![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen mag altijd blijven kiezen. Alleen hangt vrijheid samen met verantwoordelijkheid. Gezien de grond steeds schaarser wordt en de bevolking steeds groeit, moet dus ontraden worden om nog grote stukken land enkel voor één mens/gezin te gaan gebruiken. M�*g dat dan helemaal niet meer? Bijlange niet, maar wie die keuze maakt, moet dat voelen. D�*t is het idee achter wat Muyters zegt. Maar blijkbaar zie je dat niet of, misschien wel belangrijker, wil je het gewoon niet aanvaarden. Zoals er nog steeds mensen zijn die niet willen aanvaarden dat we bvb minder onze auto moeten gebruiken of spaarzamer moeten zijn met elektriciteit of zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Nee de politiek aangestelde "belangrijkste deskundigen" kleine nuance
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voor mij moet dan niet, maar dan moet over andere zaken ook gepraat worden; zie mijn eerdere post. Je kan niet voor sommige zaken uitzonderingen maken voor mensen en diezelfde mensen wel laten opdraaien voor andere zaken waar zij geen uitstaans mee hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eenmaal de verkaveling afgerond, moet de bouwheer de weg afstaan aan de overheid. Die bouwheer is meestal een sleutel-op-de-deurmaatschappij, en die rekenen alles dan door naar hun kopers. Kortom: wat u hier zegt van "en dan moeten ze dat ook doen met...!!" , wordt dus al gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag zo maar iedereen in de vrije natuur rondwandelen of een picknickje houden? moet ge maar eens proberen. Uitzondering zijn natuurlijk de groenen, die dat als hun persoonlijke tuin zien waar zij mogen rondwandelen in de vrije natuur, bekostigd met gemeenschapsgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
De achterliggende reden zal wel zijn dat Muyters vriendjes heeft die appartementsblokken zetten en verkopen aan een veel te hoge prijs. Laatst gewijzigd door pajoske : 9 oktober 2012 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is het debat niet nodig omdat de aansluitingen voor de bouwheer zijn tot aan de openbare weg, wat ik uit Muyters z'n aktie begrijp is dat de nieuwe openbare wegen niet meer van nutsleidingen voorzien worden dus dat de bouwheer zal mogen betalen tot aan het reeds bestaande nutsvoorzienings netwerk en het dan ook nog afdragen aan de overheid. Zo wordt het wel heel duur om te bouwen.
![]() |
#93 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat Muyters hier een interessant debat opent. Zelf heb ik er ook al over nagedacht over hoe je geconcentreerder wonen, wat zowel economische en ecologische voordelen biedt, kan stimuleren. Ik vind het heel positief dat hij hier serieus werk van wil maken.
Ik ben blij verrast dat N-VA hier wel degelijk op lange termijn denkt. Ik had verwacht dat ze een model gingen verdedigen waarbij iedereen verspreid woont aan autowegen en een mobiliteit louter gebaseerd op de auto. Maar ik heb mij dus gelukkig vergist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wat als die er niet zijn... tot nu toe zorgde overheid ervoor dat de nutsvoorzieningen er dan kwamen tot aan de perceelsgrens, wat hij imo wil is dat die doortrekking (dus op het openbaar domein) nu ook betaald wordt door de bouwheren.
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Jup, en wat als er geen bestaande nutsvoorzieningen zijn, of dat die pas 2km verder onder de volgende weg liggen ?
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal die grond niet interessant zijn voor een projectontwikkelaar omdat de verkavelingskost te hoog is. Simpel hoor. De bouwheer betaalt zowieso. Je moet het niet geloven hoor, mij best.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Dat is net m'n hele punt, het wordt onbetaalbaar als je 2km nutsleidingen moet trekken tot aan een verkaveling om dan nog eens op die verkaveling je leidingen en wegenis te betalen. Allee toch voor degene die een stukje grond kopen in die verkaveling.