![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is simpel.
Ofwel erkent men dat dieren rechten hebben, ofwel verwerpt men hun rechten. Gaia heeft zich de ondankbare job toegeëigend om op te komen voor degenen die zich zelf niet kunnen verdedigen en probeert een halt toe te roepen aan de wrede behandeling van zeer veel dieren. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik besef dat drukkingsgroepen zoals Gaia echt wel nodig zijn. Slechts zeer weinig mensen zullen immers even stilstaan bij barbaarse praktijken zoals onverdoofd slachten, het gruwelijk lot van meer dan 100.000 nertsen, onverdoofde castratie van jaarlijks miljoenen biggen enz., dit alles in België. Maar het hoofd in het zand steken en Michel Vandenbosch beschouwen als een dromerige zwever - terwijl hij zeer goed weet wat er aan de hand is - is een laffe gemakkelijkheidsoplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben pro dierenbescherming.
Dierenmishandelaars horen een gevangenisstraf te krijgen. Maar om zover te gaan dat dieren rechten zouden hebben, is voor mij een brug te ver. Dieren hebben geen rechten. Mensen hebben plichten. Gaia heeft een zeer grote verdienste inzake dierenbescherming. De beelden van de mishandeling van de runderen in "onze" slachthuizen logen er niet om: er was dringend iets nodig. Wat mij wel allergisch maakt aan Gaia, is hun vegetarisch en veganistisch discours. Ze moeten uit mijn bord blijven. Ze mogen natuurlijk zeggen wat ze willen ... maar niet te luid in mijn oren roepen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien dat met dieren niet mogelijk is (van wederkerigheid kan immers geen sprake zijn, evenmin van overeenkomsten sluiten) zijn 'dierenrechten' een absurditeit.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 juni 2012 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel geloof je in (absurde) dierenrechten, ofwel niet. In het laatste geval slacht je ze, en vreet je ze op, zonder meer. Echter, enerzijds beweren dat je dieren rechten geeft, maar er dan bepaalde categorieën van doodkloppen, en er je pens mee vullen, dat spoort niet. Dat is selectieve pseudo-moraliteit.
![]() |
![]() |