Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 11:58   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Wie interesseert zich nog voor België buiten enkele nostalgische pipo's die nood hebben om op tijd en stond met een vlaggeske te gaan zwaaien en in een orgastische zweem van naïviteit "Vive le roi!" te gaan roepen. Ze denken dan dat ze op die manier na hun dood het aardsparadijs zullen bereiken.
Geen idee.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:07   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie interesseert zich nog voor België buiten enkele nostalgische pipo's die nood hebben om op tijd en stond met een vlaggeske te gaan zwaaien en in een orgastische zweem van naïviteit "Vive le roi!" te gaan roepen. Ze denken dan dat ze op die manier na hun dood het aardsparadijs zullen bereiken.
De meeste Belgen wensen helemaal niet de splitsing van het land en dat is wat men moet accepteren. Punt aan de lijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:11   #83
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste Belgen wensen helemaal niet de splitsing van het land en dat is wat men moet accepteren. Punt aan de lijn.
Belgen zijn in deze onbelangrijk, want ze zijn betrokken partij. Vlamingen daarentegen wel.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:17   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgen zijn in deze onbelangrijk, want ze zijn betrokken partij. Vlamingen daarentegen wel.
Wie interesseert zich nog voor Vlaanderen buiten enkele nostalgische pipo's die nood hebben om op tijd en stond met een vlaggeske te gaan zwaaien en in een orgastische zweem van naïviteit "Ze zullen hem niet temmen" te gaan roepen. Ze denken dan dat ze op die manier na hun dood het aardsparadijs zullen bereiken.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 november 2012, 12:29   #85
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie interesseert zich nog voor Vlaanderen buiten enkele nostalgische pipo's die nood hebben om op tijd en stond met een vlaggeske te gaan zwaaien en in een orgastische zweem van naïviteit "Ze zullen hem niet temmen" te gaan roepen. Ze denken dan dat ze op die manier na hun dood het aardsparadijs zullen bereiken.
Dat kost je dan 50 euro.
Oud 4 november 2012, 13:42   #86
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen hebben niets te eisen. De Vlamingen hebben niets te dulden. Heel je discours is gebaseerd op minachting ten aanzien van de Vlaming. Jij gaat voorbeeld het feit voorbij aan het feit dat het Frans deel integraal deel uitmaakte van de Vlaamse cultuur. De vele gallicismen in ons hedendaags taalgebruik zijn hier het bewijs van.
Net zoals de Spaanse en de Oostenrijkse en de Engelse en de Duitse en de Zweedse kultuur integraal deel uitmaken van de de Vlaamse Kultuur. Het groot aantal leenwoorden uit die talen toont dat aan. In feite is heel Europa Vlaamse Kultuur.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:43   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kost je dan 50 euro.
Ik dacht dat de GAS boeten onlangs naar 250 Euro verhoogd waren?

Laatst gewijzigd door fonne : 4 november 2012 om 13:43.
Oud 4 november 2012, 13:52   #88
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik dacht dat de GAS boeten onlangs naar 250 Euro verhoogd waren?
Ik wil hem ook niet helemaal pluimen in deze barre tijden. Wie weet wat de federale regering straks weer voor hem als extra belastingen in petto heeft?
Oud 4 november 2012, 14:00   #89
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach Viveke, nog altijd heimwee naar de hoogdagen van de Belgische Beweging?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vlag.png
Bekeken: 61
Grootte:  814,6 KB
ID: 88185

Laatst gewijzigd door fonne : 4 november 2012 om 14:01.
Oud 4 november 2012, 14:04   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@fonne

Jij wel ?

Ik heb nooit onder een vlag gaan staan of met een vlag gezwaaid.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 november 2012 om 14:04.
Oud 4 november 2012, 14:08   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreken over "Belgen" alsof het om een soort homogene massa gaat is volstrekt zinloos. U weet net zogoed als ik dat er een serieus verschil is in de publieke opinie tussen Vlaanderen en Wallonië.

Verder valt eerst te bezien wat u onder "splitsing" verstaat. Want de ervaring heeft ons geleerd dat elke toewijzing van meer beleidsbevoegdheid aan de deelstaten door de francofonen wordt verketterd als "separatisme" en "splitsing". Daarmee rekening gehouden is er in Vlaanderen wel degelijk een meerderheid voor dat soort "splitsing". En maak u maar geen illusies. Als er in Vlaanderen een meerderheid is voor een confederalisme/vér doorgedreven federalisme (u kiest de term die u best vindt) dan zal het zogenaamde "WalloBrux dat niet kunnen tegenhouden. Reken niet op de grendelgrondwet want die zal doodeenvoudig opzij geschoven worden. Overigens, indien jullie er zo erg aan houden om la Belgique te laten voortbestaan is dat confederalisme/ver doorgedreven federalisme de enige mogelijkheid. Als jullie ook dat niet accepteren dan scheurt Vlaanderen zich gegarandeerd af.

Laatst gewijzigd door quercus : 4 november 2012 om 14:10.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 14:24   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Spreken over "Belgen" alsof het om een soort homogene massa gaat is volstrekt zinloos. U weet net zogoed als ik dat er een serieus verschil is in de publieke opinie tussen Vlaanderen en Wallonië.
De Hollanders en de rest van Nederland vormen dan wel een soort van homogene massa ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 14:24   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@quercus

Waarom is voor jou "seperatisme" en "splitsing" een verkettering ?

