![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. In de rkk worden pedofielen niet verheerlijkt en aanbeden. Wat die paar demente nonnen daar besloten hebben stootte net op hopen tegenstand bij de gemiddelde katholiek. Wat mij betreft zou die Michel een folterdood gekregen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn pensioen afgepakt dan? De RK kerk in Belgie zit vuistdiep in de endeldarm van jonge jongens. De handlangers in de politiek zitten dociel mee te kijken. Hoogtijd dus dat Nieuwe Belgen komen overnemen. Kijk rustig naar de demografie. Het is een kwestie van tijd. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en verder: natuurlijk is het kwestie van tijd. Mijn kleinkinderen zullen hier niet opgroeien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam, als religie zonder Kerk, kan samen met andere stromingen zoals progressieve, democratische christenen, open (zelf)kritische vrijzinnigen, boeddhisten, enzovoort, bijdragen aan deze broodnodige democratisering.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit stukje klopt als een bus. Helaas is de Islam geen religie an sich, maar een politiek systeem, waarbij de sterkste stam de anderen mag afpersen.
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeer inzicht te krijgen in dat systeem dat eigenlijk een oorlogssysteem is; het heeft decennia lang geen evolutie gekend en is als het ware teruggeplooid op een zeer starre versie; op een overlevingsversie. Een reden te meer dus om te beseffen dat mentaliteitsverandering niet op kunstmatige wijze kan gebeuren maar een wijziging is van lange adem, en een reden te meer om oplossingen te zoeken in die richting en niet in een zuivere militaire strategie om de Taliban uit te schakelen. Het zijn niet de Amerikaanse snotneuzen van twintig jaar die de houding van Afghaanse mannen tgo vrouwen en meisjes in het voordeel van de vrouwen en de meisjes gaat veranderen. Voldoende voedsel, toekomstperspectieven en een bikkelhard en picco bello onderwijssysteem kan veel meer doen. En de mannen mogen ook op de schoolbanken terechtkomen, hoor. Het zal altijd een hachelijke onderneming zijn: grond omspitten en zaaien die vergeven is van een pesticide (islam). Je weet nooit exact wie of wat welke immuniteit gaat aankweken. En tuurlijk moeten meisjes hun puberteit intact kunnen doorleven. En tuurlijk zou het mooi zijn als meisjes op hun eigen ritme stappen kunnen ondernemen op seksueel gebied met of zonder toestemming van de familieclan. Met of zonder medeweten. Willen we niet allemaal een mens in zijn/haar waarde laten, in welk levensfase die mens zich ook bevindt? In het geval van Afghanistan is dat vragen net een beetje zoals vragen dat elke geit geregistreerd wordt met een oorring. Als een vader eigenhandig opium geeft aan zijn zesjarige zoon omdat er onvoldoende eten is, dan weet je ongeveer hoe laat het is aldaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.i. is de beste tactiek het scheppen van voldoende toekomstperspectieven, het scheppen van een klimaat van economische vooruitgang tot in het kleinste gehucht of tot in het kleinste steegje, gecombineerd met heel wat infastructuur op gebied van gezondheid , onderwijs, postbedeling, wegen, ... Een goed georganiseerde face-lift. MAAR zo altruïstisch steken we ook weer niet in elkaar, of wel? Laatst gewijzigd door parsprototem : 29 oktober 2012 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan daar eindeloos kritiek en afkeer over uiten. Oké, mij goed, maar ik ben eerder geïnteresseerd in het analyseren van de oorzaken en er oplossingen voor te vinden die REALISTISCH en HAALBAAR zijn. Denk nu eens goed na: de regeringen van die landen nemen deel aan VN-vergaderingen en vaak ook aan conferenties van het ene of het andere. Bij Unicef zal zoiets wel eens op de agenda staan, denk ik. Elders ook? Mijn twijfels groeien dan. En wat kan die logge bureaucratie doen? Wat stel je dan voor? Zullen we met z'n allen ipv een brief te schrijven naar een gevangenis om te pleiten voor de vrijlating van een politieke gevangene(Amnesty International), een brief schrijven naar zo'n ouwe bruidegom om te pleiten voor onderwijs en seksuele intactheid van zijn te jonge bruid? Dan komt de kritiek tenminste terecht waar ze hoort. Als we allemaal een pot maken kunnen we ze allemaal kopen. Ipv een gemolesteerde windhond uit Spanje. Ja, laat ons allen wat grond kopen in Jemen, er wat gebouwen en infrastructuur zetten (voor een appel en een ei) en kindbruiden kopen. Ernstig nu: ik geef het toe dat ik geen directe oplossing ken. Jij wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gaan er een achterlijk ontwikkelingsland maken vol armoede en geweld, zoals hun thuislanden. En heel de wereld gaat daar getuige van zijn. ![]() O ja, en het zal een Franstalig ontwikkelingsland zijn. Daar zullen we alles aan doen wat we kunnen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 oktober 2012 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |