Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2012, 09:11   #81
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Elke keer dat moslims het varken uithangen, ongeacht wat, waar en hoe, en elke keer zoiets terecht aangeklaagd wordt op dit forum, zijn er steevast 2 voorspelbare reacties:

- het betreft geen echte moslims (een mooi voorbeeld van de No True Scotsman-drogredenering)

- het Westen is grotendeels schuldig

En zo probeert men de discussie te verleggen.
³

of een combinatie van de 2 zoals kalikles nu probeert..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 09:13   #82
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, je kan gerust een beschaving en de daarin dominerende religie als inferieur omschrijven en tegelijkertijd de kunstwerken met een welwillend oog bekijken.

Daarnaast is het ook zo dat veel kunstuitingen van de moslimcultuur eigenlijk overgenomen en aangepaste zaken zijn uit andere culturen, met een andere godsdienst. Er is immers heel veel overgenomen van bijvoorbeeld de Assyrische en Griekse christenen.
yup

inca cultuur
paaseiland cultuur
keltische cultuur
maya cultuur

mooie kunstwerken ...achterlijke/gewelddadige cultuur/religie
Oud 6 juli 2012, 09:15   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En de genen die daar grootschalige oorlogen starten zijn nergens verantwoordelijk voor ? Zij doen dit immers zuiver uit liefdadigheid.
= de schuld van het westen

QED
Oud 6 juli 2012, 09:28   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Elke keer dat moslims het varken uithangen, ongeacht wat, waar en hoe, en elke keer zoiets terecht aangeklaagd wordt op dit forum, zijn er steevast 2 voorspelbare reacties:

- het betreft geen echte moslims (een mooi voorbeeld van de No True Scotsman-drogredenering)

- het Westen is grotendeels schuldig

En zo probeert men de discussie te verleggen.
Zelfs al bewijst een studie dat ze homofoob zijn, dan nog zijn wij schuldig!

Ten eerste is het ONZE schuld:

Citaat:
Onderwijs

"Als Minderhedenforum proberen wij vooral op de dieperliggende oorzaken te werken: onderwijs en tewerkstelling. [size=150]Want die homofobie wijst erop dat de jongeren niet goed in hun vel zitten en dat kunnen we alleen maar corrigeren door hun structurele achterstand te verbeteren[/size]."
Ach ach, we moeten ze extra soepsiedies geven en dan zijn ze geen homofoob meer. maar maar toch, dat we daar zelf niet aan gedacht hebben.
Lees het hele artikel als je daar de tijd voor wil nemen: http://www.vandaag.be/binnenland/100...aanpakken.html

-----------------------------

En nog een leukerdje, het is binnenkort helem�*�*l ONZE SCHULD, islam heeft er niks mee te maken :

http://www.vandaag.be/binnenland/100...te-worden.html

Citaat:
"Homofobie los je niet op door islamofoob te worden". Zo vat Catherine Gouffau het standpunt van de multiculturele holebi-organisatie Merhaba samen. Ze reageert hiermee op de onrustwekkende toename van de homohaat bij moslimjongeren, zoals die bleek uit cijfers van professor Marc Hooghe. In bepaalde gevallen waren de moslimjongeren tot zeven keer zo homofoob als de vrijzinnige jongeren en tot vijf keer zo homofoob als de katholieke.

"De feiten zijn de feiten", zo zegt ze. "Maar als je iets aan homofobie wil doen, dan heeft het geen zin om gediscrimineerde groepen tegen elkaar op te zetten en te polariseren. We moeten juist alle discriminaties samen bestrijden en een genuanceerd verhaal brengen. De homofobie bij de moslimjongeren los je niet op door van de holebi's islamofoben te maken. Wij zijn tegen provocatie, we willen aansluiten bij de leefwereld van de allochtone culturen waarvoor we werken. Sommigen noemen dat een omweg, maar de weg van de omweg is de kortste weg."
en dan de kers op de taart: de IMAMS gaan het oplossen

Citaat:
[size=150] De imams moeten in de moskeeën duidelijk maken dat holebi's in België gelijke rechten hebben, ze moeten de homofobie actief bestrijden[/size]. Dat vindt Carim Bouzian (foto), zelf homo en moslimactivist.

Bouzian reageert hiermee op de nieuwe cijfers over de homohaat bij moslimjongeren die http://www.gva.be en http://www.hbvl.be gisteren bekend maakten. Die homohaat bij moslimjongeren nam de jongste jaren wel een klein beetje af, maar veel minder dan elders in de samenleving.

Bouzian verwierf nationale bekendheid toen hij in 2004 bij de groene partij Agalev een campagne wilde starten om de discussie over gelijke rechten voor holebi's binnen de islam aan te zwengelen. Hij wilde dat doen met een aantal foto's van zoenende moslims en moslima's. Bouzian: "Maar uiteindelijk zag Agalev de campagne niet zitten, de verkiezingen kwamen er aan en ze vreesden de electorale gevolgen. Mijn project werd wel in Nederland overgenomen. Daar zette de overheid de foto's in advertenties en in brochures die ze zelf verdeelde. Dat zou men hier natuurlijk ook kunnen doen".

Moslimexecutieve

Bouzian wil echter vooral zijn oproep tot alle verantwoordelijken in de islam herhalen, zeker nu de homofobie bij moslimjongens zo sterk en zo hardnekkig is. "Homoseksualiteit is nog een groot taboe bij moslims. Hoeft dat te verbazen als de Moslimexecutieve nog geen enkele keer tot meer respect en meer begrip voor holebi's heeft opgeroepen? Dat zou ze toch wel mogen doen".

Bouzian is verontwaardigd omdat moslims nog anoniem over hun homoseksualiteit moeten getuigen in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. "De relatie islam-homoseksualiteit moet in het onderwijs in positieve zin besproken kunnen worden. Wij moslims moeten immers de verworvenheden van de Belgische democratie aanvaarden".

Luchtbellenblazerij

"Sinds 2004 heb ik vooral veel luchtbellenblazerij ervaren. Zowel vanuit de politiek als vanuit de verenigingen. Ze beloofden om er iets aan te doen en sommige projecten zijn met goede bedoelingen gestart. Maar ze hadden geen enkel effect. Projecten waarbij homo's een thee gaan drinken bij een Marokkaans feestje lossen het probleem nu eenmaal niet op".

"Ik hoop dat de moslims zich niet vergissen. Onverdraagzaamheid leidt tot onverdraagzaamheid. Het laatste wat ik wil is dat de holebi's en de moslims elkaars vijanden worden en niet meer met elkaar willen discussiëren."
JDW
http://www.vandaag.be/binnenland/100...estrijden.html

Dus in plaats van te preken dat ze homo's van de hoogste minaret naar beneden moeten gooien alvorens ze te stenigen, gaan de IMAMS nu de weg bepalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 10:04   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, je kan gerust een beschaving en de daarin dominerende religie als inferieur omschrijven en tegelijkertijd de kunstwerken met een welwillend oog bekijken.

Daarnaast is het ook zo dat veel kunstuitingen van de moslimcultuur eigenlijk overgenomen en aangepaste zaken zijn uit andere culturen, met een andere godsdienst. Er is immers heel veel overgenomen van bijvoorbeeld de Assyrische en Griekse christenen.
Je kan zoveel draaien als je wil, maar het moslimerfgoed in Timboektoe zou er niet gekomen zijn zonder de islam. Dus een islambasher zou juist de vernietiging van dit erfgoed moeten toejuichen. En wie geen islambasher is, die gaat geen islambasher worden omdat bepaalde gewapende groepen moslimerfgoed vernielen.

Ik ga ook geen Christenbasher worden als protestanten een beeldenstorm organiseren op een katholieke Kerk. Ik heb respect voor de intentie achter het standpunt van de protestanten, zoals ik ook respect heb voor verfijning in de katholieke kunst.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 10:16   #86
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je kan zoveel draaien als je wil, maar het moslimerfgoed in Timboektoe zou er niet gekomen zijn zonder de islam. Dus een islambasher zou juist de vernietiging van dit erfgoed moeten toejuichen. En wie geen islambasher is, die gaat geen islambasher worden omdat bepaalde gewapende groepen moslimerfgoed vernielen.

Ik ga ook geen Christenbasher worden als protestanten een beeldenstorm organiseren op een katholieke Kerk. Ik heb respect voor de intentie achter het standpunt van de protestanten, zoals ik ook respect heb voor verfijning in de katholieke kunst.
Dat is uw kromme redenering die gewoon nergens op slaat...no true scotsman techniek

cultureel erfgoed Auschwitz = alleen voor nazi lovers
Aztekentempels = alleen voor voorstanders van mensenoffering
Killing fields Cambodja = voor psychopatische massamoordenaars
Piramides Egypte = voor voorstanders van slavernij
Oud 6 juli 2012, 10:38   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is uw kromme redenering die gewoon nergens op slaat...no true scotsman techniek

cultureel erfgoed Auschwitz = alleen voor nazi lovers
Aztekentempels = alleen voor voorstanders van mensenoffering
Killing fields Cambodja = voor psychopatische massamoordenaars
Ben je voor meer of minder moskeeën?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 6 juli 2012, 10:42   #88
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je voor meer of minder moskeeën?
Nieuwbouw is geen cultureel erfgoed...

