Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 21:26   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dan zal ik ook "niet gekeken" hebben.

Ik vond het persoonlijk erg stuitend dat men een man als Verheyen afdoet als een intellectueel. Als die clown nu eens iets niet is is het wel een intellectueel... Werd trouwens direct duidelijk tegenover iemand als Reynebeau.
Ben onder de indruk van je sterke argumentatie. Het lijkt alsof je de intellectueel uithangt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 21:28   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ben onder de indruk van je sterke argumentatie. Het lijkt alsof je de intellectueel uithangt.
Ja, dat is erg stuitend.
Oud 3 juni 2012, 21:56   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Marc Reynebeau (journalist (sic)) bleef in zijn woorden steken en rond de pot draaien in het debat met Jan Verheyen op de Zeverende Dag vandaag. Op een bepaald moment zweerde hij zelfs het belgicisme af! Vlaming zijn kon, maar nationalist zijn niet. Tja, Marc, al is de leugen nog zo snel...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...531/1.1317838?
12 minuten vergooid aan een rondje niets-zeggen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 21:57   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
sterke beurt van Verheyen.
Heb jij een ander filmpje gezien dan ik? Wat Verheyen daar kwam zeggen, is basis...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 21:58   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ai, al die jarenlang zorgvuldig opgebouwde propaganda die altijd maar liet uitschijnen dat elk streven naar meer autonomie per definitie rechts is, enggeestig en neonazi trekjes heeft, op een paar minuten naar de verdoemenis.
Al die keren dat ze "vergaten" te zeggen dat de Catalanen vooral voor nationalistische linkse partijen stemden, dat de Schotten voor nationalistische linkse partijen stemden...
En nu, zo open en bloot op de VRT zomaar eventjes toegeven dat je evengoed links en Vlaamsgezind kunt zijn.
Dat moet pijn doen.
Zeker voor nationalistische partijen die nog voor kort liepen te pruilen met conservatisme en boutades als "Voka is mijn werkgever". Dat de Gravensteen groep links of progressief zou wezen dat is enkel in de visie van Jan Verheyden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juni 2012 om 21:59.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:02   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb je ooit een crimineel zichzelf crimineel weten noemen? Mag ik daarom niet zeggen dat het een crimineel is?
Er zijn veel criminelen die zelf schuldig pleiten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juni 2012 om 22:03.
Oud 3 juni 2012, 22:05   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Is de zichzelf zo beschouwende "culturele progressieve elite", anders gezegd: de subsidie-bonobos, dan ooit terug naar de Vlaamse Beweging toegegroeid? De waarheid is dat de echte Vlaamse culturele progressieve elite gewoon is vervangen is door regimegetrouwe figuranten, goed in het gareel gehouden door de subsidiemolens, begin jaren zeventig vastgelegd in het falikante cultuurpact.
Over wie heb je het nu in concreto ?

Oud 3 juni 2012, 22:06   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Marc Reynebeau zei bovendien dat hij geen nationalist was (en gelijk heeft ie!) en dat hij daarom geen Vlaams-nationalist is en ook geen Belgisch nationalist. En dat hij zich zeker kan vinden in meer autonomie van de gewesten.
Ondertussen weten we al langer dan vandaag dat het ordewoord onder belgicisten luidt juist te ontkennen nationalist te zijn. Uit zijn geschriften, door zijn voordrachten... ontdek je echter moeiteloos dat Reynebeau een Belgisch-nationalist is van het zuiverste water. Van dat Belgisch-nationalisme dat graag gecultiveerd wordt door de Dansaert-Vlamingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:08   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan geen afstand nemen van iets dat je niet kent. Als je alleen maar vastgeroest zit in de nostalgie naar lang vervlogen tijden, ga je echt niet met oplossingen voor vandaag komen.

Marc Reynebeau over Congo

Het was Marc Reynebeau die de grote pleitbezorger was om de koning naar de 50ste verjaardag van de Kongolese onafhankelijkheid te sturen en daar goede maatjes te gaan spelen met Kabila. Want de bloeddorstige dictator Kabila is volgens Reynebeau een legitiem democratisch verkozen staatshoofd (hoe blind kan een historicus eigenlijk zijn?). Volgens Reynebeau heeft de Belgische koning daar in Kongo overigens nog een groot moreel gezag, aangezien alles voor de onafhankelijkheid veel beter ging dan nu.
Dat is meer actuele feiten dan geschiedenis. Als je Reynebeau niet gelooft moet je maar eens naar de Congo op Congé gaan.

Oud 3 juni 2012, 22:09   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kultuurpact van 1970 verdeelde de macht en de centen netjes tussen de logebroeders en de tsjeven. Op die manier werd de pas verworven kulturele autonomie onmiddelijk aan banden gelegd. Zo kregen de tsjeven het 'klassieke toneel" en de logebroeders het 'vormingstheater". Zo werden de directeurs van de CCs netjes tussen de clans verdeeld, etc.
Wie niet tot een van de twee clans behoorde speelde niet mee. Je was braaf katholiek conservatief, of je was links belgicistisch conservatief (progressief in code-taal). Voor iets anders was geen plaats.
Wie zijn de topfiguren van die 2 clans ?

Oud 3 juni 2012, 22:09   #91
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zeker voor nationalistische partijen die nog voor kort liepen te pruilen met conservatisme en boutades als "Voka is mijn werkgever".
Ik zie de tegenstelling niet, ik vind het fantastisch dat men vlaams-nationalist kan zijn, en daarnaast links of rechts kan zijn op economisch vlak.
Het is nu net het discours van de traditionele partijen (tjeef, sos en blauw) dat altijd beweert dat er geen links Vlaams-nationalisme mogelijk is.

Citaat:
Dat de Gravensteen groep links of progressief zou wezen dat is enkel in de visie van Jan Verheyden.
Daar zitten nochtans overduidelijk overschot van linkse elementen in die groep, maar houd gerust die hand voor je ogen, zo zie je de pijnlijke werkelijkheid niet.
Oud 3 juni 2012, 22:09   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zielig hoe hij probeert op TV iets links of progressief in de Gravensteen groep te leggen. Blijkbaar denkt hij dat artiesten per definitie links of progressief zijn en probeert hij ze zo voor zijn overstap naar de nieuwe broodheer te vinden.
Kunt u mij concreet eens zeggen wat er dan in de geschriften van de Gravensteengroep te vinden is dat voor uw bewering pleit?
Oud 3 juni 2012, 22:11   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Daar heb je het toch mis mee; Baskische en Catalaanse nationalisten zijn overwegend links (van extreem tot centrum-links), maar "what is in a word"? Wat betekent links hier en bij hen?
Geef zelfs eens een antwoord op die vraag.

Oud 3 juni 2012, 22:12   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen weten we al langer dan vandaag dat het ordewoord onder belgicisten luidt juist te ontkennen nationalist te zijn. Uit zijn geschriften, door zijn voordrachten... ontdek je echter moeiteloos dat Reynebeau een Belgisch-nationalist is van het zuiverste water. Van dat Belgisch-nationalisme dat graag gecultiveerd wordt door de Dansaert-Vlamingen.
Kan je dan eens daar een sprekend voorbeeld van citeren ? En wat zijn Dansaert-Vlamingen ?

Oud 3 juni 2012, 22:14   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
² Dat geloof ik ook. Zonder het programma gezien te hebben (ik ben dat gezaag een beetje beu), schoenmaker blijf bij je leest. Verheyen is filmmaker, Reynebeau historicus.
Alleen ging het debat helemaal niet over geschiedenis. Wel over de actualiteit.

Dus, vanwaar uw voorbarige conclusie, tenzij pure vooringenomenheid?
Oud 3 juni 2012, 22:15   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij concreet eens zeggen wat er dan in de geschriften van de Gravensteengroep te vinden is dat voor uw bewering pleit?
Ik beweer juist niets. Ik zeg gewoon dat Jan Verheyden van de Gravensteengroep iets wou maken wat ze helemaal niet is.

Voor meer info kan je hier terecht:

http://www.gravensteengroep.org/

Oud 3 juni 2012, 22:16   #97
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Reynebeau zegt dat hij geen Vlaams-nationalist is, maar is wel blij met splitsingen.
Dat gaat. Ik zou ook blij zijn met minder dwang-federalisme. Of nu Vlaanderen of Limburg of mijn eigen straat onafhankelijkheid wou. Ik ben nochtans geen nationalist.
Oud 3 juni 2012, 22:16   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verheyen wist niets te antwoorden op de vraag naar waar men met Brussel naar toe wil in de Gravensteen groep.
Onjuist, daar dit slechts terloops door Reynebeau werd aangekaart, maar zich daarbij helemaal niet in vraagvorm tot Verheyen richtte.
Oud 3 juni 2012, 22:18   #99
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
12 minuten vergooid aan een rondje niets-zeggen.
Oef, dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht...

Laatst gewijzigd door NoTuma : 3 juni 2012 om 22:18.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 22:18   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik zie de tegenstelling niet, ik vind het fantastisch dat men vlaams-nationalist kan zijn, en daarnaast links of rechts kan zijn op economisch vlak.
Het is nu net het discours van de traditionele partijen (tjeef, sos en blauw) dat altijd beweert dat er geen links Vlaams-nationalisme mogelijk is.

Daar zitten nochtans overduidelijk overschot van linkse elementen in die groep, maar houd gerust die hand voor je ogen, zo zie je de pijnlijke werkelijkheid niet.
Het is niet omdat er linkse elementen bijdragen aan de Gravensteengroep dat hun verplicht ideologie loyaal is aan links en progressief denken. Wie zijn volgens jou die linkse elementen buiten JV ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be