![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb je wel goed begrepen.
![]() (ik maakte er alleen een eigen versie van : [ eigen versie ] ) ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2012 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel anders zijn bijvoorbeeld randonneurs, trekkers, ligfietsers... die schijnbaar vanuit een andere filosofie fietsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook trage voertuigen en dus ook trager rijdende niet-gemotoriseerde weggebruikers hebben recht op de rijbaan. Aan de automobilist om dat te aanvaarden en dus in bepaalde gevallen zijn snelheid aan te passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar het grootste gevaar ligt wel duidelijk bij de 4 wielen...als het misloopt is er wat blikschade bij de ene en zware verwondingen of erger bij de anderen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op volle snelheid (of met de nodige snelheidsovertredingen) mij rakelings passeren op smalle binnenbaantjes... Mij rakelings passeren bij een tegenligger ipv even te wachten..daarom rij ik tegenwoordig min. 1mt van de kant..voor mijn eigen veiligheid.. Wat ik in groep (5-6 man) meemaak..soms een bewuste poging om ons van de weg te rijden..wagens die zonder kijken van de oprit vliegen.. Maar er zijn dagelijks ook tientallen toffe bestuurders die speciaal stoppen om ons door te laten en die bedanken we zeer vriendelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld een slagboom op de toegang tot dat jaagpad in Oudenburg, waar die mens woont. Zijn woning zal maar eens branden: hoeveel onnodig tijdverlies voor de brandweer. Hoe ambetant voor landbouwers op weg naar hun velden, voor onderhoud van de bermen enz. Ik zou liever hebben dat de mensen onder mekaar wat meer gedisciplineerd zouden zijn, en wat meer respect vertonen. En repressie moet maar helpen, als dat respect niet vanzelf komt. Hoe lang gebruiken mensen nu al de term 'wielerterroristen' ? Hoeveel wandelaars met kleine kindjes langs jaagpaden hebben al gesignaleerd dat de wielerterroristen zich zo gevaarlijk gedragen? Maar doen de burgemeesters en de flikken er iets aan? Neen meneer, ze wachten tot er iets ernstigs gebeurt zoals nu met dat manneke dat ze in mekaar geklopt hebben. De vinger wat meer aan de pols houden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 juli 2012 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zo erg geworden dat bijna ALLE (kranten)commentaren op ongevallen met wielertoeristen negatief zijn voor deze laatste ook al waren ze 100% slachtoffer ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf groot voorstander van het fietsgebruik. Maar ik heb een bloedhekel aan het gedrag van een zeker gedeelte van het fietsersheir. De opgepepte meutes zogezegde "wieleramateurs" die zich inderdaad uitermate agressief gedragen. Het is niet omdat er een begeleidende auto hen voorafgaat dat ze het recht hebben om de volledige rijbaan in beslag te nemen. De brutaliteit waarmee ze u van antwoord dienen wanneer je durft iets zeggen dat nog maar op een vriendelijke opmerking gelijkt is stuitend. Bovendien zijn er pipo's bij die zich onvoorstelbaar smerig gedragen. Ik krijg zo de indruk dat ze opzettelijk wachten om een rochel uit hun luchtpijp te hoesten of een pak snot uit hun neus te blazen tot ze zich vlakbij een voetganger of een auto bevinden.
Een andere situatie die mij ergert betreft ook individuele fietsers. Je bent ergens aan het wandelen en plots scheert er een rakelings aan jou voorbij met een vloek of een gemeen scheldwoord. Gewoonlijk roep ik de betrokkene na dat hij tijdig zijn fietsbel moet gebruiken. Doorgaans krijg je dan nog een extra vloek of schreeuw als dessert. Aan het fietsersgedrag kun je dikwijls merken dat Vlamingen (weliswaar niet allemaal) nog steeds een lomp en onbehouwen volkje zijn.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 juli 2012 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een wielertoerist maar heb een (lichte) fietsbel geinstalleerd omdat ik 'roepen' boertig en irritant vind en ik denk dat de meeste voetgangers het met me eens zijn... ![]() Als men dan plaatst maakt, volgt er een vriendelijk bedankje van onzentwege.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juli 2012 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 juli 2012 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat je dat beter aan kan zien aan hun autogedrag. Je moet een gaan kijken aan een rijstrookvermindering. Spektakel gegarandeerd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Binnen 25 pagina's komen we misschien tot de conclusie dat er beleefde automobilisten en hoffelijke wielertoeristen zijn, en kloothommels van chauffeurs en zakkenwassers van amateurcoureurs.
