![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben daar het probleem, dat door de verwennerij door oppassers, kinderen en bezoekers een toevloed van vreemde dolfijnen is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat 'n vergelijking. Ik dacht dat de dieren allang niet meer spraken en dat we de tijd van de sprookjes ontgroeid waren! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga je die echter willen vangen om in een hok te steken - dan zullen ze heel wat minder gelukkig zijn en alles doen om te ontsnappen. Ik zie dus niet goed wat deze dolfijnen die jij aanhaalt ter argument kunnen dienen om dolfijnen in gevangenschap en een te klein bassin goed te praten? ![]()
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zal het verschil tussen gelukkige en ongelukkige honden met je eigen ogen kunnen waarnemen. Honden hebben trouwens een lichaamstaal, je kan heel goed zien hoe een hond zich voelt.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Beste, je projecteert je eigen gevoelens op je huisdieren. Niet uitzonderlijk hoor. Het is schering en inslag.
Lees eens iets van Midas Dekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als die idd te recycleren zijn, waarom moet ik die dan in die groene zak gooien? Trouwens, op onze ophalingskalender staan tekeningetjes (net om deze misverstanden te vermijden waarschijnlijk) en bij de groene staan echt die danonepotjes getekend, of vitalinea of yoplait (wil geen reclame voor 1 specifiek merk maken ![]() Hoe dan ook, 't is dus dubbel, of voor interpretatie vatbaar en daarom niet goed geregeld hee. Ik ga het dan toch ook nog eens navragen zoals u gedaan hebt, dat lijkt me het verstandigste ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik zou zeggen dat mijn hond lacht en huilt dan hebt u een punt met te zeggen dat ik mijn eigen gevoelens projecteer. Als mijn hond echter onder tafel kruipt uit schrik voor een onweer dan heeft dat niets met mijn projectie te maken omdat ik helemaal niet bang ben voor onweer, en het kan hier best lelijk doen op het platteland. Een hond kan zich best ongelukkig voelen, kan bang zijn, agressief zijn maar evengoed als hij kwispelt is dat een uiting van vertrouwen en geluk, als angst een gevoel is waar een hond toe in staat is, hoe kan het tegenovergestelde gevoel dan ontkend worden? Als u het woord geluk te zwaar beladen vindt wil het ook wel anders beschrijven, in Antwerpen zouden ze zeggen : contentement ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad: de situatie is redelijk verwarrend, en ik zou het ook niet geweten hebben zonder info uit "de sector".
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() @ori
verwar je niet gevoelens met reacties en instinct? Maar je mag het van mij best allemaal geloven hoor. Geen probleem. Het blijft geloven.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees eens wat andere boeken, er zijn er legio. Hier een link over de lichaamstaal van een hond, doe eens de moeite dat te lezen en dan weet je dat honden idd reacties hebben, instincten maar zeker ook gemoedstoestanden, die dan weer voortvloeien uit, jawel, gevoelens. Uiteraard spreekt een hond niet, maar als je de moeite doet om de lichaamstaal te doorgronden dan kan je daar toch veel uit begrijpen, dat is ook een (weliswaar vereenvoudigde) vorm van communicatie. http://www.hondenplaza.nl/page/infolichaamstaal.php Naast dus instinctieve gedragingen als onderdanigheid, dominantie, angst en agressie zijn er wel degelijk emoties als spanning, stress, depressiviteit en tevredenheid. Dat zijn allemaal 'gevoelens' volgens mij en ja dat kunnen vaak reacties zijn, maar is dat niet altijd bij een gevoel? Verdriet en blijheid zijn toch gevoelens die volgen op een gebeurtenis, duseen reactie, ook bij ons?
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() *.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedankt voor uw inhoudelijke bijdrage ![]()
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer Spreuken 14:30 eens! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De tegenstelling tussen vleselijk leven en leven door de Geest en hun werking op het lichaam vinden we in Spreuken 14:30 "Een zachtmoedig hart (leven door de Geest) is leven voor het vlees, maar nijd (vleselijk) is verrotting der beenderen". Verrotting der beenderen is dus te zien als gevolg van innerlijke spanningen op het lichaam. Uit het bovenstaande blijkt dat bij verrotting van beenderen niet alleen het skelet, maar het gehele lichaam pijn doet en door zonde is aangetast. Dit verklaart inderdaad veel wat uw posts betreft, bedankt voor de opheldering, vandaar die Mattheüs-quote, een schoolvoorbeeld van projectie, ik mag het u dus echt niet kwalijk nemen.
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Wat maak je je druk zeg!
Spreuken 14:30 is geen hoofdstuk, maar 1 (één) zinnetje! Jij gelooft dat dieren gevoelens hebben, dat is jouw recht. Ik geloof dat niet en dat is mijn recht. Waarom zo persoonlijk? Zit dat geloof je toch ietwat dwars? |
![]() |
![]() |