Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2012, 00:12   #81
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan ben jij wel vlug angstig.

.
Niks angstaanjagender als " brave " mensen die alle macht aan de overheid willen geven, denkende dat zij daar voordeel uit zullen trekken.
http://www.google.fr/imgres?q=hitler...r:1,s:18,i:134
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 06:49   #82
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Hoe verklaar je dat je privacy niet geschonden word, als je van ieder grootwarenhuisketen, ongevraagd reclame op naam in je brievenbus geschoven krijgt, als je er eenmaal je betaalkaart gebruikt hebt?
Ze zoeken zelfs je aankoop profiel uit.
En dan kom je af dat er geen misbruiken mogelijk zijn met DNA gegevens.
Trouwens iedereen die ooit iets naar een medisch lab heeft laten sturen zijn DNA is reeds gekend, zonder dat hij het weet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 06:59   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hoe verklaar je dat je privacy niet geschonden word, als je van ieder grootwarenhuisketen, ongevraagd reclame op naam in je brievenbus geschoven krijgt, als je er eenmaal je betaalkaart gebruikt hebt?
Dat is ook een schending van de privacy en die mag wat mij betreft eveneens per direct aangepakt worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 08:51   #84
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan kom je af dat er geen misbruiken mogelijk zijn met DNA gegevens.
Trouwens iedereen die ooit iets naar een medisch lab heeft laten sturen zijn DNA is reeds gekend, zonder dat hij het weet.
Dat zal moeilijk gaan, want na standaardonderzoeken schiet niet veel meer over van dat bloed, om een goeie DNA analyse te doen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 08:59   #85
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is ook een schending van de privacy en die mag wat mij betreft eveneens per direct aangepakt worden.
Te laat, je gegevens zijn al x maal doorverkocht. Geld weet je wel.
Oud 7 juli 2012, 09:01   #86
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat zal moeilijk gaan, want na standaardonderzoeken schiet niet veel meer over van dat bloed, om een goeie DNA analyse te doen.
Geloof je dat echt?
Oud 7 juli 2012, 16:20   #87
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Wat weet jij van hetgeen men belangrijk vind of niet ?
Stel je een overheid voor die monarchisten opsluit, erger, fusilleert, en jij , Fabiola-lover, neemt aan een pro-Monarchistische betoging deel .
Wel, wegens die klod haar doordrenkt met bloed die die flik uittrok terwijl hij je aan het afmotten was met zijn dikke knuppel, ben je goed voor het executiepeloton.
Je moet niet nadenken over wat er NU met je DNA gedaan word, maar wat men er mee zou kunnen doen.
Kun je mee tot zo ver ?
Sommige mensen begrijpen gewoonweg niet wat 'stel' wil zeggen en kunnen zich ook niet voorstellen dat het er over X jaar misschien anders zou kunnen aan toe gaan dan nu..

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 juli 2012 om 16:20.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:14   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te laat, je gegevens zijn al x maal doorverkocht. Geld weet je wel.
Dus moeten we ons verdere schendingen van onze privacy ook maar laten welgevallen? Is het dat wat je wil zeggen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 21:47   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dus moeten we ons verdere schendingen van onze privacy ook maar laten welgevallen? Is het dat wat je wil zeggen?
Calimero

Verzuurd ventje
Uw privacy kan ons geen hol schelen!
Got it?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juli 2012 om 21:50.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 23:07   #90
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Calimero

