![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() btw scorpio je verdedig FR hier eens
![]() http://avherald.com/h?comment=45363621&opt=0 Citaat:
ze hadden minstens via freq. ATC en de AA crew mogen verwittigen Met deze schade vlogen ze zonder het te weten de atlantische oceaan over... ![]() Laatst gewijzigd door Doa : 11 september 2012 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede: dit is wel degelijk een voorval waar de crew serieuze fouten gemaakt heeft (is me niet helemaal duidelijk of het nu de cabin crew of de fight crew is die hier het zwaarst in de fout gaat), en dit kan gewoon niet. Ik vind zelfs dat de luchtvaartautoriteiten in deze wel bijzonder mak reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() De EU heeft Spanje erop gewezen dat ze de licentie van Ryanair niet kunnen intrekken. Dat kan enkel Ierland, waar RA ingeschreven is.
Als Spanje klachten heeft, moet ze passeren lans de commissie voor luchtvaartveiligheid van de EU in Brussel |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Weer een noodlanding vandaag (motor) in Spanje
Spanje heeft aan Ierland gevraagd, maatregelen te treffen Laatst gewijzigd door eno2 : 16 september 2012 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() En nog eentje, laatste minuut:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles terug uit en ingepakt en een hoop terug meegegeven naar huis in Charleroi. (evenwel zonder overgewicht! - blijkbaar een fout bij het verwerken van de online reservatie) Laatst gewijzigd door eno2 : 16 september 2012 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De bagagevoorwaarden zijn nochtans zo klaar als pompwater -als men ze eerst grondig leest-. Ik ken het nu van buiten na 1 maal H/T vliegen: - handbagage tot 10 kg/persoon -zonder bijbetaling- wel in handkoffer met bepaalde max afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm die duidelijk op alle formulieren staan zelfs op de verplichte zelf af te drukken check-in boordkaart. We hadden zo maar één handkoffer, quasi volgepakt kwamen we aan 8 kg. - dan de normale bagage -zonder afmetingbeperking- op te geven aan de balie, daar moet men voor bijbetalen naargelang gewicht, voor alle zekerheid namen we 2 kleine koffers tot 15 kg, bij te betalen volgens tarief; voor tot 20 kg betaald men serieus meer (per persoon per vlucht) Ook die 2 kleine koffers redelijk volgepakt (voor 1 week) we kwamen aan 2 x 11 kg (thuis wegen op de weegschaal), we namen zelfs 2 eigene hoofdkussens mee. In ´t totaal dus nipte 30 kg, maar men kan dan nog iets kopen in ´t buitenland. Dus we hadden nog 2 + 4 + 4 = 10 kg plaats/gewicht over moesten we souvenirs of allerhande inkopens duty free of in ´t vakantieland doen. Als we een 2e handkoffer kochten in duty free ofzo hadden we nog 10 kg meer plaats maakt 20 kg... zonder bij te betalen op de terugreis. Als we wat zuiniger waren met klederen enzo mee te nemen (~ 1/4 gewicht daarvan hebben we niet gebruikt) heeft men genoeg aan 2 handbagages per persoon tot 10 kg en één koffer van 15 kg voor beide = 35 kg of enkel die koffer bij te betalen. Mss komt men zelfs toe met 2 handbagages of tot 2x10 kg (warme landen), niets bij te betalen. Maar dat is voor volgende keer. ![]() http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoo...ns-tableoffees http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#article8 bagage
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2012 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De regels die gelden in de luchtvaart zijn streng. EASA onderzoekt elke scheet die er met een vliegtuig gebeurt, en voor op de minste overtreding volgt een vliegverbod.
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan verder bevestiigen dat Berekenen hoeveel brandstof je nodig hebt een standaard onderdeel is van elke vlucht planning. Ik heb dat genoeg gezien met de private piloten waar ik al mee gevlogen heb. Je maakt eerst je vluchtplan, en pas dan ga je tanken.
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Als er sprake was van "een spelleke" zoals jij denkt dan vielen er elk jaar een paar uit de lucht...
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() technisch onhaalbaar tenzij het vliegtuig verder leeg is. max landing weight ligt een stuk lager dan max takeoff weight
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de kantjes eraf lopen. Je kan vermoeden dat ze dat op andere gebieden (nazicht, veiligheid) ook doen. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Het punt is dat maar 5 minuten marge tanken een resem neergestorte vliegtuigen zou moeten opleveren, niet slechts een resem noodlandingen. Jij beweert dat Ryanair maar 5 minuten vliegmarge tankt. Dat we geen resem neergestorte vliegtuigen zien bewijst dat ze dat niet doen.
(Ik heb overigens ook al eens een noodlanding meegemaakt. Mijn leven was echter op geen enkel moment in gevaar...) Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Klopt inderdaad. Had ik even vergeten. Vandaar dat een vliegtuig dat met volle tanks onverwacht moet landen eerst dus nog brandstof dumpt?
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() een A330-300 vb heeft een max takeoff weight van 235 ton en een max landing weight van 185 ton. er kan zo'n kleine 98 ton brandstof in de tanks en vleugels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |