Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 12:32   #81
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Ik ben geneigd Louis Tobback te citeren: "Voor mij is dat (het VB) een dagdagelijkse autoritair gestructureerde dictatoriale partij. Daar is geen enkele twijfel aan. Als zij vanuit Antwerpen bevelen dat hun gemeenteraadsleden overal in het land zullen lachen, dan lachen die. Daar kan ik ervaringen over vertellen"
louis "de tgv komt hier enkel over mijn lijk" tobback?
Nee, het is diene van de uitspraak over asielzoekers die als meeuwen op een stort afkomen of zoiets.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 12:33   #82
Seba
Europees Commissaris

Standaard

even wat gemiddelde Blok-reacties van na de feiten opvissen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Toch opvallend dat net nu drie asielzoekers werden in elkaar geslagen door 'gemaskerde mannen' die volgens de asielzoekers goed Nederlands konden praten. Ik vraag mij af hoe zij dat kunnen beoordelen, maar soit...de meeste "jongeren" spreken ook perfect Nederlands.
Ik vraag mij echter ook af of het geen geënsceneerde daad is van links om rechts te stigmatiseren. Om de "lat gelijk te leggen" na de recente aanvallen op de Joden door Marokkanen, omdat ze merken dat er nu wel gereageerd wordt door de overheid.

Ik ben dus heel benieuwd wat er uit de bus gaat komen!
De eerste versie was dat het ging om een Serviër, een Israëli en een Rus.
Nadien werd deze versie gewijzigd en zou het gaan om moslims.
Meer nog! De 'gemaskerde' mannen, zouden eerst gevraagd hebben aan de asielzoekers of ze moslim zijn en dan, of ze van plan waren om hier te werken???
En bij een bevestigend antwoord hebben ze die asielzoekers in elkaar geslagen??? No way!

Nee, dat is geen 'rechtse' reactie.
En gemaskerde aanvallers? Nog nooit gezien aan rechtse kant...dat is de methode van links, zoals de antiglobalistische relschoppers of het krakersmilieu, linkse pro Palestijnse organisaties e.d.

De achterliggende bedoeling is wel duidelijk! Ze hadden niet verwacht dat de aanvallen op Joden zoveel herrie zou meebrengen en nu kunnen ze natuurlijk zeggen: "Zie je wel? De moslims worden ook aangevallen door gewapende mannen met ijzeren staven en messen."
Want dat werd er volgens de laatste nieuwsberichten ook al aan toegevoegd - ijzeren staven en messen -

Vinden jullie dit geloofwaardig? Ik niet. Ik vind het een beetje té doozichtig. Dit is opgezet spel!
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 12:34   #83
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ja,Mitgard, het is de schuld van die asielzoekers! En omdat er daar een paar in een conflict betrokken geraken met een paar lokale jeugdige heethoofden worden dan maar repressailles genomen tegen de hele hoop. Waarbij vooral de moslims geviseerd worden. Zuivere hate crime noemen ze dat. En neen, het VB is niet rechtstreeks verantwoordelijk voor deze daad, maar het is dat wel voor het klimaat van racisme dat werd geschapen, waardoor dergelijke excessen mogelijk worden..
Oud 9 juli 2004, 12:35   #84
Seba
Europees Commissaris

Standaard

bruut geweld schreef:
bron : vrt nieuws ..

Drie mannen vielen asielcentrum binnen

Drie gemaskerde en gewapende mannen
hebben zaterdagnacht een overval
gepleegd op het asielcentrum in Ranst,
in de provincie Antwerpen.

Eén asielzoeker raakte zwaargewond. Hij
ligt in het ziekenhuis. Twee bewoners
zijn lichtgewond. Volgens het parket
van Antwerpen hadden de daders
racistische motieven.

De drie drongen binnen in verschillende

kamers in het asielcentrum en sloegen
drie asielzoekers, een Israëlier, een
Rus en een Serviër. Ze vroegen hen of
ze moslim waren en riepen hen toe dat
ze naar hun land moesten terugkeren.
Van de daders is geen spoor.

idd, geënsceneerd .... Die kerel was zo overtuigd dat hij er zover in ging dat hij zich zwaar liet verwonden
perfecte vickylogica, die NU REEDS geen argumentjes meer heeft !

OCHARME !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Hyoens
bron : vrt-nieuws! Jij ben ook de plezantse thuis zeker?
Oud 9 juli 2004, 12:36   #85
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

vraag dat aan de mensen die in de buurt wonen! (maar zeg hun vooral niet dat jij een multilullers bent, ze zouden wel eens de hond loslaten!) 8)
vreemd, u geeft die mensen wel gelijk, maar anderzijds kan u zelf geen enkjel argument opsommen, waarom verbaast me dat weeral niet? Dat allcohtone jongeren veel overlast veroorzaken, akkoord, maar dit is gewoon weer typisch VB: alle kalgers en zagers gelijk geven....
Dat is zo'n beetje hetzelfde als enerzijds pleiten voor meer gevangenissen en anderzijds de mensen gelijk geven die kalgen over de "overlast" van die gevangenissen...
niet waar! Geef ik jou gelijk misschien?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 12:37   #86
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Toch opvallend dat net nu drie asielzoekers werden in elkaar geslagen door 'gemaskerde mannen' die volgens de asielzoekers goed Nederlands konden praten. Ik vraag mij af hoe zij dat kunnen beoordelen, maar soit...de meeste "jongeren" spreken ook perfect Nederlands.
Ik vraag mij echter ook af of het geen geënsceneerde daad is van links om rechts te stigmatiseren. Om de "lat gelijk te leggen" na de recente aanvallen op de Joden door Marokkanen, omdat ze merken dat er nu wel gereageerd wordt door de overheid.

Ik ben dus heel benieuwd wat er uit de bus gaat komen!
De eerste versie was dat het ging om een Serviër, een Israëli en een Rus.
Nadien werd deze versie gewijzigd en zou het gaan om moslims.
Meer nog! De 'gemaskerde' mannen, zouden eerst gevraagd hebben aan de asielzoekers of ze moslim zijn en dan, of ze van plan waren om hier te werken???
En bij een bevestigend antwoord hebben ze die asielzoekers in elkaar geslagen??? No way!

Nee, dat is geen 'rechtse' reactie.
En gemaskerde aanvallers? Nog nooit gezien aan rechtse kant...dat is de methode van links, zoals de antiglobalistische relschoppers of het krakersmilieu, linkse pro Palestijnse organisaties e.d.

De achterliggende bedoeling is wel duidelijk! Ze hadden niet verwacht dat de aanvallen op Joden zoveel herrie zou meebrengen en nu kunnen ze natuurlijk zeggen: "Zie je wel? De moslims worden ook aangevallen door gewapende mannen met ijzeren staven en messen."
Want dat werd er volgens de laatste nieuwsberichten ook al aan toegevoegd - ijzeren staven en messen -

Vinden jullie dit geloofwaardig? Ik niet. Ik vind het een beetje té doozichtig. Dit is opgezet spel!
We moeten dit citaat van Vicky nog even bijhouden. Vicky stond recent nog op de 10de plaats voor de kamer in het VB-Oost-Vlaanderen, en oefent nog verschillende VB-functies uit. Toch niet zomaar een meelopertje me dunkt.
Oud 9 juli 2004, 12:39   #87
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
We moeten dit citaat van Vicky nog even bijhouden. Vicky stond recent nog op de 10de plaats voor de kamer in het VB-Oost-Vlaanderen, en oefent nog verschillende VB-functies uit. Toch niet zomaar een meelopertje me dunkt.
da's toch een grapje hoop ik thePiano?
Oud 9 juli 2004, 12:42   #88
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oh nee! piano vertelt hier alleen maar de waarheid!
Oud 9 juli 2004, 12:42   #89
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

bravo voor de snelle manier waarop de daders van de overval op het asielcentrum gevat zijn,waarom past men die snelle manier ook niet toe op de overvallers van die joodse jongen,of is dat niet nodig.omdat het allochtonen betreft.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 12:42   #90
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hoe bedoel je?
Oud 9 juli 2004, 12:43   #91
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
bravo voor de snelle manier waarop de daders van de overval op het asielcentrum gevat zijn,waarom past men die snelle manier ook niet toe op de overvallers van die joodse jongen,of is dat niet nodig.omdat het allochtonen betreft.
de vraag stellen is ze beantwoorden!
Oud 9 juli 2004, 12:45   #92
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hoe bedoel je?
heb je een linkje dat dat bewijst ofzo, want als dat het niveau is dat ons moet "vertegenwoordigen", dan houd ik mijn hart vast voor die 32 Vlaamse zetels van het Blok...
Oud 9 juli 2004, 12:46   #93
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oh nee! piano vertelt hier alleen maar de waarheid!
Vicky heeft actief propaganda gevoerd op verschillende forums met haar affiches.

http://www.vlaanderen-actueel.be/php...pic.php?t=1959
Oud 9 juli 2004, 12:47   #94
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hoe bedoel je?
heb je een linkje dat dat bewijst ofzo, want als dat het niveau is dat ons moet "vertegenwoordigen", dan houd ik mijn hart vast voor die 32 Vlaamse zetels van het Blok...
komaan Seba, dat is toch niets nieuws.. Heel het VB zit vol met volk van bedenkelijk intellectueel allooi..
Oud 9 juli 2004, 12:48   #95
Tegendradigaard

Standaard

misschien is het wel zo maar das nu echt wel een hypothese die ik hier uit mijn klak aan het schudden ben dat als Vlamingen weten dat een andere Vlaming iets uitspookt zij het wel eens durven voort vertellen aan de politie omdat zij vinden dat men bepaalde grenzen niet mag overschrijven (die van geweld bvb) en dat men zo vlug de daders van Ranst op het spoor kon komen.

Langs de andere kant is het toch onmogelijk dat niemand in de allochtone gemeenschap zou weten wie er verantwoordelijk is voor de steekpartij in Wilrijk. Maar in die gemeenschap vindt men dat ofwel kunnen ofwel niet ernstig genoeg om daarvoor iemand van 'eigen volk' aan te geven bij de politie ?

Zou ik der ver naast zitten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 12:54   #96
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
de vraag stellen is ze beantwoorden!
wat een onzin weeral. U kent helemaal niet de redenen waarom deze arrestatie sneller ging dan die van de misdaad in Wilrijk, uw punt bestaat weeral enkel uit insinuaties die u zelf zoveel herhaalt dat u ze na een tijd zelf als de waarheid begint te beschouwen. Misschien hebben er mensen tips gegeven, misschien hebben de daders sporen nagelaten, etc. etc.
bovendien hebben we het hier over twee compleet verschillende politiezones, er is dus geen enkele link tussen de 2 gebeurtenissen, maar zover nadenken is moeilijker dan ongenuanceerd one-liners spuien, dat begrijp ik
Oud 9 juli 2004, 12:54   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
misschien is het wel zo maar das nu echt wel een hypothese die ik hier uit mijn klak aan het schudden ben dat als Vlamingen weten dat een andere Vlaming iets uitspookt zij het wel eens durven voort vertellen aan de politie omdat zij vinden dat men bepaalde grenzen niet mag overschrijven (die van geweld bvb) en dat men zo vlug de daders van Ranst op het spoor kon komen.

Langs de andere kant is het toch onmogelijk dat niemand in de allochtone gemeenschap zou weten wie er verantwoordelijk is voor de steekpartij in Wilrijk. Maar in die gemeenschap vindt men dat ofwel kunnen ofwel niet ernstig genoeg om daarvoor iemand van 'eigen volk' aan te geven bij de politie ?

Natuurlijk zit je d'r ver naast. Alle criminelen moeten gepakt worden, ongeacht origine, politieke overtuigiung of wat dan ook. Maar je maakt de fout door te concluderen omdat ze een paar agressieve racisten snel hebben gevonden, ze andere agrssesieve racisten die het op de joden hebben gemunt nog niet gevonden hebben. Maak je geen zorgen, voreg of laat lopen die toch tegen de lamp, want die gaan het zeker opnioeuw proberen.
Oud 9 juli 2004, 12:55   #98
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Natuurlijk zit je d'r ver naast. Alle criminelen moeten gepakt worden, ongeacht origine, politieke overtuigiung of wat dan ook. Maar je maakt de fout door te concluderen omdat ze een paar agressieve racisten snel hebben gevonden, ze andere agrssesieve racisten die het op de joden hebben gemunt nog niet gevonden hebben. Maak je geen zorgen, voreg of laat lopen die toch tegen de lamp, want die gaan het zeker opnioeuw proberen.
Voor zover ze het vroeger ook al niet gepresteerd hebben....
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 13:02   #99
Tegendradigaard

Standaard

Misschien zit ik er wel recht op Piano.

Moest ik in een cafe iemand horen stoeffen dat ze bij die overval in Ranst betrokken waren dan zou ik direkt naar buiten gaan mijne GSM pakken de politie bellen en die gasten laten oppakken. En ik denk dat dit de reactie van een groot deel van de Vlamingen zou zijn.

Maar zou dat in iedere gemeenschap zo zijn ???

Meestal worden zulke misdaden opgelost door verklikking of door een dader die zijn mond voorbijpraat tegen vrienden die dan weer tegen andere vrienden dat verhaal vertellen totdat een vriend niet zo vriend is als men dacht.

Noem het een soort kliklijn als je wil. Foei toch.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 13:05   #100
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien zit ik er wel recht op Piano.

Moest ik in een cafe iemand horen stoeffen dat ze bij die overval in Ranst betrokken waren dan zou ik direkt naar buiten gaan mijne GSM pakken de politie bellen en die gasten laten oppakken. En ik denk dat dit de reactie van een groot deel van de Vlamingen zou zijn.

Maar zou dat in iedere gemeenschap zo zijn ???

Meestal worden zulke misdaden opgelost door verklikking of door een dader die zijn mond voorbijpraat tegen vrienden die dan weer tegen andere vrienden dat verhaal vertellen totdat een vriend niet zo vriend is als men dacht.

Noem het een soort kliklijn als je wil. Foei toch.
alhoewel er voor elk individueel geval eigenlijk 101 verschillende mogelijkheden zijn waardoor men de daders kan oppakken, denk ik wel dat je een punt hebt. Dat het daarom is dat deze arrestatie zo snel kon gebeuren in vlg. met die van Wilrijk is echter een pure hypothese die je niet zult kunnen staven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be