Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2012, 10:11   #81
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog maar eens het klassieke klaaglijstje van het Belang.
Nog maar eens het klassieke klaaglijstje van de Vlaamse verenigingen (OVV)
Citaat:
Maar meneer, mochten wij dat allemaal doen, dan was het Belang overbodig, en dat willen we toch niet zeker ??
Maar meneer, mochten wij dat allemaal doen, dan was Vlaanderen onafhankelijk, en dat willen we toch niet zeker
Citaat:
Doen jullie gerust verder met jullie eisen die zo hard klinken (niet zijn ! toch niet wat betreft de Vlaamse eisen) dat je er onvoldoende stemmen mee binnenrijft.
En laat ons maar verder doen; we zijn op alle vlakken toch te soft voor jullie.
En laat ons maar verder doen; we zijn op alle vlakken toch te soft voor een onafhankelijk Vlaanderen
tot daar enkele verbeteringen aan uw oorspronkelijke tekst

Laatst gewijzigd door rookie : 2 juli 2012 om 10:11.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 10:17   #82
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

LOL, groot strateeg rookie zal het eens komen uitleggen.

Zet u efkens neer jongen, ik zal het u eens uitleggen: had n-va na de verkiezingen onmiddelijk de vlaamse onafhankelijkheid op tafel gelegd (waar we, voor alle duidelijkheid, geen mandaat voor hebben gekregen van de kiezer, maar laten we daar nu over stappen), dan had men ons onmiddelijk buitengezet, ook al had n-va 27% van de kiezers. Einde verhaal. Geen verdere polarisering van de bevolking, geen politieke crisis die de mensen de ogen doet opengaan, geen rijping van de geesten, niemendal.

Iedereen die iets anders beweert, dwaalt. Zoals gij.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 10:34   #83
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ken je dat van die oude koeien en uit de sloot halen?
Het moet erg met je gesteld zijn als je moet terugvallen op een artikel van een half jaar geleden. Ik heb soms zo een medelijden met je, Rikske! het is pathetisch!!
Het is natuurlijk niet minder waar omdat het enkele maanden oud is.
Oud 2 juli 2012, 11:01   #84
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
LOL, groot strateeg rookie zal het eens komen uitleggen.

Zet u efkens neer jongen, ik zal het u eens uitleggen: had n-va na de verkiezingen onmiddelijk de vlaamse onafhankelijkheid op tafel gelegd (waar we, voor alle duidelijkheid, geen mandaat voor hebben gekregen van de kiezer, maar laten we daar nu over stappen), dan had men ons onmiddelijk buitengezet, ook al had n-va 27% van de kiezers. Einde verhaal. Geen verdere polarisering van de bevolking, geen politieke crisis die de mensen de ogen doet opengaan, geen rijping van de geesten, niemendal.

Iedereen die iets anders beweert, dwaalt. Zoals gij.
maw om aan tafel te mogen zitten moest u alle punten waarop u verkozen bent overboord gooien OM TOCH MAAR AAN TAFEL TE MOGEN KOMEN.
Het resultaat : de Dipupo "akkoord: federaal bestreden door de NVA MAAR regionaal NIET :
strijdig met de Vlaamse regeringsverklaring Ja/nee (naargelang een federale of een regionale NVa-postjespakker)
Belangenconflickt in het Vlaams parlement : 2 NVa-stemmen OMDAT EEN SOS TEGEN BOURGEOIS ZIJN AKKEFIETJE STEMDE
vlaamse onafhankelijkheid 1é punt van het programma Nu niet aan de orde volgens uw godheid BDW op de franstalige omroep "Mille collines"
Geen toegevingen voor de Rand : Luid verkondigd in St Genisius Rode door Jan Jambon en Bart Weyts voor de camera's (18/9/2010) terwijl oppergodheid BDW al een blanco cheque gegeven had aan de franstaligen

NVa een vlaamse partij??????? een tsevenpartij tot de derde

Laatst gewijzigd door rookie : 2 juli 2012 om 11:04.
Oud 2 juli 2012, 11:27   #85
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
maw om aan tafel te mogen zitten moest u alle punten waarop u verkozen bent overboord gooien
onafhankelijk vlaanderen was geen onderdeel van het verkiezingsprogramma.

Al de rest van uw post is dus nutteloos, gezien de uitgangspositie niet klopt.

Maar ja, roep maar wat verder in de woestijn. En kom dan maar weer klagen waarom niemand met uw soort wil samenwerken

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 2 juli 2012 om 11:28.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:16   #86
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
van "al uw punten" maakt u "onafhankelijk Vlaanderen"
Citaat:
om dan rond de waarheid ruim rond te fietsen zoals een echte tsjeef
Citaat:
Maar ja, roep maar wat verder in de woestijn. En kom dan maar weer klagen waarom niemand met uw soort wil samenwerken
Ik stel vast dat NVA niet meer wil samenwerken met het OVV : de tsjevenmaskers liggen weer eens op de grond

Laatst gewijzigd door rookie : 2 juli 2012 om 12:35.
Oud 2 juli 2012, 12:18   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp het.

Het N-VA programma is alleen van tel als er geen verkiezingen zijn.

De N-VA wil een onafhankelijk Vlaanderen als er geen verkiezingen zijn, vanaf er verkiezingen zijn moet Vlaanderen onderhorig blijven aan Belgie.

Schiltz keek toe vanuit zijn graf en zag dat het goed was. Het VU-gehalte in de N-VA is hoger dan in de VU zelf.
Oud 2 juli 2012, 22:35   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het.

De N-VA wil een onafhankelijk Vlaanderen als er geen verkiezingen zijn, vanaf er verkiezingen zijn moet Vlaanderen onderhorig blijven aan Belgie.

.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 23:19   #89
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Veel meer stemmen halen dan het Vlaams Belang ooit heeft gekund lijkt mij het begin van een goede strategie.

Voor de rest is de N-VA pas begonnen. Als ze 34 jaar na hun oprichting niets bereikt hebben, zoals het Vlaams Belang, zal je kritiek terecht zijn.

(Maar ik vond de diepe politieke crisis van 2010-2011 op zichzelf al de moeite waard.)
Waar de N-VA het faliekant liet afweten. Voor de 2e keer miste de N-VA een grote kans om werkelijk iets te bereiken voor Vlaanderen.

De 1e keer toen ze Leterme mee in het zadel hielpen, de 2e keer toen ze zelf mee de 'crisis' van 2010-2011 ontmijnde.

Iedereen heeft het recht om de zaken te bekijken zoals hij/zij wil natuurlijk maar ik reken niet echt op N-VA om veel te verwezenlijken.

Ik kan er echt niet bij hoe je ooit iets significants voor Vlaanderen denkt te kunnen realiseren met coalitiepartners zoals de N-VA ze graag heeft. (En in het verdampingsscenario geloof ik ook al niet - en zelfs als het al realistisch zou zijn lijkt me dat een van de regen in de drop scenario. Op veel vlakken vind ik de EU nog erger dan België)

Hopelijk recruteren ze effectief echt veel ex-vlaams belangers. Dat zal de N-VA misschien een dosis ruggegraat verstrekken die het tot nu toe mankeert.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 23:25   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waar de N-VA het faliekant liet afweten. Voor de 2e keer miste de N-VA een grote kans om werkelijk iets te bereiken voor Vlaanderen.

De 1e keer toen ze Leterme mee in het zadel hielpen, de 2e keer toen ze zelf mee de 'crisis' van 2010-2011 ontmijnde.

Iedereen heeft het recht om de zaken te bekijken zoals hij/zij wil natuurlijk maar ik reken niet echt op N-VA om veel te verwezenlijken.

Ik kan er echt niet bij hoe je ooit iets significants voor Vlaanderen denkt te kunnen realiseren met coalitiepartners zoals de N-VA ze graag heeft. (En in het verdampingsscenario geloof ik ook al niet - en zelfs als het al realistisch zou zijn lijkt me dat een van de regen in de drop scenario. Op veel vlakken vind ik de EU nog erger dan België)

Hopelijk recruteren ze effectief echt veel ex-vlaams belangers. Dat zal de N-VA misschien een dosis ruggegraat verstrekken die het tot nu toe mankeert.
Ze hebben alvast verwezenlijkt dat ze woord hielden. Zowel voor als na de verkiezingen.

Deze kiezer vergeet dat alvast niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 13:11   #91
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ze hebben alvast verwezenlijkt dat ze woord hielden. Zowel voor als na de verkiezingen.

