Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 21:28   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

't Is hier duidelijk een heel gezellig onderonsje van de forummannen.
De vrouwen zwijgen en denken er het hunne van ...
Oud 8 augustus 2012, 21:29   #82
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat denk je er van?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:30   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang jullie maar geld op den toog leggen voor een rondje, is het mij allemaal om't even.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:32   #84
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is anders wel een vrouw die de discussie heeft gelanceerd...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:32   #85
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben niet boos, ik denk er al 22 jaar niet meer over nog eens met een vrouw samen te gaan leven. Eén keer was genoeg.
Innige deelneming , ik ben dus ook 22 jaar gescheiden en 25 jaar bezig geweest om ook van haar financiele achtergelaten fratsen van af te raken . dat is nu 2 maand geleden gelukt . maar ben intussen 53 en de 25 meest productieve jaren van mijn leven kwijt door die onverantwoorde trut .

Toch kan dat de goesting tot het rampetampen met een leuke meid niet bederven . Mijn vrouw was 30 toen we scheiden , en ik heb er nu een genomen van 30 om te herbeginnen , dus op dat valk verlies ik niet veel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:40   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Innige deelneming , ik ben dus ook 22 jaar gescheiden en 25 jaar bezig geweest om ook van haar financiele achtergelaten fratsen van af te raken . dat is nu 2 maand geleden gelukt . maar ben intussen 53 en de 25 meest productieve jaren van mijn leven kwijt door die onverantwoorde trut .

Toch kan dat de goesting tot het rampetampen met een leuke meid niet bederven . Mijn vrouw was 30 toen we scheiden , en ik heb er nu een genomen van 30 om te herbeginnen , dus op dat valk verlies ik niet veel .
Ge gaat het nog eens overdoen, alé. Niet vergeten dat ge binnen 25 jaar 78 bent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:44   #87
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

hoe kan je nu 25jaar kwijt zijn als je al 22 jaar gescheiden bent?
53 en dertig..pas maar op voor je tikker
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:51   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Munglik
Zoals gezegd, de vrouwen zwijgen.
Maar kom, voor u wil ik mijn zwijgen wel doorbreken
Ik ben gescheiden sinds 30 jaar. Ik heb daarna nog een aantal vrienden gehad voor kortere of langere tijd en op een gegeven moment was ik de mannen echt beu.
Als ik uitging, gebeurde het dat ik een gescheiden man tegenkwam die het eerst deed voorkomen dat hij een levensgenieter was bereid tot alle pleziertjes en dan na zijn tweede pint begonnen te zagen over zijn ex.
Een andere vond het bijzonder fijn dat ik nogal open stond voor van alles en nog wat, hij was getrouwd en kloeg erover dat zijn vrouw zo preuts was. Toen wilde hij mij voorstellen aan zijn vrouw zodat ik als "vrouw van de wereld" eens een gesprekje met haar kon hebben. (Ooit zoiets gehoord!)
Enkelen wilden eigenlijk profiteren.
Verder heb ik zelf ook wel een beetje geprofiteerd. Maar echt niet veel.
Maar ik ben er niet in geslaagd een evenwichtige man te vinden, ik weet dat er vrouwen zijn die meer geluk hebben. Ik heb een vriendin die na 20 jaar alleen te zijn na haar echtscheiding, een goede man heeft gevonden en heel tevreden met hem samenleeft.
Het schijnt dus dat er goede mannen bestaan.
Ik heb ze niet gevonden.
Maar, eigenlijk gaat het hier over "boze" mannen (sorry Perzië, ik heb uw beginpost maar gedeeltelijk gelezen) en ja, ik vind dat veel mannen van de jongere generatie dikwijls gefrustreerd overkomen. Echter, ook vrouwen zijn niet tevreden meer.
Allemaal zijn ze volgens mij het slachtoffer van een kunstmatige wereld die de media (in de meest brede zin, journalistiek, TV, reclame, film, internet, noem maar op) hen voorspiegelt en die zij nooit kunnen bereiken. Er zijn mensen die er zich niet bij kunnen neerleggen dat zij niet ook die mooie, kunstmatige wereld kunnen bezitten. Ik denk dat dat één van de belangrijkste taken voor de toekomst is : mensen weer leren leven met alledaagse dingen.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 augustus 2012 om 21:52.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 21:53   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zolang jullie maar geld op den toog leggen voor een rondje, is het mij allemaal om't even.
Niet afgeven, hé
Oud 8 augustus 2012, 21:53   #90
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is anders wel een vrouw die de discussie heeft gelanceerd...
Ja en daarna hebben we haar niet veel meer gehoord...
Oud 8 augustus 2012, 22:04   #91
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het.

Ik ken meer eeuwige bachelors als koppels.

Achja, hoeven we niet veel geld opzij te zetten voor huwelijkscadeaus en babyborrels

Maar back to the point: vroeger was het veel simpeler allemaal. Als ge iemand leuk vond kon ge dat gewoon zeggen en even later was het in kannen en kruiken als ge allebeide van goeie komaf waart.

Nu durft men dat al niet meer, schrik om afgewezen te worden.
Er zijn er veel die nog durven zeggen dat ze de ander leuk vinden hoor, maar een relatie in stand houden is blijkbaar een andere zaak.

Ik ken veel single's uit "stukgelopen" relaties: die op een bepaald moment gewoon geen zin meer hadden om er nóg of méér moeite voor te doen.

Het is probleem is dan natuurlijk dat je met een zekere bagage zit, en andere potentiële partners ook en niet meteen uit de lucht komen vallen voor een nieuwe relatie.
Soms hebben de bachelors het voor zichzelf verpest dat ze lang single blijven.

Ik heb mijn partner op relatief jonge leeftijd (begin 20'er) aan de hogeschool leren kennen, wat goed/beter is dan iemand in een bar op te pikken denk ik. Zelfs dan waren er in het begin minstens voor zo'n 1,5 jaar veel plooien glad te strijken en ik heb het zelfs een keer of twee uit gemaakt. Maar uiteindelijk zijn we daar gelukkig overheen geraakt en dichter naar elkaar gegroeid. Nu kennen we elkaar zo goed dat er van ruzies amper sprake is.

Laatst gewijzigd door perzie : 8 augustus 2012 om 22:06.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:06   #92
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht

Ervan uitgaan dat die mensen niet echt gelukkig kunnen zijn omdat ze niet voor Huisje, vrouwtje, kindje gaan, lijkt me nu ook niet correct.
Maar zelf wel met een vrouwtje gesettled zijn, hé;
Oud 8 augustus 2012, 22:07   #93
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
In een relatie:

Een gever en een nemer = een nuloperatie in het nadeel van de gever.

Twee nemers = is van korte duur tenzij ze stikken in het geld.

'Twee gevers' heeft het meeste kans op succes voor beide partijen.

En meer heb ik hierover niet te zeggen.
Dat vind ik nu eens mooi gezegd.
Oud 8 augustus 2012, 22:08   #94
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Zelfs dan waren er in het begin minstens voor zo'n 1,5 jaar veel plooien glad te strijken en ik heb het zelfs een keer of twee uit gemaakt. Maar uiteindelijk zijn we daar gelukkig overheen geraakt en dichter naar elkaar gegroeid.
Ge zijt dus eigenlijk van miserie bij elkaar gebleven.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:16   #95
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nee, het besef dat je eigenlijk niks beters kan krijgen dan wat je had
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:21   #96
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, eigenlijk gaat het hier over "boze" mannen (sorry Perzië, ik heb uw beginpost maar gedeeltelijk gelezen) en ja, ik vind dat veel mannen van de jongere generatie dikwijls gefrustreerd overkomen. Echter, ook vrouwen zijn niet tevreden meer.
Allemaal zijn ze volgens mij het slachtoffer van een kunstmatige wereld die de media (in de meest brede zin, journalistiek, TV, reclame, film, internet, noem maar op) hen voorspiegelt en die zij nooit kunnen bereiken. Er zijn mensen die er zich niet bij kunnen neerleggen dat zij niet ook die mooie, kunstmatige wereld kunnen bezitten. Ik denk dat dat één van de belangrijkste taken voor de toekomst is : mensen weer leren leven met alledaagse dingen.
Volledig mee eens. En eigenlijk hun leven en de mensen die zich daarin bevinden accepteren ipv steeds het leven van "de boekskes" te willen nabootsen.

Laatst gewijzigd door perzie : 8 augustus 2012 om 22:25.
Oud 8 augustus 2012, 22:24   #97
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een relatie is heus niet enkel rozengeur en maneschijn. Pas op, ze kan heel leuk zijn en voldoening geven maar vergt soms uiteraard wat inspanningen of opofferingen (van beide partners).

Laatst gewijzigd door perzie : 8 augustus 2012 om 22:25.
Oud 8 augustus 2012, 22:26   #98
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Nee, het besef dat je eigenlijk niks beters kan krijgen dan wat je had
Waarom zo negatief? Persoonlijk vind ik voor mezelf dat ik het beste heb gekregen, meer dan dat ik had druven dromen.
Oud 8 augustus 2012, 23:01   #99
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hier in de kleine grote stad meisjes rondlopen die zo gewend zijn altijd hun zin te krijgen van papa en mama, dat je je als jongen alleen maar in het ongeluk zult storten als je door een tragisch lot de speelbal van je hormonen wordt.

Op alles en iedereen hebben ze commentaar. Ze zijn obsessief in de weer met wat je moet dragen en hebben. Een vriendje is een statussymbool: een beetje 'vuil' om de ouders op stang te jagen, om zichzelf een 'spannend' imago aan te meten, maar tegelijk iemand die met seks kan omgekocht worden om zich naar hun grillen te plooien. Hun enige manier van 'dank u' zeggen is: 'vanavond m�*g je'.

Wanneer die jongens de adolescentie zijn ontgroeid, hebben die er inderdaad genoeg van: moe van de emotionele chantages, de ondankbaarheid, de kleinerende opmerkingen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 23:08   #100
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Veel mannen zijn gewoon onzekere kloten die proberen te beantwoorden aan een TV-personage, en vergeten dat ze eerst zichzelf moeten aanvaarden eer ze door iemand anders aanvaard kunnen worden.

Geldt ook voor vrouwen, trouwens. Mannen en vrouwen: allebei even nep in "hun identiteit". Een zelfaangemaakte "eigenheid", gebaseerd op werk, een bril met grote kader, een subcultuur of andere carnavalspraktijken. Het is nep. Kan ook niet anders als uw leven uit niets anders bestaat dan werk en entertainment.

Niets is zwart-wit natuurlijk. Er lopen verdomd veel interessante mensen rond. Bij de mannen en bij de vrouwen. Meestal zijn die terug te vinden onder de types die zichzelf al eens een paar keer zijn tegen gekomen.

Wanneer ge samen gevochten hebt, en dus weet wat ge aan elkaar hebt, dan kan er bij mij veel. Maar als het puur moet afhangen van "symbolische uitdrukkingen en van subjectieve indrukken", dan kan de vrouw in kwestie het beter meteen afbollen.

Anders gezegd: de meeste vrouwen vind ik gewoon oersaai en lege eierdoppen. Ze hebben niks te vertellen, behalve wat er laatst weer in één of ander onnozel programma is gezegd. Ze geraken niet verder dan de gemeenplaatsen, en dat is gewoon oersaai. Ongetwijfeld vindt menige vrouw dat ook van veel mannen.
Je bent een verbitterd persoon lijkt me. Ik begrijp nu beter dat je troost zoekt in de alcohol.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be