Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 11:39   #81
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het feit dat de gore separatorvleesworst blijkbaar symbool moet staan voor Vlaams voedsel zwijgt iedereen precies over. Dus dat is het aangereikte alternatief. Afvalvlees.
Neen, men had eerst uitgebreid braadworsten moeten staan bakken, om ze vervolgens op een mooi bordje aan te bieden, met een blaadje sla en een schijfje tomaat erbij. Een toefje mayonaise niet te vergeten natuurlijk!
Oud 14 juni 2012, 11:40   #82
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je moet zeer zeker niet overbeschermend doen, maar net doen alsof de wereld uit roze konijntjes bestaat is ook niet goed.

Een middenweg is juist.
Stimmt. Overigens, katholieke scholen die streng zijn en van die zaken? Leef jij in de 21ste eeuw beste Bosgod?
Oud 14 juni 2012, 11:40   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Dit zal allemaal wel mooi en wel uitgelegd zijn aangezien het een multiculturele dag was en het vooral ging om de leerlingen iets bij te brengen van een andere cultuur. )
Inderdaad, en normaal gezien doet men dat met imigranten zodat ze zich kunnen aanpassen aan de cultuur/gebruiken van het land waar ze gaan wonen.
Niet andersom!
Autochtonen hebben totaal geen boodschap aan de gebruiken/leefgewoonten van een land waar ze toch nooit gaan wonen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 juni 2012 om 11:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:41   #84
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet zeer zeker niet overbeschermend doen, maar net doen alsof de wereld uit roze konijntjes bestaat is ook niet goed.

Een middenweg is juist.
Halfopen poorten?

Nee, ik zie nu eens werkelijk niet in waarom men schoolpoorten moet sluiten.

En de Vlaamse jeugd is wel degelijk overbeschermd. Ik was het als 11-jarige gewend om heel de dag op straat te hangen, te gaan zwemmen en vissen en in bomen in het bos hutten te bouwen.
Toen ik hier kwam en voor het eerst aan een klaskameraad vroeg of hij wou rondhangen, en deze vertelde mij dat zijn moeder hem met de auto komt op- en afhalen kreeg ik een reality shock.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:43   #85
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Neen, men had eerst uitgebreid braadworsten moeten staan bakken, om ze vervolgens op een mooi bordje aan te bieden, met een blaadje sla en een schijfje tomaat erbij. Een toefje mayonaise niet te vergeten natuurlijk!
Je snapt heel goed wat ik bedoel. Als jullie Vlaams voedsel willen aanbieden in een ludieke actie, bied dan iets anders aan dan proletenvlees.

Toegegeven, het kon erger, het kon Bifi zijn.
Oud 14 juni 2012, 11:45   #86
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Stimmt. Overigens, katholieke scholen die streng zijn en van die zaken? Leef jij in de 21ste eeuw beste Bosgod?
Niet zo streng als in de (homoseksuele) fanasie van onze blokhoofden waarin nog duchtig met de lat op de vingers wordt gewerkt maar er is wel degelijk een sfeer van hierarchie en preutsheid op zulke scholen.
Oud 14 juni 2012, 11:45   #87
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je snapt heel goed wat ik bedoel. Als jullie Vlaams voedsel willen aanbieden in een ludieke actie, bied dan iets anders aan dan proletenvlees.

Toegegeven, het kon erger, het kon Bifi zijn.
U beseft dan ook dat het om het punt gaat dat men wilde maken. Soit, we wijken af.
Oud 14 juni 2012, 11:47   #88
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet zo streng als in de (homoseksuele) fanasie van onze blokhoofden waarin nog duchtig met de lat op de vingers wordt gewerkt maar er is wel degelijk een sfeer van hierarchie en preutsheid op zulke scholen.
Ik betwijfel of er nog veel leerkrachten/directies zijn die met zo'n (zoals je het zelf zegt) fantasieën rondlopen. Hiërarchie moet er zijn (voorbereiding op het leven n�* de school) en preutsheid is ook sterk overdreven. Daar wil ik overigens wel eens een voorbeeld van krijgen van u?
Oud 14 juni 2012, 11:47   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halfopen poorten?

Nee, ik zie nu eens werkelijk niet in waarom men schoolpoorten moet sluiten.

En de Vlaamse jeugd is wel degelijk overbeschermd. Ik was het als 11-jarige gewend om heel de dag op straat te hangen, te gaan zwemmen en vissen en in bomen in het bos hutten te bouwen.
Toen ik hier kwam en voor het eerst aan een klaskameraad vroeg of hij wou rondhangen, en deze vertelde mij dat zijn moeder hem met de auto komt op- en afhalen kreeg ik een reality shock.
Geen halfopen poorten, gewoon oplettendheid.

Je moet je kinderen inderdaad vrij opvoeden, en overbeschermend en overbezorgd doen is inderdaad niet goed. Mijn ouders hebben dat ook nooit gedaan, maar zo heb ik ook een zusje die is 14 jaar oud, en ging afgelopen keer nog met vriendinnen ergens heen. Maar ze moest alleen terug om een of andere rede, en het was toen al 1 uur, en ze zat een een heel stuk van huis af. Vindt jij het dan zo verkeerd dat mijn ouders haar wel even hebben opgehaald?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:48   #90
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
U beseft dan ook dat het om het punt gaat dat men wilde maken. Soit, we wijken af.
Ja. Het punt dat gemaakt was in mijn ogen is "hier, eet wat de Vlaming eet! Voeg hier ne Cara en wat Aikinoedels aan en je bent perfect geintegreerd!".

Genoeg gerechten met varkensvlees die lekker en gezond zijn. Magere Gandaham? Is Vlaams, en lekker. Maak er smosjes mee met pistoleekes en sla en tomaat en deel dat uit aan de leerlingen. Dan zou ik de actie nog enige sympathie vinden hebben.
Oud 14 juni 2012, 11:51   #91
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja. Het punt dat gemaakt was in mijn ogen is "hier, eet wat de Vlaming eet! Voeg hier ne Cara en wat Aikinoedels aan en je bent perfect geintegreerd!".

Genoeg gerechten met varkensvlees die lekker en gezond zijn. Magere Gandaham? Is Vlaams, en lekker. Maak er smosjes mee met pistoleekes en sla en tomaat en deel dat uit aan de leerlingen. Dan zou ik de actie nog enige sympathie vinden hebben.
Ik zal het doorgeven voor een volgende actie. En inderdaad, Zwanworsten zijn alvast een beter keuze dan bifi. In feite zelfs te duur om uit te delen. Gewone boerenworstjes, zo met 6 of meer aaneen, ware misschien beter geweest. Maar hey, het waren jongeren hé, geef ze wat krediet.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 14 juni 2012 om 11:51.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:52   #92
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen halfopen poorten, gewoon oplettendheid.

Je moet je kinderen inderdaad vrij opvoeden, en overbeschermend en overbezorgd doen is inderdaad niet goed. Mijn ouders hebben dat ook nooit gedaan, maar zo heb ik ook een zusje die is 14 jaar oud, en ging afgelopen keer nog met vriendinnen ergens heen. Maar ze moest alleen terug om een of andere rede, en het was toen al 1 uur, en ze zat een een heel stuk van huis af. Vindt jij het dan zo verkeerd dat mijn ouders haar wel even hebben opgehaald?
Verkeerd niet hoor. Daar is niets mis mee.

Maar wel met de absurde regeltjes die veel ouders opzetten die de vrijheid en dus weerbaarheid van jonge kinderen inperken. Kinderen worden voor een televisietoestel of een computer gedumpt omdat dit veiliger is en minder zorgenverwekkend dan een kind dat, zoals dat kinderen duizenden jaren deden, buiten zit rond te lopen. Dit zorgt voor een onderontwikkelig op veel vlakken (hetzelfde is overigens aangetoond van de ontwikkeling van kinderen die in hoogbouw opgroeien) en gaat de weerbaarheid tegemoet.

En dan komen ze klagen dat ze slaag krijgen van mocro's op straat. Wat wil je, met zo'n opvoeding. In een land als Polen waar kinderen nog altijd op straat hangen zouden de mocro's niet zoveel straatterrein winnen.
Oud 14 juni 2012, 11:54   #93
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het doorgeven voor een volgende actie. En inderdaad, Zwanworsten zijn alvast een beter keuze dan bifi. In feite zelfs te duur om uit te delen. Gewone boerenworstjes, zo met 6 of meer aaneen, ware misschien beter geweest. Maar hey, het waren jongeren hé, geef ze wat krediet.
Gewone boerenworsten of droge jagersworst is inderdaad traditioneel voedsel en heeft veel minder te maken met de voedingsindustrie.

Geef nu eens gewoon toe dat het op alle vlakken een debiele actie was.
Oud 14 juni 2012, 11:54   #94
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerd niet hoor. Daar is niets mis mee.

Maar wel met de absurde regeltjes die veel ouders opzetten die de vrijheid en dus weerbaarheid van jonge kinderen inperken. Kinderen worden voor een televisietoestel of een computer gedumpt omdat dit veiliger is en minder zorgenverwekkend dan een kind dat, zoals dat kinderen duizenden jaren deden, buiten zit rond te lopen. Dit zorgt voor een onderontwikkelig op veel vlakken (hetzelfde is overigens aangetoond van de ontwikkeling van kinderen die in hoogbouw opgroeien) en gaat de weerbaarheid tegemoet.

En dan komen ze klagen dat ze slaag krijgen van mocro's op straat. Wat wil je, met zo'n opvoeding. In een land als Polen waar kinderen nog altijd op straat hangen zouden de mocro's niet zoveel straatterrein winnen.
Je hebt gelijk, maar ik vraag mij af of je daar de ouders echt de schuld van moet geven.

Vergeet niet dat er ook kinderen bestaan die liever achter de pc zitten dan dat ze naar buiten gaan. Niet iedereen is even sociaal hè.
Oud 14 juni 2012, 11:55   #95
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of er nog veel leerkrachten/directies zijn die met zo'n (zoals je het zelf zegt) fantasieën rondlopen. Hiërarchie moet er zijn (voorbereiding op het leven n�* de school) en preutsheid is ook sterk overdreven. Daar wil ik overigens wel eens een voorbeeld van krijgen van u?
Van de preutsheid? Kinderen die niet op elkaars schoot mogen zitten en niet elkaar mogen aanraken op school. Dat vind jij misschien juist enzo, maar dat is preutsheid.
Zeker omdat die veertienjarigen toch erop los neuken na school en in de wc's elkaar afrukken.
Oud 14 juni 2012, 11:56   #96
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, maar ik vraag mij af of je daar de ouders echt de schuld van moet geven.

Vergeet niet dat er ook kinderen bestaan die liever achter de pc zitten dan dat ze naar buiten gaan. Niet iedereen is even sociaal hè.
Nee, dat weet ik, maar ik bedoel de algemene lijn. Dat kinderen wel die vrijheid hebben.
En de ouders schuld geven? Wie anders?
Oud 14 juni 2012, 11:57   #97
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Dierenmishandeling? Ah, overdrijven kan leuk zijn hé...
U vindt het onverdoofd slachten van beesten geen dierenmishandeling?

Citaat:
Dit zal allemaal wel mooi en wel uitgelegd zijn aangezien het een multiculturele dag was en het vooral ging om de leerlingen iets bij te brengen van een andere cultuur. Ik twijfel er ook sterk aan dat iemand gedwongen werd om het te eten. (nuja, het halal toch niet.)
Eens benieuwd wat de reactie zal zijn van de moslimgemeenschap wanneer men allochtoonse kinderen iets zouden bijbrengt over de westerse cultuur. Geen hoofddoeken, scheiding kerk en staat, het eten van varkensvlees en een stevige pint erbij.

Citaat:
Dit is gewoon schandalig dat zoiets kan gebeuren. Kinderen dwingen iets te eten, en dan vind meneer filipje dit ook nog grappig? Opsluiten samen met Fouad zeg ik. Beide in 1 cel
Men was verplicht om halalvlees te eten (haram was er niet). Wat is dat dan in uw ogen?
Oud 14 juni 2012, 11:58   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat weet ik, maar ik bedoel de algemene lijn. Dat kinderen wel die vrijheid hebben.
En de ouders schuld geven? Wie anders?
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je niet altijd de ouders de schuld kan geven. Zo heb je ook situaties waarbij de ouders er alles aan doen om hun kind sociale dingen te laten doen, maar het kind het simpelweg niet wilt.

Het is moeilijk te geloven, omdat de mens een sociaal dier is. Maar zulke kinderen/mensen heb je echt.
Oud 14 juni 2012, 11:58   #99
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Ohh.. ok.

Dus u vindt het niet nodig dat de leerlingen iets bijgebracht wordt over andere landen? Andere culturen? Enz? Dus alleen over saai en lelijk België iets aanleren dan? Wat een leuke opleiding...

I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:01   #100
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zwan-worsten zijn pas écht vuil: alle slachtafval dat op de vloer van het slachthuis ligt te rotten, wordt erin verwerkt.

Lang leve de VB cultuur.

Ik eet nog liever uit een vuilbak.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be