Verzuurd ventje
Uw privacy kan ons geen hol schelen!
Got it?
Jij bekent tenminste kleur.
Wel, jouw " veiligheid " kan mij ook geen hol schelen.
Oud 7 juli 2012, 23:09   #91
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Sommige mensen begrijpen gewoonweg niet wat 'stel' wil zeggen en kunnen zich ook niet voorstellen dat het er over X jaar misschien anders zou kunnen aan toe gaan dan nu..
Niets is nochthans eenvoudiger dan bestaande wetten misbruiken. We zien het dagelijks.
Oud 8 juli 2012, 11:35   #92
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Niets is nochthans eenvoudiger dan bestaande wetten misbruiken. We zien het dagelijks.
D�*t is nu eenmaal niet moeilijk gezien de talrijke achterpoortjes die standaard ingebouwd zijn in de meeste wetten. Ik vraag mij soms af of diegenen die die teksten opstellen niet beschaamd zijn over het prutswerk dat ze afleveren...of dat van hun werk wordt gemaakt...... Ik zou in het eerste geval...eigenlijk niks want ik fabriceer simpelweg niet zoiets. In het tweede geval zou dat het laatste zijn dat ik aflever...... Maar blijkbaar is beroepsfierheid iets dat niet meer in het woordenboek van veel mensen staat.....
Oud 8 juli 2012, 13:22   #93
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat de volgende woorden in mijn 'betoog' stonden 'stel', 'toekomst', 'iedereen'.....
AL gehoord van de uitdrukking 'voor advocaat van de duivel spelen' ?

Dat U 'heeft' gebruikt bewijst ook dat U het niet snapt....
Citaat:
Ik ga gewoon mee in uw 'stelling'.

In plaats van rond de pot te draaien, blijf bij de essentie van de discussie.

U heeft, om on-topic te blijven, nog steeds niet geantwoord op een essentiële vraag: op welke manier zou de overheid je kunnen discrimineren op basis van de resultaten van je DNA?
Oud 8 juli 2012, 14:23   #94
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ga gewoon mee in uw 'stelling'.

In plaats van rond de pot te draaien, blijf bij de essentie van de discussie.

U heeft, om on-topic te blijven, nog steeds niet geantwoord op een essentiële vraag: op welke manier zou de overheid je kunnen discrimineren op basis van de resultaten van je DNA?
Beste Magnificat,
Ik gaf dit voorbeeld als opmerking bij :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator
En wie weet wat " men " er mee gaat aanvangen ? Hoe dit tegen u gebruikt kan worden ? ZELFS als je géén misdadiger bent, maar enkel een andersdenkende als het regime aan de macht.
Opmerking hierop door Bobke.
Kan men dat dan uit uw DNA opmaken ?

Volgens U mag men dus niet meer antwoorden op een vraag als dit niet over de essentie van de draad gaat....althans wat volgens U de essentie is. Dat dit voorbeeld aantoont dat die DNA-database in zo'n (nu nog hypothetische omstandigheden) wèl gevaarlijk kan zijn voor de individuele vrijheden en de rechtsmogelijkheden van iedereen, d�*t heeft inderdaad niks, maar dan ook niks, te maken met de draad......

Wat de essentiële vraag betreft :
De draadstarter schreef :
"""
Punt van discussie:
van mij mag er wetgeving komen dat ik op eenvoudig verzoek een haar of speekselstaaltje moet afstaan, als dit hulpzaam kan zijn in een gerechtelijke zaak.
En waarom niet nu onmiddellijk aanvangen met die databank, spontaan zomaar ?

(tekst gewist-antwoord van de 'draadbeginner')
En gij, wat denkte gij ?""""
Waar staat hier ergens die essentiële vraag "op welke manier zou de overheid je kunnen discrimineren op basis van de resultaten van je DNA". Als die echter ergens anders in de discussie tevoorschijn komt, dan voel ik mij niet geroepen om daar op te antwoorden omdat U dat essentieel vindt......ik bepaal zelf wel of, waar, wanneer en hoe ik antwoord.....

Tenslotte gaat U niet mee in mijn stelling aangezien U schrijft dat 'men' zich daar niet mee bezig houdt-tegenwoordige tijd, terwijl ik overduidelijk aangaf dat dit in de toekomst zou kunnen gebeuren.....
Oud 7 december 2012, 09:42   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Verdachte bekent 13 jaar oude moord op tienermeisje

http://www.standaard.be/artikel/deta...21206_00393836

Citaat:
....
De politie pakte de verdachte op na een grootschalig dna-verwantschapsonderzoek in de regio. Meer dan 7.000 mannen boden zich vrijwillig aan, onder wie de verdachte. Op 18 november werd hij aangehouden omdat er ‘een honderd procent match’ was.
...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 11:37   #96
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
welke macht geef je de overheid door je DNA te kennen te geven?
Kan iemand mij dit zeggen? Op welke manier kan men door de overheid gediscrimineerd worden indien men de 'code' van je DNA kent?
(...)
De overheid kan je op geen enkele manier benadelen op vlak van je DNA, enkel wanneer blijkt dat je DNA matcht met deze van een of andere misdadiger die vervolgd wordt, met andere woorden: wanneer je de misdadiger zelf bent.
Om maar iets te zeggen: in een diktatuur kan een overheid foefelen met het DNA van andersdenkenden om schijnprocessen tegen hen te houden. Pak ze op, trek tijdens een marteling wat haar uit van de dissident, organizeer een moord of verkrachting op een andere dissident(e), en leg het haar van de opgepakte dissident bij de plaats van de misdaad. Twee vliegen in één klap. Onderschat de vindingrijkheid van diktaturen niet.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 11:53   #97
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat is fascistisch gezeik.
Citaat:
Het zijn juist bangerikken, die aan de overheid �*lles willen geven wat die vragen, denkende op die manier veilig te zijn.
Citaat:
Het is dankzij mensen die " redeneren " zoals jij dat doet , dat er op democratische manieren dictaturen tot stand kunnen komen.
Je schermt met een Dutroux en een Janssens, die 0,0000001 % van de bevolking uitmaken om een gehele bevolking te ficheren en te onderwerpen aan verregegaand vrijheidsbeperkende wetten en maatregels.
Het zijn dit soort bangerikken die iedereen hun eigen mening en levenswijze willen opleggen die iedereen via een betuttlende overheid aan het handje willen houden. Omdat ze zelf niks kunnen en durven.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 8 december 2012, 12:37   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Om maar iets te zeggen: in een diktatuur kan een overheid foefelen met het DNA van andersdenkenden om schijnprocessen tegen hen te houden. Pak ze op, trek tijdens een marteling wat haar uit van de dissident, organizeer een moord of verkrachting op een andere dissident(e), en leg het haar van de opgepakte dissident bij de plaats van de misdaad. Twee vliegen in één klap. Onderschat de vindingrijkheid van diktaturen niet.
In een dictatuur hebben ze die wetenschappelijke bewijzen van dna niet nodig om met een schijnproces een politieke tegenstander monddood te maken.

Zelfs die ouderwetse vingerafdrukken hebben ze niet nodig.

Maar in een modern Westers land, kan dna met technieken van tegenwoordig, wel een zo oude moord tot een oplossing brengen.

En dat vind ik nu eens een goede zaak.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 15:45   #99
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Beter beginnen met een DNA bank aan te leggen met elke nieuwe inwoner die vanaf de Val van de Muur in Belgie terecht gekomen is.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 22:11   #100
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een dictatuur hebben ze die wetenschappelijke bewijzen van dna niet nodig om met een schijnproces een politieke tegenstander monddood te maken.

Zelfs die ouderwetse vingerafdrukken hebben ze niet nodig.

Maar in een modern Westers land, kan dna met technieken van tegenwoordig, wel een zo oude moord tot een oplossing brengen.

En dat vind ik nu eens een goede zaak.

.
Ga jij dan maar vrijwillig je DNA deponeren bij een DNA-bank. Niemand houdt je tegen. Maar leg het anderen niet op. Ik doe in ieder geval niet mee aan de uitbouw van jouw politiestaat. Is het trouwens niet veelzeggend dat de Britse flikken -die deze databank normaal gezien moeten aanvullen en bijhouden- het niet zien zitten om zelf hun DNA in zo'n databank te steken?

westhoek.jpg
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be