Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 22:58   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vroeger deden ze ook langs onze kanten aan de bovenkant van hun tuinmuren glasscherven in cement gegoten. Formaat halve flessen ongeveer.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 juni 2012 om 22:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 23:00   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De volgende keer komt er niet. Ik waag mij niet meer in N-Frankrijk, Brussel, Charleroi of de verkeerde buurten in Antwerpen.
Dat is nu ook wat overdreven, niet? Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewoond (Borgerhout) en werk nu ongeveer 2 jaar in Brussel (en kom ook vaak s'avonds in het centrum daar) en ik heb nog nooit iets meegemaakt. Ik kan me inbeelden dat je geschrokken bent van die overval, maar ik zou er zeker geen angst voor grootsteden aan overhouden. Dat is overdreven en nutteloos.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 23:44   #83
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een financiele meevaller gehad deze week. Wat extra centjes die vrijkomen uit de verkoop van vastgoed.

Ik ga wat investeren in veiligheid van de woning. Iemand suggesties en ideeen ?
't Is triestig en ver gekomen Tavek. Vindt het heel erg jammer voor je.
Zoals iedereen, had je dit niet verdiend.

Soms wou ik dat ik de realiteit niet kende, maar je hebt gelijk.
Niet toevallig zijn met het aanwassen van het aantal nieuwkomers ook een enorme groei geweest van de veiligheidssector ... privé en publiek...

Sterkte! Ik hoop dat je er niets aan over houdt (ik bedoel ook psychologisch maar ik weet dat moeiljk is, eerlijk gezegd is, ondanks wat ik hier altijd gepleidooit hebt, mijn ervaring met enerzijds migranten (werk in Brussel heden... maar ook in Limburg heb ik al heel wat meegemaakt en nu ben ik woonachtig in Leuven dat met de dag donkerder ziet en meer overlast ervaart) en anderzijds de extreem-linksen (ook ik heb een collega zoals de uwe ) die dit allemaal nog in stand houden en in alle ernst voor partijen stemmen die met zeer veel genoegen hun geld uit hun zakken slaan, gezien ze zelfs geen stemmen nodig hebben van werkende kiezers ... ze importeren hun bolletjeskleurders wel ... (Is dit overigens geen verkiezingsfraude? ) toch dat ik iedere dag merk dat ik frustraties en boosheid, alsook droefenis ervaar door ons beleid ... ons beleid dat ons met volle snelheid leidt naar een staat die volgens mij nog minder gereguleerd gaat zijn dan het niveau van het gemiddelde herkomstland van de nieuwkomers.

Ik merk overigens op dat dit bij zeer veel mensen een zeer grote stressor is, waar men mee bezig is en waar men zich aan stoort. Dan gaat het niet enkel over onveiligheidsgevoelens die toenemen, maar ook over het zich ergeren aan overlast, aan andere gewoontes en gebruiken, het feit dat men zijn eigen buurt niet meer herkent, het verdwijnen van zaken die er al jarenlang waren, het verschijnen van dingen die onlogisch zijn, ... Het onrespectvolle gedrag jegens onze cultuur, de vreemde talen, weten dat wij hiervoor in zeer harde valuta betalen die ons in de hele E.U. op dit ogenblik zeer genegen zijn, ...

Je mag er gewoonweg niet aan denken wat er ons nog te wachten staat en hoe dit zal evolueren.
Oud 17 juni 2012, 00:38   #84
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wauw die heeft duidelijk geld liggen ergens.
Idd, op een Randje min of meer, moest 'm precies ni zien.
Mooi en doordacht ontwerp ook.

Citaat:
Maar goed langs de kanten van Luik en zo leggen ze wel pinnekensdraad op hun dak en hun garage en zo. Van die dikke rollen. Gelijk in het leger.
Bijzonder ontsierend en het houd de vogels en de katten mss wel weg, maar met een nijdige kniptang uit de Gamma maakt een beetje inbreker zich binnen de 10 knips een weg vrij.
Beter zou zijn in elk huis een (legaal) vuurwapen binnen handbereik en de inbraken en homejackings tuimelen zo naar beneden, duidelijk aantoonbaar in gebieden waar wapenbezit is toegestaan.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 01:21   #85
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Veel. Ik zie anders geen reden voor al die paniek om uw huis om te vormen tot een soort versterkte burcht.
De meest waardevolle dingen in een huis zijn nog steeds de mensen, en de kleine dingen.
Medestudente van me is vroeger, op haar kot, aangerand door iemand die het gebouw was binnengedrongen. Niks gestolen. Geen fijne ervaring.

