![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst? | |||
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Energiesubsidies voor grote bedrijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Andere posten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het sociale contract is dwang. Sociale contracten, de basis voor regering, zijn per definitie niet mee akkoord gegaan door beide partijen. Belasting is net zo. Belasting is de Staat die aan je deur staat met de loop van een geweer tegen je hoofd en zegt "U bent vrij om mij Uw geld te geven.". Er zijn ook een hoop gevallen waarin slaven rechten hadden, overigens. Gewoon niet het recht geen slaaf te zijn (zoals wij niet het recht hebben niet geregeerd te worden). Citaat:
Citaat:
Over het onmogelijk zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Revolutionary_Catalonia http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Territory Hetzelfde zei men overigens ooit over het afschaffen van slavernij of over republieken ten tijde van feodaliteit. Citaat:
Citaat:
Overigens, bestuur is ok als ermee is ingestemd. Het is het sociale contract dat de claim op legitimiteit van Staatsbestuur lachwekkend maakt. Citaat:
Citaat:
Al ooit individuen oorlog zien voeren? Ik ook niet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 18:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() De afwezigheid van de staat betekent niet dat macht plotseling verdwijnt of dat bepaalde systemen van "diefstal" (zoals getermd door de staat-haters, die natuurlijk wel het parasitisme van de privé-sector op de maatschappij goedkeuren omdat het vanuit een "vrijwillige" basis zou zijn) zomaar verdwijnen. Ik wil voor de geinteresseerden gerust een artikel aanhalen dat duidelijk aantoont dat in afwezigheid van een staat de problemen niet automatisch opgelost worden, maar eerder herschikt worden. Het discours tegen een staatsapparaat an sich is uiterste idiotie en getuigt van het niet percipiëren van het ontstaan van machtsrelaties die gepaard gaan met de accumulatie van kapitaal. Macht bestaat niet volgens bepaalden, en dat is hun grote fout.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nu in het Nederlands?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() CD&V, PS en SP.a (onbetwiste kampioenen in deze) zijn niet voor minder overheid/ambtenaars.
Laatst gewijzigd door mkb : 26 mei 2012 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Spa, cd&v en vld spelen onder 1 hoedje met het leger mee-eters in de ambtenarij
Tijd om die asociale detructieve kracht te breken Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2012 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ze zijn even nutteloos toch, en ze leven op de kap van anderen
Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2012 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het autoritaristisch discours zeer idioot omdat men alle moraliteit opzij schuift wegens conditionering en een vals veiligheidsgevoel. Ik ben ervan overtuigd dat U, tenzij U een sociaal Darwinist bent, duidelijk weet dat het immoreel is anderen te dwingen onder dreiging van geweld. Toch verdedigt U de Staat, het anti-sociale dwangmatige gedrocht dat ons dwingt te volgen. Vindt U dat het doel de middelen heiligt (er even van uitgaand dat het doel van de Staat rechtvaardigheid zou zijn, wat een lachwekkend idee is)?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 18:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat je je zonder overheid niet gaat moeten aanpassen aan anderen of dat er geen normen en normverschuivigingen meer gaan zijn waar je je niet altijd gaat aan willen houden. Dat je zo maar altijd alles gaat kunnen doen wat je wenst ? Dat kan nog veel verstikkender uitdraaien als met een overheid als de onze. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Is het je trouwens nog niet opgevallen sinds het allemaal meer om eigenbelang draait en de staat meer en meer verwenst wordt dat voorsteken in rijen terug meer en meer toeslaat. Ieder voor zich. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Nieuwe technologie maakt nieuwe dingen mogelijk. Citaat:
![]() Uiteindelijk is er toch altijd een hoogste gezag nodig om onenigheden te beslissen. Ik ben niet voor een staat die alles van boven oplegt. Het mag gerust van onderuit. En democratischer dan nu het geval is. Maar gelijk jij vrijheid ziet als voor elke scheet een contract. Nee bedankt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Gelijk bij een boom de bladeren naar de zon toe groeien en de wortels naar het water en niet omgekeerd zo zal de mens zich steeds verenigen en van die vereniging vervreemden omdat die om de lieve vrede te bewaren zo groot mogelijk moet zijn. Nogmaals, misschien dat we iets aan die vervreemding kunnen doen dmv nieuwe technologieën. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 mei 2012 om 19:17. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderwijs en sociale uitkeringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Ook goed... mja als we dan toch moeten kiezen. Zie bovenstaande post.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Ontwijking is geen fraude.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Alle subsidies aan politieke partijen afschaffen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze verdedigt jouw vrijheid? Ze steelt minstens de helft van de vruchten van jouw arbeid, is door en door corrupt, verbied je met jouw lichaam te doen wat je wilt, verbied je producten van de markt, ... De Staat verdedigen is zo'n beetje als de vrouw die telkens terugkeert naar haar man die haar slaat. Citaat:
Neen, een bestuur of organisatie is geen overheid. Overheid werkt op basis van het sociaal contract. Een bedrijf werkt op basis van een echt contract. En dan was ik wel zeker dat ik niet meebetaalde aan het opsluiten van mensen voor non-misdaden zoals drugsgebruik of drugshandel. Dat heb je met een vrije markt, geen monopolie, dus de meest utilitaristische private veiligheid zal de overhand halen. Citaat:
Als het werkelijk ieder voor zich was, dan zou ik het niet echt vertrouwen om minder mensen meer macht te geven, overigens. Citaat:
Citaat:
Waarom? Voluntarisme is de natuur, de hele gemeenschap/maatschappij is gebaseerd op de vrijwillige associatie tussen individuen. Wat moeilijk is, is de Staat. Citaat:
Citaat:
Nog nooit een gevecht zien uitmonden in een jarenlang durend politiek conflict tussen 2 gemeentes ofzo met genocide e.d. Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Op de overheid, door ze eens goed te pakken bij de eerstvolgende belastingsaangifte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
Minister
|
![]() Ik hoor weinig anders van liberale medemensen, die liever geen rekening houden met het feit dat kapitaalsaccumulatie leidt tot macht. Vrijheid zoals zij het willen zien houdt geen rekening daarmee.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben geen sociaal Darwinist. Ik nodig u enkel uit om te gaan kijken naar landen waar de staat geen monopolie op geweld heeft, en hoe vredevol, menselijk en "moreel gerechtvaardigd" men daar anderen "overtuigt". Tip: Honduras, El Salvador, Congo, Somalië, enz. Daar heeft men geen "vals veiligheidsgevoel", daar is gewoon geen veiligheid. Nogmaals, van belang is wie de staat controleert. Elites of het volk? Tevens hoe die is opgebouwd, en binnen welk legaal raamwerk deze kan en mag opereren. Meest van belang is daarbij de vorm van hoe men het volk laat regeren. In mijn opinie gebeurt dat best bottom-up, participatief.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 26 mei 2012 om 21:30. |
||||
![]() |
![]() |