Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2012, 14:43   #81
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Haha, goeie zet! Ferm gedaan.

Naar mijn bescheiden mening is het een meerderheid die zo over de koran denkt maar zal een minderheid het maar durven (of maar al te graag) toe te geven.
Ze zitten gevangen in hun eigen islam systeem, ze durven niet toegeven dat ze geen islam gelovigen meer zijn. Daarom is het ook zo verwerpelijk, je kunt enkel toetreden tot de islam, niet uittreden wat het eigenlijk een verboden secte maakt, maar wel eentje met veel leden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 16:02   #82
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en op wat is dat gebaseerd?
Levenservaring. Ik praat sinds jaar en dag graag en veel met mensen van allerlei pluimage.
Bij moslims viel/valt het me op dat de meesten de koran als de enige geldige wetboek zien...als agenda om alle 24u van een etmaal nuttig door te brengen...

Zelf zal je ook beseffen dat ze bijv. ons schoolsysteem als totaal nutteloos beschouwen vermits alles wat je moet weten, in de koran staat. De madrasah doet het in het weekend trouwens zeer goed: altijd op tijd, de lessen worden niet verstoord, alle boeken netjes bij.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 16:04   #83
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ze zitten gevangen in hun eigen islam systeem, ze durven niet toegeven dat ze geen islam gelovigen meer zijn. Daarom is het ook zo verwerpelijk, je kunt enkel toetreden tot de islam, niet uittreden wat het eigenlijk een verboden secte maakt, maar wel eentje met veel leden.
Oh absoluut! Het vergt veel moed om er toch mee te breken. Je familie mag je dan ook vergeten en je kijkt best regelmatig eens over je schouder.

In mijn ogen zit die godsdienst in elkaar zoals de maffia.
Oud 20 september 2012, 17:31   #84
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok, excuseer, dan zijn we het eens dat dit een minderheid betreft.
Ik denk dat je toch 's uit het typische westerse concept moet stappen van meerderheid en minderheid.
Voor zover ik weet is een samenleving nooit in gevaar gebracht door de 'meerderheid' - whatever it means.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 17:44   #85
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Vraag maar aan gelijk welke moslim. Zelfs de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens werd ondergeschikt verklaard aan de Koran.
Ik denk dat Snerror gelijk heeft, ik denk ook dat zo goed als alle moslims de Koran als hoogst geldend boek zullen verklaren MAAR ze hebben het nooit gelezen , weten niet wat daarin staat, ze maken deze bevestiging puur uit dogmatische redenen want in de praktijk strookt hun levenswijze helemaal niet met de koran én ze leven meestal in een seculiere land.
Ik zal een voorbeeld geven vanuit de Turkse gemeenschap die de staats Diyanet aanhangt. Deze imams zijn verboden een religieus huwelijk te voltrekken als er geen burgerlijk huwelijk is geregistreerd. Dus er zijn zeker genoeg moslims die zeer goed UVRM en de burgerlijke wetgeving als hoogst geldend wet naleven.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 18:12   #86
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik denk dat Snerror gelijk heeft, ik denk ook dat zo goed als alle moslims de Koran als hoogst geldend boek zullen verklaren MAAR ze hebben het nooit gelezen , weten niet wat daarin staat, ze maken deze bevestiging puur uit dogmatische redenen want in de praktijk strookt hun levenswijze helemaal niet met de koran én ze leven meestal in een seculiere land.
Ik zal een voorbeeld geven vanuit de Turkse gemeenschap die de staats Diyanet aanhangt. Deze imams zijn verboden een religieus huwelijk te voltrekken als er geen burgerlijk huwelijk is geregistreerd. Dus er zijn zeker genoeg moslims die zeer goed UVRM en de burgerlijke wetgeving als hoogst geldend wet naleven.
Religie is één zaak. Daarnaast heb ja nog altijd de hatelijk pest cultuur van de turken, marokkanen en andere moslim afkomstige.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 18:40   #87
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ik wens wel liever allochtoon genoemd worden.

