Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 16:44   #81
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
wat ik mij af vraag is hoeveel miljarden zijn er al niet in integratie ingestoken ... het resultaat meer en meer buurten die verloederen ... waar is de tijd van 20 jaar geleden toen het nog tof wonen was in Antwerpen en Vlaanderen
Van 1994 tot 1999 heb ik vrijwel wekelijks vergaderd en vaak meer dan 1 keer per week, over integratie, buurtwerking etc, met de zogezegde allochtone gemeenschap in 2060 Antwerpen (Noord).

Niks dan blabla, veel geblaat en niks wol!
De allochtonen menen geen jota van al hun lieve woordjes en beloftes. Het is voor hen een kwestie van tijd winnen. Meer niet. Hoe langer wij lankmoedig toezien hoe zij onze leefgemeenschappen verpesten, hoe aggressiever ze worden.
Het is tijd om écht op te treden. En keihard. Te beginnen met die verziekte vijfde kolonne die hen hier beschermt.

Laatst gewijzigd door dorus : 20 juli 2004 om 16:45.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 16:49   #82
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Als je zo om actie roept, waarom heb je dat dan bijvb. niet tijdens je vergaderingen gedaan? ook niks wol?

Als ik jou visie hier moet geloven, moet ik blijkbaar schrik hebben dat er achter iedere hoek ene klaar staat om mijn keel over te snijden...
Oud 20 juli 2004, 17:00   #83
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Als je zo om actie roept, waarom heb je dat dan bijvb. niet tijdens je vergaderingen gedaan? ook niks wol?

Als ik jou visie hier moet geloven, moet ik blijkbaar schrik hebben dat er achter iedere hoek ene klaar staat om mijn keel over te snijden...
Naast de kwestie dus, maar ik had niet anders verwacht.
Oud 20 juli 2004, 17:08   #84
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Van 1994 tot 1999 heb ik vrijwel wekelijks vergaderd en vaak meer dan 1 keer per week, over integratie, buurtwerking etc, met de zogezegde allochtone gemeenschap in 2060 Antwerpen (Noord).

Niks dan blabla, veel geblaat en niks wol!
De allochtonen menen geen jota van al hun lieve woordjes en beloftes. Het is voor hen een kwestie van tijd winnen. Meer niet. Hoe langer wij lankmoedig toezien hoe zij onze leefgemeenschappen verpesten, hoe aggressiever ze worden.
Het is tijd om écht op te treden. En keihard. Te beginnen met die verziekte vijfde kolonne die hen hier beschermt.
Ik denk dat ze het stilaan aan het begrijpen zijn. Jammer genoeg met een vertraging van 40 jaar. Het Vlaams regeerakkoord voorziet een niet onbelangrijk luik over verplichte inburgeringstraject, zelfs voor oudkomers. Waarmee de heren en dames politici toegeven dat een groot pakket allochtonen (en we weten allemaal wel precies welke allochtonen dat zijn) zich in het verleden nooit de moeite getroost heeft om integratie-inspanningen te doen. Nu gaan ze verplicht worden om zich in te burgeren op straffe van administratieve en andere (sociale) sancties. Kijk eens aan, de overheid moet al dreigen met het verlies van 'uitkeringen' precies omdat ze zich ook goed bewust is van de minimale integratie-motivatie die 'die' allochtonen de laatste decennia aan de dag hebben gelegd. Dreig hun kindergeld of sociale woning af
te nemen en ze worden plots gemotiveerder. Waarmee ook onmiddellijk duidelijk is dat die allochtonen niet hier zijn voor ons aangenaam klimaat of om ons facet van de multikultuur op te snuiven, maar in eerste instantie om hun deel van de sociale zekerheidstaart mee te graaien (uiteraard zonder tegenprestate). Parasiteren op de welvaartsstaat, heet dat ook in onbedekte termen.
Ik ben benieuwd naar de reacties van de arme allochtoontjes en multikul-fasco's. Ik kan me inbeelden hoe ze aan het zeiken zullen gaan over hun 'identeitsverlies'. Zeker nu ook - althans volgens het Vlaams regeerakkoord - het islamitsich onderricht aangepakt zal worden. Dat mag alleen nog maar in 't Nederlands en door imams die een opleiding gevolgd hebben in een Vlaamse instelling. Dat komt concreet neer op een grote kuis in het islamonderricht. Een grote kuis om de inhoud op maat te (her)schrijven van de geciviliseerde maatschappij. Het werd tijd. Hoezeee !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 20:11   #85
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ho ho ho maat. Wie is er hier begonnen met insinueren dat de "migrantenbuurt" waar ik in woon geen "migrantenbuurt" zou zijn? De nagel op de kop, remember? Lees anders even terug. Ik wil hier best even over verder bomen maar geen dingen in mijn schoenen schuiven die je aan jezelf hebt te danken graag.

Niemand zegt dat iedereen het leuk moet vinden in zo'n buurt. Niemand zegt dat iedereen het daar goed heeft, maar in dit geval ben je zo erg aan het veralgemenen dat je zelfs het feit dat ik het goed heb in zo'n buurt niet voor waar wil aannemen. DAAR heb ik het over. Bekrompen en egocentrisch zou ik dat niet noemen. Integendeel, ik nodig je uit open te staan voor een andere visie zonder daarbij je eigen persoonlijke ervaringen tegen te spreken. Want wie ben ik om dat te gaan doen?
Ik ben al meerdere linkiewinkies tegenkomen die beweren dat ze in een allochtone buurt wonen waar alles koek en ei is. Hoeft het nog te verwonderen dat wanneer de zoveelste in de rij de revue passeert ik me daar enkele vragen bij stel?
Oud 20 juli 2004, 21:33   #86
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ben al meerdere linkiewinkies tegenkomen die beweren dat ze in een allochtone buurt wonen waar alles koek en ei is. Hoeft het nog te verwonderen dat wanneer de zoveelste in de rij de revue passeert ik me daar enkele vragen bij stel?
En ik ben al meerdere rechtsiewechtsies tegengekomen die beweren dat hun "woonplaats" een poel des verderfs is waar vandalisme, seksueel misbruik en intimidatie door allochtonen schering en inslag is. Toch ga ik niet veralgemenen en ga ik er in mijn discussies van uit dat dat in hun geval wel waar kan zijn, zelfs al is dat voor mij anders.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 21:46   #87
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie dus, maar ik had niet anders verwacht.
Naast "jouw" kwestie zeker ?? Of verkondig je een nieuw evangelie ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 09:40   #88
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Een welles-nietes spelletje dus. Links heeft weer geen argumenten meer.....

Er was een tijd dat een linkador in Antwerpen obligaat op Zurenborg, een autentieke allochtonenwijjk, moest wonen. Toen werd zijn fiets gestolen, auto gemolesteerd, dochter verkracht, zoon ineen geklopt. Onhoudbaar. Dus trok men naar 'het Zuid'. Compleet met TV promotie en al. En inderdaad, afgezien van enkele verdwaalde Turken wonen er nauwelijks allochtonen.
Ramp! O ramp! Wat moest men nu aan interessants vertellen op de snobbie-bijeenkomsten....
Dus verklaarde men 'het Zuid' allochtonenbuurt.
Van toen af gingen de gesprekken weer van:
'Ik woon tussen de allochtonen!'
Algehele aandacht en onmiddellijk. De spreker is het middelpunt van de belangstelling tot...
'Ik ben homo' en de aandacht verplaatst zich....

Laat ons kort en bondig lachen: HA!
Oud 21 juli 2004, 20:02   #89
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een welles-nietes spelletje dus. Links heeft weer geen argumenten meer.....
En rechts wel? En het is een welles-nietes spelletje zeg je? Ga je gang zou ik zeggen... verlicht ons Dorus.
Oud 22 juli 2004, 09:55   #90
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

ff lezen noenoe!
Oud 22 juli 2004, 11:37   #91
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Moslims hebben geen respect voor vrouwen en dat mijn beste is één van de oorzaken waarom de integratie maar niet wil lukken.
Pfft, op basis van dezelfde redenering ben jij een pedofiel.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 12:43   #92
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ff lezen noenoe!
ff iets zinnigs schrijven ouwe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be