Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 20:54   #81
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is niet voldoende. Het hangt er veel van af hoe belangrijk dat mensen die rechten inschatten. Maar vooral gaat het om een geleidelijke escalatie, het ontstaan van een 'sfeer'. Bestudeer hoe 'men' soms van buitenaf poogt landen te balkanizeren. Hoe men op relatief korte tijd mensen zo ver kan krijgen de wapens op te nemen. Dat begint met betogingen, een dode hier een paar daar, media die meedoen. Een moord op BDW zou in de huidige context een allenstaand geval blijken te zijn, te vergelijken met de moord op Fortuyn. Enkel electoraal zou dat al dan niet tijdelijk een effect hebben. Zo is België op dit moment m.i.

Ik heb het gezien in El Salvador en in Bolivia.

Tegenvoorbeeld is misschien Rwanda. Ik zei de voedingsbodem niet in België zodat 1 moord voldoende zou zijn.
De moord op Fortuyn gebeurde wel in een land waarvan de eenheid niet ter discussie stond. Indien er een aanslag op BDW gepleegd zou worden, zouden de motieven dus ook totaal anders zijn en dat zou ook kunnen gelden voor de reactie. Het zou er dan bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat er als tegenreactie een aanslag op een Franstalige politicus volgt, en voor je het weet krijg je een totale escalatie.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 20:58   #82
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De moord op Fortuyn gebeurde wel in een land waarvan de eenheid niet ter discussie stond. Indien er een aanslag op BDW gepleegd zou worden, zouden de motieven dus ook totaal anders zijn en dat zou ook kunnen gelden voor de reactie. Het zou er dan bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat er als tegenreactie een aanslag op een Franstalige politicus volgt, en voor je het weet krijg je een totale escalatie.
Denkt u niet dat het succes van Fortuyn nogal parallel loopt met het succes van het V Nationalisme hier?

De democratische bestorming van het antidemocratische establishmentsbastion....

Wordt in de geschiedenis steeds en altijd beantwoord met legaal of extralegaal geweld...altijd...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 oktober 2012 om 20:58.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:18   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een ongehoorde schande....

Sorry voor de BDW lovers maar kinderspel met hetgeen Filip Dewinter in zijn carrière heeft moeten meemaken.....

Maar laat ons voor de fun eens even aan profiling doen....wie doet nu zoiets?

Ik begin:
Ten eerste:
FDW en BDW noemen zichzelf allebei Vlaams Nationalist
Wat heeft Filip De Winter in zijn carrière mogen meemaken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:18   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Weverke? Waarom spreekt u altijd over het Weverke?

Als u nu die W eens zoudt vervangen door een Z dan zou dit al véél korter bij de waarheid liggen.
Ik heb er mijn kot in dat jij het nuttig vindt om dit te posten. Het verraadt frustratie.

Beste System,
hou er rekening mee dat het Weverke systematisch meer stemmen behaalt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:45   #85
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

wat een zielige reacties hier toch van de belgicistjes...

het feit dat ze vinden dat dit soort toestanden toegelaten is, zegt al veel over hoe ziekelijk hun houding is.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:11   #86
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat heeft Filip De Winter in zijn carrière mogen meemaken ?
Als ik het goed heb heeft men hem vier persoonlijke voertuigen in de prak geslagen, een ganse rits campagnewagens vernield (twee de afgelopen campagne alleen al), hij is een tiental keren aangevallen, de studio's en gebouwen waar hij debateerde beschadigd,ontelbare keren bedreigd (waaronder een aantal keren met de dood)........
Die man kan al vijftien jaar lang niet meer zonder back up het straat op....

Maar: samen met het feit dat FDW een keiharde en principiële kerel is is hij slim genoeg om dat soort dingen niet elke week, elke maand, aan de grote klok te hangen of te gebruiken in zijn beperkte mediamomenten...
Dat is heel slim om sommige krapuleuze organisaties en individuën niet op slechte gedachten te brengen...

Eén ding is positief in die ellende: de staatsveiligheid doet, zeer discreet, voorlopig een prima job...

PS: van alle linkse fysieke aanvallen op FDW heeft die voor het Buitenhof in Amterdam in 2000 het meeste indruk op mij gemaakt...waar Joahn Leman op zijn typisch huilie huile wijze de Calimero aan het uithangen was en waarbij FDW opmerkte: "hoort u uw volgelingen buiten mijnheer Leman?...hoort u het breken van het glas? het geschreeuw? het lawaai van de bestorming van deze studio? ruikt u het traangas? ....welnu: dat zijn de gematigden die u vertegenwoordigt, dat zijn uw adepten mijnheer Leman...en zij komen enkel en alleen om mij te lynchen...dat soort gematigdheid verwerpen wij mijnheer Leman"...Leman naar af...
Kiekenvelmoment als men zag hoe FDW kalm bleef terwijl men de TV studio bestormde met de duidelijke bedoeling om hem te lynchen...

Later dook er iemand achter FDW op en gooide een bruine substantie over hem heen...het bleek chocola te zijn...

Nog zoiets: toen hij met BDW op initiatief van het LVSV in maart 2005 in debat ging werd de wagen waarmee hij zich verplaatste door dappere linkies �* la Pietje en co volledig perte total geschopt....ik zat op dat ogenblik in de zaal...ik moet er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn mocht ik daar op uit zijn gekomen en mocht zijn body guard ook lucht hebben gekregen van hetgeen er buiten aan het gebeuren was....
Het pijnlijke bij dit incident was het feit dat Filip dacht incognito te kunnen reizen met de wagen van iemand anders...u begrijpt dat die dappere pocolinkies het VB veel geld kosten....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 oktober 2012 om 22:27.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:43   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het goed heb heeft men hem vier persoonlijke voertuigen in de prak geslagen, een ganse rits campagnewagens vernield (twee de afgelopen campagne alleen al), hij is een tiental keren aangevallen, de studio's en gebouwen waar hij debateerde beschadigd,ontelbare keren bedreigd (waaronder een aantal keren met de dood)........
Die man kan al vijftien jaar lang niet meer zonder back up het straat op....
Nu eerlijk gezegd, niets dat ik nog niet persoonlijk heb meegemaakt en ik zit niet eens in de politiek.

Citaat:
Maar: samen met het feit dat FDW een keiharde en principiële kerel is is hij slim genoeg om dat soort dingen niet elke week, elke maand, aan de grote klok te hangen of te gebruiken in zijn beperkte mediamomenten...
Dat is heel slim om sommige krapuleuze organisaties en individuën niet op slechte gedachten te brengen...
Daar volg ik je volledig in. Wat mij betreft staat BDW en de zijnen niet buiten verdenking wat dit incident betreft.

Citaat:
Eén ding is positief in die ellende: de staatsveiligheid doet, zeer discreet, voorlopig een prima job...
Daar geloof ik niets van. Onze staatsveiligheid is juist goed om te vermijden dat België het Eurovisiesong festival zou winnen.

Citaat:
PS: van alle linkse fysieke aanvallen op FDW heeft die voor het Buitenhof in Amterdam in 2000 het meeste indruk op mij gemaakt...waar Joahn Leman op zijn typisch huilie huile wijze de Calimero aan het uithangen was en waarbij FDW opmerkte: "hoort u uw volgelingen buiten mijnheer Leman?...hoort u het breken van het glas? het geschreeuw? het lawaai van de bestorming van deze studio? ruikt u het traangas? ....welnu: dat zijn de gematigden die u vertegenwoordigt, dat zijn uw adepten mijnheer Leman...en zij komen enkel en alleen om mij te lynchen...dat soort gematigdheid verwerpen wij mijnheer Leman"...Leman naar af...
Kiekenvelmoment als men zag hoe FDW kalm bleef terwijl men de TV studio bestormde met de duidelijke bedoeling om hem te lynchen...

Later dook er iemand achter FDW op en gooide een bruine substantie over hem heen...het bleek chocola te zijn...
pffff. Wie heeft er nog nooit een bruine substantie en plein publique in zijn face gekregen. Blijkbaar heb jij jezelf niet laten dopen of ben je nooit bij de jeugdbeweging geweest.

Citaat:
Nog zoiets: toen hij met BDW op initiatief van het LVSV in maart 2005 in debat ging werd de wagen waarmee hij zich verplaatste door dappere linkies �* la Pietje en co volledig perte total geschopt....ik zat op dat ogenblik in de zaal...ik moet er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn mocht ik daar op uit zijn gekomen en mocht zijn body guard ook lucht hebben gekregen van hetgeen er buiten aan het gebeuren was....
Het pijnlijke bij dit incident was het feit dat Filip dacht incognito te kunnen reizen met de wagen van iemand anders...u begrijpt dat die dappere pocolinkies het VB veel geld kosten....
Kon hij nog met de auto rijden ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:56   #88
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nu eerlijk gezegd, niets dat ik nog niet persoonlijk heb meegemaakt en ik zit niet eens in de politiek.

