![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, men had eerst uitgebreid braadworsten moeten staan bakken, om ze vervolgens op een mooi bordje aan te bieden, met een blaadje sla en een schijfje tomaat erbij. Een toefje mayonaise niet te vergeten natuurlijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stimmt. Overigens, katholieke scholen die streng zijn en van die zaken? Leef jij in de 21ste eeuw beste Bosgod?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet andersom! Autochtonen hebben totaal geen boodschap aan de gebruiken/leefgewoonten van een land waar ze toch nooit gaan wonen. Laatst gewijzigd door daiwa : 14 juni 2012 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, ik zie nu eens werkelijk niet in waarom men schoolpoorten moet sluiten. En de Vlaamse jeugd is wel degelijk overbeschermd. Ik was het als 11-jarige gewend om heel de dag op straat te hangen, te gaan zwemmen en vissen en in bomen in het bos hutten te bouwen. Toen ik hier kwam en voor het eerst aan een klaskameraad vroeg of hij wou rondhangen, en deze vertelde mij dat zijn moeder hem met de auto komt op- en afhalen kreeg ik een reality shock. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toegegeven, het kon erger, het kon Bifi zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Niet zo streng als in de (homoseksuele) fanasie van onze blokhoofden waarin nog duchtig met de lat op de vingers wordt gewerkt maar er is wel degelijk een sfeer van hierarchie en preutsheid op zulke scholen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik betwijfel of er nog veel leerkrachten/directies zijn die met zo'n (zoals je het zelf zegt) fantasieën rondlopen. Hiërarchie moet er zijn (voorbereiding op het leven n�* de school) en preutsheid is ook sterk overdreven. Daar wil ik overigens wel eens een voorbeeld van krijgen van u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je kinderen inderdaad vrij opvoeden, en overbeschermend en overbezorgd doen is inderdaad niet goed. Mijn ouders hebben dat ook nooit gedaan, maar zo heb ik ook een zusje die is 14 jaar oud, en ging afgelopen keer nog met vriendinnen ergens heen. Maar ze moest alleen terug om een of andere rede, en het was toen al 1 uur, en ze zat een een heel stuk van huis af. Vindt jij het dan zo verkeerd dat mijn ouders haar wel even hebben opgehaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genoeg gerechten met varkensvlees die lekker en gezond zijn. Magere Gandaham? Is Vlaams, en lekker. Maak er smosjes mee met pistoleekes en sla en tomaat en deel dat uit aan de leerlingen. Dan zou ik de actie nog enige sympathie vinden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 14 juni 2012 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel met de absurde regeltjes die veel ouders opzetten die de vrijheid en dus weerbaarheid van jonge kinderen inperken. Kinderen worden voor een televisietoestel of een computer gedumpt omdat dit veiliger is en minder zorgenverwekkend dan een kind dat, zoals dat kinderen duizenden jaren deden, buiten zit rond te lopen. Dit zorgt voor een onderontwikkelig op veel vlakken (hetzelfde is overigens aangetoond van de ontwikkeling van kinderen die in hoogbouw opgroeien) en gaat de weerbaarheid tegemoet. En dan komen ze klagen dat ze slaag krijgen van mocro's op straat. Wat wil je, met zo'n opvoeding. In een land als Polen waar kinderen nog altijd op straat hangen zouden de mocro's niet zoveel straatterrein winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef nu eens gewoon toe dat het op alle vlakken een debiele actie was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er ook kinderen bestaan die liever achter de pc zitten dan dat ze naar buiten gaan. Niet iedereen is even sociaal hè. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker omdat die veertienjarigen toch erop los neuken na school en in de wc's elkaar afrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de ouders schuld geven? Wie anders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is moeilijk te geloven, omdat de mens een sociaal dier is. Maar zulke kinderen/mensen heb je echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Ohh.. ok.
Dus u vindt het niet nodig dat de leerlingen iets bijgebracht wordt over andere landen? Andere culturen? Enz? Dus alleen over saai en lelijk België iets aanleren dan? Wat een leuke opleiding...
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zwan-worsten zijn pas écht vuil: alle slachtafval dat op de vloer van het slachthuis ligt te rotten, wordt erin verwerkt.
Lang leve de VB cultuur. Ik eet nog liever uit een vuilbak.
![]() |
![]() |