Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe stem je op NVA?
Ik ben links en stem NVA 15 20,83%
Ik ben rechts en stem NVA 19 26,39%
Ik ben christelijk en stem NVA 4 5,56%
Ik ben links en stem niet NVA 20 27,78%
Ik ben rechts en stem niet NVA 7 9,72%
Ik ben christelijk en stem niet NVA 0 0%
ik stem niet 2 2,78%
ik ben Belg en begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 2 2,78%
ik ben allochtoon en 'allah zij geprezen' begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 3 4,17%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 10:50   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Heb je eigenlijk enig idee wat de nieuwe plannen zijn op Europees niveau?
Kleine richtingsveranderingen zullen weldra de norm zijn. Het enige dat Vlaanderen nog zal kunnen doen is accenten leggen.
ik heb de plannen gezien ja, en mijn eerste idee was: "ze gaan het mislukt Belgisch model op Europees vlak uitproberen". dus ik heb er idd mijn bedenkingen bij. maar welke partij zie jij daartegen iets doen? SPa? PS? neen toch hé?
Oud 27 juni 2012, 11:03   #82
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

wij gaan NVA stemmen...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:16   #83
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet links of rechts, ik ben pragmatisch. N-VA is op dit moment de beste keuze om te bereiken wat ik wil bereiken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:21   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
...er geen pvda+ was, ik zou er ook nog op stemmen. ...
pvda+ ? Meent u dat?

Oud 27 juni 2012, 18:44   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je eigenlijk enig idee wat de nieuwe plannen zijn op Europees niveau?
Kleine richtingsveranderingen zullen weldra de norm zijn. Het enige dat Vlaanderen nog zal kunnen doen is accenten leggen.
Plannen op Europees niveau?

Mochten wij een staatsschuld hebben van rond de 25 procent in plaats van rond de 100 procent, Europa zou zich nog niet durven moeien met onze interne keuken.

Maar ja, de sossen willen ons naar Griekse toestanden, om dan aan de EU veel financiële hulp te vragen ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 21:47   #86
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
terecht punt!
Dank u.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 21:57   #87
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hoe links zijt ge eigenlijk nog als ge uw Vlaamsgezindheid zoveel belangrijker vindt dan uw linkse idealen dat ge zelfs op Voka-partij N-VA stemt?
Kom nu ook niet zeggen dat de 'linkse' verwezenlijkingen van die linkse partijen zo indrukwekkend waren hé?

- Wat heeft GROEN! (toen nog Agalev) tijdens zijn regeringsperiode verwezenlijkt op vlak van milieubeleid? (Iets noemenswaardig te vermelden?)
- Wat hebben de linkse partijen de laatste jaren van noemenswaardige weerstand geboden tegen de totale uitverkoop van overheidsbedrijven?
- Idem voor de massale verkoop van overheidsgebouwen? (Die nadien tegen veel geld moesten worden terug gehuurd).

Wel?

En ik vind communautaire eisen bepaald geen onbelangrijk standpunt. Als die linkse partijen luid verkondigen dat zij tegen de splitsing van het land zijn maar geen enkele noemenswaardige moeite doen om een vriendschappelijk en gelijkwaardig samenleven van Vlamingen en Walen in hetzelfde land mogellijk te maken, dan zij mijn stem niet waard. Politiek is méér dan alleen maar praten over het sociaal-economische, ook voor linkse partijen...
Oud 27 juni 2012, 22:00   #88
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
prioriteiten stellen, eerst de anti-democratische maatregelen zoals alarmbellen, bijzondere procedures en pariteiten afschaffen, de buitenzinnige dicriminerende maatregelen afschaffen zoals Franstalige rechters voor Franstaligen in Vlaanderen. daarna kan je op economisch vlak verder werken. de basis is democratie, de rest volgt.
Oud 27 juni 2012, 22:10   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
...

En ik vind communautaire eisen bepaald geen onbelangrijk standpunt. Als die linkse partijen luid verkondigen dat zij tegen de splitsing van het land zijn maar geen enkele noemenswaardige moeite doen om een vriendschappelijk en gelijkwaardig samenleven van Vlamingen en Walen in hetzelfde land mogelijk te maken, dan zij mijn stem niet waard. Politiek is méér dan alleen maar praten over het sociaal-economische, ook voor linkse partijen...
Inderdaad.

Dat de zogezegd linkse Belgische partijen het met 'vrijheid' niet bepaald gemakkelijk hebben, kan ik nog enigszins begrijpen

maar dat 'gelijkheid' - waarzonder 'broederlijkheid' nu eenmaal onmogelijk is - in bepaalde kringen bijna taboe lijkt te zijn geworden, gaat écht wel mijn petje te boven, en het is nochtans een kleintje!

Het zal toch niet zo zijn dat afgunst en nijd omdat 'Vlaanderen' rijker zou zijn dan de 'Fédération Wallonie-Bruxelles' een rol spelen, zeker?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 23:29   #90
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
indien die nva niet zo'n voka vehikel was die, als we hun programma mogen geloven, er op uit is om de werkende bevolking volledig leeg te melken EN er geen pvda+ was, ik zou er ook nog op stemmen. BDW spreekt normale taal en gedraagt zich ook normaal dit in tegenstelling tot de rest die nog steeds, en ik herhaal nog steeds koeterpolitieks spreken (De Croo, Genez en consoorten weer bezig gezien op de 7de dag afgelopen zondag, 'k ben naar de wc gelopen).
Beseffen die nu echt niet hoezeer zij zichzelf de dieperik in praten?
Zouden de mensen in de PVDA strekking beseffen waarom ze nooit 1 verkozen zetel zullen bekomen?

De reden waarom Links in Vlaanderen kapot gaat, is omdat ze de kant kiezen van de leugen en het establishment, verpersoonlijkt in de constructie België.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 juni 2012 om 23:31.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 23:37   #91
Doa
Banneling

Standaard

indien de NVA pro belgie was gingen ze mijn stem gehad hebben want ik ben zeer rechts ingesteld. ik ben echter tegen een onafhankelijk vlaanderen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 23:40   #92
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
indien de NVA pro belgie was gingen ze mijn stem gehad hebben want ik ben zeer rechts ingesteld. ik ben echter tegen een onafhankelijk vlaanderen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 09:50   #93
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb de plannen gezien ja, en mijn eerste idee was: "ze gaan het mislukt Belgisch model op Europees vlak uitproberen". dus ik heb er idd mijn bedenkingen bij. maar welke partij zie jij daartegen iets doen? SPa? PS? neen toch hé?
Het interview dat ik vandaag las in De Standaard met De Gucht en De Wever las gewoon als een apologie voor de totale neoliberale Europese machtsgreep.

De N-VA heeft het VB rechts voorbij gestoken.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:57   #94
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor een federaal België zonder gewesten en gemeenschappen. Zonder al die posten gevuld met zakkenvullers. Zonder die excess bureaucratie. Met één koning zonder macht.

Ik stem links omdat ik me niet in de rechtse ideologie kan vinden. Hoewel ik sterk twijfel om niet meer te gaan stemmen.
Oud 28 juni 2012, 11:01   #95
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Ik ben voor een federaal België zonder gewesten en gemeenschappen. Zonder al die posten gevuld met zakkenvullers. Zonder die excess bureaucratie. Met één koning zonder macht.

Ik stem links omdat ik me niet in de rechtse ideologie kan vinden. Hoewel ik sterk twijfel om niet meer te gaan stemmen.
Met zulk een visie, doen zou ik zeggen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 11:05   #96
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van een koning zonder macht?

En ben je dan ook bereid om alle alarmbelprocedures en andere privileges af te schaffen?
Oud 28 juni 2012, 11:18   #97
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van een koning zonder macht?
Hij is tegen zakkenvullers maar wilt een familie van onverkozen zakkenvullers aan het hoofd van het land. Kwestie van consistent te zijn.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 11:35   #98
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het interview dat ik vandaag las in De Standaard met De Gucht en De Wever las gewoon als een apologie voor de totale neoliberale Europese machtsgreep.

De N-VA heeft het VB rechts voorbij gestoken.
zijn ze nog verergerd? Die vb prg's roepen doorgaans om de terugkeer van het lijfeigenschap, de nva las al niet veel beter.
Samen met de vld kan voka natuurlijk wel wat losmaken bij de schaapjes die reclamegewijs te beïnvloeden zijn.

Laatst gewijzigd door the_dude : 28 juni 2012 om 11:35.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:19   #99
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zijn ze nog verergerd? Die vb prg's roepen doorgaans om de terugkeer van het lijfeigenschap, de nva las al niet veel beter.
Samen met de vld kan voka natuurlijk wel wat losmaken bij de schaapjes die reclamegewijs te beïnvloeden zijn.
Het huidige sociaal-economische programma van het VB is zo ongeveer even rechts als dat van de SP twintig jaar geleden.
Oud 28 juni 2012, 12:29   #100
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Een federaal België zonder gewesten en gemeenschappen is een contradictio in terminis. Je wil gewoon een unitair België.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be