Er wordt inderdaad wel eens denigrerend gedaan ten opzichte van allochtonen en met die lading wordt die term dan ook wel eens gebruikt, vooral in Nederland waar zelfs allochtonen anderen "echte allochtoon" noemen, waarmee ze iemand die de taal niet spreekt en zich weinig beschaafd gedraagdt bedoelen.
In Vlaanderen echter heeft het woord allochtoon, vooral in culturele en instutitionle ruimte als doelgroep gebruikt waarrond er activiteiten kunnen opgezet worden. Ook hier heeft het woord een achtergestelde connatie waar positieve actieplannen kunnen opgezet worden.
Voor mij heeft het woord een antroplogische betekenis waar cultuurvergelijkend en cultuurversterkend mee kan omgegaan worden.
Het heeft voor mij een bindende betekenis wat betreft mensen die uit verschillende windstreken zich hier hebben genesteld reeds recentie generatie geleden waar geen verschil wordt gemaakt tussen mensen omdat zij allemaal dezelfde lot ondergaan.
Het woord allochtoon geeft ook een waardig identiteit aan de oorspronkelijke bewoners van een regio, de autochtoon de geworteld is in zijn land, daar een diepere verbondenheid mee heeft, het recht heeft om het te beschermen, zich goed kan voelen in een genestelde ruimte, zekerheid van haar bestaan heeft, een plaats waar hij nimmer kan verjaagd worden zoals zigeuners en migranten dat wel worden.
Het woord allochtoon geeft mij perspectieven, ook ik ben kind van een immigrant, ooit een vreemde en nu een gevestigde inwoner naast de autochtoon, iemand de het verdiend heeft om als gelijke behandeld te worden. Ook ik mag nu een erfrecht claimen op het land van mijn recente voorouders. Ik kan mij inzetten voor de welvaart en welzijn van het land, voor een betere toekomst voor iedereen, hand in hand.
Voor mij is allochtoon en autochtoon samen gebonden in een nieuwe "ons" waar wij de wereld kunnen tonen wat tolerantie, gelijkheid en vrijheid kan zijn als voorbeeld toonaangeven aan humaniteit.
Ik voel mij best interessant als allochtoon, waar dynamiek rond is, kleur, geur en iteresse kan geprikkeld, gevoeld, beleefd worden in mijn leefomgeving en ik daar voorbeelden van kan weergeven.
Ik voel mij confortabel in het woord allochtoon waar ik nog enige gebondenheid kan hebben in een bronland waar ik, al is het om de enkele jaren een paar weken, mij kan vertoeven in een ruimte waar ik ook allochtoon ben, interessant, gegeerd en dynamisch.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 19:06   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Levenservaring. Ik praat sinds jaar en dag graag en veel met mensen van allerlei pluimage.
Bij moslims viel/valt het me op dat de meesten de koran als de enige geldige wetboek zien...als agenda om alle 24u van een etmaal nuttig door te brengen...

Zelf zal je ook beseffen dat ze bijv. ons schoolsysteem als totaal nutteloos beschouwen vermits alles wat je moet weten, in de koran staat. De madrasah doet het in het weekend trouwens zeer goed: altijd op tijd, de lessen worden niet verstoord, alle boeken netjes bij.
Er staat volgens mij niet in de koran dat er petroleum onder de grond zit die eruit mag gehaald en duur verkocht worden. Nochtans hebben de Arabische landen daarmee hun rijkdom en hun wereldinvloed veroverd. In de koran ontbreekt duidelijk één en ander!
Oud 20 september 2012, 19:10   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Gastarbeider, vreemdeling, allochtoon ... daar zit allemaal niks beledigend in. Dat zijn gewone woorden. Tegen mij zeggen ze wel : Belg
Ik vraag me af of de overgevoelige vlug-op-de-teentjes-getrapten hier niet zoals gewoonlijk de poco's zijn die heiliger proberen te zijn dan de paus in plaats van de vreemdelingen zelf!
Oud 20 september 2012, 19:15   #90
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik wens wel liever allochtoon genoemd worden.