Bij een klasgenootje van mij in 't middelbaar hebben ze ook ooit ingebroken. Wat dingen gestolen, maar het pijnlijkste was toch wel alles dat ze kapot gemaakt hebben: ze hebben foto's gescheurd, zelfs foto's meegenomen (wat heb je d�*�*r nu aan?), ze hebben privéspulletjes kapotgemaakt die voor een ander niks van waarde hebben maar voor haar wel waarde hadden. Onder andere tekeningen.

En onlangs hebben ze hier in de buurt ingebroken, 's nachts. De bewoners hebben er niks van gehoord, 's ochtends bleek hier en daar wat weg. Geen groot verlies, maar die mensen gaan nooit meer goed slapen: die onmensen hebben de kinderkamer overhoop gegooid, waar hun baby lag te slapen. Dat is pure pesterij, terreur zou ik dat zelfs noemen. Er ligt niks van waarde in de laden van een kast op een babykamer. Da's gewoon even meedelen: we hadden erge dingen met je baby kunnen doen.

Ik durf er niet aan denken dat ze hier ooit inbreken. Niet omwille van wat ze kunnen stelen (daar ben ik niet aan gehecht), maar wel omwille van het feit dat ze dan voorbij m'n ma moeten, die beneden in dat ziekenhuisbed ligt, waar ze niet eens uit kan omdat ze niet kan lopen. Ik wil dat niémand aan m'n moeder komt, haar schrik aanjaagt, haar pijn doet. DAT is de nachtmerrie, niet wat voor prullerij ze kunnen stelen.
Oud 17 juni 2012, 07:47   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De meest waardevolle dingen in een huis zijn nog steeds de mensen, en de kleine dingen.
Medestudente van me is vroeger, op haar kot, aangerand door iemand die het gebouw was binnengedrongen. Niks gestolen. Geen fijne ervaring.

Bij een klasgenootje van mij in 't middelbaar hebben ze ook ooit ingebroken. Wat dingen gestolen, maar het pijnlijkste was toch wel alles dat ze kapot gemaakt hebben: ze hebben foto's gescheurd, zelfs foto's meegenomen (wat heb je d�*�*r nu aan?), ze hebben privéspulletjes kapotgemaakt die voor een ander niks van waarde hebben maar voor haar wel waarde hadden. Onder andere tekeningen.

En onlangs hebben ze hier in de buurt ingebroken, 's nachts. De bewoners hebben er niks van gehoord, 's ochtends bleek hier en daar wat weg. Geen groot verlies, maar die mensen gaan nooit meer goed slapen: die onmensen hebben de kinderkamer overhoop gegooid, waar hun baby lag te slapen. Dat is pure pesterij, terreur zou ik dat zelfs noemen. Er ligt niks van waarde in de laden van een kast op een babykamer. Da's gewoon even meedelen: we hadden erge dingen met je baby kunnen doen.

Ik durf er niet aan denken dat ze hier ooit inbreken. Niet omwille van wat ze kunnen stelen (daar ben ik niet aan gehecht), maar wel omwille van het feit dat ze dan voorbij m'n ma moeten, die beneden in dat ziekenhuisbed ligt, waar ze niet eens uit kan omdat ze niet kan lopen. Ik wil dat niémand aan m'n moeder komt, haar schrik aanjaagt, haar pijn doet. DAT is de nachtmerrie, niet wat voor prullerij ze kunnen stelen.
Dat is inderdaad allemaal al een ander paar mouwen... Dat is psychische terreur.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 08:44   #87
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regering heeft niet te voorzien in bestaansmiddelen, enkel de veiligheid te garanderen zodat iedereen zelf voor zich kan zorgen in het kader van de wet.
De regering heeft dus enkel te voorzien in zaken die JIJ nodig hebt?
Citaat:
Als ge als marokkaan niet kunt functioneren in W-Europa moet ge ophoepelen.
Wat met die W-Europeaan die niet "kan functioneren in W-Europa"?

Citaat:
Ik heb een financiele meevaller gehad deze week. Wat extra centjes die vrijkomen uit de verkoop van vastgoed.

