![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die mannen het huis verbouwen moet er meestal een grote keuken in. Die vrouwen praten daarover, en je kan als buurvrouw die keuken eens bezoeken. Voor de rest is die keuken een gouden kooi door de venten gebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Momenteel staat hier een hele appartementsblok leeg te wachten op afbraak. Al die mensen hebben ze elders ondergebracht. Zodra het nieuwe gebouw recht staat, trekken sommige bewoners er terug in. Renovatie is echt wel nodig. Het sociale appartement waar ik in woonde werd ook gerenoveerd net nadat ik verhuisde naar een nieuwbouw in '94. In het appartement stond de frigo in de leefkamer. Een droogkast kon je er niet zetten, er waren twee piepkleine slaapkamertjes, een kinderbed kon er staan en meer niet. En de 'masterbedroom' had geen muur en geen deur. Die gaf uit op de leefkamer maar een verdiep hoger; supergevaarlijk als je kleuters hebt. Het gebouw dat ze nu gaan afbreken dateert van de jaren zestig nog. En in de nieuwbouw van '94 is er geen voorziening voor internet. We hebben dus zelf een gat moeten boren naar de eerste verdieping. Niemand zet zijn auto in de garage want die is volgepropt met allerlei spullen omdat er geen bergruimte is voorzien. Op zolder (te plaatsen ladder) is het dak niet geïsoleerd en kan je geen zware zaken plaatsen, er is alleen maar een soort plankenvloer in het middenstuk, onder het verlaagde gebinte ligt er isomo op de grond. Die leegstand bevat voor een deel dus renovering en die is echt wel nodig, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De huur wordt bepaald door je inkomen of vergoeding. Hoe hoger de vergoeding is die je geniet, of hoe hoger je inkomen, hoe hoger de huur. Per kind of persoon ten laste krijg je een kleine reductie. Zo is het toch in Leuven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met een kroost is het altijd moeilijk om voor je zelf te kiezen als ouder. Ik heb er nog een te gaan, de andere is eigenlijk al het huis uit. Nog drie jaar maximum moet ik blijven. En dan kan ik iets zoeken ergens in een afgelegen gebied waar er voldoende ruimte is om je met hout te verwarmen, en zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn, ver ver weg van de moslimmentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk niet dat rudy het over "niefaniers" heeft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat leidt tot concentratie van allochtonen in sociale woningbouw waar dus in zekere zin autochtonen werden verdrongen, omdat de groep die automatisch op basis van inkomen recht hebben, voornamelijk allochtonen zijn en die schrijven zich ook in. Het beleid zou ervoor kunnen zorgen dat die groep niet steeds maar groter wordt, maar daar wordt niet over nagedacht. Wel wordt nagedacht om wie zichzelf verbetert heeft, door werk, studeren, en dus iets meer verdient, eruit te gooien. Waarmee je aan de grootste groep nog een reden geeft om vooral niet te werken, zodat je een uitkering houdt en dus je sociale woning. Zo promoot je de sociale hangmat en verminder je de inkomsten van de sociale woningbouw want juist de iets sterkere huurder betaald ook soms het dubbele aan huur, in vergelijking met de buurvrouw die tot 11 jaar naar school ging en wiens Nederlands onvoldoende is voor eender welk soort werk. Ik zou het anders aanpakken, wie een sociale woning wil moet strenge begeleiding accepteren richting werk, tenzij je erkend bent als invalide of chronisch zieke. Zo vermijd je de hangmat, en krijgen sociale woningen meer inkomsten omdat er ook meer huur kan worden betaald. Met de winst kunnen ze oudere woningen opkopen, opknappen ( volk genoeg in de sociale woningbouw voor stage en het leren van een vak!) en verhuren, zodat er spreiding komt en geen ghetto's ontstaan waar autochtonen minderheden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier bakten ze het nog bruiner.. zo'n 20 jaar geleden :
er werden toen 'sociale bouwgronden' verkocht waarop dan zelf mocht worden gebouwd naar eigen 'inzicht en vermogen'. Er woont daar nu dus een gezin waarvan de man toen niveau A was, maar deeltijds werkte, en de vrouw ook niveau A, maar 'tijdelijk' thuis bleef...kwestie van een inkomen te hebben dat laag genoeg was om zo'n grond te kunnen/mogen kopen. Geen kinderen. Op die grond staat nu een kast van een villa en beiden werken nu voltijds........ Ach ja, wij die voltijds werkten, elk niveau D, met 2 kinderen, verdienden te veel........ Je moet nu eenmaal de truken van de foor kennen, nietwaar.... ![]()
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() op de hoek vd straat wonen asielzoekers , uiteraard,
in de nederlandse les zijn ze nog niet aan ' onkruid wieden ' want het onkruid aan hun voordeur staat een halve meter hoog of ze wachten op een gemeentearbeider om het te komen afdoen |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan nog erbij bedenkt dat die sociale woningen geen ruimte bieden voor individuele ontplooiing van een kind, en zeker niet na de puberteit, dan zit je met een systeem dat zichzelf ondergraaft. Zelfs met twee kinderen is het moeilijk om een activiteit van een kind binnenshuis te laten doorgaan. Ik geef een voorbeeld van mijn dochter: jurken ontwerpen en ze zelf maken. Je hebt ruimte nodig voor je stikmachine, een tafel om patronen uit te tekenen, een bergplaats voor stoffen, voor je pop, voor allerlei ander materiaal. Ze heeft de kamer van mijn zoon ingenomen omdat die op kot zit en dan nog is het huis te klein om iets ernstig te kunnen doen. Een pand huren kan ik niet betalen. Nu zitten die plannen 'gelukkig' in de ijskast en is ze terug aan het studeren. Maar wat als ze de draad terug opneemt? Dit is maar een voorbeeld. Pak dat je iemand hebt die een gave heeft voor piano. Er is geen plaats voor een piano. Die krijg je daar nooit binnen tenzij je die helemaal demonteert. De kinderen uit die grote gezinnen (vier en meer) hebben zelfs onvoldoende plaats om hun schoolboeken te plaatsen en huiswerk te doen. Naast mij zitten ze met 6 kinderen in twee slaapkamer van 5m op 5m. Het zesde kind is er gemaakt, maar het had een tweeling kunnen zijn, want de vorige twee waren een tweeling. Ik begrijp die mentaliteit dus niet. Het tekort aan sociale huisvesting wordt chronisch door de combinatie grote gezinnen en voorspelbare laaggeschooldheid van die kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is dat je je ongemakkelijk voelt in een omgeving die in enkele jaren totaal is veranderd. Nostalgie is een slechte raadgever. Met nostalgie riskeer je voor ouderwets te worden versleten. Parsprototem, je bent een slim mens. Dat lees ik. Probeer dan ook iets wijzer te zijn dan buren die vinden dat ze niets te verliezen hebben. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juni 2013 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parsprototem. Jij moeke, bent dus voorstander van geboortebeperking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Preaching met een vleugje paternalisme. Het kan niet op. Het topic is hier wel 'sociale woningen'. Ik woon al jarenlang in eentje en getuig daar over. Of dat op kosten is van de gemeenschap, daar kan jij niet over oordelen. Als je wilt doorbomen over je oordeel 'leven op kosten van de gemeenschap', laten we elkaar dan vinden op het topic 'Zelfmoord'. Dat zou wel eens heel relevant kunnen blijken. De vraag is of jij dat intellectueel wel aankan. Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juni 2013 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zit nu eenmaal ingebakken in onze na-oorlogse mentaliteit sinds we de mogelijkheid tot geboortebeperking kennen. Het "poep-maar-op-jef" en "er kan altijd een mondje bij" principe behoort hier al héél lang tot het verleden. Als men dan moet toekijken hoe hier aanwaaiende kolonisten via de baarmoeders van hun vrouwen een demografische meerderheid zitten te kweken, zonder enige aandacht voor de opvoeding van hun kinderen, maar wèl met de nodige eisen kwa kindergeld en ondersteuning, dan breekt het me ook zwaar op. Nog zwaarder ligt het op mijn maag dat dankzij die ongebreidelde kwekers onze eigen kinderen de nodige ondersteuning moeten inleveren om het de nieuwkomers wat gemakkelijker te maken. (extra miljoenen voor hun eigen apart jeugdclubje bijvoorbeeld).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je pleit voor geboortebeperking, praat dan eerst met je seksegenoten van wie wordt verwacht baas te zijn in eigen buik. Nog iets ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Parsprototem. Spreek voor jezelf aub. Vertel eerst eens hoe je als leerkracht in het dagdagelijks leven zo diep kan zinken. Die rubriek "zelfmoord" kende ik niet. Ik zal er toch maar eens naar zien. Doe ondertussen geen domme dingen. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2013 om 13:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |