Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 10:34   #81
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Fout, Bruno werkt niet. Dus hij moest werkzoekende schrijven op dat formulier.

Wat moet je doen als je kandidaat bent? Je beroep opgeven NIET je studies of hobby's of wat dan ook. Dus als jij geschiedenis hebt gestudeerd, maar je werkt als ober. Dan schrijf jij ober, maar niet historicus.

Is dat nu zo moeilijk om te verstaan

Vele LSP'ers schreven er 'student', wat ook geen beroep is. Mark Demesmaker van uwe lijst schreef "journalist" terwijl hij ontslag nam voor hij op de lijst kwam te staan, Bart de Wever schreef "wetenschappelijk medewerker" maar hij werkt als secretaresse op het NVA-secretariaat, enz, enz,...
Dat zijn idd ook fouten...
Oud 9 juli 2004, 10:54   #82
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele LSP'ers schreven er 'student', wat ook geen beroep is. Mark Demesmaker van uwe lijst schreef "journalist" terwijl hij ontslag nam voor hij op de lijst kwam te staan, Bart de Wever schreef "wetenschappelijk medewerker" maar hij werkt als secretaresse op het NVA-secretariaat, enz, enz,...
't Is maar een hypothese, maar zou het niet kunnen dat Demesmaeker loopbaanonderbreking heeft genomen of zo? Of dat kandidadten die ten tijde van de verkiezingen nog geen mandaat bekleden hun laatst uitgeoefende beroep moeten vermelden? Daarnaast is volgens mij de vermelding 'student' wel juist: studenten zijn nog niet op de arbeidsmarkt en zijn dus alleszins niet 'werkzoekend'.

(Eigenlijk interesseert deze staatszaak mij geen bal, maar ik vind het wel een geestige discussie, zeker omdat ik de beklaagde in kwestie - én zijn trots over zijn diploma - een beetje ken.)

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline  
Oud 9 juli 2004, 11:00   #83
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Citaat:
't Is maar een hypothese, maar zou het niet kunnen dat Demesmaeker loopbaanonderbreking heeft genomen of zo? Of dat kandidadten die ten tijde van de verkiezingen nog geen mandaat bekleden hun laatst uitgeoefende beroep moeten vermelden? Daarnaast is volgens mij de vermelding 'student' wel juist: studenten zijn nog niet op de arbeidsmarkt en zijn dus alleszins niet 'werkzoekend'.

(Eigenlijk interesseert deze staatszaak mij geen bal, maar ik vind het wel een geestige discussie, zeker omdat ik de beklaagde in kwestie - én zijn trots over zijn diploma - een beetje ken.)
wat ik weet is dat als je bij de VRT of VTM uitkomt voor welke partij je bent, je normaal gezien ontslagen wordt .
Oud 9 juli 2004, 11:12   #84
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik weet is dat als je bij de VRT of VTM uitkomt voor welke partij je bent, je normaal gezien ontslagen wordt .
Zou ook kunnen; het was maar een hypothese... Maar ik had er, voor de veiligheid, ook al een tweede klaar in mijn post!

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline  
Oud 9 juli 2004, 11:25   #85
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Citaat:
Zou ook kunnen; het was maar een hypothese... Maar ik had er, voor de veiligheid, ook al een tweede klaar in mijn post!
Schitterend
Oud 9 juli 2004, 13:05   #86
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

[quote="Patriot!"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

1) Bruno Yammine oefent geen beroep uit. Hij is werkloos, en ontvangt een uitkering tot hij werk gevonden heeft.

2) Bruno is licentiaat geschiedenis, vorig jaar afgestudeerd. Volgens jou doet hij in zijn vrije tijd historisch onderzoek, en mag je hem daarom "historicus" noemen.
Als Bruno aoutorijdt, mag je hem tevens chauffeur noemen. Mocht blijken dat zijn IQ meer dan 140 bedraagt, dan is hij officiëel een genie. Als hij af en toe eens tennist, dan is hij tennisser.
"historicus", "chauffeur", "genie" of "tennisser", dat is geen beroep, tenzij men er effectief zijn brood mee verdient. Bij Bruno is dat niet het geval.

3) Binnenlandse zaken hing aan de ingang van de stembureaus een lijst uit met de naam, het beroep en de woonplaats van alle kandidaten. Het beroep, niet de titel of de hobby.

4) De kandidaten vermeldden hun effectief beroep. Ik gaf het voorbeeld van een werkloze kandidate , die wel correct was, en "werkloos" liet optekenen.

5) Bruno gaf schriftelijk een fictief beroep op (zoals gezegd, beroep, geen titel of hobby). Dat deed hij bewust, en schriftelijk, mogelijk met de bedoeling om indruk te maken op de potentiële kiezers.

Conclusie: valsheid in geschrifte.
Ik ken Bruno zelf niet en weet dus niet of hij historisch onderzoek voert. Maar zoals ik al eerder zei is historicus geen beschermde term zoals bvb apotheker.

Als Bruno, om welke reden dan ook, het verkiest om 'historicus' op te geven ipv 'werkzoekende' en de ambtenaar van dienst aanvaardt dat is er volgens mij geen sprake van valsheid in geschrifte.

Als hij historisch onderzoek doet (en die term is heeeel rekbaar) heeft Bruno immers niet gelogen en is het bijgevolg geen valsheid in geschrifte.

Vergelijk het met iemand die zich schrijver noemt, maar nog nooit een boek gepubliceerd heeft.

Ik spreek me hier niet uit over de redenen want die kent alleen Bruno
Oud 9 juli 2004, 13:59   #87
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een student werkt inderdaad niet, maar is ook geen werkzoekende is niet ingeschreven bij de VDAB, etc. Elke andere aanduiding dan student had dus verder van de waarheid afgestaan.

Driewerf
driewerf is offline  
Oud 9 juli 2004, 17:33   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet je doen als je kandidaat bent? Je beroep opgeven NIET je studies of hobby's of wat dan ook. Dus als jij geschiedenis hebt gestudeerd, maar je werkt als ober. Dan schrijf jij ober, maar niet historicus.

Blijkbaar. Terwille en omwille van België mag er gelogen worden dat het kraakt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 juli 2004, 17:36   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele LSP'ers schreven er 'student', wat ook geen beroep is.
Student is inderdaad geen beroep; het is evenmin een behaalde academische titel.

Een student die na het behalen van zijn basisopleiding nog een bijkomende opleiding volgt, zal de reeds behaalde academische titel niet vermelden, maar wel "student". Zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.
Oud 9 juli 2004, 17:59   #90
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Vertel mij dan eens waar ik lieg vriend?
Oud 9 juli 2004, 18:30   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf
Citaat:

Aha, "Breinsmurf" is blijkbaar alweer een nepprofiel van mr. Y.
Oud 9 juli 2004, 19:53   #92
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Betrapt!
Oud 9 juli 2004, 20:07   #93
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Ja, een nepprofiel van een Leuvenaar gaat in zijn profiel City of Interbrew zetten... that makes sense ...
Archibald van Ooteghem is offline  
Oud 9 juli 2004, 20:34   #94
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Volgens u is iedereen, zelfs confederalist Breinsmurf een nepprofiel van Bruno Yammine. Uw intellectuele bloedarmoede is blijkbaar zo schrijnend dat ge dingen moet gaan verzinnen om het te verbergen...
Patriot! is offline  
Oud 9 juli 2004, 21:32   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Volgens u is iedereen, zelfs confederalist Breinsmurf een nepprofiel van Bruno Yammine. Uw intellectuele bloedarmoede is blijkbaar zo schrijnend dat ge dingen moet gaan verzinnen om het te verbergen...
Dan moet u mij eens zeggen hoe iemand zich plotseling aangesproken voelt wanneer we het de hele tijd al over niemand minder dan Bruno Yammine hadden... Toch alweer een heel merkwaardig toeval. Trouwens, niet vergeten dat het woordje "blijkbaar" in de zin staat. Maar ik weet dat de Bubbels niet onmiddellijk de nuances in de Nederlandse taal aanvoelen. Hun hart gaat immers uit naar een andere taal, "le français, la langue des lumières".
Oud 9 juli 2004, 21:46   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Onze Jan is weer daar met zijn denigrerende opmerkingen. Hij is de karikatuur van de hedendaagse Vlaamse Beweging: absurd en aggressief. Eigenlijk vind ik de term "mierenneukerij" wel gepast om het Vlaams-nationalisme te typeren, ook al lijkt dat niet zo aggressief als uitdrukking.
Hans1 is offline  
Oud 9 juli 2004, 21:56   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Onze Jan is weer daar met zijn denigrerende opmerkingen.
Denigrerend? Ach, blijkbaar voelt u zich aangesproken. Maar goed, de merkwaardige samenloop van omstandigheden (toeval?) is dat we het hebben over niemand minder dan "supernepprofilist" Bruno Y. en dat plotseling "toevallig" iemand "anders" zich aangesproken voelt, de vraag stellend "Vertel mij dan eens waar ik lieg vriend?" Is Breinsmurf de grote goochelleugenaar mr. Y.? Misschien. Maar er zijn toch weer heel wat "toevalligheden".
Oud 9 juli 2004, 22:07   #98
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan moet u mij eens zeggen hoe iemand zich plotseling aangesproken voelt wanneer we het de hele tijd al over niemand minder dan Bruno Yammine hadden... Toch alweer een heel merkwaardig toeval. Trouwens, niet vergeten dat het woordje "blijkbaar" in de zin staat. Maar ik weet dat de Bubbels niet onmiddellijk de nuances in de Nederlandse taal aanvoelen. Hun hart gaat immers uit naar een andere taal, "le français, la langue des lumières".

Het Vlaams-nationalisme is op sterven na dood, dat is nu wel zeker.
Patriot! is offline  
Oud 9 juli 2004, 22:22   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe? Volgens jullie zijn alle gevestigde partijen ermee besmet? En zijn jullie nog de enige belgicistische partij? Sterven na dood en toch overal... Bubbelse logica
Oud 9 juli 2004, 23:25   #100
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wéér een citaat voor de belziekistische "list-o-stupidities", ergens voor het Bruno-drame en na "Angelfaceke" (Kim haar eerste forumnaam) die vroeger kwaad was omdat haar naam hier openbaar in verband werd gebracht met de BUB. Tja, je zou je voor minder schamen.

Maar, terzake nu, zegt nekeer, waaraan zouden wij moeten zien dat het nationalisme "zeker" op sterven na dood is? Aan de klinkende verkiezingsuitslag misschien? Ik zou jouw natte dromen toch niet voor werkelijkheid nemen hoor. Blijf vooral in je muffe museumkamer zitten, verzamel nog wat bierviltjes met een beeldeke van de koning erop, bouw nog wat modelvliegtuigjes (van Sabena natuurlijk, je weet wal, dat oerdegelijk belgisch merk) en vergeet je bruin hemdje niet te strijken hé.

Mag ik er ook nog eens aan herinneren waar dit topic over ging? Van Bruno naar patriottentranen. Nou ja, 't is een klein stapke.

PS: aangezien ik nog geen rood-geel-zwart wc-papier van jullie heb gekregen; een paar honderd oplagen van "de nieuwe gazet" is ook al goed. Te leveren aan mijn toilet.
Stubaf. is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be