Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2012, 21:21   #81
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
na zorgvuldige analyse en weloverwogen beraad ben ik tot de slotsom gekomen dat 4x10E6 een forumtrol is.
Twee verstandspunten voor u!
Oud 12 juli 2012, 22:15   #82
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Liever dan eerste minister te worden en het laatste woord te hebben in de beslissingen volgt de grote leider de verrottingsstrategie en geeft alle Vlaamse macht uit handen en aan de Walen. En dan huilen dat er meer investeringen gaan naar Wallonië en dat Vlaanderens welvaart stagneert of daalt. Voor een romantische idee het Vlaamse volk verarmen. Dat heet dan verandering.
Wie geeft er alle macht uit handen aan de Walen? De enige partij die consequent gehandeld heeft in het zoeken naar een eerbaar compromis, of het samenraapsel van collabo-partijtjes dat alle principes opgaf en met een een Vlaamse minderheid zijn eigen postjes en die van de aanverwante zuilen veiligstelde? In ieder geval, naarmate de Vlamingen armer worden zullen ze ook minder en minder geneigd zijn nog op de reactionair belgische collabo-partijtjes te stemmen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:36   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik vind het nog altijd hilarisch dat zijn zus een kopstuk is van de PvdA+.
Kleingeestige mentaliteit van onder de kerktoren in Zoutenaaie.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 07:16   #84
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wie geeft er alle macht uit handen aan de Walen? De enige partij die consequent gehandeld heeft in het zoeken naar een eerbaar compromis, of het samenraapsel van collabo-partijtjes dat alle principes opgaf en met een een Vlaamse minderheid zijn eigen postjes en die van de aanverwante zuilen veiligstelde? In ieder geval, naarmate de Vlamingen armer worden zullen ze ook minder en minder geneigd zijn nog op de reactionair belgische collabo-partijtjes te stemmen.
Die tekst van Di Rupo was onderhandelbaar en dan had het premierschap en de uiteindelijke beslissingsmacht voor de NVA geweest. Maar neen, grote veranderingen eisen (en iedereen weet dat in de politiek grote veranderingen gelijk staan met vanalles over het hoofd zien en de dingen nog erger maken dan ze al waren en achteraf terug moeten komen op die grote beslissingen omdat de gevolgen toch niet waren zoals verwacht) goed wetend dat er niets van in huis ging komen en zo de macht uit handen geven om dan langs de kant te gaan staan roepen dat de Walen alle macht hebben en de dingen naar hun hand zetten. Daar heeft BDW moedwillig voor gekozen om zo in 2014 hopelijk zijn romantische idee die amper door 10 % van de Vlamingen wordt gesteund te kunnen waarmaken.

Leterme regeerde ook met een Vlaamse minderheid maar ik heb toen niet gezien wat ik vandaag allemaal zie. BDW heeft de Vlaamse bevolking uitverkocht in de hoop zijn Fata Morgana Vlaanderen te kunnen waar maken. Hier op het forum blijkt dat dikwijls goed genoeg. Het alles naar de kloten gejuich met de hoop op een nieuwe start. Wel zo werkt het meestal niet en als het toch zo zal zijn dan zal dat zeer hard pijn doen voor de Vlaamse bevolking.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 09:13   #85
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Die tekst van Di Rupo was onderhandelbaar en dan had het premierschap en de uiteindelijke beslissingsmacht voor de NVA geweest. Maar neen, grote veranderingen eisen (en iedereen weet dat in de politiek grote veranderingen gelijk staan met vanalles over het hoofd zien en de dingen nog erger maken dan ze al waren en achteraf terug moeten komen op die grote beslissingen omdat de gevolgen toch niet waren zoals verwacht) goed wetend dat er niets van in huis ging komen en zo de macht uit handen geven om dan langs de kant te gaan staan roepen dat de Walen alle macht hebben en de dingen naar hun hand zetten. Daar heeft BDW moedwillig voor gekozen om zo in 2014 hopelijk zijn romantische idee die amper door 10 % van de Vlamingen wordt gesteund te kunnen waarmaken.

Leterme regeerde ook met een Vlaamse minderheid maar ik heb toen niet gezien wat ik vandaag allemaal zie. BDW heeft de Vlaamse bevolking uitverkocht in de hoop zijn Fata Morgana Vlaanderen te kunnen waar maken. Hier op het forum blijkt dat dikwijls goed genoeg. Het alles naar de kloten gejuich met de hoop op een nieuwe start. Wel zo werkt het meestal niet en als het toch zo zal zijn dan zal dat zeer hard pijn doen voor de Vlaamse bevolking.
Wij keuren geen enkele belastingverhoging voor een Vlaming goed. Verkiezing slogan N-VA
BIV mee goedgekeurd.
Miserietaks mee goedgekeurd.
Man, wat zijn we toch standvastig, net zo standvastig als de traditionele partijen.
Haal het maar bij diegenen die al in de miserie zitten.
Wij ijveren voor een warm Vlaanderen. Verkiezing slogan N-VA.
Tsjeven zijn het, dubbel tsjeven zijn het, zeg ik u.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 09:46   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wij keuren geen enkele belastingverhoging voor een Vlaming goed. Verkiezing slogan N-VA
BIV mee goedgekeurd.
Miserietaks mee goedgekeurd.
Man, wat zijn we toch standvastig, net zo standvastig als de traditionele partijen.
Haal het maar bij diegenen die al in de miserie zitten.
Wij ijveren voor een warm Vlaanderen. Verkiezing slogan N-VA.
Tsjeven zijn het, dubbel tsjeven zijn het, zeg ik u.
Die miserie taks is er gekomen omdat de federale overheid het niet kon laten een deel van zijn rekening door te schuiven naar de deelstaten.
Die taks op zich is trouwens ook een compromis. Naar verluidt was men vanuit N-VA eerder gewonnen voor extra besparingen terwijl het vooral de SPA was die voor extra belastingen was. De waarheid heeft zijn rechten he.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 09:53   #87
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die miserie taks is er gekomen omdat de federale overheid het niet kon laten een deel van zijn rekening door te schuiven naar de deelstaten.
Die taks op zich is trouwens ook een compromis. Naar verluidt was men vanuit N-VA eerder gewonnen voor extra besparingen terwijl het vooral de SPA was die voor extra belastingen was. De waarheid heeft zijn rechten he.
Muyterske zegt nochtans dat het niet anders kon. En jij vertelt me nu dat het wel anders kan.
Jij wil waarschijnlijk besparen op wielen voor rolstoelen?
Oud 13 juli 2012, 09:58   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Muyterske zegt nochtans dat het niet anders kon. En jij vertelt me nu dat het wel anders kan.
Muyters is loyaal aan de regeringspartners. Ik hoef dat niet te zijn.
De SPA wilde niet van besparingen weten en dan heb je geen andere keuze.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2012 om 09:59.
Oud 13 juli 2012, 10:00   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heet trouw zijn aan uw coalitiepartners en ze niet en public afvallen. Ik geef toe, de SP.A maakt daar heel wat minder problemen van.

Maar u hebt wel gelijk, N-VA heeft iets geslikt wat naar mijn mening veel te ver gaat. Compromisbereidheid moet er zijn, maar hier zijn ze te ver meegegaan in de belastingsgeilheid van SP.A. Het enige voordeel is dat we nu wel definitief komaf kunnen maken met het fabeltje dat N-VA niet bereid is tot compromis zeker?

Ook wel vreemd dat u enkel de peilen richt op N-VA in deze kwestie, terwijl het toch echt wel CD&V was die deze tax zou afschaffen...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 10:22   #90
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat heet trouw zijn aan uw coalitiepartners en ze niet en public afvallen. Ik geef toe, de SP.A maakt daar heel wat minder problemen van.

Maar u hebt wel gelijk, N-VA heeft iets geslikt wat naar mijn mening veel te ver gaat. Compromisbereidheid moet er zijn, maar hier zijn ze te ver meegegaan in de belastingsgeilheid van SP.A. Het enige voordeel is dat we nu wel definitief komaf kunnen maken met het fabeltje dat N-VA niet bereid is tot compromis zeker?

Ook wel vreemd dat u enkel de peilen richt op N-VA in deze kwestie, terwijl het toch echt wel CD&V was die deze tax zou afschaffen...
Ja , zo kan ik het ook.
Loyaal zijn kan N-VA alleen in de Vlaamse regering? Daar zijn de sossen liberaal genoeg?

Wat ik al 100 x gezegd heb, is dat als N-VA iets wil veranderen, hij iets meer compromis bereidheid had kunnen tonen bij de regeringsonderhandelingen. Daar en nergens anders zal een compromis moeten gevonden worden voor de confederatie, die N-VA voorstaat.
Dan kan jij of ik het draaien hoe we willen.
Oud 13 juli 2012, 10:26   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja , zo kan ik het ook.
Loyaal zijn kan N-VA alleen in de Vlaamse regering? Daar zijn de sossen liberaal genoeg?

Wat ik al 100 x gezegd heb, is dat als N-VA iets wil veranderen, hij iets meer compromis bereidheid had kunnen tonen bij de regeringsonderhandelingen. Daar en nergens anders zal een compromis moeten gevonden worden voor de confederatie, die N-VA voorstaat.
De Walen wilden geen regering met de N-VA. U zou beter een keertje naar mise au point kijken om te weten hoe de walen werkelijk over de N-VA denken.
Oud 13 juli 2012, 11:16   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja , zo kan ik het ook.

Die compromisbereidheid is er. Dat weet je net zoals ik. De compromisbereidheid is er niet bij de franstalige partijen en dat weet je even goed. Het bewijs van die compromisbereidheid leveren ze elke dag weer in de Vlaamse regering. Maar goed, ik heb geen zin meer in de welles nietes spelletjes dus beweer maar wat je wil. Ik ondersteun mijn beweringen, jij doet dat niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 juli 2012 om 11:16.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 20:08   #93
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Eric Van Rompuy heeft in 2009 echter ferm naast het postje gepakt. En sindsdien loopt hij rond als verzuurde azijnpisser, zijn gal spuwend op alles en iedereen die in zijn weg loopt. Levende anti-reclame voor de zuring-partij CD&V dus. Nog erger dan Marc Eyskens, Rik Torfs en Gervais Verherstraeten te samen.
ik ken Eric VR niet maar heb enkele malen zijn broer Herman ontmoet en ik moet eerlijk toegeven ondanks dat zijn politieke strekking/partij niet de mijne is, hij een ongelooflijke toffe vent is

Laatst gewijzigd door (neo)geopolitiek : 13 juli 2012 om 20:14.
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 22:54   #94
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
ik ken Eric VR niet maar heb enkele malen zijn broer Herman ontmoet en ik moet eerlijk toegeven ondanks dat zijn politieke strekking/partij niet de mijne is, hij een ongelooflijke toffe vent is
Kan best, en zijn zus zal ook wel een toffe zijn, maar Eric is een groot stuk chagrijn geworden sinds hij bij de CD&V op een zijspoor is gezet.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be