Ik vind je argumentatie van "WalloBrux" een beetje raar. Onder die term zit duidelijk de Plan B strategie vervat die op zich een antwoord is op het separatisme.

Oud 4 november 2012, 14:42   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@quercus

Waarom is voor jou "seperatisme" en "splitsing" een verkettering ?

Ik vind je argumentatie van "WalloBrux" een beetje raar. Onder die term zit duidelijk de Plan B strategie vervat die op zich een antwoord is op het separatisme.
U hebt mijn boodschap blijkbaar niet zo goed gelezen. Ik schreef toch :

Citaat:
Want de ervaring heeft ons geleerd dat elke toewijzing van meer beleidsbevoegdheid aan de deelstaten door de francofonen wordt verketterd als "separatisme" en "splitsing".
Het zijn jullie, de francofonen die elke uitbreiding van de beleidsbevoegdheid voor de deelstaten verketteren en het als "separatisme" bestempelen.
Oud 4 november 2012, 15:11   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U hebt mijn boodschap blijkbaar niet zo goed gelezen. Ik schreef toch :

Het zijn jullie, de francofonen die elke uitbreiding van de beleidsbevoegdheid voor de deelstaten verketteren en het als "separatisme" bestempelen.
Gelieve mij niet adresseren met "jullie, de francofonen".

Ik begrijp gewoon niet waarom de stempel "separatisme" of "splitsing" bij jou of bij gelijk wie als verketterend overkomt. Het etikettering, dat is een feit. Waarom dat jij dat een verkettering vindt, snap ik totaal niet.

Is er iets vies aan die woorden ? Is daar iets niet-katholiek aan ? Iets dat niet orthodox is ? Iets dat niet rijmt met katholieke waarden ?

Ik zie daar in ieder geval het voordeel van de duidelijk woordgebruik in.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 november 2012 om 15:32.
Oud 4 november 2012, 15:14   #96
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Psychiatrische kosten liggen de helft hoger per persoon en gecorrigeerd dubbel zo hoog in vlaanderen dan in wallonie.

Wat zouden walen die zich tot het niveau van de NVA verlagen en deelkosten die in hun kraam passen afzonderlijk gaan bekijken, hieruit kunnen besluiten?

Deze info, net als vele andere interessante verschillen ook binnen vlaanderen te vinden op de website van riziv
Je kan daar alleen maar uit concluderen dat de druk op de mensen die werken heel groot is en waarschijnlijk nog steigt. En hoe komt dit ? Omdat de loonkost zo hoog is, telt elke minuut en wordt de werkmens dus meer een meer tot nog meer prestaties aangezet. Dat is dus ook mede dankzij de verwallonisering van de economie. Maar geen nood als de trend aanhoudt is die verwallonisering compleet evenals de chaos.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 15:18   #97
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hem niet om de meeste Belgen maar om de Vlamingen. Als die willen splitsen dan splitsen we zo simpel is dat. Buiten dit gegeven wil ik u geruststellen dat is nog niet het geval. En streven naar een confederaal model, zijnde een in feite ver doorgedreven federaal model met veel meer bevoegdheden voor de deelstaten zodat we ieder ons ding kunnen doen, dat is nog geen splitsing van Belgie.
Degenen die niet akkoord gaan met die confederalisering hebben angst dat hun infuus gaat opdrogen.
Oud 4 november 2012, 15:19   #98
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve mij niet adresseren met "jullie, de francofonen".

Ik begrijp gewoon niet waarom de stempel "separatisme" of "splitsing" bij jou of bij gelijk wie als verketterend overkomen. Het etikettering, dat is een feit. Waarom dat jij dat een verkettering vind snap ik totaal niet.

Is er iets vies aan die woorden ? Is daar iets niet-katholiek aan ? Iets dat niet orthodox is ? Iets dat niet rijmt met katholieke waarden ?

Ik zie daar in ieder geval het voordeel van de duidelijk woordgebruik in.
Omdat de splitsing nooit op tafel heeft gelegen, het woord separarisme dient alleen om de mensen bang te maken.
Separatist staat tot een vlaams nationalist zoals belgicist staat tot een belgisch nationalist.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 november 2012 om 15:20.
Oud 4 november 2012, 15:25   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het gaat hem niet om de meeste Belgen maar om de Vlamingen. Als die willen splitsen dan splitsen we zo simpel is dat. Buiten dit gegeven wil ik u geruststellen dat is nog niet het geval. En streven naar een confederaal model, zijnde een in feite ver doorgedreven federaal model met veel meer bevoegdheden voor de deelstaten zodat we ieder ons ding kunnen doen, dat is nog geen splitsing van Belgie.
Degenen die niet akkoord gaan met die confederalisering hebben angst dat hun infuus gaat opdrogen.
2

Correct geformuleerd!
Oud 4 november 2012, 15:25   #100
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Hollanders en de rest van Nederland vormen dan wel een soort van homogene massa ?
gut, het lijkt wel of sinds 2008 voor het eerst het kwartje begint te vallen.

enfin, dubbeltje zullen we maar zeggen, maar vallen doet het.

van harte!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be