Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 10:35   #81
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je wilt dus met alle macht geen eigen verantwoordelijkheid opnemen, maar verwacht van vadertje staat en zijn politici dat ze al je problemen oplossen en dat jij dan kan zagen dat ze je teveel kosten en dat je teveel belasting moet betalen.

Dat lijkt op de "rebelse", punkkleren dragende, overjaarse middenklassepuber die na 25 jaar nog bij de ouders woont en door hen onderhouden wordt maar toch de hele tijd op hen en de kleinburgerij blijft zagen.
Mag ik dan de link waar je me ziet zeggen dat ik vind dat die teveel kosten? En dat ik teveel belasting moet betalen? Heel die reactie hier van jou is gestoeld op een veronderstelling van jou die niet correct is.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:36   #82
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor iets?
't Is een separatist!
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:36   #83
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor iets?
Je 'burgerbesef' zal niet gestimuleerd worden door de overheid.
Zoiets vraagt een radicale ommekeer in mentaliteit. Ik vrees dat dat nooit zal komen.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 7 augustus 2012 om 10:36.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:36   #84
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
't Is een separatist!
Toch niet, hoor.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:36   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat ook zulke oneliners meer en meer angst gaan opwekken. Iemand die door een neger in het station van Dampoort tegen de muur is geduwd na eerst zulke opmerkingen, ga ik niet vragen om nuances te maken.
Ik begrijp het wel, hoor. Alain Soral had het er ook over dat hij een vrouw eerst volgde "pour lui faire peur". Het leuke aan Soral is dat hij zo onverbloemd is, dat hij "luidop zegt wat de meeste mannen stilletjes denken". Hij probeert de anthropologie achter de "battle of the sexes" niet rozer voor te stellen dan ze is, in een tijd van universele hypocrisie en eufemisme.

Nu, je moet ook niet blind zijn voor de doortraptheid van bepaalde vrouwen. Vrouwen zijn niet de onschuldige slachtoffers of half-engelen die de media ons voorschotelen, en mannen zijn niet de driftmatige testosteronmachines die al schuldig zijn door hun loutere aanwezigheid. Ik loopte ooit in Molenbeek met een Berlijnse blonde blauwogige kameraad - een pro-Duitse en tot Duitser genaturaliseerde Vlaming - in de richting van Brussel-Stad.

We botsten op een grote groep Vlaamse meiden die helemaal de verkeerde richting aan het opstappen waren. Na enige aarzeling kwamen ze ons de weg vragen. Ik legde het uit en zei dat ze ons konden volgen omdat we toch in dezelfde richting stapten. Dat leek de meid niet te bevallen en ze stelde bijkomende vragen. Mijn Berlijnse kameraad hield zich afzijdig daar hij zich reeds begon te ergeren aan de erg hautaine houding van de meiden. Ik legde nogmaals geduldig de weg uit en vermeldde nogmaal dat we in dezelfde richting zouden stappen. Toen trok ze terug naar haar groepje, zonder bedankje of niets.

Ik aarzelde even, want ik had toch een verantwoordelijkheidsgevoel en wou ze niet verloren laten lopen in wat voor hen onbekend terrein was, maar ging toch op weg. Mijn Berlijnse kameraad was al wat vooruit gelopen. Toen volgde de meidengroep ons lafhartig op grote afstand. Op het moment dat onze weg die van de meiden moest scheiden, deed ik nog een teken dat ze in die andere straat moesten gaan en ons niet meer moesten volgen. Ook daar uiteraard geen bedankje maar alleen maar onbeleefde blikken van koeien die naar een trein staren.

Toen zei mijn Berlijnse kameraad: "Je had ze moeten laten verlopen lopen. Dat soort meiden is in staat nu te gaan verklaren dat we hen seksueel hebben geïntimideerd." Ergens heeft hij wel een punt, nietwaar?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:37   #86
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
't Is een separatist!
Shh, straks zit die zwerm vliegen met Jack en born hier.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:38   #87
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Stoere praat. Manu militari zelfs. En wie gaat het doen?
Politie en ordehandhaving, alhoewel dat ik vind voor situatie zoals nu in Anderlecht gerust het leger ingezet mag worden.
Oud 7 augustus 2012, 10:38   #88
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Shh, straks zit die zwerm vliegen met Jack en born hier.
http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:44   #89
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het wel, hoor. Alain Soral had het er ook over dat hij een vrouw eerst volgde "pour lui faire peur". Het leuke aan Soral is dat hij zo onverbloemd is, dat hij "luidop zegt wat de meeste mannen stilletjes denken". Hij probeert de anthropologie achter de "battle of the sexes" niet rozer voor te stellen dan ze is, in een tijd van universele hypocrisie en eufemisme.

Nu, je moet ook niet blind zijn voor de doortraptheid van bepaalde vrouwen. Vrouwen zijn niet de onschuldige slachtoffers of half-engelen die de media ons voorschotelen, en mannen zijn niet de driftmatige testosteronmachines die al schuldig zijn door hun loutere aanwezigheid. Ik loopte ooit in Molenbeek met een Berlijnse blonde blauwogige kameraad - een pro-Duitse en tot Duitser genaturaliseerde Vlaming - in de richting van Brussel-Stad.

We botsten op een grote groep Vlaamse meiden die helemaal de verkeerde richting aan het opstappen waren. Na enige aarzeling kwamen ze ons de weg vragen. Ik legde het uit en zei dat ze ons konden volgen omdat we toch in dezelfde richting stapten. Dat leek de meid niet te bevallen en ze stelde bijkomende vragen. Mijn Berlijnse kameraad hield zich afzijdig daar hij zich reeds begon te ergeren aan de erg hautaine houding van de meiden. Ik legde nogmaals geduldig de weg uit en vermeldde nogmaal dat we in dezelfde richting zouden stappen. Toen trok ze terug naar haar groepje, zonder bedankje of niets.

Ik aarzelde even, want ik had toch een verantwoordelijkheidsgevoel en wou ze niet verloren laten lopen in wat voor hen onbekend terrein was, maar ging toch op weg. Mijn Berlijnse kameraad was al wat vooruit gelopen. Toen volgde de meidengroep ons lafhartig op grote afstand. Op het moment dat onze weg die van de meiden moest scheiden, deed ik nog een teken dat ze in die andere straat moesten gaan en ons niet meer moesten volgen. Ook daar uiteraard geen bedankje maar alleen maar onbeleefde blikken van koeien die naar een trein staren.

Toen zei mijn Berlijnse kameraad: "Je had ze moeten laten verlopen lopen. Dat soort meiden is in staat nu te gaan verklaren dat we hen seksueel hebben geïntimideerd." Ergens heeft hij wel een punt, nietwaar?
Ik heb eigenlijk maar 1 keer zoiets meegemaakt (was in't middelbaar, toekomstige studente rechten, ging aan iedereen rondbazuinen dat ik haar met geweld wou dwingen om mij te zoenen), en de gevallen waarbij zoiets gebeurt lijken mij dan ook een minderheid. Ja, ze zijn er, ik heb dan ook eens verteld over de Zweedse politiek inzake vrouwen, waarbij men heel gemakkelijk iemand kan aanklagen voor seksuele intimidatie. En ja, er zullen vrouwen zijn die hier misbruik van maken.

Maar het doet mij zo een beetje denken aan de aandacht focussen op de mensen die misbruik maken van de ziekenkas. Ze zijn er, het is erg vervelend, maar dat het om grootschalige wetmatigheden zou gaan, zou ik niet zeggen.
Oud 7 augustus 2012, 10:53   #90
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Politie en ordehandhaving, alhoewel dat ik vind voor situatie zoals nu in Anderlecht gerust het leger ingezet mag worden.
De politie doet haar job blijkbaar niet. Wat nu?

En het leger? Besef je eigenlijk wat je zegt? Het is met een reden dat er politionele eenheden bestaan, ook voor oorlogstijd. En dat er zaken als de National Guard, de VV MVD en de Gendarmerie bestaan. Zelfs voor COIN is het reguliere leger niet inzetbaar. Het leger is niet gemaakt voor politionele opdrachten, hierover zijn al boekenkasten volgeschreven.
Een soldaat denkt in termen van een duidelijk gedefinieerde vijand en het uitschakelen ervan volgens de training die hij heeft gehad en de orders die hij heeft gekregen. Is het je opgevallen dat in oorlogstijd zo goed als alle incidenten met burgerslachtoffers door militairen ontstaan wanneer het onduidelijk is of de burgers nu vijandig zijn ingesteld of niet?
Dat komt omdat het een grijze zone is die een soldaat niet kan oplossen. Dat maakt guerillastrijders zo efficient, zelfs tegen een technologische overmacht zoals het Amerikaans leger.
Politie en leger verschillen fundamenteel in hun aanpak, politieagenten gaan uit van civiele politionele principes, dus operatie in de grijze zone.

