![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die oogziekte waarbij ge gaat staren naar vrouwen waardoor die het gevoel krijgen dat ge ze met uw ogen aan't uitkleden bent?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Ik vind mezelf toch asperge noch autisme hebben ...
Ik heb wel moeite om naar veel mensen echt lang te luisteren. Zeker wanneer het mij niet zo interesseert. Ik leef wel beetje in een wereld en heb veel te veel fantasie. Ik beeld mij ook in dat er soms "vanalles" gebeurt. Ik droom teveel weg. Maar ik ben zeker niet perfectionisch ingesteld. Mijn werk zelf verliep niet echt gestructureerd, een beetje chaotisch, maar het totaalplaatje klopte wel. Ordelijk ben ik ook niet, planning of planmatig/dwangmatig handelen zegt mij niets. Angstig ook al niet. Op sociaal vlak heb ik alleen moeite met iemand aanspreken. Ik spreek ook altijd zo onderbouwd mogelijk en mensen vinden mij verbaal sterk. Ook lange conversaties zijn geen probleem als er interesse is van mij of binnen een professioneel kader. Ik heb wel soms een beetje last van stemmingswisselingen. Soms zomaar, andere keren als gevolg van een bep. gebeurtenis. En ik heb best wel veel empathie. Iemand zien huilen of een gewonde mens zien doet mij zeker iets. Ik word soms onwel als ik iemand zie liggen met bv. een gebroken been. Mijn motoriek is wel heel slecht, ik kan bv. met moeite een brief openen en papier performeren lukt me ook zeer moeizaam. Ik ben ook zeker niet allergisch voor oogcontact in een conversatie. Ik ben vrij goed in het lezen van andermans emoties en kan goed mensen hun persoonlijkheid inschatten. Ik kon vroeger wel enorm opgaan in interesses van mij (biologie, ict, geschiedenis) en vandaag de dag beoefen ik mijn hobby's (tennis, biljart) ook zeer intens. Als kind was ik wel een beetje "gefascineerd" door windmolens, ons wasmachine en mijn spiegelbeeld ... Meeste mensen vinden mij toch sociaal voelend en empathisch en ik ben meestal ook vrij rustig. Wanneer iemand mij iets mispeutert kan ik wel probleemloos "een klik maken" en er echt gebeten op reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zijt gewoon ne zatlap
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (aan het inkleuren van mij/me/etc. ben ik niet eens begonnen) Laatst gewijzigd door parcifal : 25 mei 2012 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is een symptoom van man zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man zijn een ziekte?
![]() Voila se, mijnen dag is goed ![]() *en Txiki, hoe is't?* *bwa bwa ma zus en zo zenne* *wat scheelt er* *och da wilde ni weten, 'k hem de mannenziekte* *hebde gij syfilis?* *nee jong, staarnaarvrouwenoog* *wat is dat misschien?*
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit in het onvermogen die empathie naar buiten toe duidelijk te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Autisten hebben de empathie wel, maar ze weten er niet goed mee om te gaan. En weten het niet over te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar waarom dan wel? Hij schrijft die tekst compleet over zichzelf, dus het is toch juist goed dat het met het woordje *ik* spreekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet tijdens de lunchpauze nog zitten fantaseren over zeilen en ne lichtblauwgekleurde auto als goede camouflage om onder water voortgeduwd te worden door de vissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan misschien ook naar de media stappen, en je verhaal eens doen.
Maar da's gevaarlijk, want mensen die elkaar toedekken en in de "sector" van de belangenvermenging actief zijn - zijn meestal smeerlappen. Mochten ze in de media tentoongesteld worden, zullen ze u snel beschuldigen van eerroof, en dat soort dingen. Misschien kan je met een goede journalist een verhaal ineenboksen waarin namen weggelaten worden, en enkel afkortingen worden gebruikt. Dat creëert zo'n sfeertje van insinuaties en halve criminaliteit. "D.F. werd aan de deur gezet voor vermeend autisme, door S. die raad gaf aan S., een bedrijf in de sector van de S. De echtgenoot van S. (de S. dus die raadgeeft aan S., niet het bedrijf S. zelf, actief in de S.) is zaakvoerder van Z. een bedrijf dat autisten behandelt." Loopt niet echt vlot, maar toch.
Laatst gewijzigd door C2C : 25 mei 2012 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is er nu geïnteresseerd in een verhaal zonder verifieerbare fundamenten? De VRT alvast niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Trouwens, autisme hebben moet toch niet gelijk staan aan het moeilijk vinden van een job? Er werd toch nog niet zo lang geleden ontdekt dat 20 tot 30% van alle ingenieurs in Silicon Valley autist zijn. En een gelijkaardige studie bij bedrijven in een industrie-terrein in Leiden, gaf dezelfde cijfers.
Autisten zijn dikwijls een meerwaarde voor een bedrijf. Want ze werken soms veel beter (met meer focus) en harder dan niet-autisten. Je moet ze dan wel beperkte en heel specifieke onderwerpen geven die enkel aanleunen bij hun talent.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"dzjue, weer da balleke van de kikker gaan vliegen, gade gij daddis oprapen, jongske"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat mensen autisme als een vast gegeven bekijken zonder echter te begrijpen dat er meer verschil kan zijn tussen twee autisten dan tussen zwart en wit.
![]() |
![]() |