![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ze zitten gevangen in hun eigen islam systeem, ze durven niet toegeven dat ze geen islam gelovigen meer zijn. Daarom is het ook zo verwerpelijk, je kunt enkel toetreden tot de islam, niet uittreden wat het eigenlijk een verboden secte maakt, maar wel eentje met veel leden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Levenservaring. Ik praat sinds jaar en dag graag en veel met mensen van allerlei pluimage.
Bij moslims viel/valt het me op dat de meesten de koran als de enige geldige wetboek zien...als agenda om alle 24u van een etmaal nuttig door te brengen... Zelf zal je ook beseffen dat ze bijv. ons schoolsysteem als totaal nutteloos beschouwen vermits alles wat je moet weten, in de koran staat. De madrasah doet het in het weekend trouwens zeer goed: altijd op tijd, de lessen worden niet verstoord, alle boeken netjes bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In mijn ogen zit die godsdienst in elkaar zoals de maffia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is een samenleving nooit in gevaar gebracht door de 'meerderheid' - whatever it means. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal een voorbeeld geven vanuit de Turkse gemeenschap die de staats Diyanet aanhangt. Deze imams zijn verboden een religieus huwelijk te voltrekken als er geen burgerlijk huwelijk is geregistreerd. Dus er zijn zeker genoeg moslims die zeer goed UVRM en de burgerlijke wetgeving als hoogst geldend wet naleven.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Schepen
|
![]() Ik wens wel liever allochtoon genoemd worden.
Er wordt inderdaad wel eens denigrerend gedaan ten opzichte van allochtonen en met die lading wordt die term dan ook wel eens gebruikt, vooral in Nederland waar zelfs allochtonen anderen "echte allochtoon" noemen, waarmee ze iemand die de taal niet spreekt en zich weinig beschaafd gedraagdt bedoelen. In Vlaanderen echter heeft het woord allochtoon, vooral in culturele en instutitionle ruimte als doelgroep gebruikt waarrond er activiteiten kunnen opgezet worden. Ook hier heeft het woord een achtergestelde connatie waar positieve actieplannen kunnen opgezet worden. Voor mij heeft het woord een antroplogische betekenis waar cultuurvergelijkend en cultuurversterkend mee kan omgegaan worden. Het heeft voor mij een bindende betekenis wat betreft mensen die uit verschillende windstreken zich hier hebben genesteld reeds recentie generatie geleden waar geen verschil wordt gemaakt tussen mensen omdat zij allemaal dezelfde lot ondergaan. Het woord allochtoon geeft ook een waardig identiteit aan de oorspronkelijke bewoners van een regio, de autochtoon de geworteld is in zijn land, daar een diepere verbondenheid mee heeft, het recht heeft om het te beschermen, zich goed kan voelen in een genestelde ruimte, zekerheid van haar bestaan heeft, een plaats waar hij nimmer kan verjaagd worden zoals zigeuners en migranten dat wel worden. Het woord allochtoon geeft mij perspectieven, ook ik ben kind van een immigrant, ooit een vreemde en nu een gevestigde inwoner naast de autochtoon, iemand de het verdiend heeft om als gelijke behandeld te worden. Ook ik mag nu een erfrecht claimen op het land van mijn recente voorouders. Ik kan mij inzetten voor de welvaart en welzijn van het land, voor een betere toekomst voor iedereen, hand in hand. Voor mij is allochtoon en autochtoon samen gebonden in een nieuwe "ons" waar wij de wereld kunnen tonen wat tolerantie, gelijkheid en vrijheid kan zijn als voorbeeld toonaangeven aan humaniteit. Ik voel mij best interessant als allochtoon, waar dynamiek rond is, kleur, geur en iteresse kan geprikkeld, gevoeld, beleefd worden in mijn leefomgeving en ik daar voorbeelden van kan weergeven. Ik voel mij confortabel in het woord allochtoon waar ik nog enige gebondenheid kan hebben in een bronland waar ik, al is het om de enkele jaren een paar weken, mij kan vertoeven in een ruimte waar ik ook allochtoon ben, interessant, gegeerd en dynamisch.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gastarbeider, vreemdeling, allochtoon ... daar zit allemaal niks beledigend in. Dat zijn gewone woorden. Tegen mij zeggen ze wel : Belg
![]() Ik vraag me af of de overgevoelige vlug-op-de-teentjes-getrapten hier niet zoals gewoonlijk de poco's zijn die heiliger proberen te zijn dan de paus in plaats van de vreemdelingen zelf!
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb er echter ook heel wat gekend die beweren dat de koran het einde is, maar hem verder permanent in alle opzichten aan hun laars lappen. Van die mensen heb je geen last.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ik ken er persoonlijk toch een paar die zo waren en dan ineens, van de ene dag op de andere, diep gelovig werden. Dat zijn - naar mijn mening - nog de ergste. Dat zijn de mensen waarmee je vroeger een praatje kon slaan maar die je nu geen blik meer gunnen wanneer je ze prevelend tegenkomt in hun nachtkleed met hun geliefkoosde lectuur in de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hun pedofeet (vrede zij hem!) was dan ook het prototype van een misdadiger. Dus bij die kerels kun je niet van een ommezwaai spreken, maar van een zoeken naar rechtvaardiging van hun criminaliteit. Die biedt de koran te over.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 20 september 2012 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |