![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() U bent écht wel een cynicus! ![]()
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Let's agree that we disagree ![]()
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als er geen brobleem is met vreemdelingen waarom wordt er dan overgepraat.? Als er er een probleem is wordt dit opgelost,tot nu toe is er nog geen oplossing dus er zijn peroblemen met vreemdelingen
![]()
![]() |
#87 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben het daarover in grote lijnen met u eens hoor, ik ontken ook nergens dat er problemen zijn. Ik vind echter dat de VB alternatieven niet de goeie zijn en ik zal dus nooit op hen stemmen, zelfs niet uit protest. Dan zal ik nog eerder blanco stemmen. Tot nu toe, zoals ik al zei, zijn er echter nog altijd individuen te vinden die mijn persoonlijke voorkeurstem krijgen. En dat is helemaal niet partijgebonden. Ik zeg ook niet dat alle blokstemmers racisten zijn, als u voorgaande posts gelezen hebt dan hebt u ook gelezen dat Luc Broes actief is bij de partij dus geen "modale" blokstemmer. Mijn discussie was dus echt puur met hem aangaande onze persoonlijke standpunten. U hoeft dus helemaal niet 'persoonlijk' te worden. Ik zeg ook niet dat ik alle antwoorden en wijsheden in pacht heb maar ik ben dan ook niet politiek actief binnen een partij, in tegenstelling tot dhr Broes. Dus ik mag hém wel van antwoord dienen wat het VB als partij aangaat. En tot nu toe is onze discussie, soms wat bitsig maar dat hoort er nu eenmaal bij, verder best goed en aanvaardbaar respectvol, verlopen. Deze discussie gaat dus niet over de andere partijen maar over de "oplossingen" van het vlaams blok die voor mij niet kunnen, dus ik stem niet voor hen. Ik ben ervan overtuigd dat dhr Broes het niet met mij eens is maar wél mijn visie respecteert. Ik verdenk hem ervan dat hij evenveel plezier beleeft eigenlijk, aan onze 'gedachtenwisselingen', als ik ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de visie inhoudt dat de andere een doortrapte crimineel is met niets dan slechte bedoelingen, dat het nooit de eerlijke bedoeling is om te begrijpen wat de andere denkt, dat er maar één juiste benadering is nl dat die crimineel enkel maar moet ontmaskerd worden dan heb ik voor die visie helemaal geen respect, dan heb ik enkel maar een diep medelijden met de blinde haat en het fanatisme van het eigen grote gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De link naar het originele rapport vindt u enkele blz terug. Thread kort samengevat : rapport wordt verdraaid neergepend en wordt op enthousiasme onthaald door rechts met een "zie je wel" rapport wordt daarom volledig getoond en blijkt dat het rapport dat helemaal niet zo stelt rapport wordt dan plots als niet wetenschappelijk beschouwd door rechts ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Wat betreft: "pertinente onwil tot integratie ".
Als Marokkanen naar Antwerpen komen gaan ze bij voorkeur in Borgerhout wonen omdat ze, zoals bijna iedereen op deze aardbol, zich beter en veiliger voelen tussen soortgenoten. En die behoefte is natuurlijk veel groter dan een eventuele wil tot integratie. Wij kunnen daar niet echt over verbaasd zijn. Maar anderen moeten ook niet verbaasd zijn als Vlamingen ook meer thuis zijn onder soortgenoten. Integratie wordt zeer moeilijk als op korte tijd veel immigranten van eenzelfde groep toegelaten worden en aan hun lot overgelaten. Ons regime is daar lelijk tekortgeschoten en de eerste schuldige en moet zeker geen anderen met de vinger wijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Als het juist is dat allochtonen jongeren vooral problemen hebben omdat ze: " last hebben van racisme, te weinig onderwijsondersteuning krijgen enz" waarom slagen de meisjes wèl meestal in het onderwijs en ondervinden ook later weinig problemen?
Is er een andere uitleg dan de familiale opvoeding en de cultuur van de jongens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als de wereld sowieso door vrouwen werd geregeerd zouden er al heel wat oorlogen minder (geweest) zijn. Vrouwen hechten ook veel minder belang aan status en territorium. Vrouwen zijn nu eenmaal eerder geneigd tot dialoog en compromis en gaan er daardoor ook beter mee om. (dat zou ook een biologische oorzaak hebben, vrouwen willen hun kinderen beschermen en kijken daardoor anders tegen dingen aan dan mannen die eerder een veroveringsdrang hebben) Een groepje meisjes van allochtone afkomst is ook minder bedreigend en provocerend dan een groepje jongens (ook al doen ze beide niets dan gewoon rondhangen) Zij zullen minder snel een reactie van agressie "uitlokken" (al dan niet passief, gewoon door er te zijn). Racisme daarom waarschijnlijk minder, discriminatie kennen ze allemaal. Wat het onderwijs betreft : zie hoe in de derde wereld dat project van banken met leningen aan vrouwen, werken en hoe dat rendeert. (gewoon doordat vrouwen anders in mekaar steken, zie bovenstaande biologische verschil) Ook weten de allochtone meisjes dat als ze niet willen gedwongen worden tot huwen, als ze onafhankelijk willen worden/zijn/blijven, ze dan een diploma nodig hebben. Hun motivatie is inderdaad daar wel sterker dan die van de jongens. Meisjes zijn dan ook altijd ietsjes sneller in die dingen dan jongens. Er hangt veel meer van af, de jongens hebben ook meer het gevoel dat het toch niets uithaalt, er is toch geen toekomst. En zoals alle jongens, autochtoon zowel als allochtoon, jongen blijven langer hangen in de "spielerei" dan meisjes (meisjes zijn iets sneller volwassen en zelfstandiger) en dan is het voor die kerels, zonder de nodige steun en aansporing, soms al te laat. Het is niet puur te wijten aan opvoeding en cultuur van de mannelijke bevolking - daar zijn onlangs nog heel goede documentaires over geweest op TV. De grootste oorzaak van vele verschillen zit 'm in de testosteron. of je nu blank of zwart bent... dat is iets dat mannen gemeen hebben hee. Zonder mannenhater te zijn, zonder feministe te zijn, dat is gewoon biologisch vastgesteld. Bij een incident zullen mannen er eerder op slaan, vrouwen zullen sneller vragen : waarom zegt of doet u dat. met alle gevolgen van dien op vele vlakken, en zo escaleert de boel. Ik weet dat dit redelijk simplistisch is voorgesteld maar dat is in a nutshell 'volgens mij' na wat ik er al over gelezen en gezien heb in documentaires, een mogelijk antwoord op die vraag.
![]() |
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Toevallig woon ik wél in Borgerhout, en wat je daar zegt van 'thuis zijn onder soortgenoten' en veiligheid is bijzonder veralgemenend en kortzichtig voor mijn district. Mag ik even aandacht voor enkele van mijn ervaringen? Ten eerste ben ik verhuisd van een nagenoeg volledig 'blanke' straat in Merksem naar een straat met meer dan 50% allochtonen in Borgerhout. Voel ik mij hier nu minder veilig dan onder mijn blanke 'soortgenoten' zoals je het fijntjes uitdrukt? Nee, het is hier aangenaam wonen - Borgerhout is niet (langer) de verloederde gemeente van enkele jaren geleden, projecten als de Roma en tal van buurtwerkingen zorgen voor heel wat positieve 'vibes'. Ten tweede klitten de Marokkanen absoluut niet zo hard samen als jij het graag voorstelt: een beperkte groep jongeren is trouw en radicaal volgeling van de AEL, maar veruit de meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap vindt hem een lastpost die alle vreemdelingen in een slecht daglicht stelt en hun inspanningen om te integreren overschaduwt. Conclusie: ik voel mij meer soortgenoot met de Marokkanen in mijn straat dan met zwartkijkers als jij. Iemands huidskleur is niet allesbepalend.
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben blij het nog eens van een ander te horen ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Dronyon
@ Oriana Da's toch schitterend nieuws over Borgerhout ? Belangrijk is dat de overheid systematisch begint te investeren in probleemwijken, de publieke dienstverlening op peil houdt en private investeringen (bvb. renovatie) aanmoedigt om zo de vorming van "allochtonenghetto's " af te remmen. Dat is ook belangrijk om andere publieke voorzieningen kwalitatief op peil te houden, want ik moet er geen tekeningske bij maken wat er gebeurt wanneer het plaatselijke schooltje overrompeld wordt door allochtone leerlingen... dat wordt dan al gauw een "probleemschooltje" (alle autochtone leerlingetjes zitten elders, hoewel het schooltje om de hoek ligt). De bredere problematiek heeft vooral te maken met het feit dat we wars van elke vorm van rascisme of vooroordeel een aantal fundamentele afspraken en verantwoordelijkheden in onze samenleving moeten afdwingen. Het zijn vaak kleine dingetjes hoor, maar we mogen daar niet laks in zijn en e.e.a. onder de mat vegen in naam van de multiculturele "correctheid". Aan geen enkele zijde van deze "big divide" mag er plaats zijn voor defaitisme: allochtonen kunnen zich perfect integreren en anderzijds zijn Vlamingen lang niet de navelstaarders waarvoor ze vaak worden aanzien. Het komt er enkel op aan een duidelijk, fair en logisch beleid te ontwikkelen en dat ook consequent (en hard waar nodig) te implementeren.
![]() |
#100 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals vaak verwoordt u het net iets beter ![]()
![]() |