![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle kerncentrales tesamen in datzelfde land hebben ook een vermogen van 20 gigawatt. Dat land sluit die kerncentrales. Gaat men op een koude , stormachtige herfstochtend het licht kunnen aansteken?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 juli 2012 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is deze berekening die de alternatievelingen weigeren om te maken. De keuze is doodeenvoudig, ofwel (zeer) goedkope kernenergie, ofwel (zeer) dure alternatieve energie, door sommige ook nog "gratis energie" genoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom ruimtevaart erbij halen? Wil je massaal satelieten met plutonium gaan uitrusten? Of heb je het over de verre toekomst alla star trek? Mooi voorbeeld met die oldtimers. Je kan ze zoveel opknappen als je wil, maar ik wil er toch geen ongeval mee hebben. Zet die maar in het museum, ik ga met een 5 sterren ncap rijden. Dat opknappen geeft de illusie dat de veiligheid behouden/verbeterd wordt. Ik zie geen probleem met de kuip. Eerder in het totale systeem. Moet wel zeggen dat de AP1000 van ontwerp me wel aanspreekt, passieve veiligheid. Maar dan komen we terug in het verhaal of we nog willen investeren in nieuwe kerncentrales... Laatst gewijzigd door tomlyb : 4 juli 2012 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat hokjes denken met politieke kleuren... Zelf ben ik voor een meer onafhankelijk vlaanderen, liberale maatregelen en duurzame ontwikkelingen (alternatieve energie). Dat maakt me dus een soort conservatief vlaams nationalistische liberale groene sos? In elke partij trekt me wel iets aan en stoot ze me af tegelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liever een ultra-moderne kerncentrale. Er is al véél teveel CO²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat begrijpt U niet onder "politieke druk"?
Ik zal mijn woorden herhalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sondes is een heel ander verhaal Maar eenmaal een bepaalde afstand tot de zon overschreden is het massagewijs achterlijk om de nodige m² zonnepaneel mee te sleuren, terwijl een kleine kernreactor de job veel langer kan doen voor hetzelfde gewicht. Of als men satelieten in lage baan gaat benutten, die hebben ook een dag/nacht cyclus. ook daar komt dan de overweging zonnepaneel/vermogen/accugewicht bij te kijken. Ik dacht dat u beweerde een ingenieur te zijn. Ik als achterlijke A3 mechanieker zie de verschillen wel hoor. Hebt u uw diploma gekregen bij een bak cornflakes? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() hopelijk winnen we met n-va serieus de verkiezingen in 2014. Dan kunnen we tenminste nieuwe kerncentrales bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
- Kerncentrales: Gevaarlijk indien extreme gebeurtenissen zich voordoen. - Koolcentrales: Enorm vervuilend, produceert meer radioactief afval dan kerncentrales in de vorm van as. - Gascentrales: CO² uitstoot om U tegen te zeggen - Zon- & Windenergie: Onvoorspelbaar en geen methode om overcapaciteit op te slaan voor wanneer het nodig is Ik blijf wel op kerncentrales stemmen dank U
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe netjes is de recyclage daarvan in vergelijking tot de winning uit de natuur van het ruwe erts en de verwerking daarvan, alswel met het huidige Chinese monopolie?
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() Een algemene reactie voor de nucleaire lobby.
We zijn 2012, de wereldwijde nucleaire renaissance is niks geworden en er komt ook geen "weder renaissance". De realiteit is dat de meeste nieuwe capaciteit "alternatief" is. Alternatief is de nieuwe mainstream geworden. Wat gaan we in België doen? In het verleden blijven steken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Dude, nee. Zolang we geen manier hebben om energie te stockeren zullen we nooit voor 100% kunnen overschakelen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige energiebron die het beter doet is waterkracht, die geografisch beperkt is. En ook milieu-issues heeft. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 juli 2012 om 13:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Omdat het voor electrabel goedkoper is om deze bij Suez af te nemen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Omdat hij corrupt is.
|
|
![]() |
![]() |