Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 19:23   #81
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sinds madam haar I-pad heeft, ben ik van veel gezeur om hulp verlost.
Om écht op te werken met tekstverwerkers en rekenbladen, gebruikt ze desondanks nog haar PC.
Ik kan met die tablet mijn pap niet koelen, maar moet wel toegeven dat er zeer goeie foto en film mee gemaakt wordt.
Grafisch is dat apple-ding echt superieur.
Ik heb echter geen zin om te zien of android-tablet van Samsung werkbaarder is.
Het kost bijna evenveel...
Een iPad is een vreselijk duur digitaal fotokadertje dat ook internet heeft. Een android-tablet is echt een tablet, kan men echte dingen mee, tekst lezen en schrijven en (gratis) software voor downloaden enzo.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 19:24   #82
born2bewild
Banneling

Standaard

Naar het schijnt kan je met androïd tabletjes gratis vliegen doodmeppen
Als dat niks is

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juli 2012 om 19:25.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 19:32   #83
Lunokhod
Partijlid

Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
Standaard

Dames, heren, we hoeven geen discussie te voeren met mensen die niet begrijpen waarom vendor lock-in slecht is.
Lunokhod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 19:37   #84
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod Bekijk bericht
Dames, heren, we hoeven geen discussie te voeren met mensen die niet begrijpen waarom vendor lock-in slecht is.
Goed liedje!
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 19:47   #85
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Trololololo lololo lololo. Hohohohoho.

Om een of andere reden is er wel compatibiliteit in de Android-wereld, en zelfs open source. Raar he!
Zo goed is android ook niet. Zelfs op Symbian is het kopiëren van bestanden naar een sd-kaart gemakkelijker. Wat betreft compatibiliteit bij android, het is juist de versnippering van android die dit teniet doet. Zo kunnen bepaalde versies van Android 4 geen FB-app downloaden ondanks dat ze google play hebben.

Apple is goed als je enkel in het apple-universum blijft. Voor ipad kan men ook icloud of een usb-adapter gebruiken.
Oud 11 juli 2012, 20:19   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeker 15 jaar(na de terugkeer van Steve Jobs..) al,een aanhoudend-, en bijna altijd correct aanvoelen van "de markt binnen 3 jaar" , gevolgd door het plaatsen van een product in die markt...
Steeds opnieuw gevolgt door bakken kritiek door mensen die nog geen "hello world" programmaatje zouden kunnen maken,alleen maar om te bedenken dat op het lanceermoment zelf er niks vergelijkbaars bestaat bij de concurrentie, en er al genoeg onderscheid is met een vorig Apple-toestel om het nieuwe te willen...
Dat is wat Apple zo bijzonder maakt.
Bedrijven als,pakweg,Sony,hebben minstens evenveel technische kennis,en beslist meer mogelijkheden in huis om dingen te realiseren.Maar ze slagen er al minstens 10 jaar niet meer in om kandidaat klanten aan te spreken,en om mensen zo zot van hun producten te maken dat die steeds opnieuw in de shop verschijnen....

Lang geleden al besliste Steve Jobs dat "Apple" geen "computerbedrijf" meer wilde zijn.De verschuiving in denkpatronen die daardoor onstond was kolossaal!
Apple werd ooit uitgelachen omdat ze "muziekspelertjes" maakten....uitgelachen door concurrenten en schrijvers die nooit verder dan een kwartaal dachten....
(en ze maken nog altijd computers ook tiens...)

Je moet het maar kunnen.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juli 2012 om 20:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 20:28   #87
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat klopt alvast voor geen meter.

Ik gebruik al sinds (even denken...) eind 2007 een Powerbook G4 met 1,5Ghz processor (geen intel) en 1GB geheugen en dat ding wordt enkel opnieuw opgestart als er een update gebeurd is die een opstart vereist. Maw; mijn Apple is sinds 2007 nog niet 1 keer vastgelopen.

Ook vermeldenswaardig vind ik het feit dat hij nooit (maar dan ook echt nooit) afgezet wordt. Wel loopt er ooit (en dan nog zelden) eens een programma vast maar dat wordt "gekilled" zonder dat OsX er last van heeft.

Je kan zeggen van Apple wat je wil; vastlopen doen ze veeeel minder vaak dan Windows-bakken.
Wanneer heb jij het laatst een Windows PC gebruikt?
De tijd dat Windows om de haverklap vastloopt is al jaren voorbij hoor. Ik kan mij zelfs niet herinneren wanneer ik voor het laatst crashes heb gehad die niet werden veroorzaakt door falende hardware.

Citaat:
Dat zal inderdaad zo wel zijn maar nog maar eens terugkomen op mijn eigen Appletje; hij draait nog steeds als een naaimachientje. Ik kan niet vergelijken wegens geen even oude windows-pc in de buurt maar ik geloof nooit dat een 5 jaar oude windows bak met 1,5Ghz en 1GB even vlot zou blijven draaien als mijn bakske.
Puur anekdotaal , net als jou Apple laptop: wij hebben hier nog een pentium 3 PC staan met Windows XP die nog steeds vlot draait. Dat ding is meer dan 10 jaar oud.

Citaat:
Verder is het niet toevallig dat in bv de grafische sector men blijft zweren bij Apple. Op bepaalde punten zijn ze echt wel sneller hoor. Op andere punten zijn ze waarschijnlijk inderdaad ingelopen door Windows.
Op welke punten dan precies? Dat hoeft niets met de huidige stand van zaken tussen de verschillende OS'es te maken te hebben. Het is gewoon moeilijk om te wisselen, dat kost handenvol geld aan opleidingen en infrastructuur. Om dezelfde reden is Windows decennia lang het dominante OS geweest in het bedrijfsleven.

Citaat:
En duur? Misschien wel ja, maar als ik in 2007 een vergelijkbare Windows-laptop had gekocht had ik die ondertussen waarschijnlijk al lang moeten vervangen wegens tergend traag of gewoon versleten. Die aankoop heb ik me uitgespaard. In feite is mijn Apple dus al even veel waard dan 2 windows laptops en dan kom ik helemaal nog niet zo duur uit.
Dat is dikke zever hé. Je baseert hier heel je betoog op het "feit" dat als je een Windows laptop had gekocht die "waarschijnlijk" al kapot zou zijn. Ik heb hier een tijdje geleden al eens een statistiekje (niet in deze draad) gepost met een vergelijking tussen laptops van verschillende merken. Daaruit bleek dat Apple laptops niet langer meegaan dan Windows laptops (zelfs minder lang dan sommige "Windows merken"). Ik zal het straks eens proberen op te graven.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 20:30   #88
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zeker 15 jaar(na de terugkeer van Steve Jobs..) al,een aanhoudend-, en bijna altijd correct aanvoelen van "de markt binnen 3 jaar" , gevolgd door het plaatsen van een product in die markt...
Steeds opnieuw gevolgt door bakken kritiek door mensen die nog geen "hello world" programmaatje zouden kunnen maken,alleen maar om te bedenken dat op het lanceermoment zelf er niks vergelijkbaars bestaat bij de concurrentie, en er al genoeg onderscheid is met een vorig Apple-toestel om het nieuwe te willen...
Dat is wat Apple zo bijzonder maakt.
Bedrijven als,pakweg,Sony,hebben minstens evenveel technische kennis,en beslist meer mogelijkheden in huis om dingen te realiseren.Maar ze slagen er al minstens 10 jaar niet meer in om kandidaat klanten aan te spreken,en om mensen zo zot van hun producten te maken dat die steeds opnieuw in de shop verschijnen....

Lang geleden al besliste Steve Jobs dat "Apple" geen "computerbedrijf" meer wilde zijn.De verschuiving in denkpatronen die daardoor onstond was kolossaal!
Apple werd ooit uitgelachen omdat ze "muziekspelertjes" maakten....uitgelachen door concurrenten en schrijvers die nooit verder dan een kwartaal dachten....
(en ze maken nog altijd computers ook tiens...)

Je moet het maar kunnen.
Wahaha!

De mensen die ik ken die Apple gebruiken zijn hipsters die niet eens weten of willen weten wat "hello world" is.
Iedereen die ik ken die programmeert (buiten 1 geval dat het niet goed heeft begrepen) heeft een hekel aan Apple.
Apple-moppen zijn zelfs een beetje afgezaagd.
Oud 11 juli 2012, 20:32   #89
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod Bekijk bericht
zo is dat!

terzijde: ik ben verbaasd dat er hier zo weinig sekteleden zijn van de heilige Jobs. Meestal liggen de verhoudingen enigszins anders en komen die fanatiekelingen in grote drommen af als je maar enig woord van kritiek durft te uiten op hun god.

Waarom denk je dat Jobs in een spaanse coleire schoot als google apple concurrentie begon aan te doen? Omdat ze met iets kwamen dat veel goedkoper was, quasi even goed, veel openbaarder voor andere platvormen en software, op veel meer hardware te draaien was, ...

Apple is niet slecht, dat ga je mij niet horen zeggen, maar ze zijn hun geld gewoon niet waard. Dat ze zo super stabiel zijn is onzin: ik heb de mensen die ik ken al veel miserie weten hebben met hun apple. Daarintegen, als je een goed gebalanceerde pc laat samensteken, loopt dat ding even weinig vast als apple of linux.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 20:32   #90
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wahaha!

De mensen die ik ken die Apple gebruiken zijn hipsters die niet eens weten of willen weten wat "hello world" is.
Iedereen die ik ken die programmeert (buiten 1 geval dat het niet goed heeft begrepen) heeft een hekel aan Apple.
Apple-moppen zijn zelfs een beetje afgezaagd.
De mensen die ik ken die programmeren zien in dat er problemen mee zijn maar gebruiken toch nog altijd macbooks.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 20:33   #91
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Wat ingewikkeld allemaal.
Heb net een nieuw mobieltje en ik kan hem nu aan- en uitzetten.
Daar ben ik trots op.
Tabletten, Androids, Apple, Aipots en Aifoons, wat ingewikkeld allemaal.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 20:40   #92
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
De mensen die ik ken die programmeren zien in dat er problemen mee zijn maar gebruiken toch nog altijd macbooks.
Technische programmeurs of designers?
Oud 11 juli 2012, 20:41   #93
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Technische programmeurs of designers?
Wiskundige Informatica en Burgerlijk ingenieur.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 11 juli 2012 om 20:41.
Oud 11 juli 2012, 21:07   #94
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Haters gonna hate.

Macs zijn gewoon beter als je werkt met (grote) grafische bestanden en programma's. Lopen minder vast en je hebt minder last met virussen. En ja, ik vind ze gebruiksvriendelijker.

Ik snap al dat gehaat op Apple niet. Staat het je niet aan? Koop het dan niet.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:08   #95
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wiskundige Informatica en Burgerlijk ingenieur.
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Of ja, tweede, ik ken er ook eentje.
Oud 11 juli 2012, 21:17   #96
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Haters gonna hate.

Macs zijn gewoon beter als je werkt met (grote) grafische bestanden en programma's. Lopen minder vast en je hebt minder last met virussen. En ja, ik vind ze gebruiksvriendelijker.

.
klopt niet, behalve van die virussen (en dat begint ook al te draaien)

Klopte vroeger misschien wel, maar nu al lang niet meer.
Dat is zoals oude mensen die nu nog eens zeggen: "die japanse autos, das allemaal brol. Koop maar een europeaanse auto."
Dat was zo in het begin, maar nu zijn die japanners veel betrouwbaarder geworden en op vele vlakken beter.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:21   #97
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Of ja, tweede, ik ken er ook eentje.
Onder de informatica studenten hier zijn er ook een paar Apple gebruikers, bij de profs ook.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:27   #98
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn vrij beperkt, inderdaad.
Maar dat was nu juist wat mijn oma nodig had.
En daar bestaan nu juist goedkopere alternatieven voor.
Trouwens, is de kernel van Apple niet hetzelfde als Linux? Linux is véél goedkoper en het leek wel leuker om mee te werken dan Windows tot ik een error 18 kreeg.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:32   #99
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En daar bestaan nu juist goedkopere alternatieven voor.
Trouwens, is de kernel van Apple niet hetzelfde als Linux? Linux is véél goedkoper en het leek wel leuker om mee te werken dan Windows tot ik een error 18 kreeg.
Toen bestonden die nog niet.

-H. Marcuse
Oud 11 juli 2012, 21:33   #100
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Minder vaak vast dan nooit? Dat is een goede truuk.

Virussen komen idd af en toe voor, maar nog nooit met data-loss als gevolg naar mijn uitgebreide ervaring.
Dat kan je bij apple niet zeggen, de bugs die al jarenlang in Os x zitten zijn erger dan het ergste windows-virus.

JE moet maar eens 1000 files kopieren naar een netwerkshare via os x en halfweg de share ontoegankelijk maken.
Je zal 1000 files kwijt zijn, definitief.

Michel kent het probleem door schade en schande... : http://blog.zog.org/2012/07/even-geduld.html

Maar wel schoon en duur, Apple.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juli 2012 om 21:35.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be