Reageer liever eens op mijn bovenstaande stelling...waarom bestaat Auschwitz nog ? een groter symbool voor de mensonterende nazicultuur is er niet...
Oud 6 juli 2012, 10:49   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat een rare conclusie.

Zullen we de Egyptische tempels, de taj Mahal, de tempels van Borubodur etc.. ineens maar met de grond gelijkmaken want we volgen toch die religie niet?

Het laagje beschavingsvernis is toch wel héél dunnetjes precies.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 juli 2012, 10:50   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De piramides werden NIET gebouwd door slaven, maar door de Egyptenaars zelf als vorm van belastingbetalen (tijdens de niet-productieve maanden (overstromingsperiodes?)moesten ze allen gaan meehelpen aan de bouw, nadien konden ze terug hun velden gaan bewerken).

Oud 6 juli 2012, 11:03   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nieuwbouw is geen cultureel erfgoed...

Reageer liever eens op mijn bovenstaande stelling...waarom bestaat Auschwitz nog ? een groter symbool voor de mensonterende nazicultuur is er niet...
Dat was de vraag niet. De vraag is: ben je voor meer of minder moskeeën?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juli 2012 om 11:03.
Oud 6 juli 2012, 11:05   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet je een keuze maken?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 11:09   #93
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft geen zak met dit topic te maken....ik bemerk weer een rondje rond de pot draaien omdat men u schaakmat gezet heeft met uw kromme redenering; erfgoed bewaren= oorsprong vergoeilijken
Oud 6 juli 2012, 11:20   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft geen zak met dit topic te maken....ik bemerk weer een rondje rond de pot draaien omdat men u schaakmat gezet heeft met uw kromme redenering; erfgoed bewaren= oorsprong vergoeilijken
Je durft dus niet eens op de eenvoudige vraag "Ben je voor meer of minder moskeeën?" te antwoorden uit vrees dat je je weer eens gaat vastdraaien in je eigen contradicties.

Je bent echt wel zielig hoor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 juli 2012, 11:22   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom moet je een keuze maken?
Dat moet helemaal niet. Je kan ook indifferent zijn, of ervoor kiezen om geen keuze te maken. Maar goed, om daar op te komen moet je natuurlijk wel vijf seconden logisch nadenken, iets wat onze foben niet aandurven. Ze hebben namelijk schrik dat zenvan hun obsessies zouden kunnen genezen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juli 2012 om 11:22.
Oud 6 juli 2012, 11:24   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Voor de begrijpende lezer is het duidelijk wie zich heeft vastgedraait en zielig overkomt..men moet gewoon uw vraag vergelijken met het topiconderwerp...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 6 juli 2012 om 11:25.
Oud 6 juli 2012, 11:25   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet helemaal niet. Je kan ook indifferent zijn, of ervoor kiezen om geen keuze te maken. Maar goed, om daar op te komen moet je natuurlijk wel vijf seconden logisch nadenken, iets wat onze foben niet aandurven. Ze hebben namelijk schrik dat zenvan hun obsessies zouden kunnen genezen.
Ik zie niet in waarom er meer moskeeën gebouwd moeten worden, maar ik zie ook niet in waarom het er minder moeten worden.
Oud 6 juli 2012, 11:36   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom er meer moskeeën gebouwd moeten worden, maar ik zie ook niet in waarom het er minder moeten worden.
De vraag was dan ook aan Eigenzinnig gesteld hé. Je moet aan ieder vragen stellen op diens niveau. Aan jou zou ik zo geen onnozele vragen stellen. Snap je?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 juli 2012, 11:40   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag was dan ook aan Eigenzinnig gesteld hé. Je moet aan ieder vragen stellen op diens niveau. Aan jou zou ik zo geen onnozele vragen stellen. Snap je?
Oud 6 juli 2012, 11:43   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien kunnen jullie beter verder doen in uw K&K vraag het aan draadje met elkanders rug te wassen..in een echt debat helpen je filosofen niet echt veel heb ik de indruk...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be