Daar volg ik je volledig in. Wat mij betreft staat BDW en de zijnen niet buiten verdenking wat dit incident betreft.

Daar geloof ik niets van. Onze staatsveiligheid is juist goed om te vermijden dat België het Eurovisiesong festival zou winnen.

pffff. Wie heeft er nog nooit een bruine substantie en plein publique in zijn face gekregen. Blijkbaar heb jij jezelf niet laten dopen of ben je nooit bij de jeugdbeweging geweest.

Kon hij nog met de auto rijden ?
Oud 27 oktober 2012, 23:33   #89
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij heeft hem al terug gegroeid.
Hola, is dat geen Brussels varken ? Dat zijn de ergsten geloof ik !
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 23:35   #90
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ja, ik heb het begrepen. En Canadezen spreken Canadees, zeker?.
Vraag dat aan de Canadezen, wijsneus !
Oud 27 oktober 2012, 23:39   #91
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eten wat de pot schaft is ook een deel van integratie. Een goede pot erwtensoep is dus een belangrijke stap voor inwijkelingen.
Men kan toch niet verwachten dat ze zich vasthouden aan hun taal, voedingspatroon of klederdracht en zo uit de boot vallen in onze maatschappij...
Oei, neonazi-praat ! Daar doe ik niet aan mee, hoor ! Pas je toch gewoon aan man, en maak in t' vervolg erwtensoep met schapevlees.
Laat het varkensvlees aan Mager Bartje over, het mannekke zou wat beter moeten eten, dat hij wat vlees op de ribben krijgt, hij ziet er uit als iemand die net uit een concentratiekamp ontsnapt is ocharme.
Oud 27 oktober 2012, 23:42   #92
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Oei, neonazi-praat ! Daar doe ik niet aan mee, hoor ! Pas je toch gewoon aan man, en maak in t' vervolg erwtensoep met schapevlees.
Laat het varkensvlees aan Mager Bartje over, het mannekke zou wat beter moeten eten, dat hij wat vlees op de ribben krijgt, hij ziet er uit als iemand die net uit een concentratiekamp ontsnapt is ocharme.
Hij is nu wel lelijk mager aan't worden, da wel...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 23:43   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwijgt stil, ge kunt er brood mee snijden
En lachen kan hem ook al niet meer

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2012 om 23:45.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 23:44   #94
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Van u mag er met varkenskoppen gegooid worden? Als het maar op uw politieke tegenstanders is of zo?
Van mij wel. Met taarten ook, en zelfs met emmers stront. Op alle politici, noem het de tol van de glorie.
Oud 27 oktober 2012, 23:45   #95
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Voor het zelfde geld is de kop afkomstig van een verbitterde Vlaams belanger....alé, die varkenskop bedoel ik.
Eén die er zijn kop bij neergelegd heeft...ten einde raad.
Oud 27 oktober 2012, 23:52   #96
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Seg, als je zestig kilo afvalt in een paar maanden, dan zit je aan de speed, hé, anders kan dat niet. En dat is een heel ongezond goedje. Bart is slecht bezig.
Oud 28 oktober 2012, 00:29   #97
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

BDW laat zelfs dierenkoppen afhakken om in de boekskes te komen. Vind ik er toch wel over
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 07:54   #98
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Weverke? Waarom spreekt u altijd over het Weverke?

Als u nu die W eens zoudt vervangen door een Z dan zou dit al véél korter bij de waarheid liggen.
Bedoel je "De Zever" in plaats van "De Wever"? Man het is infantiel
Oud 28 oktober 2012, 07:55   #99
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
BDW laat zelfs dierenkoppen afhakken om in de boekskes te komen. Vind ik er toch wel over
Of misschien om zijn onkunde te laten vergeten.
Oud 28 oktober 2012, 08:31   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Wever vindt varkenskop op oprit

http://www.standaard.be/artikel/deta...21027_00349827

Enig idee wie of welke organisatie zich bezig houdt met het betrekken van gezinsleden van politiekers bij de politieke strijd, en dan nog op zo'n manier ?

Ik wel.
Men betrekt de privéwoning van een politieker niet in het politieke discours inderdaad.

Als men echter een actie wil ondernemen, is het wel de bedoeling dat iedereen begrijpt wat de achterliggende reden is.

In dit geval lijkt het erop dat niemand weet waar die varkenskop voor staat. Totaal mislukte actie dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be