Je mag die alarmsystemen zelf aftrekken van je belastingen dacht ik... je moest dus niet wachten op die "meevaller" om ze te installeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 09:50   #88
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heb onlangs de tip gekregen om in geval van bv onder dwang uw code te moeten pinnen dat je die omgekeerd moet pinnen. Er zou dan wel degelijk geld komen en tegelijk een stil noodsignaal uitgezonden worden. Je kan dat wel maar 1 keer doen.
Dat is een hoax:
http://www.nvb.nl/home-nederlands/ni...-is-onzin.html
http://lobika.wordpress.com/2008/01/...erde-pin-code/
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 09:55   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn momenteel een massa inbraken.

Bij ons in de buurt heeft iedereen zowel van die sensoren en spots en grendels en honden en noem maar op.
Of jachtgeweren, vooral die boeren in de buurt.
Dat laatste is op lange termijn het meest effectieve ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 09:59   #90
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Als inbrekers op gelijkvloers binnendringen en daar uw moeder zien liggen, dan zullen ze vermoedelijk onmiddellijk rechtsomkeer maken. De kans is te groot dat uw ma wakker wordt en begint te roepen zodat er vanop verdieping volk (jij) komt opdagen. En ook al willen ze dat risiko nemen, als uw ma wakker wordt spurten ze het huis uit. Dieven zijn bang. Homejackers daarentegen zijn een ander paar mouwen...

Wat wel kan gebeuren is dat ze op gelijkvloers binnendringen als ze weten dat iedereen op verdieping slaapt. Er blijft iemand beneden bij de trap staan en als er iemand boven geluid maakt is iedereen ribbedebie.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 10:25   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
't Is triestig en ver gekomen Tavek. Vindt het heel erg jammer voor je.
Zoals iedereen, had je dit niet verdiend.

Soms wou ik dat ik de realiteit niet kende, maar je hebt gelijk.
Niet toevallig zijn met het aanwassen van het aantal nieuwkomers ook een enorme groei geweest van de veiligheidssector ... privé en publiek...

Sterkte! Ik hoop dat je er niets aan over houdt (ik bedoel ook psychologisch maar ik weet dat moeiljk is, eerlijk gezegd is, ondanks wat ik hier altijd gepleidooit hebt, mijn ervaring met enerzijds migranten (werk in Brussel heden... maar ook in Limburg heb ik al heel wat meegemaakt en nu ben ik woonachtig in Leuven dat met de dag donkerder ziet en meer overlast ervaart) en anderzijds de extreem-linksen (ook ik heb een collega zoals de uwe ) die dit allemaal nog in stand houden en in alle ernst voor partijen stemmen die met zeer veel genoegen hun geld uit hun zakken slaan, gezien ze zelfs geen stemmen nodig hebben van werkende kiezers ... ze importeren hun bolletjeskleurders wel ... (Is dit overigens geen verkiezingsfraude? ) toch dat ik iedere dag merk dat ik frustraties en boosheid, alsook droefenis ervaar door ons beleid ... ons beleid dat ons met volle snelheid leidt naar een staat die volgens mij nog minder gereguleerd gaat zijn dan het niveau van het gemiddelde herkomstland van de nieuwkomers.

Ik merk overigens op dat dit bij zeer veel mensen een zeer grote stressor is, waar men mee bezig is en waar men zich aan stoort. Dan gaat het niet enkel over onveiligheidsgevoelens die toenemen, maar ook over het zich ergeren aan overlast, aan andere gewoontes en gebruiken, het feit dat men zijn eigen buurt niet meer herkent, het verdwijnen van zaken die er al jarenlang waren, het verschijnen van dingen die onlogisch zijn, ... Het onrespectvolle gedrag jegens onze cultuur, de vreemde talen, weten dat wij hiervoor in zeer harde valuta betalen die ons in de hele E.U. op dit ogenblik zeer genegen zijn, ...

Je mag er gewoonweg niet aan denken wat er ons nog te wachten staat en hoe dit zal evolueren.
Bedankt groentje. Er is 1 groot voordeel: het is niet gebeurd in mijn woonplaats. Ik voel me hier nog relatief veilig. En het is een bijna homogeen blanke omgeving (ben verhuisd uit de mijngemeente).

Met als gevolg veel lagere criminaliteit en heel andere problematieken (kapotte rioleringen ipv de zoveelste bendeoorlog....).

Groen is bvb op bepaalde plekken in limburg totaal geen ecologische partij meer, maar een moslimpartij. In Maasmechelen is de lijsttrekker zelfs een bekeerde moslim.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 10:26   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De regering heeft dus enkel te voorzien in zaken die JIJ nodig hebt?
Iedereen heeft slechts een kader nodig waarin men kan leven. De overheid moet niet voorzien in het levensonderhoud van mensen.

