![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is hun drijfveer? | |||
Spirituele zoektocht |
![]() ![]() ![]() |
14 | 73,68% |
Protest tegen Kerkelijke hiërarchie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Feministisch protest |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Protest tegen commodificatie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*) toch wel raar dat de meisjes daar dan allemaal geen last van hebben, want die behalen wèl goede resultaten (als ze tenminste hun doekje mogen ophouden).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De liberale, "zwakke" skepticus zegt eigenlijk "help, als jij weet wie je bent en waar je voor staat en ik niet, betekent dat dan dat je mij hier helemaal alleen gaat achterlaten?" Citaat:
En zelfs als ik het verklap, blijven ze komen. Het zal een vorm van masochisme zijn, zeker?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou inderdaad wel nieuws zijn, als ze Engeland achter zich zouden laten en zouden verhuizen naar een moslimland. Hun "bekering" tot de islam heeft ongeveer evenveel waarde als het omhelzen van het laatste Flair-dieet: vandaag bekeerd, morgen weer buitengegooid voor een nieuw midddeltje waarmee ze hun verveling proberen te verdrijven.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bittere smaak komt slechts later aan bod, na het 4de borelingske.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor, het is gewoon een kwestie van eens makkelijk te scoren in een discussie.
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I.v.m. je opmerkingen over "universitaire diploma's": wie een beetje van de wereld is, weet dat Cambridge en Oxford niet zomaar de doorsnee "universiteit" zijn. Ik ben geen aanhanger van het Britse imperialisme, maar je moet erkennen dat voor de intellectuele elite wereldwijd Cambridge en Oxford nog steeds als magneten werken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De suggestie was niet 'bezoeken', maar 'gaan wonen'
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn maar weinig Vlamingen die nog geen moslimland bezocht hebben. Wat wil je daar dus in godsnaam mee zeggen?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over toeristische bezoeken, hé, maar om langdurigere verblijven om er te werken.
Maar ga nu maar je gras afrijden en je auto wassen op je oprit. Edit: en boek je vakantie om een weekje vegetatief in Turkije op het strand te liggen maar snel... Andere groenten zouden je voor kunnen zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juni 2012 om 14:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ze niet als moslima in een moslimland wonen met de moslims, hebben deze "bekeringen" hetzelfde gehalte als het laatste Flair-dieet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een seksisme toch op dit forum...
Als vrouwen keuzes maken, dan is het "voor een paal van 30 cm.", "een mentale handicap", "als het laatste Flair-dieet"...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... wat deels bevestigd wordt in het artikeltje dat je zelf aanhaalde....
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo lang later wordt dat dan weer duidelijk als ze hun "keuze" opgeven en vol bitterheid hun gal spuwen op wat ze even tevoren aanbaden. Maar dat haalt dan weer niet altijd de correcte media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"spirituele zoektocht". Wat versta je daar onder? Nu lijkt het alsof ze even moslima worden om te kijken hoe het voelt, en dan eventeel verder aan levensbeschouwingsshopping te gaan doen. De daaropvolgende keuzes lijken me evenmin koosjer. Wie wordt er nu moslim omdat ze willen protesteren tegen de exploitering van het vrouwenlichaam etc...? Was voor jouw je bekering dan een vorm van protest? Dat zou dan een erg lichte keuze zijn van je. Ofwel bekeer je je uit liefde voor een partner die eventueel die religie al aanhangt, ofwel voel je je gewoon meteen goed bij het contact met die godsdienst. Met zoeken of protest heeft dat allemaal weinig te maken, vermoed ik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 juni 2012 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik lees nu dat je dit topic om te dollen opende.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar ik blijf je aangehaalde keuzemogelijkheden van een ontstellend zwaktebod getuigen. Geen enkele premisse vertrekt vanuit de juiste instelling.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor.
Het internetreclamepamfletje geciteerd in de OP, werd integraal overgenomen door een ernstige krant nl. Daily Mail, aldus de openingsposter op ironische wijze hier vermeld. Om de ernst van het artikel te bewijzen, linkte hij zelfs de foto van de krant waarin het verscheen.
![]() |