Er wordt inderdaad wel eens denigrerend gedaan ten opzichte van allochtonen en met die lading wordt die term dan ook wel eens gebruikt, vooral in Nederland waar zelfs allochtonen anderen "echte allochtoon" noemen, waarmee ze iemand die de taal niet spreekt en zich weinig beschaafd gedraagdt bedoelen.
In Vlaanderen echter heeft het woord allochtoon, vooral in culturele en instutitionle ruimte als doelgroep gebruikt waarrond er activiteiten kunnen opgezet worden. Ook hier heeft het woord een achtergestelde connatie waar positieve actieplannen kunnen opgezet worden.
Voor mij heeft het woord een antroplogische betekenis waar cultuurvergelijkend en cultuurversterkend mee kan omgegaan worden.
Het heeft voor mij een bindende betekenis wat betreft mensen die uit verschillende windstreken zich hier hebben genesteld reeds recentie generatie geleden waar geen verschil wordt gemaakt tussen mensen omdat zij allemaal dezelfde lot ondergaan.
Het woord allochtoon geeft ook een waardig identiteit aan de oorspronkelijke bewoners van een regio, de autochtoon de geworteld is in zijn land, daar een diepere verbondenheid mee heeft, het recht heeft om het te beschermen, zich goed kan voelen in een genestelde ruimte, zekerheid van haar bestaan heeft, een plaats waar hij nimmer kan verjaagd worden zoals zigeuners en migranten dat wel worden.
Het woord allochtoon geeft mij perspectieven, ook ik ben kind van een immigrant, ooit een vreemde en nu een gevestigde inwoner naast de autochtoon, iemand de het verdiend heeft om als gelijke behandeld te worden. Ook ik mag nu een erfrecht claimen op het land van mijn recente voorouders. Ik kan mij inzetten voor de welvaart en welzijn van het land, voor een betere toekomst voor iedereen, hand in hand.
Voor mij is allochtoon en autochtoon samen gebonden in een nieuwe "ons" waar wij de wereld kunnen tonen wat tolerantie, gelijkheid en vrijheid kan zijn als voorbeeld toonaangeven aan humaniteit.
Ik voel mij best interessant als allochtoon, waar dynamiek rond is, kleur, geur en iteresse kan geprikkeld, gevoeld, beleefd worden in mijn leefomgeving en ik daar voorbeelden van kan weergeven.
Ik voel mij confortabel in het woord allochtoon waar ik nog enige gebondenheid kan hebben in een bronland waar ik, al is het om de enkele jaren een paar weken, mij kan vertoeven in een ruimte waar ik ook allochtoon ben, interessant, gegeerd en dynamisch.
Daar kan ik goed inkomen, zoals in het meeste wat jij schrijft. Een positieve kijk op allochtoon en autochtoon! Nu interesseert de tegenstelling autochtoon/allochtoon mij maar matig. Ik heb gewoon een hekel aan een paar ideologieën, en het valt reuze mee dat jij ons met geen enkele daarvan om de oren slaat, geen inheemse en geen uitheemse. Ja, dat bevalt me wel aan jou.
Oud 20 september 2012, 19:23   #91
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Gastarbeider, vreemdeling, allochtoon ... daar zit allemaal niks beledigend in. Dat zijn gewone woorden. Tegen mij zeggen ze wel : Belg
Ik vraag me af of de overgevoelige vlug-op-de-teentjes-getrapten hier niet zoals gewoonlijk de poco's zijn die heiliger proberen te zijn dan de paus in plaats van de vreemdelingen zelf!
Natuurlijk. Kahraman zegt dat eigenlijk ook. Ik ben de helft van mijn leven in allerlei landen vreemdeling geweest, en mijn vrouw komt van verder dan Turkije (cultureel echter niet). Heb nooit aanstoot genomen aan de vele woorden voor 'vreemdeling' waarmee ik werd aangeduid, en in argelozer culturen dan de onze ook... aangesproken.
Oud 20 september 2012, 19:26   #92
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb er echter ook heel wat gekend die beweren dat de koran het einde is, maar hem verder permanent in alle opzichten aan hun laars lappen. Van die mensen heb je geen last.
Oud 20 september 2012, 19:27   #93
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er staat volgens mij niet in de koran dat er petroleum onder de grond zit die eruit mag gehaald en duur verkocht worden. Nochtans hebben de Arabische landen daarmee hun rijkdom en hun wereldinvloed veroverd. In de koran ontbreekt duidelijk één en ander!
Sommige gelovigen hebben een directe lijn met allah en die geeft hen zijn gedacht dan door. Een soort van addendum
Oud 20 september 2012, 19:32   #94
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb er echter ook heel wat gekend die beweren dat de koran het einde is, maar hem verder permanent in alle opzichten aan hun laars lappen. Van die mensen heb je geen last.
Ik ken er persoonlijk toch een paar die zo waren en dan ineens, van de ene dag op de andere, diep gelovig werden. Dat zijn - naar mijn mening - nog de ergste. Dat zijn de mensen waarmee je vroeger een praatje kon slaan maar die je nu geen blik meer gunnen wanneer je ze prevelend tegenkomt in hun nachtkleed met hun geliefkoosde lectuur in de hand.
Oud 20 september 2012, 20:11   #95
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken er persoonlijk toch een paar die zo waren en dan ineens, van de ene dag op de andere, diep gelovig werden. Dat zijn - naar mijn mening - nog de ergste. Dat zijn de mensen waarmee je vroeger een praatje kon slaan maar die je nu geen blik meer gunnen wanneer je ze prevelend tegenkomt in hun nachtkleed met hun geliefkoosde lectuur in de hand.
Een merkwaardig fenomeen, dat inderdaad ook vaak voorkomt. Van de ene op de andere dag slaat dat om bij die gasten. Maar dus ook niet bij allemaal, gelukkig.
Oud 20 september 2012, 20:17   #96
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat dit veel gebeurd bij misdadigers, die worden ineens super extreem gelovig. Die van sharia for belgium ook dacht ik, daar zitten rasechte misdadigers tussen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 20:21   #97
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat dit veel gebeurd bij misdadigers, die worden ineens super extreem gelovig. Die van sharia for belgium ook dacht ik, daar zitten rasechte misdadigers tussen.
Hun pedofeet (vrede zij hem!) was dan ook het prototype van een misdadiger. Dus bij die kerels kun je niet van een ommezwaai spreken, maar van een zoeken naar rechtvaardiging van hun criminaliteit. Die biedt de koran te over.
Oud 20 september 2012, 22:18   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. .
Je hebt dus waaarschijnlijk geen Westerse naam en volgens het Antwerps stadsbestuur blijf je ondanks dat je Belg bent voor eeuwig en altijd allochtoon.

Citaat:
De definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen.
Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 september 2012 om 22:35.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:30   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Vraag maar aan gelijk welke moslim. Zelfs de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens werd ondergeschikt verklaard aan de Koran.
Maar daar heb ik bij mijn weten het hypocriet spionnencentrum nog nooit kritiek op weten geven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:22   #100
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zopas hadden ze in het nieuws over de Ghanese Belg, zo doen dan?

Turkse Belg, Marokkaanse Belg, Vlaamse Belg, Waalse Belg ...
Het woord 'pseudo' blijft er zich maar tussen dringen.

'Pseudo Belg' is een taalkundige mogelijkheid.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be