Welke orders ga je juist geven aan de militairen? "Schiet op alles met joggingbroek in witte kousen"? "Schiet op alles onder de 30 jaar"?
Het leger gaat er wat staan, wat identiteitscontroles uitvoeren. Verder is het niet capabel om schuldigen op te sporen. En zelfs al zou het zo ver komen, wat ik zwaar betwijfel, dat de ruzieschoppers een rel beginnen, het leger gaat alsnog niet weten op wie te schieten. En ofwel blijven ze staan, ofwel openen ze het vuur en nemen ze veel burgerslachtoffes mee.
Oud 7 augustus 2012, 10:54   #91
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Je 'burgerbesef' zal niet gestimuleerd worden door de overheid.
Zoiets vraagt een radicale ommekeer in mentaliteit. Ik vrees dat dat nooit zal komen.
Welja. Als de bevolking beseft dat de falende justitie niet binnen de kortste keren zal rechtkomen en dat hierover zagen niets helpt, krijgen ze wel door dat het aan hen is.
Oud 7 augustus 2012, 10:56   #92
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welja. Als de bevolking beseft dat de falende justitie niet binnen de kortste keren zal rechtkomen en dat hierover zagen niets helpt, krijgen ze wel door dat het aan hen is.
Ik vertrouw de bevolking niet zo veel.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:57   #93
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw de bevolking niet zo veel.
Vertrouw dan op jezelf. Moeilijker dan dat is het niet. Ik doe dit al heel mijn leven. Zorgt ervoor dat ik geen ontgoochelingen tegemoet ga -- ik heb zaken zelf in handen. Eventuele hulp is een aangename verrassing, maar verder is het aan mij.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 7 augustus 2012 om 10:58.
Oud 7 augustus 2012, 11:01   #94
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vertrouw dan op jezelf. Moeilijker dan dat is het niet. Ik doe dit al heel mijn leven. Zorgt ervoor dat ik geen ontgoochelingen tegemoet ga -- ik heb zaken zelf in handen. Eventuele hulp is een aangename verrassing, maar verder is het aan mij.
Voor mij is het nogal moeilijk om 'de zaken' in eigen handen te nemen. Ik ben genoodzaakt te vertouwen op mijn medemens.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 11:02   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb eigenlijk maar 1 keer zoiets meegemaakt (was in't middelbaar, toekomstige studente rechten, ging aan iedereen rondbazuinen dat ik haar met geweld wou dwingen om mij te zoenen), en de gevallen waarbij zoiets gebeurt lijken mij dan ook een minderheid. Ja, ze zijn er, ik heb dan ook eens verteld over de Zweedse politiek inzake vrouwen, waarbij men heel gemakkelijk iemand kan aanklagen voor seksuele intimidatie. En ja, er zullen vrouwen zijn die hier misbruik van maken.

Maar het doet mij zo een beetje denken aan de aandacht focussen op de mensen die misbruik maken van de ziekenkas. Ze zijn er, het is erg vervelend, maar dat het om grootschalige wetmatigheden zou gaan, zou ik niet zeggen.
Het gaat om de dubbele moraal die vele vrouwen hanteren in onze contreien: als de man haar aanspreekt, is hij een klootzak die zijn hormonen niet kan beheersen en toch alleen maar met haar naar bed wil; als hij haar niet aanspreekt, is hij een loser die haar aandacht niet waard is. Niet toevallig zijn quasi al mijn Vlaamse vrienden met buitenlandse vrouwen getrouwd: uit Centraal-Europa, uit Azië, uit Afrika, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 11:03   #96
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

En het leger? Besef je eigenlijk wat je zegt? Het is met een reden dat er politionele eenheden bestaan, ook voor oorlogstijd. En dat er zaken als de National Guard, de VV MVD en de Gendarmerie bestaan. Zelfs voor COIN is het reguliere leger niet inzetbaar. Het leger is niet gemaakt voor politionele opdrachten, hierover zijn al boekenkasten volgeschreven.
Een soldaat denkt in termen van een duidelijk gedefinieerde vijand en het uitschakelen ervan volgens de training die hij heeft gehad en de orders die hij heeft gekregen. Is het je opgevallen dat in oorlogstijd zo goed als alle incidenten met burgerslachtoffers door militairen ontstaan wanneer het onduidelijk is of de burgers nu vijandig zijn ingesteld of niet?
Dat komt omdat het een grijze zone is die een soldaat niet kan oplossen. Dat maakt guerillastrijders zo efficient, zelfs tegen een technologische overmacht zoals het Amerikaans leger.
Politie en leger verschillen fundamenteel in hun aanpak, politieagenten gaan uit van civiele politionele principes, dus operatie in de grijze zone.

Welke orders ga je juist geven aan de militairen? "Schiet op alles met joggingbroek in witte kousen"? "Schiet op alles onder de 30 jaar"?
Het leger gaat er wat staan, wat identiteitscontroles uitvoeren. Verder is het niet capabel om schuldigen op te sporen. En zelfs al zou het zo ver komen, wat ik zwaar betwijfel, dat de ruzieschoppers een rel beginnen, het leger gaat alsnog niet weten op wie te schieten. En ofwel blijven ze staan, ofwel openen ze het vuur en nemen ze veel burgerslachtoffes mee.
Leger in combinatie met samenscholingsverbod bij situaties zoals nu in Anderlecht, lijkt me anders wel een oplossing. En voor de rest dient men op die plaatsen nultolerantie opnieuw in te voeren in combinatie met snelrect en gegarandeerd uit te voeren straffen.

En dat de politie haar job niet doet is teken dat die versterkt moet worden zodat ze hun job wel kan doen, dat is niet het teken dat er een soort militiewedloop opgestart moet worden om zelf het recht in eigen handen te nemen.
Oud 7 augustus 2012, 11:04   #97
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dura lex, sed lex?

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 11:05   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad. In de VS deed men in het verleden ook al beroep op het leger met als gevolg communicatieproblemen tussen leger en politie, blunders, enzovoort. Onverantwoordelijke Calimero's moeten het leger met rust laten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 11:12   #99
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om de dubbele moraal die vele vrouwen hanteren in onze contreien: als de man haar aanspreekt, is hij een klootzak die zijn hormonen niet kan beheersen en toch alleen maar met haar naar bed wil; als hij haar niet aanspreekt, is hij een loser die haar aandacht niet waard is. Niet toevallig zijn quasi al mijn Vlaamse vrienden met buitenlandse vrouwen getrouwd: uit Centraal-Europa, uit Azië, uit Afrika, enzovoort.
Met alle respect, maar ik zou dit niet willen recupereren om die dubbele moraal aan te kaarten. Die dubbele moraal is er inderdaad, en ik kan zo een aantal vrouwen in mijn omgeving bedenken die zitten te klagen over dat ze worden aangesproken maar dit eigenlijk geweldig leuk vinden.
Of die dan op facebook door een of andere vreemde man worden toegevoegd en gaan "zeuren" over hoe vervelend hij zogezegd is, terwijl hun zelfvertrouwen keihard omhoog wordt gewerkt door diens charmegezang.

Maar hier gaat het over zaken die een veel brutaler zijn. Ik heb de gevolgen van enkele van die zaken met mijn eigen ogen gezien, en het is niet te vergelijken met een aandachtshoertje dat klaagt dat mannen naar haar decolletee staren.
De dubbele moraal van sommige vrouwen nu aanhalen is gewoon slechte timing, en als je mij vraagt, ook geen goede stijl. Voor elke vrouw die ik ken die schijn-klaagt over viezerikken kan ik eentje aanhalen die al iets serieus heeft meegemaakt.

In feite he, het zwaar onderrapporteren van seksueel misbruik en een groot deel van het trauma dat daardoor wordt veroorzaakt, komt juist van deze "nuanceringen". "Zij gaan toch zeggen dat ik het heb uitgelokt" is een universeel gegeven bij vrouwen na seksueel misbruik.
Oud 7 augustus 2012, 11:13   #100
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dura lex, sed lex?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be