Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 07:25   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen. Zou het beter zijn dat de Franstaligen niet meer naar Antwerpen, Gent, De Kust, enz............komen en dat ze liever naar Frankijk gaan? Ik hoor rond mij al veel Franstaligen zeggen dat ze al lang niet meer naar Vlaanderen gaan en dat ze, als ze pakweg naar de Kust willen gaan, naar de "Côte d'Opale" in Frankrijk gaan. En dus, niet meer naar Oostende, Knokke, De Panne en andere Blankenberge. In het gros gaat de reden als volgt : "We rijden misschien meer maar daar zijn we tenminste welkom". In het begin vond ik de reactie van die Franstaligen zeer overdreven en ik meende trouwens dat het bestaan van het Vlaams-Nationalisme de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal moest versterken. Met de politieke resultaten van dit weekeind begin ik mij af te vragen of die Franstaligen wel gelijk hadden.
Geen enkel probleem: als de Westvlaamse toeristische dienst dat ondervindt, zal die zich toespitsen op Nederlanders & vooral Duitsers: die hebben €'s en verdoen die gemakkelijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:00   #82
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
redelijk tot zeer vreemd en grappig om iemand de term "francofoon expansionisme" serieus zien te gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Union_des_Francophones
"Ideologie: Franstalig expansionisme"

Die halen meer stemmen dan het VB in bepaalde gemeentes, erg grappig. Not.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:02   #83
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geen enkel probleem: als de Westvlaamse toeristische dienst dat ondervindt, zal die zich toespitsen op Nederlanders & vooral Duitsers: die hebben €'s en verdoen die gemakkelijk.
Vele kuststeden hebben overlast problemen met Waalse toeristen en hun 'jongeren', ze mogen van mij naar Frankrijk op vakantie en daar zelfs blijven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:05   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Everytime toch. De franstaligen boycotten de Vlamingen al decennia lang. Een mooi voorbeeldje daarvan is het wegjagen van DHL door de franstaligen. Dat heeft Vlaanderen een serieus pak geld gekost. Net iets meer dan die 100 pannekoeken minder die verkocht worden omdat imperialistische provocateurs zoals jij niet meer naar de Panne gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 oktober 2012 om 08:05.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:18   #85
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als het is om geld uit te geven en dan terug te keren zijn ze welkom.

Als het voor francofoon expansionisme is, niet.

Toch niet vreemd hee?
²
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:32   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Everytime toch. De franstaligen boycotten de Vlamingen al decennia lang. Een mooi voorbeeldje daarvan is het wegjagen van DHL door de franstaligen. Dat heeft Vlaanderen een serieus pak geld gekost. Net iets meer dan die 100 pannekoeken minder die verkocht worden omdat imperialistische provocateurs zoals jij niet meer naar de Panne gaan.
De Europese kruistocht van Bert Ancieaux tegen nachtvluchten is niet vreemd aan het feit dat DHL niet gekozen heeft voor Brussel als centrale hub.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 08:46   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Europese kruistocht van Bert Ancieaux tegen nachtvluchten is niet vreemd aan het feit dat DHL niet gekozen heeft voor Brussel als centrale hub.
Niet onnozel doen. Di Rupo heeft geprobeerd om DHL naar Bierset te halen, maar is van een kale reis teruggekomen. Je kan even goed het licht van de zon trachten te ontkennen, maar dat Di Rupo en de franstaligen hier een extreem smerig spelletje hebben gespeeld staat als een paal boven water. Hij had nog liever dat DHL naar Leipzig vertrok dan dat het in Vlaanderen bleef.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 09:07   #88
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen. Zou het beter zijn dat de Franstaligen niet meer naar Antwerpen, Gent, De Kust, enz............komen en dat ze liever naar Frankijk gaan? Ik hoor rond mij al veel Franstaligen zeggen dat ze al lang niet meer naar Vlaanderen gaan en dat ze, als ze pakweg naar de Kust willen gaan, naar de "Côte d'Opale" in Frankrijk gaan. En dus, niet meer naar Oostende, Knokke, De Panne en andere Blankenberge. In het gros gaat de reden als volgt : "We rijden misschien meer maar daar zijn we tenminste welkom". In het begin vond ik de reactie van die Franstaligen zeer overdreven en ik meende trouwens dat het bestaan van het Vlaams-Nationalisme de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal moest versterken. Met de politieke resultaten van dit weekeind begin ik mij af te vragen of die Franstaligen wel gelijk hadden.
Als u denkt dat Fransen het prettiger vinden dan Vlamingen om in hun gezicht gespuwd te worden door Belgische Franstaligen, dan moeten ze dat inderdaad eens doen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 08:53   #89
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haten misschien niet maar ze willen wel niet meer met de Franstaligen leven.
Ik heb geen probleem met Franstaligen. Net zoals de meeste vlaamsgezinden heb ik een probleem met België. En dat betekent een wereld van verschil.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 09:08   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen.
Onzin. Vlamingen hebben helemaal niets tegen Franstaligen. Wel hebben Vlamingen schijnbaar een ander kiesgedrag en maken ze andere politieke keuzes dan de mensen ten zuiden van de taalgrens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 09:11   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vindt u het normaal dat Vlaamse gemeenten veel meer Franstaligen dan Vlamingen tellen (ik heb het hier over gemeenten van de Vlaamse Rand)? Ik alvast niet! En ik ben Franstalig.
Wat is daar problematisch aan? In bepaalde Brusselse gemeenten wonen er meer Marokkanen dan Belgen, meer Arabisch- en Berberstaligen dan Frans- of Nederlandstaligen. Ik zie niet in dat we daar plotseling geopolitieke conclusies moeten uittrekken. U wel? Waarom dan wel?
Oud 20 oktober 2012, 09:14   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Confederalisme is zoiets als tentsletje. Het betreft woorden die niet in de 'Dikke Van Dale' staan.
En? Er circuleren heel veel woorden die niet in de DvD staan. Vandaar ook de noodzaak om de zoveel tijd het woordenboek te actualiseren.
Oud 20 oktober 2012, 09:24   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt u het normaal dat Vlaamse gemeenten veel meer Franstaligen dan Vlamingen tellen (ik heb het hier over gemeenten van de Vlaamse Rand)? Ik alvast niet! En ik ben Franstalig.
Leg as-je-blief eens uit waarom dat abnormaal is.
Oud 20 oktober 2012, 09:25   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Er circuleren heel veel woorden die niet in de DvD staan. Vandaar ook de noodzaak om de zoveel tijd het woordenboek te actualiseren.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 09:28   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Mij ook een raadsel. Daarenboven draait het de rollen om. In normale omstandigheden conformeert de burger zich aan de geldende wetten. Als een anderstalige in een bepaalde gemeente komt wonen, leert hij die taal om deel te hebben aan het sociaal weefsel. 'n Aantal Franstaligen weigert dit echter. Dit wijst op een schrijnend gebrek aan burgerzin.
Oud 20 oktober 2012, 09:30   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haten misschien niet maar ze willen wel niet meer met de Franstaligen leven.
Onjuist. Ze willen geen inmenging van de Franstaligen meer in hun zaken. Lees het N-VA programma.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 oktober 2012 om 09:30.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 11:19   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Duidelijke uitleg zal je niet krijgen vermits het hier een fanaticus betreft. Het is namelijk een Vlaming die denkt dat hij Waal is omdat hij Frans spreekt, hij denkt dus dat hij geen Vlaming is omdat hij Frans spreekt.

Eigenlijk een zielig geval van iemand die zichzelf haat omdat hij in wezen deel uitmaakt van het inferieure Vlaamse volk en daar alleen mee om kan door het fanatiek te ontkennen.

Je kan daar medelijden mee hebben of je kan dat pathetisch vinden, beide richtingen zijn gerechtvaardigd.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 13:47   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Alsof ze nu wél 'met franstaligen moeten leven', wat dat ook moge betekenen.

Als of ze nu dan wél iedere morgen moeten eten met een franstalige aan de ontbijttafel....

Er zijn genoeg Vlamingen die nooit in franstalig België komen.

Ge hebt hier dus niets maar dan ook NIETS van begrepen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=14
"Met Franstaligen moeten leven" bedoel ik inderdaad dat Vlamingen nog steeds officieel in België wonen, dus in een land waarin evenwel Vlamingen als Franstaligen leven. Er zijn zeker en vast genoeg Vlamingen die nooit Franstalig België bezoeken maar op de andere kant hebt u wel nog steeds Franstalige Belgen die Vlaanderen bezoeken zoals ze pakweg Zuid-Frankrijk bezoeken en dit zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 13:56   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Met Franstaligen moeten leven" bedoel ik inderdaad dat Vlamingen nog steeds officieel in België wonen, dus in een land waarin evenwel Vlamingen als Franstaligen leven. Er zijn zeker en vast genoeg Vlamingen die nooit Franstalig België bezoeken maar op de andere kant hebt u wel nog steeds Franstalige Belgen die Vlaanderen bezoeken zoals ze pakweg Zuid-Frankrijk bezoeken en dit zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hun aanwezigheid denken.
De meeste Vlamingen hebben helemaal geen probleem om met de Franstaligen in 1 land te leven. De meeste Vlamingen vragen zich wel af waarom de Vlamingen zo weinig te zeggen hebben in een land waar ze de meerderheid vormen en dan nog eens het meest aan afdragen.
Oud 20 oktober 2012, 13:57   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betrap er mezelf op de vlaamse HoReCa minder te frequenteren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be