![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als twee derde van de bevolking tegen GAS boetes zijn, waarom is in het parlement dan enkel Groen tegen GAS boetes?
In hoeverre vertegenwoordigen partijen de wil van de bevolking? Scheelt er niet iets grondig met het idee van partijpolitiek? Kan dat niet wat rechtstreekser heden ten dage heren politici? AUB maak daar eens werk van. Referendums nu! (Die 'democraten' gaan natuurlijk niet vrijwillig hun macht opgeven vrees ik.) Iedereen weet dat er geen 'maatschappelijk draagvlak' is voor de GASboetes, maar toch wordt ons dit door de strot gedrukt. 10 redenen om tegen de GAS-boetes te stemmen Citaat:
Ondertussen al een paar maanden geleden zullen sommigen denken. Het zoveelste onrecht dat we hebben moeten slikken zonder instemming. En men heeft er zich al bij neergelegd. Protest heeft blijkbaar geen zin. Een chronisch gebrek aan democratie heeft België. In Bolivia zou dit simpelweg niet kunnen op dit moment. De bevolking is er ook veel assertiever en staat op haar rechten. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 april 2014 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat, beste Johan, eens ze op hun postje zitten ze eerder tegen dan voor de bevolking werken, hun pre-electorale beloftes ten spijt. Dat heeft met democratie NIETS te maken. Maar...men heeft de politiekers die men verdient...en waar men telkens weer, tot in den treure, voor stemt.
Maar volgens de laatste kiesbeloftes van diegenen die al +50 jaar aan de macht zijn gaat het nu veranderen. ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 april 2014 om 05:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar finaal is het GAS-systeem een symptoom van het falen van onze rechtstaat. En dat is in de eerste plaats de schuld van onze minister van Binnenlandse Zaken (Joëlle Milquet) en onze minister van Justitie (Annemie Turtelboom). In dat licht is het toch wel belachelijk dat men probeert de GAS-boetes te gebruiken om N-VA in diskrediet te brengen. Voor alle lokale burgemeesters zijn de GAS-boetes het laatste redmiddel om nog een beetje het falen van de rechtstaat te maskeren en verloedering tegen te gaan. Daniël Termont van de SP.A wou zelfs bestuderen of de leeftijdsgrens misschien niet naar 10 jaar moet omlaaggebracht worden!
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed gekke voorbeelden: ik erger mij aan een paar auto's die op een bepaalde plaats staan, ik maag een Gas regeltje, plak daar een boete op van 400 euro, en klaar is kees ,als prestatieambtenaar kan ik vanaf nuelke dag 400euro verdienen door die boete te innen Ik zie dat mensen hun vuilbak op de verkeerde dag buitenzetten, dat is nu al eenhalf jaar geleden dat ik eens een communicatie in het krantje van de stad gepubliceerd heb, nu is het tijd om de mensen een lesje te leren, een gasboete van 100euro per vuilzak die buiten staat op de verkeerde dag, en klaar is kees, de burger zal wel leren Ik zie mensen te laat komen met hun identiteitskaart, dat is reteambetant, dus een gasboete installeren van 200euro, en al wie telaat is, krijgt zo'n boete. etc , je kunt het zo gek niet bedenken of voor al uw luiheid en fouten bedenk je een boete en een adminstratieve sanctie die ervoor zorgt dat je rechter en partij bent. nu de belastingen doen dat ook al jaren en schrijven ook al jaren brieven: als je dit niet doet krijg je een boete of als je dat niet aangeeft krijg je een sanctie hier en daar. Het is altijd hetzelfde
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 april 2014 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat men noemt een dictatuur Brother Paul. Een onleefbare samenleving tot in de details.
En die Gasboetes zijn dan nog niet eens gerelateerd aan de financiële mogelijkheden van de mensen. Durven armen zich nog wel op straat begeven in de toekomst, ervan uitgaande dat ze een dak boven hun hoofd hebben waar ze geen Gasboete voor kunnen krijgen...zoals een brug? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 april 2014 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze krijgen vorige week een aanmaning van eerste verwittiging en de volgend ekeer een boet ??? alo ze hebben 0euro inkomsten.. De belastingen verzamelen informatie geautomatiseerd, en een of andere ambtenaar is te lui geweest om hun manuele brief in te tikken in de computer, het eenvoudigste is de beschuldigende brief sturen en kijken of je reageert Alsje reageert heb je nog een kans dat uw teller niet op eerste verwittiging staat Die kerel heeft van mij een klacht gekregen in cc naar kabinet crombez, reynders en geens Voila dat ze dat maar eens bestuderen vlak voor de verkiezingen welke leuke en onnozele brieven hun ambtenarij uitbraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() De GAS boetes an sich zijn een slecht systeem met (zoals hier al enkele malen gezegd is) te veel juridische zwakheden en inconsistenties.
Toch moet men ook durven de analyse maken waaruit deze GAS boetes zijn ontstaan. De zogenaamde 'kleine criminaliteit' zoals het bevuilen van de openbare weg, (klein) vandalisme, boertigheden, honden overal laten schijten, enz. enz. waren gewoon straffeloze bezigheden tot voor het GAS-systeem. Ik ben zeker geen voorstander van GAS zoals het nu bestaat gezien de regelgeving erg zwak staat op juridisch vlak, maar de noodzaak om de zogenaamde 'kleine criminaliteit' aan te pakken wes en is er wel nog steeds. Dit mag men niet terug helemaal loslaten.
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad dat heeft er ook mee te maken...geef ik je gelijk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zou men voorstander zijn van deze verstikkende GASboetes, dan nog dient men te erkennen dat hier getoond wordt dat er een democratisch deficit is in dit land. Vertegenwoordigers van het volk dienen te vertegenwoordigen. En als ze dat niet kunnen dan dient het volk rechtstreeks te kunnen mee beslissen over beleidsmaatregelen. De technologie is er. En men kan er zeker van zijn dat de grote meerderheid van de bevolking die macht ook wil.
Maar het zijn weeral diezelfde zogezegde vertegenwoordigers die een obstakel vormen voor het medebeslissingsrecht van de bevolking. Ze vervullen hier een functie die het tegenovergestelde is van wat de bedoeling is. Dit is een vicieuze cirkel van een aan de kant gezet volk dat geen kans heeft op democratisch wijze haar medebeslissingsrecht te heroveren. Het is het systeem dat gecorrumpeerd is en niet functioneert. Het systeem staat hier tegenover het volk en bedient zichzelf en niet het volk. |
![]() |
![]() |