![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger deden ze ook langs onze kanten aan de bovenkant van hun tuinmuren glasscherven in cement gegoten. Formaat halve flessen ongeveer.
Laatst gewijzigd door Mambo : 16 juni 2012 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu ook wat overdreven, niet? Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewoond (Borgerhout) en werk nu ongeveer 2 jaar in Brussel (en kom ook vaak s'avonds in het centrum daar) en ik heb nog nooit iets meegemaakt. Ik kan me inbeelden dat je geschrokken bent van die overval, maar ik zou er zeker geen angst voor grootsteden aan overhouden. Dat is overdreven en nutteloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals iedereen, had je dit niet verdiend. Soms wou ik dat ik de realiteit niet kende, maar je hebt gelijk. Niet toevallig zijn met het aanwassen van het aantal nieuwkomers ook een enorme groei geweest van de veiligheidssector ... privé en publiek... Sterkte! Ik hoop dat je er niets aan over houdt (ik bedoel ook psychologisch maar ik weet dat moeiljk is, eerlijk gezegd is, ondanks wat ik hier altijd gepleidooit hebt, mijn ervaring met enerzijds migranten (werk in Brussel heden... maar ook in Limburg heb ik al heel wat meegemaakt en nu ben ik woonachtig in Leuven dat met de dag donkerder ziet en meer overlast ervaart) en anderzijds de extreem-linksen (ook ik heb een collega zoals de uwe ![]() Ik merk overigens op dat dit bij zeer veel mensen een zeer grote stressor is, waar men mee bezig is en waar men zich aan stoort. Dan gaat het niet enkel over onveiligheidsgevoelens die toenemen, maar ook over het zich ergeren aan overlast, aan andere gewoontes en gebruiken, het feit dat men zijn eigen buurt niet meer herkent, het verdwijnen van zaken die er al jarenlang waren, het verschijnen van dingen die onlogisch zijn, ... Het onrespectvolle gedrag jegens onze cultuur, de vreemde talen, weten dat wij hiervoor in zeer harde valuta betalen die ons in de hele E.U. op dit ogenblik zeer genegen zijn, ... Je mag er gewoonweg niet aan denken wat er ons nog te wachten staat en hoe dit zal evolueren.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Idd, op een Randje min of meer, moest 'm precies ni zien.
Mooi en doordacht ontwerp ook. Citaat:
Beter zou zijn in elk huis een (legaal) vuurwapen binnen handbereik en de inbraken en homejackings tuimelen zo naar beneden, duidelijk aantoonbaar in gebieden waar wapenbezit is toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medestudente van me is vroeger, op haar kot, aangerand door iemand die het gebouw was binnengedrongen. Niks gestolen. Geen fijne ervaring. Bij een klasgenootje van mij in 't middelbaar hebben ze ook ooit ingebroken. Wat dingen gestolen, maar het pijnlijkste was toch wel alles dat ze kapot gemaakt hebben: ze hebben foto's gescheurd, zelfs foto's meegenomen (wat heb je d�*�*r nu aan?), ze hebben privéspulletjes kapotgemaakt die voor een ander niks van waarde hebben maar voor haar wel waarde hadden. Onder andere tekeningen. En onlangs hebben ze hier in de buurt ingebroken, 's nachts. De bewoners hebben er niks van gehoord, 's ochtends bleek hier en daar wat weg. Geen groot verlies, maar die mensen gaan nooit meer goed slapen: die onmensen hebben de kinderkamer overhoop gegooid, waar hun baby lag te slapen. Dat is pure pesterij, terreur zou ik dat zelfs noemen. Er ligt niks van waarde in de laden van een kast op een babykamer. Da's gewoon even meedelen: we hadden erge dingen met je baby kunnen doen. Ik durf er niet aan denken dat ze hier ooit inbreken. Niet omwille van wat ze kunnen stelen (daar ben ik niet aan gehecht), maar wel omwille van het feit dat ze dan voorbij m'n ma moeten, die beneden in dat ziekenhuisbed ligt, waar ze niet eens uit kan omdat ze niet kan lopen. Ik wil dat niémand aan m'n moeder komt, haar schrik aanjaagt, haar pijn doet. DAT is de nachtmerrie, niet wat voor prullerij ze kunnen stelen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag die alarmsystemen zelf aftrekken van je belastingen dacht ik... je moest dus niet wachten op die "meevaller" om ze te installeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.nvb.nl/home-nederlands/ni...-is-onzin.html http://lobika.wordpress.com/2008/01/...erde-pin-code/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wel kan gebeuren is dat ze op gelijkvloers binnendringen als ze weten dat iedereen op verdieping slaapt. Er blijft iemand beneden bij de trap staan en als er iemand boven geluid maakt is iedereen ribbedebie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met als gevolg veel lagere criminaliteit en heel andere problematieken (kapotte rioleringen ipv de zoveelste bendeoorlog....). Groen is bvb op bepaalde plekken in limburg totaal geen ecologische partij meer, maar een moslimpartij. In Maasmechelen is de lijsttrekker zelfs een bekeerde moslim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 17 juni 2012 om 10:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar een wapen biedt ook perspectieven, vind ik. Als je wil inbreken, dan moet je de risico er maar bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() In België een straatrover doodschieten zou u zuur kunnen opbreken ! Dan kom je zélf in de cel terecht.
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde: in een stad als Brussel met je rijkdom lopen pronken is niet écht verstandig. Ik probeer dat dan ook te vermijden. Vaak heb ik alleen m'n identiteitskaart en wat kleingeld op zak, en zie ik eruit als een schooier. @Tavek: met een combinatie van hond(en) en ganzen beschik je over een uitstekend waak- en welkomstcomité. Maar je moet er wel zo goed als élke dag mee bezig kunnen zijn. Afhankelijk van de grootte van je tuin en de jou ter beschikking staande fondsen kan je misschien ook overwegen om rond je huis een soort 'slotgracht' aan te laten leggen, en de toegang tot je eigenlijke woning zo smal en lawaaierig mogelijk te maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 juni 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Tavek, natuurlijk immens klote dat Mr. Maroq zich uw eigendom toegeeigend heeft. Heeft u er ooit al over nagedacht een gevechtssport te leren?
Mr. Maroq krijgt immers zelfs als hij gepakt wordt hoogstens een kijvende vinger als straf. Reden te meer om zelf enige mate van straf te kunnen uitdelen in het kader van wettige zelfverdediging.
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Soms rendeert de para opleiding van ABL toch wel
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Rookie - En dat is hoe de dingen gedaan moeten worden
![]()
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar alles bij elkaar genomen, een pistool in een serieus kaliber is beter. Tenslotte heeft niet iedereen de fysiek noch de training om ongewapend de strijd aan te gaan met straatrovers.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juni 2012 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |