![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er op de oppositiebanken nu bloemzakken gezet worden of politici, de uitslag van een stemming zal nooit verschillen.
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je bezwaar naar een link waar de meest frekwente bezwaren tegen BROV en directe demokratie besproken worden door iemand die dat beter kan dan ikzelf?
Vanaf p69
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 september 2012 om 14:03. |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() neen.
huishoudens waar bv de vrouw nix te zeggen heeft zoals in sommige allochtone gemeenschappen moeten dan gewoon thuisblijven van hun vent omdat ze zogezegd te dom zouden zijn om te gaan stemmen. En zo zijn er nog voorbeelden.
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik voor deze verplichting: democratie betekent niet enkel het hebben van rechten maar houdt ook een aantal plichten in, waarvan dit een van je burgerplichten is. Wel zou het aantal verkiezingen moeten worden beperkt door meer samenvallende verkiezingen te organiseren en moeten de lasten van de verkiezingen billijker gespreid worden zodat niet steeds dezelfde mensen opgeroepen worden om te gaan zettelen in eens stem of telbureau. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even terzijde:Wat me tegenviel aan zo een wetenschappelijk geheel was de kanjer van een werkwoordsfout op blz. 6: 'l. In sommige staten (zoals België) wordt tenslotte nog gesteld dat het referendum de eenheid van het land bedreigd.' Daar krijg ik in zulke uitgaven wormpjes van. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duidelijk: In de grondvod staat de definitie van b. Ik wil die veranderd zien, en daarvoor zal er een grondwetswijziging moeten komen. Een tweederde meerderheid vinden dus. Zoiets begint (volgens de oude Eyskens, lang geleden) met de onmogelijkheid om een b. regering te kunnen vormen. Ook duidelijk: er is een verschil tussen een revolutie en een maatschappelijke evolutie; legalisten houden meer van het tweede. Trouwens, een beetje of topic, maar ik vind de volgende toestand ook niet grondwettelijk: De tsjeven hebben zowat 100.000 stemmen meer dan de MR behaald in 2010. Toch heeft de MR één zetel meer dan de tsjeven. Ecolo haalt voor ongeveer 300.000 stemmen .... 8 zetels. Vergelijk groen en ecolo trouwens eens ...!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens jouw redenering moet het zijn: iemand die niet in politiek geïnteresseerd is, moet verboden worden om te gaan stemmen, want hij zal verkeerd stemmen. D�*t is geen democratie waar ik politiek achter kan staan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Dat wordt niet gezegd, Schoofzak: iedereen mag gaan stemmen, maar moet de inspanning niet doen (en dat kan om allerlei redenen zijn).
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als antwoord op die post met de vraag of de ons omringende landen dan minder democratisch zouden zijn dan wij, luidt het antwoord: ze zijn mogelijks veel democratischer dan wij, maar tenminste één tool hanteren ze een minder democratische praktijk. En om de Zwitsers als voorbeeld te nemen, die financiële beschermheren op wereldvlak van fraudeurs, dictators en belastingsontduikers ... daar moet ge niet voor mij bij zijn. .
|
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waarom toch zo een cerebraal gezoek naar voordelen voor de ene of de andere goep...
't gaat enkel om macht uit oefenen over andere mensen. al de rest is bullshit... |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best mogelijk, maar hun politieke systeem is demokratisch gezien superieur.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een parlementaire meerderheid oefent dat recht uit. Ik denk niet dat jij gaat betwisten dat ik het recht niet zou hebben op de overtuiging dat stemplicht beter is dan geen stemplicht. En indien ik dan juist ben dat jij mij die vrijheid van opinie gunt, wilt ge dan eens uitleggen wat ge bedoelt met jouw post die ik quoot hierboven? .
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overbodig te herhalen dat de sossen tegen het vrouwenstemrecht waren. Overbodig te herhalen wat de werkelijke bedoeling was van de kiesdrempel. En ook hier: sommigen vrezen dat veel Blokstemmers zouden afhaken; anderen denken eer dat veel marginale groepen zouden afhaken. Hoofddoekvrouwen zouden verplicht kunnen worden om thuis te blijven, maar ook opgedragen wel te gaan stemmen, mits er naast de CD&V ook een I(slamitsich)Democratische&Vlaams (of is het Islamitisch niet-democratisch maar religieus, niet Vlaams maar Arabisch) zou zijn. . Slechts enkelen denken puur fundamenteel-wetenschappelijk sociologisch: hoe meer demos, hoe meer democratie.
|
![]() |