Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 22:41   #81
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dus? Wat is je punt? Spreek je op café tegen je maten ook in het Engels, er moest maar eens een Engelstalige in de buurt zitten die je gesprek niet zou kunnen volgen..

Talen horen gesproken te worden in de daarvoor geschikte situaties. Als ik in het buitenland ben probeer ik me zo goed als mogelijk in die taal verstaanbaar te maken en als het echt niet anders kan schakel ik over op Engels. In je eigen dorp of onder vrienden kun je je plaatselijk dialect gebruiken, ergens anders in Vlaanderen of Nederland is het Algemeen Nederlands van toepassing. In Frankrijk en Wallonië het Frans en in de Oostkantons en Duitsland het Duits.

Dit hier is echter een Nederlandstalig forum met Vlamingen, Nederlanders en alle andere mensen op deze aardkloot die zich de moeite getroosten Nederlands te lezen en mee te discussiëren. Als u dat wil in het Frans kan dat, als u in het Duits wilt discussiëren kan dat ook, maar niet hier.

Dat is dan jammer. Niemand betaalt mij om zich galant op te stellen in hun eigen taal, dat gebeurd andersom evenmin, maar dat schijn jij maar normaal te vinden.

Ik heb absoluut niets tegen computernerds. Je kunt echter niet om het feit heen dat personen die veel met computers en/of games bezig zijn een woordenschat hanteren die vaak doorspekt is met allerlei Engelse termen en soms zelfs hele en halve zinnen. Idem dito voor (voornamelijk jeugd) die vele uren in de week naar Amerikaanse series kijkt en dit doortrekt naar het dagelijks leven.

Ik probeer anglicismen en Engelstalige leenwoorden zoveel als mogelijk te vermijden, maar ik moet toegeven dat deze alsnog in mijn taalgebruik sluipen. Als u een correct Nederlandstalig alternatief hebt zal ik die voortaan graag gebruiken.
First of all I think you re being disrespectful of my attempt to create ONE english speaking thread everyone can understand. Right now indeed its just a few Flemish people but hopefully we get some french speaking or other foreign interaction. Arrogant is your statement this is a Dutch speaking forum only, show me the regulation please, if correct I will deactivate my account immediately. Honestly I think you better deactivate or get deactivated for your disrespect.

And if you would have travelled a bit you d understand the advantage of a neutral common language to discuss.

If you want to continue discussing Belgian issues with half of the involved parties then leave please.

Where are the positive minded Flemings?
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 22:45   #82
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
First of all I think you re being disrespectful of my attempt to create ONE english speaking thread everyone can understand. Right now indeed its just a few Flemish people but hopefully we get some french speaking or other foreign interaction. Arrogant is your statement this is a Dutch speaking forum only, show me the regulation please, if correct I will deactivate my account immediately. Honestly I think you better deactivate or get deactivated for your disrespect.

And if you would have travelled a bit you d understand the advantage of a neutral common language to discuss.

If you want to continue discussing Belgian issues with half of the involved parties then leave please.

Where are the positive minded Flemings?
Sorry poekie ik dacht dat je dit gepost had op de Engelstalige thread. Maar toch... Relax man
Oud 24 oktober 2012, 22:46   #83
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een andere oplossing is alles doen opdat Vlaanderen en Franstalig België op termijn evenveel Vlamingen als Franstaligen telt : 50% Vlamingen, 50% Franstaligen. En hier heb ik het niet alleen over taalgrenzen maar ook voor steden zoals Namur, Antwerpen, Liège, Hasselt, Arlon, Gent, enz............ Stel nu voor, uw stad/gemeente/dorp met evenveel Vlamingen als Franstaligen. Zou dit niet leuker zijn?
De Ps is al jaren bezig met nieuwe Franstalige stemmers in te voeren.Ze hebben dan ook alle Vlamingen uit Brussel weggepest.Nog een tijdje deze strategie aanhouden,dan zal de laatste Vlaming in Oostende het licht uitdoen.Momenteel liggen enkel Zemst,Vilvoorde en zelfs Aalst in de vuurlinie.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 22:59   #84
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
U vertoont vreemde hersenspinsels en misbruikt de verkeerde gegevens.