Deze kiezer vergeet dat alvast niet.

Paulus.

Ik deel uw mening terzake niet. De enige belofte die N-VA imo tot nu toe consequent in stand heeft gehouden is de weigering om op eender welke manier met VB samen te werken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 14:03   #92
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik deel uw mening terzake niet. De enige belofte die N-VA imo tot nu toe consequent in stand heeft gehouden is de weigering om op eender welke manier met VB samen te werken.
2
nog altijd geen antwoord gekregen van een "woord-houdende NVa-er"op de volgende feiten
Het resultaat : de Dipupo "akkoord: federaal bestreden door de NVA MAAR regionaal NIET :
strijdig met de Vlaamse regeringsverklaring Ja/nee (naargelang een federale of een regionale NVa-postjespakker)
Belangenconflickt in het Vlaams parlement : 2 NVa-stemmen OMDAT EEN SOS TEGEN BOURGEOIS ZIJN AKKEFIETJE STEMDE
vlaamse onafhankelijkheid 1é punt van het programma Nu niet aan de orde volgens uw godheid BDW op de franstalige omroep "Mille collines"
Geen toegevingen voor de Rand : Luid verkondigd in St Genisius Rode door Jan Jambon en Bart Weyts voor de camera's (18/9/2010) terwijl oppergodheid BDW al een blanco cheque gegeven had aan de franstaligen

Welke lapsus nu bovenhalen om de werkelijkheid te ontwijken ??? of schakelen we in calimero-status

Laatst gewijzigd door rookie : 3 juli 2012 om 14:10.
Oud 3 juli 2012, 14:32   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is natuurlijk niet minder waar omdat het enkele maanden oud is.
En wie zegt dat het waar is? Of geloof jij plots Valkeniers op zijn woord of zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 14:43   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben ze dat zelfs niet beloofd. Ze hebben ook het pact voor het cordon niet willen ondertekenen. Wat ze doen is voorwaarden stellen aan het Vlaams Belang.

Ze hebben voor de verkiezing gezegd, dat ze BHV niet gingen splitsen voor een onredelijke prijs. En daarin hebben zij weldegelijk woord gehouden.

Andere partijen hadden het over 'onvoorwaardelijk' en over '5 minuten politieke moed' ....

Paulus.
Oud 3 juli 2012, 14:44   #95
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
nog altijd geen antwoord gekregen van een "woord-houdende NVa-er"op de volgende feiten

Welke lapsus nu bovenhalen om de werkelijkheid te ontwijken ??? of schakelen we in calimero-status
Wat is uw vraag eigenlijk?

Paulus.
Oud 3 juli 2012, 15:26   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maw om aan tafel te mogen zitten moest u alle punten waarop u verkozen bent overboord gooien OM TOCH MAAR AAN TAFEL TE MOGEN KOMEN.

NVa een vlaamse partij??????? een tsevenpartij tot de derde
En in de gemeente Dessel, waar een nva-burgemeester is, zijn ze ook akkoord met de federale regering zeker?

Luistert hé, wat gij zegt en zevert over de nva, raakt onze kouwe kleren.

Bewaart uw goede raad en uw energie voor de partij die gij denkt dat de beste is;
wij doen dat alleszins van onze kant en wij zullen dat blijven doen.

Uw nonsens: bij ons het ene oor in, en direct het andere oor uit.
Spaar uw speeksel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:28   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het.

Schiltz keek toe vanuit zijn graf en zag dat het goed was. Het VU-gehalte in de N-VA is hoger dan in de VU zelf.
Uwen eerste zin ... en al een vergissing van de volle 100 procent.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 16:04   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uwen eerste zin ... en al een vergissing van de volle 100 procent.

.
Maar de rest van mijn post klopt wel.
Oud 3 juli 2012, 16:24   #99
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de rest van mijn post klopt wel.
Nee hoor, klopt langs geen kanten.

U begrijpt het duidelijk niet.

Paulus.
Oud 3 juli 2012, 16:26   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor, klopt langs geen kanten.

U begrijpt het duidelijk niet.

Paulus.
Helaas Paulus, het enige dat me duidelijk is, dat is dat je het niet schijnt te begrijpen.

Over terug naar u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be