Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 13:18   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij de nva heeft iedereen zijn sterke en zijn heel sterke kanten.
In informatica ben ik niet heel sterk.
Ik ben bijna alles van dbase vergeten ... bijvoorbeeld. Laat staan dat ik al afweet van acces ...
dbase mag je rustig vergeten.
Access is enkel nuttig voor kleine toepassingen. Er zijn nu tal van gratis database toepassingen zoals mySql en zelfs MS met SQL server express wat ik heel veel gebruik.
Maar wat heet klein

Ik werk veelal professioneel met C en C++ aan breedband voorzieningen. Aan internet access zeg maar. Realtime embedded.
In bijberoep administratieve toepassingen in C# met database backend SQL server, WPF, Silverlight, ...
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 13:21   #82
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De schoofzak heeft het net gedaan, stuyck.
Bij de les blijven hé stuyck.
Desalniettemin komt alle hulp te laat.
De schoof verdient een medaille voor hulp bieden aan mensen die het niet verdienen.
Oud 6 juni 2012, 14:58   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Desalniettemin komt alle hulp te laat.
De schoof verdient een medaille voor hulp bieden aan mensen die het niet verdienen.
Het bekende verschil tussen de Goede en de Slechte Vlamingen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:36   #84
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
ambtenaren verdienen zoveel als in de privé nu,zo niet nog meer,dat liedje is afgezaagd van dat uitgesteld loon en lager loon,als men zich daar moet mee rechtvaardigen
Gezever we hebben publiek private samenwerkingen en die mensen verdienen netto 400 meer en hebben ook nog extra legale voordelen. Dus ja het moet een uitgesteld loon blijven. Wat beter zou zijn is de voorwaarden (betekend dus ook dagen dat je voltijds gewerkt hebt) ook aangerekend worden in de prive zoals bij de overheid, eens zien wie dan een volledige loopbaan kan vervullen en dus echt recht heeft op wat hij/zij krijgt.
Oud 6 juni 2012, 15:38   #85
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat zou allemaal waar zijn als iedereen aan het begin van zijn carriere een vrije keuze had en iedereen over alle informatie beschikte die hij nodig heeft om dan de juiste keuze te kunnen maken.
Er leeft namelijk de perceptie, en die had ik ook toen ik jong was, dan men bij de overheid minder verdient, zelfs veel minder, maar dat blijkt dus allemaal niet waar te zijn.
Bovendien vindt men regeltjes uit zoals blijkt in dit topic om de situatie nog erger te maken.
Een oneerlijke situatie aanklagen is niet janken als een klein kind.
Een arbeider heeft veel minder rechten dan een bediende. Die heeft mijns inziens wel recht op klagen en ondanks dat ik bediende ben vind ik dus niet dat arbeiders die het verschil aanklagen tussen bediende en arbeider, dat dit jankers zijn. Ik zou me er ook makkelijk vanaf kunnen maken en zeggen dat ze maar langer naar school hadden moeten gaan. Dat zou pas kleuterlijk zijn.
Het verschil tussen arbeider - bediende - ambtenaar moet weggewerkt worden naar een eenheidsstatuut dat gelijk is voor iedereen. En dat moet geleidelijk gebeuren maar het moet wel gebeuren en dat is nu niet het geval.
wel, als ze die verschillen willen weg werken is er maar 1 correcte manier, en dat is zorgen dat iedereen er op vooruit gaat. bij de eenmaking van de politie waren er ook serieuze verschillen in weddes, barema's, benoemingen en noem maar op en de enige mogelijkheid om dit te laten samenvloeien was door iedereen er beter van te laten worden. nu afkomen dat ambetenaren plots een lager pensioen zouden krijgen is vragen om moeilijkheden...

er zijn inderdaad heel veel verschillen tussen arbeider en bedienden maar volgens mij is dit een heel andere discussie. maar misschien toch één vraagje: denk je dat de arbeiders dan bereidt zullen zijn om hun riante verlofwedde op te geven? (en ja, dus weeral hetzelfde...alles heeft voor- en nadelen...)

BTW, geen vrije keuze aan het begin van je carrière? en waarom niet? heeft er je iemand verboden om zelf informatie op te zoeken? om je kandidaat te stellen voor een bepaalde functie? om examens af te leggen? Bovendien is de maximum leeftijd om voor een job bij de overheid niet vastgelegd op 20jaar of zo hé, dus je had nog rijkelijk de kans om de overstap te doen na enkele jaren...dus in mijn ogen is dit wel janken...

en je blijft er maar bij dat ambetenaren evenveel verdienen als in de privé, maar ik heb hier anders al een duidelijk voorbeeld gegeven dat het niet waar is...
en over alle extra legale voordelen in de privé wordt er hier andres ook met geen woord gerept... op een ander forum waar ik ook aktie ben loopt er een discussie van iemand die naar London wil gaan, nee, niet met de trein, maar met de auto want die is toch van de firma en de naft is ook gratis...dus ja....

Laatst gewijzigd door andy666 : 6 juni 2012 om 15:40.
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:38   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Gezever we hebben publiek private samenwerkingen en die mensen verdienen netto 400 meer en hebben ook nog extra legale voordelen. Dus ja het moet een uitgesteld loon blijven. Wat beter zou zijn is de voorwaarden (betekend dus ook dagen dat je voltijds gewerkt hebt) ook aangerekend worden in de prive zoals bij de overheid, eens zien wie dan een volledige loopbaan kan vervullen en dus echt recht heeft op wat hij/zij krijgt.
bron ?
Oud 6 juni 2012, 16:01   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
wel, als ze die verschillen willen weg werken is er maar 1 correcte manier, en dat is zorgen dat iedereen er op vooruit gaat. bij de eenmaking van de politie waren er ook serieuze verschillen in weddes, barema's, benoemingen en noem maar op en de enige mogelijkheid om dit te laten samenvloeien was door iedereen er beter van te laten worden. nu afkomen dat ambetenaren plots een lager pensioen zouden krijgen is vragen om moeilijkheden...

er zijn inderdaad heel veel verschillen tussen arbeider en bedienden maar volgens mij is dit een heel andere discussie. maar misschien toch één vraagje: denk je dat de arbeiders dan bereidt zullen zijn om hun riante verlofwedde op te geven? (en ja, dus weeral hetzelfde...alles heeft voor- en nadelen...)

BTW, geen vrije keuze aan het begin van je carrière? en waarom niet? heeft er je iemand verboden om zelf informatie op te zoeken? om je kandidaat te stellen voor een bepaalde functie? om examens af te leggen? Bovendien is de maximum leeftijd om voor een job bij de overheid niet vastgelegd op 20jaar of zo hé, dus je had nog rijkelijk de kans om de overstap te doen na enkele jaren...dus in mijn ogen is dit wel janken...
U klinkt als een zelfstandige die fraudeert en als repliek op verontwaardiging zegt dat je dan ook maar zelfstandig moet worden. Dat is pure demagogie.
We kunnen ook niet allemaal voor de overheid gaan werken, er werken er nu al teveel laat staan dat we er allemaal gaan werken, ook daar gaat u veel te licht over.
If you can't beat them join em. Wie zegt dat ik dat al niet geprobeerd heb ?
En met mij velen. Die kunnen niet allemaal die job krijgen, het aanbod is beperkt.
En dat doet allemaal geen afbreuk aan het simpele feit dat voor een vergelijkbare functie ik zwart op wit heb kunnen zien dat een vlaamse ambtenaar die mijn functie uitoefent aanzienlijk meer verdient.
Dat is een eenvoudige vaststelling zelfs geen afgunst, het weze hem gegund.
Maar het fabeltje van uitgesteld loon gaat niet of althans niet altijd op.

Overstapppen na enkele jaren. Dan moet je al oppassen want met een gemengde loopbaan ben je helemaal gesjareld. Je moet om recht te hebben op pensioen ofwel bij de overheid 20 jaar gewerkt hebben ofwel in de privé 30 jaar. Als je 25 jaar in de privé hebt gewerkt en dan nog eens 15 bij de overheid, dan moet ik er geen tekeningetje bijmaken zeker ?

Komt nog bij dat dit topic gaat over het veranderen van de regels. Als je langer werkt dan krijg je een premie, en ook hier discrimineert de overheid. En dat had ik moeten weten toen ik ging beginnen te werken ?

Het verschil tussen arbeider en bediende is net hetzelfde. En ja ik kan me best voorstellen dat er voordelen zijn aan arbeider zijn net zoals er voordelen zijn aan in de privé te werken of bij de overheid of om bediende te zijn. Het punt is dat eenieder die dezelfde capaciteiten heeft en dezelfde functie uitoefent mijns inziens hetzelfde zou moet verdienen. Zowel tijdens als na de loopbaan. Simpele eerlijkheid.

Er komt hier geen janken aan te pas. Tenzij misschien van degenen die weinig argumenten hebben. Nogal moeilijk om iets te verdedigen dat niet te verdedigen is, dan liever op de man spelen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 juni 2012 om 16:03.
Oud 6 juni 2012, 16:27   #88
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U klinkt als een zelfstandige die fraudeert en als repliek op verontwaardiging zegt dat je dan ook maar zelfstandig moet worden.

Nogal moeilijk om iets te verdedigen dat niet te verdedigen is, dan liever op de man spelen.
tja, dat lijkt me idd duidelijk wie er hier op de man speelt...
Oud 6 juni 2012, 16:39   #89
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
tja, dat lijkt me idd duidelijk wie er hier op de man speelt...
De vergelijking gaat volledig op, als er een discussie is over btw aftrek, investeringsafschrijvingen en dies meer is wordt hetzelfde argument gebruikt als het uwe. Daar kan je blijkbaar niet zo goed mee overweg.
Oud 6 juni 2012, 16:45   #90
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Een zelfstandige heeft een kleiner loon en pensioen, voordeel is dat ze meer voordelen van de zaak hebben.

Een ambtenaar heeft een gemiddelde loon, goed pensioen maar heeft geen voordelen die een zelfstandige heeft met aftrekposten en dergelijke.

Een werknemer in de privé varieert van een klein loon naar een groot loon met soms voordelen van het bedrijf waarbij het pensioen tussen de zelfstandige en ambtenaar ligt.

Zoals je ziet heeft iedere catogorie voor en nadelen waarbij soms een scheeftrekking is. Mijn keuze is gemaakt en ben niet jaloers op een ander hoewel ik hun ongenoegen wel kan begrijpen.
Oud 6 juni 2012, 17:06   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Ik betaal geen belastingen in dit apenland (heb dat feitelijk nooit gedaan, maar woon er wel).

Buiten autotax, onroerend goed en gemeentebelasting welteverstaan. Maar dat zijn peanuts ivm totale verdiensten en potentiele grijpton voor de belgische fiscus.

Ik kan dus enkel melden: ga zo maar door, mensen die 45 jaar lang werken in een fabriek 900-1000 euro pensioen geven en ambtenaren 2000 euro +.

Het systeem zal crashen, en hard. Op de gemeente van mijn vriendin zitten ze nu al in paniek omdat ze de verhoogde bijdragen voor de statutairen niet meer kunnen betalen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 17:13   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Talloze secundaire scholen zoeken nochtans ingenieurs.
Ze zijn moeilijk te vinden: ze halen hun neus op voor het loon...

Maar als het voor jou een verbetering zou betekenen, begrijp ik niet waarom je zou twijfelen.
Leerkrachten krijgen zeer goed betaald navenant hun functie.

Als je als ingenieur op de boerderij gaat werken, moet je ook geen ingenieurssalaris verwachten he.....
Oud 6 juni 2012, 20:54   #93
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik betaal geen belastingen in dit apenland (heb dat feitelijk nooit gedaan, maar woon er wel).

Buiten autotax, onroerend goed en gemeentebelasting welteverstaan. Maar dat zijn peanuts ivm totale verdiensten en potentiele grijpton voor de belgische fiscus.

Ik kan dus enkel melden: ga zo maar door, mensen die 45 jaar lang werken in een fabriek 900-1000 euro pensioen geven en ambtenaren 2000 euro +.

Het systeem zal crashen, en hard. Op de gemeente van mijn vriendin zitten ze nu al in paniek omdat ze de verhoogde bijdragen voor de statutairen niet meer kunnen betalen.....
Is het fiscaal systeem anderzijds ook niet in het voordeel van de ondernemer die de communiefeestjes van zijn kindjes fiscaal inbrengt als onkosten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 17:05   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het fiscaal systeem anderzijds ook niet in het voordeel van de ondernemer die de communiefeestjes van zijn kindjes fiscaal inbrengt als onkosten?
Dat is enkel een symptoom van een bende ambtenaren die niet fatsoenlijk werk verrichten.

De belastingscontrole dus.
Oud 7 juni 2012, 18:11   #95
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat kind dat bewust kiest voor een het statuut van ambtenaar weet ook dat ze in het privé veel meer kan verdienen , maar dat het gezinsleven daar dan ook onder lijdt.

Met de nadruk op kan in uw eerste zin. I.e. mogelijk, als die persoon bovengemiddeld competent is, bovengemiddeld hard werkt en de nodige dosis geluk heeft.

De werknemer in de privé met hetzelfde diploma die maar gemiddeld competent is en kiest voor een 9 to 5 job verdient volgens mij eerder minder in de privé dan meer ivgm de ambtenaar.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 18:26   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens waar in heel de discussie rond ambtenarenverloning steevast aan voorbij wordt gegaan is dat deze mensen uiteindelijk betaald worden door de mensen die in de privé werken en de zelfstandigen.

En het is een vrij algemeen gevoel dat degenen die betalen helemaal niet tevreden zijn over de service die ze krijgen voor hun geld.

Dat is niet noodzakelijk te wijten aan individuele ambtenaren maar wel een feit.

I.e. de ontevredenheid over de overheid en de geleverde service maakt de verloningspolitiek des te moeilijker te slikken.

De talloze stakingen. De lamentabele kwaliteit van de weginfrastructuur. De toenemende onveiligheid. Het falen van justitie. Het migratiewanbeleid. De regelneverij enz.

Als er door de overheid een goede service geleverd zou worden zou er m.i. veel minder onvrede bestaan over de verloning.

Fundamenteel daarin is dat de overheid en overheidsdiensten zouden gaan inzien dat zij ondergeschikt zijn aan de bevolking. Het tegenovergestelde is echter maar al te vaak waar.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 juni 2012 om 18:30.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 18:50   #97
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Met de nadruk op kan in uw eerste zin. I.e. mogelijk, als die persoon bovengemiddeld competent is, bovengemiddeld hard werkt en de nodige dosis geluk heeft.

De werknemer in de privé met hetzelfde diploma die maar gemiddeld competent is en kiest voor een 9 to 5 job verdient volgens mij eerder minder in de privé dan meer ivgm de ambtenaar.
Hangt af van welke sector. In de bouw kan ik meer verdienen dan als ambtenaar. Echter als winkelbediende of als arbeider verdien je minder dan een ambtenaar.

Om een voorbeeld te stellen, in de voeding als arbeider heb je iets van een 1250 euro. Als agent van politie heb je 1350 euro plus vergoedingen.
Oud 8 juni 2012, 08:07   #98
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Overigens waar in heel de discussie rond ambtenarenverloning steevast aan voorbij wordt gegaan is dat deze mensen uiteindelijk betaald worden door de mensen die in de privé werken en de zelfstandigen.

En het is een vrij algemeen gevoel dat degenen die betalen helemaal niet tevreden zijn over de service die ze krijgen voor hun geld.

Dat is niet noodzakelijk te wijten aan individuele ambtenaren maar wel een feit.

I.e. de ontevredenheid over de overheid en de geleverde service maakt de verloningspolitiek des te moeilijker te slikken.

De talloze stakingen. De lamentabele kwaliteit van de weginfrastructuur. De toenemende onveiligheid. Het falen van justitie. Het migratiewanbeleid. De regelneverij enz.

Als er door de overheid een goede service geleverd zou worden zou er m.i. veel minder onvrede bestaan over de verloning.

Fundamenteel daarin is dat de overheid en overheidsdiensten zouden gaan inzien dat zij ondergeschikt zijn aan de bevolking. Het tegenovergestelde is echter maar al te vaak waar.
stakingen: akkoord als je het over de NMBS hebt, de gewone ambtenaar staakt volgens mij niet meer dan iemand in de privé...

weginfrastructuur: als er door de politiek geen geld wordt vrijgemaakt kunnen er ook geen werkzaamheden plaats vinden. wegenwerken worden trouwens ook uitgevoerd door privé aannemer die veelal te veel aanrekenen en ondermaats werk afleveren, dat dan op zijn beurt weer te weinig gecontroleerd wordt door de ambetenaar. beiden evenveel boter op het hoofd lijkt me...

toenemende onveiligheid: weeral: politie doet zijn werk maar alsd e rechtgevende macht het nalaat om (onder politieke druk!) zijn werk deftig te doen dan kan je daar de gewone ambtenaar niet de schuld van geven. misschien beter eens een halt toeroepen aan alle politieke benoemingen bij al die 'edelachtbares'...

migratiewanbeleid en reglneverij: weeral, dit zijn politieke beslissingen en hebben dus niets met ambtenaren op zich te maken...

gelieve dus je pijlen op het juiste doel te richten...
Oud 8 juni 2012, 08:40   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik begrijp wel wat je bedoelt, zelfs al formuleer je het hoogst ongelukkig.

Bijvoorbeeld: als een ambtenaar gaat controleren in een restaurant (en voor de aardigheid mag je nu twee restaurants voor ogen houden: één Chinees en één gewoon Vlaams ...) of er hygiënisch gewerkt wordt (vergelijk met, indien je er naar kijkt, met de Smaakpolitie op de televisie),

dan is die ambtenaar in geen jaren 'ondergeschikt' aan wie dan ook.

Hij of zij heeft slechts één taak: de bescherming van de consument.
Hij of zij heeft slechts één bijbel: de wet. (dus niet zijn eigen dada's of dadaatjes ivm hygiëne, maar de wettelijke voorschriften ...).

Ik weet zelfs niet goed of hij of zij daarbij 'vriendelijk' moet zijn. Maar wel alleszins 'beleefd' en zeker ook educatief/preventief.

Ambtenaren zouden de crême van de bevolking moeten zijn omdat hun taken zo gevoelig liggen: de overheid vertegenwoordigen tegenover een individu.
Eens dat zo zou zijn, zou hun verloning ook navenant moeten zijn.

Akkoord: nu zijn ambtenaren teveel vertegenwoordigers van hun geestelijke vader of moeder, namelijk de oude machtspartij die hen aan het jobke geholpen heeft; of hen bevorderd heeft op voorspraak.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:24   #100
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Onzin.
Bullshit.
Ambtenaren hebben ook nog eens taalpremie's, dubbel aantal verlofdagen, sportdag, na nieuwjaar een betaalde 2 zuipdag, verlof om bloed te geven, 20 ziektedagen die ze mogen opsparen tot hun pensioen,gratis treinbiljetten om naar de kerstmark te gaan naar keulen met de hst,enz...
als je vergelijkt, vergelijk dan correct én niet halfslachtig.

http://www.jobat.be/nl/loonwijzer/

Eens uitgetest voor tien jaar ervaring:
Ambtenaar bij overheid: 2842€ (geen bedrijfswagen, 4/10 verzekering, 6/10 maaltijdcheque, 2/10 gsm)
Bediende bij bank: 3328€ (geen bedrijfswagen, 9/10 verzekering, 9/10 maaltijdcheque, 3/10 gsm)
Bediende in bouw: 3435€ (3/10 bedrijfswagen, 10/10 verzekering, 8/10 maaltijdcheque, 7/10 gsm)
Bediende bij petrochemie: 3802€ (geen bedrijfswagen, 8/10 verzekering, 7/10 maaltijdcheque, 3/10 gsm)
Bediende bij consulting: 3214€ (5/10bedrijfswagen, 10/10 verzekering, 6/10 maaltijdcheque, 4/10 gsm)
Bediende bij distributie: 3290€ (1/10bedrijfswagen, 7/10 verzekering, 8/10 maaltijdcheque, 1/10 gsm)
Bediende bij farmaceutica: 3433€ (1/10bedrijfswagen, 9/10 verzekering, 5/10 maaltijdcheque, 3/10 gsm)
Bediende bij gezondheidszorg: 3106€ (1/10bedrijfswagen, 5/10 verzekering, 5/10 maaltijdcheque, 1/10 gsm)
Bediende bij horeca: 4291€ (0/10bedrijfswagen, 5/10 verzekering, 5/10 maaltijdcheque, 0/10 gsm)
Bediende bij hout: 3435€ (3/10bedrijfswagen, 10/10 verzekering, 8/10 maaltijdcheque, 7/10 gsm)
Bediende bij informatica: 3435€ (2/10bedrijfswagen, 8/10 verzekering, 9/10 maaltijdcheque, 6/10 gsm)
Bediende bij media: 2842€ (2/10bedrijfswagen, 7/10 verzekering, 7/10 maaltijdcheque, 5/10 gsm)
Bediende bij metaal: 3049€ (1/10bedrijfswagen, 9/10 verzekering, 9/10 maaltijdcheque, 1/10 gsm)
Bediende bij onderwijs/wet.onderzoek: 3174€ (0/10bedrijfswagen, 3/10 verzekering, 3/10 maaltijdcheque, 0/10 gsm)
Bediende bij voeding: 3084€ (0/10bedrijfswagen, 10/10 verzekering, 10/10 maaltijdcheque, 5/10 gsm)
Bediende bij professionele diensten: 2700€ (1/10bedrijfswagen, 8/10 verzekering, 10/10 maaltijdcheque, 3/10 gsm)
Bediende bij reclame: 2842€ (2/10bedrijfswagen, 7/10 verzekering, 7/10 maaltijdcheque, 5/10 gsm)
Bediende bij socioculturele sector: 2987€ (0/10bedrijfswagen, 4/10 verzekering, 7/10 maaltijdcheque, 1/10 gsm)
Bediende bij telecommunicatie: 3318€ (2/10bedrijfswagen, 8/10 verzekering, 9/10 maaltijdcheque, 6/10 gsm)
Bediende bij toerisme: 4291€ (0/10bedrijfswagen, 5/10 verzekering, 5/10 maaltijdcheque, 0/10 gsm)
Bediende bij transport: 3374€ (1/10bedrijfswagen, 7/10 verzekering, 8/10 maaltijdcheque, 2/10 gsm)
Bediende bij welzijnszorg: 2987€ (0/10bedrijfswagen, 4/10 verzekering, 7/10 maaltijdcheque, 1/10 gsm)
Bediende bij andere: 3062€ (1/10bedrijfswagen, 7/10 verzekering, 9/10 maaltijdcheque, 2/10 gsm)

De trend is in ieder geval duidelijk. Maar drie sectoren betalen na 10 jaar even slecht als de overheid.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be