Ok, Antwerpen, Gent, Luik en Brugge hebben intenationale facetten maar toch is Brussel nog veel internationaler met de kuchthaven, Nato, Eu en alle omliggende organisaties, bedrijven enzovoort.. Als je in de emiraten rondloopt kennen de zeker brussel, en misschien ook antwerpenmomwille van de haven en de diamant, maar voor de meesten is brugge een dorp.

Ik ken nergens een land waar de omliggende dorpen de grootstad tegenhouden in haar groei, dit is compleet absurd en de gefrustreerde vlaming had trouwens maar zijn grond niet moeten verkopen als hij zijn eigen taal daar zo belangrijk vindt.

Idd, met 20 per cent is brussel de stad die het meest bijbrengt per oppervlakte, per inwoner, etc...
Je vergelijkt weer een volledig land met een stad, land dat trouwens profiteert van de nabijheid van brussel. Hoeveel percent staat antwerpen dan voor in?

En het blijft zever in pakeskes, iedereen weet dat als we het over Brussel hebben dat we de volledige stad beschouwen met de 19 gemeenten, ditmwasmhopelijk als grap bedoeld.
Brussel heeft geen haven,ook geen luchthaven,Zaventem ligt in Vlaanderen,het grootste gedeelte van de ring ook.We hebben deze grond niet verkocht.Als je braaf bent mag je er gebruik van maken.Brussel produceert 0,0001 percent van het bbp.Tis niet omdat de grote bedrijven er hun boekhouding neerleggen dat je iets geproduceerd hebt.De bedrijven trekken weg uit je vuile,criminele,slecht bestuurde stad.We willen je slechte bestuur en je ingevoerde criminelen niet in de rand.We willen ook je arrogante houding hier niet.Is er nu nog iets dat je niet begrijpt?
Oud 24 oktober 2012, 23:06   #85
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Brussel heeft geen haven,ook geen luchthaven,Zaventem ligt in Vlaanderen,het grootste gedeelte van de ring ook.We hebben deze grond niet verkocht.Als je braaf bent mag je er gebruik van maken.Brussel produceert 0,0001 percent van het bbp.Tis niet omdat de grote bedrijven er hun boekhouding neerleggen dat je iets geproduceerd hebt.De bedrijven trekken weg uit je vuile,criminele,slecht bestuurde stad.We willen je slechte bestuur en je ingevoerde criminelen niet in de rand.We willen ook je arrogante houding hier niet.Is er nu nog iets dat je niet begrijpt?
Je zou niets te willen mogen hebben aan de voet van de stadswallen jullie dorpen hebben te veel noten op hun zang.

Luchthaven heet Brussel Nationaal, enkel een foute constructie van de jaren 90 heeft de luchthaven en het hinterland losgerukt van Brussel.

Waar haal je de 0,0001 percent van? Bronnen?

En ja de Vlamingen hebben hun grond en villas WEL verkocht. Ik heb samen met andere standhoudende Vlaamse Brusselaars de stadvlucht zien gebeuren. Wel wie vlucht die is weg zou ik zeggen....

Laatst gewijzigd door BrusselsMussels : 24 oktober 2012 om 23:07.
Oud 24 oktober 2012, 23:08   #86
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je zou niets te willen mogen hebben aan de voet van de stadswallen jullie dorpen hebben te veel noten op hun zang.

Luchthaven heet Brussel Nationaal, enkel een foute constructie van de jaren 90 heeft de luchthaven en het hinterland losgerukt van Brussel.

En ja de Vlamingen hebben hun grond en villas WEL verkocht. Ik heb samen met andere standhoudende Vlaamse Brusselaars de stadvlucht zien gebeuren. Wel wie vlucht die is weg zou ik zeggen....
En ik ontken niet dat Brussel barslecht beheerd wordt maar dat is een andere zaak.
Oud 24 oktober 2012, 23:12   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je weet dat de meesten aan de andere kant van de tafel je niet begrijpen, dan is het spijtig om verder te blijven schreeuwen in die taal.
Serieus mijn beste,ik kom nochtans op zowel Franstalige,Engelstalige als Duitstalige fora....

En wéét u,zowel op de Franstalige als de Engelstalige fora word je snel door de moderatie terechtgewezen als je een anderstalige post plaatst...

Een uitzondering kan je vinden op sommige Duitstalige fora waar men als je een bericht in het Engels plaatst, men daar dan ook in het Engels op reageert,maar die er meteen ook bijvertellen dat het eigenlijk een Duitstalig forum is...

Citaat:
Jullie moeten eens beginnen inzien dat er een verchil is tussen zich galant opstellen en iemand aanspreken in een taal die hij begrijpt niet hetzelfde is als jouw eigen taal verloochenen.
U bevestigt hier dat dus zowel Franstaligen als Engelstaligen eigenlijk een allesbehalve elegant volkje zijn,én die daarbij taalpuristen pur sang zijn die alléén in hun eigen taal willen aangesproken worden....

Citaat:
Je opsluiten in 1 taal is idd kortzichtig
Tuurlijk joh,ik krijg op mijn eigen werk daar dagelijks ettelijke voorbeelden van...

Ze verstaan alles,zolang het maar in het Frans wordt gezegd....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:12   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
1. Omdat jij het zegt?
2. Ik heb meningen genoeg, maar verwacht niet het amerikaans beleid te wijzigen door het hier te formuleren.
Hoe zou u kunnen beweren dat geen enkele Waal Nederlands kan spreken of dat alle Walen werkloos zijn? Dat zijn gewoon stereotypes van u over de Waalse bevolking.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:13   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welkom in de wereld, of keer terug naar je kerktoren.

Engels is nu eenmaal de internationaalste taal
Zeer goed gezegd!
Oud 24 oktober 2012, 23:19   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Uw visie van Brussel is helemaal niet juist en een duidelijk bewijs dat u Brussel niet kent. Wat de rand betreft, is iedereen vrij zich te vestigen waar ze willen.
Oud 24 oktober 2012, 23:27   #91
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Luchthaven is gegroeid uit Melsbroek na 1940,voornamelijk om Duitse vliegtuigen te laten opstijgen.Bijhorend munitiedepot ligt in Berg.De Franstalige annexatie van Broekzele door systematisch de Vlamingen weg te pesten is ook na 1940 begonnen.Heb je een verklaring voor de gemeentenamen in het Brusselse.Tis niet omdat je een huis in een andere streek koopt dat je je taal kan opdringen aan heel de streek.
Waar in Brussel staat die fabriek die al die rijkdom produceerd?Begin nu niet over Asse,Zellik,Grimbergen,Vilvoorde.Dat is allemaal Vlaanderen.Als je die grote fabriek vindt,vraag dan eens waarom er geen Brusselaars werken.(werkloosheid 30 percent)
Oud 24 oktober 2012, 23:28   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw visie van Brussel is helemaal niet juist en een duidelijk bewijs dat u Brussel niet kent. Wat de rand betreft, is iedereen vrij zich te vestigen waar ze willen.
Natuurlijk mijn beste,zolang ze zich maar aanpassen in hun nieuwe omgeving...

En daar hoort ook de taal bij die er gesproken wordt....

En niet zoals een buurman van mij die hier al meer dan 15 jaar woont én die nog altijd géén zin in het Nederlands kan zeggen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:37   #93
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken Brussel zeer goed en daarom blijf ik er zoveel mogelijk weg.Net zoals de beter gestelde Franstaligen die bij ons een villa kopen.Veiligheid voor het gezin en de kindjes is belangrijk.Als ik me in een andere streek vestig,zal ik me aanpassen aan die streek.Ik zal ze niet proberen te annexeren.Anders zou de lokale bevolking vies reageren.Begrijp je?
Oud 24 oktober 2012, 23:47   #94
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

De stadswallen van Brussel zijn de kleine ring.Met een Naamse poort,een Halle poort enz...De omliggende Vlaamse gemeentes noemen Schaarbeek,Molenbeek,Etterbeek,Anderlecht,Laken.Na meer dan 60 jaar Franstalig bestuur kunnen we zeer goed zien wat er van geworden is.Dus nee,bedankt.
Oud 25 oktober 2012, 00:45   #95
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vertoont vreemde hersenspinsels en misbruikt de verkeerde gegevens.

Ok, Antwerpen, Gent, Luik en Brugge hebben intenationale facetten maar toch is Brussel nog veel internationaler met de kuchthaven, Nato, Eu en alle omliggende organisaties, bedrijven enzovoort..
De luchthaven ligt in Zaventem, niet in Brussel.
Nato en de EU zijn bureaucratieën, waarmee Brussel zijn reputatie van stad der bemoeizuchtige technocraten wel waar maakt.

Citaat:
Als je in de emiraten rondloopt kennen de zeker brussel, en misschien ook antwerpenmomwille van de haven en de diamant, maar voor de meesten is brugge een dorp.
Eerlijk gezegd kunnen de emiraten mij geen zak schelen.

Citaat:
Ik ken nergens een land waar de omliggende dorpen de grootstad tegenhouden in haar groei
Ik ken dan ook geen land waar de hoofdstad een apart gewest is dat grondgebied van andere gewesten opeist.

Citaat:
Idd, met 20 per cent is brussel de stad die het meest bijbrengt per oppervlakte, per inwoner, etc...
Correctie, het zijn de honderdduizenden Vlamingen en Walen die dat dagelijks komen doen.

Dit is trouwens allemaal naast de kwestie. Brussel levert 20 procent, de andere twee gewesten samen dus 80 procent. En ook qua inwonerstal is Brussel het kleinste van de drie.

En zolang de fusie van gemeenten niet gebeurd is, is Brussel de vijfde stad van het land.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 00:47   #96
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb zelf thread gestart, niets houdt u tegen om dat ook te doen.
Ik heb geen behoefte om dit forum te veranderen. Ik wil liever dat het blijft zoals het nu is.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 00:52   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen weten in welk land KL, Abu Dhabi, Hong Kong, etc liggen ... Belgie is geen natuurlijk samenvoegsel net zoals Vlaanderen en Wallonie dat zijn. Maar we zijn ook niet klaar om plots nieuwe onnatuurlijke grenzen te gaan trekken zonder rekening the houden met socioeconomische weefsels.
Welke "nieuwe onnatuurlijke grens" heeft ergens het "socio-economisch weefsel" aangetast? Concreet voorbeeld a.u.b.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 00:54   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan moeten we misschien onze grootsheid nog eens boven halen en met hen in t Frans praten? Zeker geen teken van zwakheid, veeleer van intellect! Wij nederlandstalige Belgen worden in de wereld geroemd om onze talenkennis, veel franstaligen zijn hierop jaloers.

Ge komt nergens door koppig Nederlands te blijven spreken dat heb ik geleerd na decennia in Brussel. Nu heb ik een job in internationale omgeving die veel meer verdient dat het gemiddelde., en heb ik vrienden over heel de wereld.

Door een franstalig forum voor discussie Vlamingen en franstaligen te openen, zouden wij echt veel indruk kunnen maken en hen misschien doen blozen.
Dit is een Nederlandstalig forum. Wat is er dan tegen dat Nederlands de omgangstaal is? Ik zie geen reden dat er een forum in het Frans zou moeten komen. Of is onze moedertaal misschien ergens minderwaardig?
Oud 25 oktober 2012, 00:57   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen en Slovenen wonen niet in hetzelfde land. Vlamingen en Franstalige Belgen wel.
En? Is dat dan belangrijk voor dit forum? Voor het internet zijn landsgrenzen nauwelijks van enige betekenis.
Oud 25 oktober 2012, 01:00   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinkt tof maar is onrealistisch, je kan bevolkingen niet zomaar met de hand indelen en mensen gaan wonen waar ze willen. Perfect tweetaligen in heel belgie zou wel kunnen als het onderwijs zou vervangen worden met immersie onderwijsmen dan zit je al dicht bij jouw droom.
Volgens u moet het onderwijs dus in dienst staan van de staat en het staatsnationalisme.

Taalbadscholen zijn geen oplossing en vormen een inbreuk op een heel belangrijk recht, nl. onderwijs in eigen taal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be