Misschien dat er nog een punt aan gedraaid wordt met een discussie over quantiteiten en bronnen daarvoor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
On topic is het gedrag van die groep onvoorstelbaar, zelfs indien de bestuurder provoceerde was dit geweld zwaar overdreven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dit is voor de veiligheid hé, stel voor achter een onoverzichtelijke bocht (maar men nog meer plaats nodig heeft langseen rijdend) komt een fietser/bromfietser/voetgangers/auto/traktor... dat kan nogal een massavalpartij geven. Lees best alles maar eens door: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2012 om 17:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In begin dacht ik: 'het moet ik zijn die te snel rij, en ze krijgen de tijd niet om plaats te maken', dus dan begin ik hen trager te benaderen, zodat zij alle tijd hebben om plaats te maken. Maar wat constateer ik? Er verandert niets. Indien ik te braaf blijf, zou ik moeten blijven achter hen aan lummelen. Dus, ik nader traag; zij hebben tijd om plaats te maken. Indien dit niet gebeurt, dan rij ik rakelings naast hen, en indien het echt gortig is, dan claxonneer ik nog wat, om duidelijk te maken dat ik er ben eh. Respect moet van twee kanten komen. En in vele gevallen mankeert het aan de kant van de wielertoeristen.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 3 juli 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan nu mijn mening: De eersten die commentaar hebben op autobestuurders zijn de personen die zelden of nooit met de auto rijden. Toen ik jong was en nogal een roekeloze fietser besefte ik niet wat het was om met een auto te rijden. Met een fiets is het veel eenvoudiger uit te wijken dan met een auto. Toch is de automobilist degene die alles moet gezien hebben en voor alles moet stilstaan (voetgangers die voor de auto oversteken zonder te kijken, jonge fietsers die toch de mentaliteit hebben van oh we hebben toch voorrang,....) Hiermee heb ik niet gezegd dat er geen autobestuurders zijn die roekeloos zijn. Meestal hebben autobestuurders echter een ongeval uit onvoorzichtigheid. Echter heb ik hierop de opmerking: Fietsers doen het omdat ze toch de zwakke weggebruikers zijn. Autobestuurders zijn onvoorzichtig omdat ze met veel dingen moeten rekening houden. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 3 juli 2012 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De ervaring leert dat als je in Belgicistan als fietser netjes aan de kant rijdt, je gewoon van de baan wordt gereden door de Belgische autoterroristen. Ze remmen dan zelfs niet meer en vlammen je zonder te remmen rakelings voorbij terwijl er verkeer uit de tegenovergesteld richting komt. Of ze je al dan niet raken is bijzaak natuurlijk, het gaat hen vooral om die 2 seconden die ze winnen. Het is dus goed om als fietser wat meer plaats te nemen zodat ze wel moeten afremmen en je inhalen zoals ze dat met een tractor doen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 juli 2012 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de confrontatie tussen fietser en automobilist is de automobilist degene die met het potentiëne moordwapen op pad is en deze moet dus extra voorzichtig zijn en DEFENSIEF rijden, helaas staat dat woord niet in het woordenboek van veel automobilisten. Onvoorstelbaar als je ziet welke risico's ze vaak nemen. Je hebt er ook veel die gewoon geen voorrang geven en misbruik maken van het feit dat zij stevig en veilig in hun stalen kooi zitten en op die manier voorrang afdwingen, zelfs al hebben ze die niet. Natuurlijk zijn de fietsers ook niet allemaal heilige boontjes, maar je hebt ook veel onervaren kinderen die als fietser deelenemen aan het verkeer. De automobilist moet daarmee rekening houden zoals reeds eerder uitgelegd. Net zoals een vrachtwagen of buschauffeur ook extra voorzichtig moet zijn gezien het gevaarte waarmee hij op pad is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gewoon uit interesse : rij je met een gewone fiets of met een racefiets ? Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juli 2012 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |