Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2012, 00:23   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Vergeet de multicul.
2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 00:42   #82
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad, zie ook mijn bovenstaande post, vele zaken zijn in dat gebied ontstaan.

The Phoenicians; explorers, traders and inventors of the alphabet, were a Semitic people who arose to greatness from the coastal region of the eastern Mediterranean. They colonized the rim of the Mediterranean, particularly the North African section. They were finally subdued by the Romans but not without vigorous resistance that at one time threatened the city of Rome itself.

De belangrijkste Westerse tradities hebben hun wortel in dezelfde relatie tussen de innerlijke wereld (het bewustzijn) en de uiterlijke realiteit."

En bepalen dus eigenlijk via deze het geobserveerde wereldbeeld.
Wel, afgaande op wat Kasumi postte..: "And television, the Jewish industry par excellence, with its shallow values, grotesque materialism, celebration of violence, utter superficiality, anti-intellectualism, and sexploitation..." ... kan dit niet anders de bedoeling hebben, dan elk concept van een hogere morele waarde terug te brengen tot een primitieve impuls, ver weg van enige geestelijke bevrijding.
En wie de media in handen heeft, die heeft ook de macht (van de doctrine) in handen....

Maximaliseer de invloed op de kneedbare geest en je krijgt een volgzaam slavenvolk.
Dat begint al in het onderwijs, waar kinderen de materialistisch-deterministische visie ingelepeld krijgen en een vak 'zelfkennis' zwaar ontberen, waardoor later de perfecte consument/werknemer ontstaat, plooibaar en uitzuigbaar, evenwel blind en onwetend over zijn diepere natuur, waardoor onzekerheid, angst en lijden tot zijn lot verworden.

Elimineer ook via datzelfde onderwijs- en mediakanalen de belangrijkste Westerse tradities en waarden of degradeer ze tot een soort van afkeurenswaardig nationalisme of oubollig bijgeloof en de cirkel is rond, in hoofdzaak dank zij het cultuurrelativistisch discours van de laatste decennia, dat door vernoemde kanalen in de stroming van alle maatschappelijke geledingen kon gegoten worden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 00:46   #83
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad, weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn.
Nu toch weeral een paar meer.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 01:46   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nu toch weeral een paar meer.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 01:50   #85
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Parcifal is een eurofiel en zeker geen ''jood''. Een aanhanger van het meest gore zwijn ooit van de Belgische politiek, Guy Verhofstadt...
Dank je voor de info, maar ik vraag me dan af waarom hij in sommige draden toch echt de vazal van Dixie uithangt. Het is meer dan 2 handen op dezelfde buik hoor. Is dat konijn overigens nu plots een zwijn. Mij goed hoor. Ik veracht hem nog meer dan jij hem veracht.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 20 augustus 2012 om 01:53.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 01:56   #86
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dank je voor de info, maar ik vraag me dan af waarom hij in sommige draden toch echt de vazal van Dixie uithangt. Het is meer dan 2 handen op dezelfde buik hoor. Is dat konijn overigens nu plots een zwijn. Mij goed hoor. Ik veracht hem nog meer dan jij hem veracht.
Nooit gemerkt eigenlijk, en dat is vreemd, want Dixie is een baviaan, en parcifal toch wel een geschoold en intelligent iemand.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 02:01   #87
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Geen respect voor pakweg Einstein?
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 09:14   #88
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Even toch ook een evidentie aanhalen: de Europese joden die al volop in de bankwereld en wetenschappelijke wereld actief waren, zijn massaal Duitsland en andere contreien ontvlucht toen de nazis aan de macht kwamen.

Ze trokken naar Amerika, en zetten daar hun kunde voort, hun netwerk en motivatie versterkt door de terreur die ze in het oude Europa ondergingen.

Zo' massale exodus en traumatische ervaring heeft hun dominantie in de VS geconsolideerd.

De Amerikaanse overwinning in WWII in combinatie met het feit dat Amerika de enige naoorlogse industriële supermacht was, gaf de Joden een ongekende macht.

Wie de geldstroom in een economische supermacht als de VS beheert, beheert eigenlijk de wereld.

Allemaal te danken aan Adolf Hitler. Smeerlap.

I want my Jews back.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 09:16   #89
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Even toch ook een evidentie aanhalen: de Europese joden die al volop in de bankwereld en wetenschappelijke wereld actief waren, zijn massaal Duitsland en andere contreien ontvlucht toen de nazis aan de macht kwamen.

Ze trokken naar Amerika, en zetten daar hun kunde voort, hun netwerk en motivatie versterkt door de terreur die ze in het oude Europa ondergingen.

Zo' massale exodus en traumatische ervaring heeft hun dominantie in de VS geconsolideerd.

De Amerikaanse overwinning in WWII in combinatie met het feit dat Amerika de enige naoorlogse industriële supermacht was, gaf de Joden een ongekende macht.

Wie de geldstroom in een economische supermacht als de VS beheert, beheert eigenlijk de wereld.

I want my Jews back.
Jij had liever dat de wereld naar de knoppen werd geholpen vanuit Europa?
Oud 20 augustus 2012, 09:22   #90
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Jij had liever dat de wereld naar de knoppen werd geholpen vanuit Europa?
Nee, ik denk dat de Joden zich niet zo willen inlaten met politiek. Van zodra Israël beschermd is, willen ze wellicht enkel geld verdienen en handel drijven.

Vandaar dat de echte militaire macht in de VS niet wordt gecontroleerd door Joden. Enkel de financiële, de intellectuele en de culturele.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 11:11   #91
C uit W

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk dat de Joden zich niet zo willen inlaten met politiek. Van zodra Israël beschermd is, willen ze wellicht enkel geld verdienen en handel drijven.

Vandaar dat de echte militaire macht in de VS niet wordt gecontroleerd door Joden. Enkel de financiële, de intellectuele en de culturele.
Hier zit je toch een paar tegenstrijdigheden te verkondigen. De financiële, intellectuele en culturele wereld bepalen net de politieke.
Het internationaal financieel kapitalistisch stelsel is op maat gemaakt voor de internationale financiële kapitalisten.
Oud 20 augustus 2012, 11:23   #92
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dankzij lobby werk gaan eer miljarden dollars per jaar ter militaire steun naar Israel. de prioriteit van zionisten (en hiermee bedoel ik dus niet elke jood) is en blijft israel, niet amerika.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 11:57   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

I want my Jews back.
In vergelijking met wat de Joden in Europa als discriminaties hebben moeten ondergaan was Amerika een paradijs. Ik beweer hier niet dat er in de USA geen antisemieten bestaan. Verre van. Maar, toen de Amerikaanse grondwet eind 18e eeuw werd geschreven, was de daarin expliciet opgenomen vrijheid van religie een echte mijlpaal.
De voorbije week ben ik in Berlijn geweest. In de bookshop van het Jüdisches Museum heb ik er een zeer interessant Engelstalig werk op de kop getikt. Het is van Amos Elon: The Pity of it All. Het is een reeks essays over de Duitse Joden tijdens de periode 1743 tot 1933. Het is werkelijk schokkend om lezen hoezeer de Joden er reeds in de 18e eeuw niet alleen zwaar werden gediscrimineerd, maar bovendien ook op een brutale wijze financieel werden uitgebuit. De Nazi's hadden precedenten genoeg.
Oud 20 augustus 2012, 12:07   #94
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In vergelijking met wat de Joden in Europa als discriminaties hebben moeten ondergaan was Amerika een paradijs. Ik beweer hier niet dat er in de USA geen antisemieten bestaan. Verre van. Maar, toen de Amerikaanse grondwet eind 18e eeuw werd geschreven, was de daarin expliciet opgenomen vrijheid van religie een echte mijlpaal.
De voorbije week ben ik in Berlijn geweest. In de bookshop van het Jüdisches Museum heb ik er een zeer interessant Engelstalig werk op de kop getikt. Het is van Amos Elon: The Pity of it All. Het is een reeks essays over de Duitse Joden tijdens de periode 1743 tot 1933. Het is werkelijk schokkend om lezen hoezeer de Joden er reeds in de 18e eeuw niet alleen zwaar werden gediscrimineerd, maar bovendien ook op een brutale wijze financieel werden uitgebuit. De Nazi's hadden precedenten genoeg.
De Amerikanen zijn pas in het 2e helft van de 20e eeuw pro joods geworden. Daarvoor waren ze even anti als je maar kan inbeelden. Denk maar aan General Orders No. 11, of het beperking op het aantal joden die aan de universiteiten mochten studeren.
Oud 20 augustus 2012, 12:17   #95
Восход-1
Banneling

Standaard

De Joden betekenden een wetenschappelijke slagkracht: het was de weigering van Hitler om aan "Joodse wetenschappen" te doen die ervoor zorgde dat zijn kernwapenprogramma nooit van de grond kwam.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 12:21   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De Amerikanen zijn pas in het 2e helft van de 20e eeuw pro joods geworden. Daarvoor waren ze even anti als je maar kan inbeelden. Denk maar aan General Orders No. 11, of het beperking op het aantal joden die aan de universiteiten mochten studeren.
Nogmaals, ik sluit het bestaan van discriminatoire houdingen zeker niet uit. Die zijn er in de USA trouwens ook tegenover andere groepen geweest. Zo bv. werden in bepaalde regio's Ieren en Katholieken misprijzend behandeld en zelfs weggejaagd. Om over de zwarte bevolking maar te zwijgen ...
Toch is reeds zeer vroeg in de USA door de overheid principieel een zeer tolerante houding aangenomen. Niet alleen in de grondwet maar ook in de praktische houding van de meeste politici. Zeer gekend is een brief die president George Washington in 1790 stuurde naar de Joodse gemeenschap van Newport, Rhode Island. Een veel geciteerde passage uit die brief:

May the Children of the Stock of Abraham, who dwell in this land, continue to merit and enjoy the good will of the other Inhabitants; while every one shall sit under his own vine and fig tree, and there shall be none to make him afraid.
Oud 20 augustus 2012, 12:41   #97
C uit W

Standaard

Washinton zei ook in een andere brief: They (bankiers/joden) work more effectively against us, than the enemy's armies. They are a hundred times more dangerous to our liberties and the great cause we are engaged in... It is much to be lamented that each state, long ago, has not hunted them down as pest to society and the greatest enemies we have to the happiness of America."

Nu, een politieker past z'n retoriek aan volgens z'n publiek vrees ik.
Oud 20 augustus 2012, 20:18   #98
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd veel respect gehad voor mijn Joodse medemensen. Een moedig, verspreid volk, ten onrechte door de eeuwen heen van zowat alles beschuldigd en desondanks behoren ze tot de financiële, culturele en intellectuele wereldelite.

De diaspora kreeg hen niet klein, en de holocaust bleek uiteindelijk het tegenovergestelde resultaat te hebben: het maakte van de Joden - en bij uitbreiding Israël - een macht om rekening mee te houden.

Respect voor dat alles. Hun geheim ? Geen idee eigenlijk, maar hard werken en veel studeren maakt er deel van uit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:21   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Schrik om dat bewijs aan.Kasumi te vragen ? Ik maak niet.moe met u.
en nu in het Nederlands aub
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:24   #100
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Veel Joden zijn slim en harde werkers. Dat uit zich in financieel, wetenschappelijk en cultureel succes.

Respect daarvoor.
en dit in tegenstelling tot de Jodenhaters hier
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be