mei 2012, 09:19   #94
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat doen wij dus bewust niet se, de kinderen bij oma en opa 'droppen'. Meestal durven ze dat niet weigeren, terwijl ze het toch ook niet echt zien zitten en het een verplichting wordt.
Af en toe eens van school halen en af en toe logeren, meer niet. Je kiest zelf voor kinderen en niet de oma en opa.
Mijn punt was, waarom dure subsidies voor het scheppen van kinderopvang, terwijl het ook goedkoop kan, door de grootouders iets te gunnen door hun pensioen iets te vermeerderen, door een kleine toeslag en hun kinderen meer te laten overhouden, om de economie draaiende te houden.
Het geld dat daardoor word bespaard, komt automatisch weer in de economie terecht, zonder de verzuiling nogmaals uit te breiden.

Laatst gewijzigd door subocaj : 15 mei 2012 om 09:20.
Oud 15 mei 2012, 09:28   #95
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt was, waarom dure subsidies voor het scheppen van kinderopvang, terwijl het ook goedkoop kan, door de grootouders iets te gunnen door hun pensioen iets te vermeerderen, door een kleine toeslag en hun kinderen meer te laten overhouden, om de economie draaiende te houden.
Het geld dat daardoor word bespaard, komt automatisch weer in de economie terecht, zonder de verzuiling nogmaals uit te breiden.
Hallo kroket!!! Dus jij zou willen dat de grootouders na een leven van werken zich opnieuw ertoe verbinden om van 's morgens tot 's avonds paraat te staan om kleinkinderen op te vangen??

Die mensen moeten dus blijven werken tot ze doodgaan!!

Wel, ik wens je deze toekomst toe, want misschien zal het wel noodzaak worden !!

Wat jij trouwens suggereert zal de economie zeker niet ten goede komen, want veel van die grootouders doen nu de economie draaien, vermits zij "tijd" hebben om te winkelen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 15 mei 2012 om 09:30.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 09:36   #96
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Beke doet een belofte!!
Op zich is dit lachwekkend.

Een beetje zoals wanneer Alexander De Croo of Bruno Tobback een belofte doen.
Oud 15 mei 2012, 10:27   #97
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

ah, bepaalde politiekers zijn een pot nat,men probeert de bevolking van alles wijs te maken om toch te kunnen scoren....wie gelooft die leeghoofden nog,als je ziet wat ze allemaal uitkramen...decroo beké tobback zijn niet geloofwaardig meer,de postjes primeren voor hun,en daar doen ze alles voor... maar stilaan komt daar een einde aan...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 16:28   #98
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
ah, bepaalde politiekers zijn een pot nat,men probeert de bevolking van alles wijs te maken om toch te kunnen scoren....wie gelooft die leeghoofden nog,als je ziet wat ze allemaal uitkramen...decroo beké tobback zijn niet geloofwaardig meer,de postjes primeren voor hun,en daar doen ze alles voor... maar stilaan komt daar een einde aan...
Dat de hedendaagse politiekers over het algemeen niet veel waard zijn is geen nieuws meer.
Dat daar stilaan een einde aan komt is minder evident.
Oud 15 mei 2012, 17:07   #99
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.

Dat is alleen zo als je geen afstand kan doen van allerlei zogezegd levensnoodzakelijke onnozelteiten. Wees zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt!

Ik heb drie kinderen groot gebracht op 1 modaal inkomen, maar dat terzijde.
Oud 15 mei 2012, 17:28   #100
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hallo kroket!!! Dus jij zou willen dat de grootouders na een leven van werken zich opnieuw ertoe verbinden om van 's morgens tot 's avonds paraat te staan om kleinkinderen op te vangen??

Die mensen moeten dus blijven werken tot ze doodgaan!!

Wel, ik wens je deze toekomst toe, want misschien zal het wel noodzaak worden !!

Wat jij trouwens suggereert zal de economie zeker niet ten goede komen, want veel van die grootouders doen nu de economie draaien, vermits zij "tijd" hebben om te winkelen.
Hallo nasi-bal, ik suggereer enkel dat men 2 vliegen in een klap slaat. Als die gepensioneerden met hun "hoge" pensioen gaan potverteren en amper een kop koffie willen drinken omdat die te duur is, en enkel diegenen die het willen, beter een kleine ondersteuning per maand geeft, dan werkplaatsen te scheppen in een verzuilde kinderopvang, waar ieder werkplaats de belastingbetaler 1 miljoen euro kost.
Kostprijs van een werkplaats, door alle politici bevestigd.
Kijk dan even wat je uitspaart, als je die mensen, die het willen doen een kleine bijdrage betaalt.
En zoals ik reeds zei, dat geld word ofwel geconsumeerd of gespaard, of als steun aan de eigen kinderen of kleinkinderen meegegeven.
Veel grootouders doen het nu reeds zo, onbetaald.
In ieder geval beter dan al dat extra kindergeld gedoe waar zoveel over gewauweld word.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be