Citaat:
Wat met die W-Europeaan die niet "kan functioneren in W-Europa"?
Die zijn onze verantwoordelijkheid. Maar niet om te onderhouden, maar om te leren werken.

Citaat:
Je mag die alarmsystemen zelf aftrekken van je belastingen dacht ik... je moest dus niet wachten op die "meevaller" om ze te installeren.
Je moet ze wel eerst betalen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 juni 2012 om 10:27.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 12:42   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Deftige sloten, sensoren met licht/geluid op beveiligd circuit en goed getrainde honden (ons ouders hebben lange tijd "gepensioneerde" politiehonden gehad, perfecte beestjes).

Maar een wapen biedt ook perspectieven, vind ik. Als je wil inbreken, dan moet je de risico er maar bijnemen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:30   #94
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan moeten die overvallers ook niet klagen dat ze vroeg of laat een werkongeval tegenkomen in de vorm van een 9mm...
In België een straatrover doodschieten zou u zuur kunnen opbreken ! Dan kom je zélf in de cel terecht.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:51   #95
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Veel. Ik zie anders geen reden voor al die paniek om uw huis om te vormen tot een soort versterkte burcht.
Ja, jij slaapt op beide oren, met de oren open, nietwaar ? Tot iemand op een mooie dag je strot oversnijdt.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 15:24   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ja, jij slaapt op beide oren, met de oren open, nietwaar ? Tot iemand op een mooie dag je strot oversnijdt.
Als ik moet beginnen denken aan alles wat verkeerd zou kunnen aflopen van zodra ik m'n bed uitkom, blijf ik liever liggen tot ik van uitdroging sterf.

Dit gezegd zijnde: in een stad als Brussel met je rijkdom lopen pronken is niet écht verstandig. Ik probeer dat dan ook te vermijden. Vaak heb ik alleen m'n identiteitskaart en wat kleingeld op zak, en zie ik eruit als een schooier.

@Tavek: met een combinatie van hond(en) en ganzen beschik je over een uitstekend waak- en welkomstcomité. Maar je moet er wel zo goed als élke dag mee bezig kunnen zijn.

Afhankelijk van de grootte van je tuin en de jou ter beschikking staande fondsen kan je misschien ook overwegen om rond je huis een soort 'slotgracht' aan te laten leggen, en de toegang tot je eigenlijke woning zo smal en lawaaierig mogelijk te maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 juni 2012 om 15:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:00   #97
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Tavek, natuurlijk immens klote dat Mr. Maroq zich uw eigendom toegeeigend heeft. Heeft u er ooit al over nagedacht een gevechtssport te leren?

Mr. Maroq krijgt immers zelfs als hij gepakt wordt hoogstens een kijvende vinger als straf.

Reden te meer om zelf enige mate van straf te kunnen uitdelen in het kader van wettige zelfverdediging.
Oud 17 juni 2012, 16:13   #98
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Tavek, natuurlijk immens klote dat Mr. Maroq zich uw eigendom toegeeigend heeft. Heeft u er ooit al over nagedacht een gevechtssport te leren?

Mr. Maroq krijgt immers zelfs als hij gepakt wordt hoogstens een kijvende vinger als straf.

Reden te meer om zelf enige mate van straf te kunnen uitdelen in het kader van wettige zelfverdediging.
zelf eens poging tot overval meegemaakt in tunnel van de City. 2 "cultuurverijkers", een met een mes. Degene met het mes 2of 3 gebroken ribben denk ik, de andere 4 tanden kwijt.
Soms rendeert de para opleiding van ABL toch wel
Oud 17 juni 2012, 16:24   #99
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Rookie - En dat is hoe de dingen gedaan moeten worden
Oud 17 juni 2012, 16:27   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
zelf eens poging tot overval meegemaakt in tunnel van de City. 2 "cultuurverijkers", een met een mes. Degene met het mes 2of 3 gebroken ribben denk ik, de andere 4 tanden kwijt.
Soms rendeert de para opleiding van ABL toch wel
Maar alles bij elkaar genomen, een pistool in een serieus kaliber is beter. Tenslotte heeft niet iedereen de fysiek noch de training om ongewapend de strijd aan te gaan met straatrovers.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juni 2012 om 16:28.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be