![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en 2
![]() |
#82 |
|
![]() Ontken jij nu nog steeds dat je Hans bent?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vind ik het ook een beetje de taak van de gehele gemeenschap om welke machthebber dan ook zo véél mogelijk stokken in de wielen te steken, en het streven naar (steeds méér) macht van wie dan ook zo véél mogelijk te bemoeilijken. Hoe minder melk de kat krijgt, hoe minder ze kan likken. En als ze gemeen begint te doen mag die kat wat mij betreft met een flinke schop weer op haar plaats gezet worden ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
http://cmp.roularta.be/cmdata/Attach...rilBekeken.pdf We zijn nog steeds benieuwd naar die roemruchte transfers van wat nu Wallonië heet naar wat nu Vlaanderen heet.
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was de provincie Brabant ook niet volledig vlaams toen? Je zou als argument kunnen hebben dat veel welstellende vlamingen eigenlijk franstalig waren maar dat maakt geen verschil, de leefden en woonden in vlaanderen. Ze hadden in vlaanderen hun landgoeden enz, het is logisch dat hun belasting binnen vlaanderen gerekend wordt. --- "Recent onderzoek bracht aan het licht dat Vlaanderen in de 19de eeuw een ruim deel opbracht van het fiscale inkomen van de Staat. De vier integraal Vlaamse provincies vertegenwoordigden in de jaren 1831-1914 44,1% van de Belgische bevolking en er werd 44% van de belastingen opgehaald. De vier Waalse provincies waren goed voor een bevolkingsaandeel van 38,2% maar ze brachten slechts 30% op van de nationale belastingen. De provincie Brabant tenslotte telde 17,7% van de bevolking maar bracht 26% in de staatskas. De beperkte inbreng van het industriële Wallonië was een verrassing; per inwoner betaalde het zuiden slechts 78,4% van wat in het noorden werd opgehaald." "Grote bedrijven betaalden het al te lage maximumtarief van 401 tot 423 F, terwijl kleine zaakjes in verhouding tot de rendabiliteit veel meer bijdroegen. Voor een hoogoven bij voorbeeld werd 46,64 tot 84,80 F betaald, een bakker moest al vlug evenveel opbrengen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
met andere woorden, toen er in Vlaanderen hongerdoden vielen door de crisis, betaalde men NOG meer belasting per hoofd van de bevolking dan Wallonië. Nog maar om te vergeten dat Brussel(Brabant) in die tijd nog gewoon tot Nederlandstalig België behoorde. Daar betaalde men helemáál veel, maar daar zal de relatieve welvaart van een hoofdstad wel mee te maken hebben. Toen Brussel Nederlandstalig was betaalde men voor Wallonië. Nu Brussel vrijwel franstalig is geworden betaalt Vlaanderen voor Brussel (en Wallonië) Hoezo transfers? ben benieuwd naar het tegengeluid van Henri. Want ik als Nederlander wordt vrijwel onpasselijk van zoveel onrechtvaardigheid.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() De meeste Nederlanders begrijpen het probleem niet, jij duidelijk wel moet ik zeggen, zelfs beter dan veel Vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Voorlopig kunnen we veilig stellen dat er nooit omgekeerde transfers geweest zijn, en ook niet van de rijke Franstaligen naar de hongerlijdende Vlamingen want er was toen zelfs geen sociaal systeem om die te helpen. Een echt sociaal systeem is er maar gekomen na de 2e wereldoorlog en sindsdien heeft die onevenredig veel de Walen en Brussel bevoordeeld zonder dat Vlaanderen mee beleid kon voeren om de situatie te verbeteren. Dat is geen solidariteit maar gewoon diefstal, bij solidariteit zou Vlaanderen moeten beslissen waar het extra geld het best naartoe zou gaan. Nu doen de walen dat zelf en net zoals bij ontwikkelingshulp naar Afrika zien we dat het zo niet werkt, ze groeien zo in de situatie vast en komen niet uit hun dal.
Echt jammer want een sterk Wallonië zou ook voor ons en de buurlanden een goeie zaak zijn, nu moeten we verdorie stemmen op De Wever om misschien iets gedaan te krijgen in die richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2012-BP-EN.PDF
Transfers ten gevolge van verschil in werkloosheid. percenten werkloos 2011 België: Nederland: Groningen 5,9- Zeeland 2,7 Duitsland: Berlin 11,8 - Oberbayern 2,8 Frankrijk: Nord-pas de Calais: 12,9 - Bretagne 7,5 (ter info: Réunion: 29,6 Italië: Campania 15,5 - Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen 3,3 Ge gaat me toch niet vertellen dat daar geen 'transfers' zijn op, basis van grondgebied . Laatst gewijzigd door pajoske : 4 juli 2012 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
dat is het verschil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je kunt mensen ook niet laten verhongeren. Een dilemma dus. Het spreken van meerdere talen zou misschien uitkomst kunnen bieden voor veel Wallonen, en dan met name het Nederlands en het Engels. Er zijn de komende jaren veel techneuten nodig in Nederland en mensen die meerdere talen spreken zijn daarom ook van harte welkom. ![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Denk toch eens 5 minuten na. Stel ik ben Waal die Nederlands leert om aan werk te geraken waar het te vinden is, in Vlaanderen. Ik verhuis naar de omgeving van mijn werkplek in Vlaanderen. En plots ben ik statistisch gezien een hardwerkende Vlaming. Procentueel stijgt daardoor de werkloosheid in Wallonië en daalt ze in Vlaanderen. Of is dat voor Vlamingen te moeilijk om te begrijpen? Laatst gewijzigd door pajoske : 5 juli 2012 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Inderdaad de walen willen gewoon niet verhuizen, dat was duidelijk te zien in een reportage over de borinage. Liever werkloos dan hun gat op te heffen en naar vlaanderen te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat heb ik niet gezegd hé. taalkennis is een probleem, maar ook het feit dat men nu eenmaal soms minder verdient dan wat de werkloosheidsuitkering is, zal toch ook meespelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Niet iedereen kan zo maar verhuizen. Ik ken in mijn omgeving jongeren die meerdere jaren in Brabant werkten, maar daarna terug naar huis keerden. Waar de kans op werkloosheid groter is. Gedwongen door sociale omstandigheden.
|
![]() |
![]() |